Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Szia.Sok függ attól is hogy hány wattos a trafó és mennyire akarod használni.50 wattos Pl. és te csak 15-20 wattra állítod fogja vinni a mélyeket.
Mérni kellene, mondom én.
![]()
Idézet: „GM100-asról még álmadni sem merek” Álomnak talán nem lenne rossz, ellenben a valóság: - a GM100 belső ellenállása kényelmetlenül magas - meghajtása még akkor is áramot igényel, ha nem rácsáramos osztályban használod - 4..5 kV körüli max. üzemi feszültség a kimenőtrafón Bónusz: lakószobában ekkora vákuumcsövek átgondolt mechanikai védelem nélkül komoly tűz- és életveszélyt jelentenek... Bónusz+: próbáld meg kánikulában elviselni ezt a sztereóban mintegy 2x 800W-os hősugárzót... ![]()
Pont ezért én személy szerint bőven kiegyeznék egy GM70-nel. Szép is, jó is, és nem olyan eget verően drága, ráadásul az általad leírt negatívumok nem jelentkeznek (legalábbis ilyen mértékben) ennél a csőnél.
Ha GM100, akkor monoblokk, egyik az ágy jobb, a másik a bal feléhez, és megvan az éjjeli lámpa, az esti "chillezés" vagy épp TV nézés mellett. Már ha valaki TV-t akarna hangosítani egy ilyen kaliberű erősítővel. ![]()
Imi65 kolléga megosztott velem egy kapcsolást, (kézzel rajzolt) ezért arra lennék kíváncsi, hogy nincs e benne hiba? Vagy esetleg félrerajzolva? (elvégre ő is emberből van
![]() Köszi! ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2015
Nincs benne hiba. Segédrács feszültségét, ha az anódfeszültséghez igazítod, akkor főként a kimenőd primer ellenállása fogja meghatározni. A segédrács ellenállása akár 2K2 - 3K3 közötti értékű is lehet.
Köszönöm a választ!
![]() Ment a ![]()
Nem szokott hiba lenni a rajzaiban...
![]()
Ez így van.
![]()
Azért írttam hogy még álmadni semm merek róla.
Akinek lenne pénze egy ilyen erősítőre, annak a klímázás sem jelentjet gondot. mark.budai: GM70-ben már gondolkoztam, de az ára(8 000Ft/db) miatt és mert nem találtam rendes kapcsolást hozzá. Szinte mindegyikben volt +1 trafó, ami szerintem plussz torzítást jelent. Ha már az álmadozásnál járunk: Erősítő csak DHT(közvetlen fűtésű) csövekkel Erősítő csak teljesítmény csövekkel ilyet valamikor láttam a neten, de elfelejtettem a nevét
Idézet: „Erősítő csak teljesítmény csövekkel” A PL82, 6P1P vagy EL84 is az. ![]()
Ha ilyen egzotikus cuccra vágysz, akkor például lehetne GU81m-ből is építeni. Nem olyan horror összegért beszerezhető. Amúgy ha az ember így utólag belegondol, az évek során annyi kacatot vettem, áldoztam be erre a hobbira, hogy ha rögtön 300B-vel csinálok sztereó PP-t, valószínűleg jobban jövök ki...
![]() A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2015
Szerintem bőven elég egy GU29 is
De ha nem akkor ott a GU23a, szép nagy darab, biztos abból is lehet valamit építeni ![]()
Úgy értve csak teljesítmény csövekkel, hogy a meghjtó fokozat is azokból van.
Nem vágyok egzotikus cuccokra, csak írtam, hogyha telne rá, belevágnék komolyabb csövekből építen, nem GU50-ből.. GU81-et már 10 000Ft-ért lehet venni darabját foglalattal együtt. Még abból az időből, mielőtt regisztráltam a fórumra, olvastam a Gubán Gábor féle GU81 PP-ről, de nem találtam, hogy mi lett a vége.
Még csak akkori képet láttam eddig róla, amikor még az apx100 trafókról ment. Ezek szerint akkor sikerült neki.
Csak rácsáramos üzemmódban van szükség a meghajtó fokozatokban teljesítmény csövekre.
A rácsáramos üzemmód meg aztán igazán nem a linearitásról szól, főleg adócsöveknél alkalmazzák, ahol nem a linearitás a lényeg, mert a végcső eleve nem lineáris üzemben dolgozik. Ha a modulátorcső is (ami egy hangfrekvenciás végfok) rácsáramos üzemben dolgozik, a lehető legnagyobb teljesítmény kipréselése érdekében, akkor olyan szép, csőből szóló dobozhang lesz az eredménye, amilyen a régi szovjet időkben működő adóknak volt. Idézet: „mert nem találtam rendes kapcsolást hozzá” Nem a kapcsolás a lényeg, az ugyanolyan mint egy bármelyik másik csőnél. az alkatrészek értékei a fontosak. De miért nem tanulod meg a csöves technikát, ha ennyire érdekel a dolog? Olyan erősítőt készíthetnél, amilyet csak akarnál, nem kellene másra várnod.
Nem a rácsaramós üzemre gondoltam, hanem a meghajtó fokozat csöveit kiváltották nagyobb csövekre. Értelmét nem látom, de jól néz ki. Régebben láttam, de már elfelejtettem hol.
Nemhogy csöves, tranzistoros kapcsolásokat sem tudok/merek tervezni még. Meg egyáltalán az elektronikában is kezdő vagyok, és még a GU50 PP is nagy falat számomra. Most még csak hobbi, de jövőre elkezdem a középiskolában az elektronika szakot tanulni. Most ballagtam nemrég az általánosból, és ezt is a ballagási pénzből csinálom. A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2015
!Szerintem! Ezek gyengék
![]() *így elmegy, de off. A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2015
Működőképes, de egyelőre zátonyon hever. Eredetileg faládába tervezték, de az azért belegondolva nem felel meg a készüléknek több okból sem. Most arra vár, hogy a másik kimenő is teljes legyen, illetve hegesszünk neki egy állványt (akár rack méretben, több emelettel). A faláda veszélyes (gyúlékony) és gyenge. Ettől függetlenül a fele működőképes és pár éve Gábor elhozta egy audiofil találkozóra. Csiszolgatni kell rajta. De hát nála a panelben el sem indul, mert kapásból veri az automatát. Fojtós lágyindító kell hozzá.
Amúgy lebeszélnélek róla, mert felesleges egy ilyen erősítő és rengeteg macera van vele (3500V az már kemény, a kimenő is teflonszigetelésű huzalból van toroidra, Gábort egyszer figyelmetlenségből kézen rázta - 10 perc érzéstelenítés)
GU81m-ből viszont SE érdekes lehetne, akár trióda kapcsolásban. Persze messze nem gazdaságos, de azért 100W SE már nem semmi. Szerintem 1000V körülről már működőképes lenne.
Ha GU50 kész, és megkedvelem a "csöves hangot" akkor GU81 vagy GM70 SE lesz.
GM70 hány Wattot tud SE-ben? Látványra jobban tetszik a GU81, de GM70 trióda, ami lehet szempont.
Meglettek a trafók. Eddig csak a táp panelját, hogy nem-e üt át és a fűtést tudtam tesztelni.
Ekkorát nem kellene ugrani.
![]()
Szeretnék ekkorát ugrani, de ennek anyagi korlátai vannak. Ezzel is már épphogy kijöttem a zsebpénzemből. Ha tehettem volna, GU81 vagy hasonlóval kezdek. Túléléssel szerintem nem lesznek gondok. Mindig amikor áram alatt van, arrébbhúzódok, nem érek hozzá. Amikor kihúzom, megvárom, hogy kisüljenek a pufferek
Ha nem tekersz trafót, hanem tekertetsz, akkor ez nagy ugrás lesz. 6-800V felett kezdenek trükkösek lenni a dolgok, mert a zománchuzal 400V-ot bír papíron, ami két huzalnál 800V. Szóval 1000V és a felett már nem egyszerű a kimenő kérdése. Nekem az AV760c eddig a legmeredekebb és az is 1000V alatt megáll. (A legnagyobb feszültség amit itthon előállítottunk, jákoblétrás kísérletben volt és 30kV-ot saccoltunk feszültség kétszerezővel, az az ív seprűnyéllel indult és már nem duruzsolt, hanem süvített mint egy sugárhajtómű...
![]()
Tekercselést nem vállalom be. Fletával tekertettem a kimenőket. Eddig csak teszla tekercset tekertem, de azzal is csak a szívás volt. Még az indukciós fűtőmnek a 4+4 menetes légmagos tekercsével is meggyűlt a bajom, mert eltört a vastag rézdrót.
Mérni, hogyan mérsz benne? Akkor is odébbhúzodsz?
Pontosan. Kikapcsolt állapotban rárakom a csipeszt, ahova kell.
PL509-nek megéri darabjáért 2000Ft?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |