Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektroncső
Ahogy néztem rajzokat róla, ebből akármit építek rádió lesz belőle.
Megy a találkozóra aztán viszi aki akarja.
Igazából ezekről lenne szó, csak nem akartam reklámozni.
Nagyon nem értek hozzá, de nekem kicsit furcsa a képen a getter szine.
Nincs azzal semmi baj, szerintem a ráeső fény miatt látod fehérnek.
6P1P amit használok, EV kivitelű minimum 5000 óra, a 6Sz19P-re igaz meg csak 2000 órát találtam. Akkor lehet visszavonom. És elkezdek még csöveket venni, keresni.
Lehet, hogy a fény, de éppenséggel feketének látom.
A getter színének nincs jelentősége, csak matt fehér ne legyen, mert akkor gázos. (kuka)
Újként van hirdetve. Szerintem az új csöveknek nem fekete a gettere.
Szerinted, milyen?
Hidd el láttam elég csövet az életemben. Hogy miből mennyi van a getterben, az gyártófüggő, sőt sorozatfüggő, meglehetősen eltérő színekben pompázhatnak. Az összes szerepe annyi, hogy lekösse a csőben, a maradék gázokat, a vákumot növelve (vákumcső). Akkor van gáz (a szó szoros értelmében), ha a színe drasztikusan megváltozik, fényesről matt fehérre. Egyébként ha jó a cső, a színe az üzemórával nincs összefüggésben (bár sokan gondolják), csak a gázosságával. Ez pedig nem üzemóra, hanem minőség függő. A cö állapotára sokkal nikább a feliratai állapotából tudsz következtetni, a hosszú használatnál leég, leporlik, egyszóval könnyen leválik. Ha sokat macerálták, soket ment, akkor a felirat elég gyatra állapotban lehet. Pontosabb képet kaphatsz egy csőmérővel, vagy a működö kapcsolásban mért és számolt paraméterek, és a katalógus beli adatok összehasonlításával. A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2015
Idézet: „ezekről lenne szó” Ha tényleg újak, akkor kb. korrekt. A gettertükör árnyalata és fényessége gyártástechnológia-függő, pl a Mullard egyik legjobb ipari ECC szériája hírhedten csúnya...
Ez egy másik topik témája lenne.
Ezek az óraszámok milyen körülmények közt, milyen beállítás esetén, stb. igazak? Minimum 5 gariturával számolnék, hosszú távra.
Amiket én láttam ezüstös, kékes, szélein sötétebb. Lehet, hogy nem láttam még eleget, de a használt csöveknél más szineket láttam, mint az újnál. Van pár csövem, pár gyártótól, de az újak közt nincs olyan szinárnyalatú, mint, amit a képen látok. Ezt a szinárnyalatot használt csöveknél láttam.
Szerintem használat közben változik a getter szine, az üzemelés közben esetlegesen felszabaduló maradék gázok hatására. Mint ahogy az összefüggő réteg is szép lassan lyukacsossá válik. A cső állapotára a felirat állapotából következtetni? Ez ugyanúgy gyártó függő, mint amit Te is említettél. A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2015
Idézet: „az összefüggő réteg is szép lassan lyukacsossá válik.” Akkor már gáz van. Nem az üzemeléstől, hanem a mikro repedéseken beszivárgó levegőtől. Leginkább a kétmillószor ki be húzgálástól. De ez is inkább az Elektroncső topikba tartozik. A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2015
Ez is igaz, de vigyázat! az első Mullard E88CC-imet én is használtnak hittem, mielőtt láttam bontatlan dobozosat- pontosan ugyanolyan, helyenként feketébe hajlóan foltos és matt tükörrel. A lyukacsos elvékonyodott már tényleg gáz.. akár szó szerint
Állásban nem lesz ilyen. Tehát "üzemelés" közben lesz ilyen. A mikrorepedéseken beszivárgó levegő, akkor nem gázossá a csövet és fehérré teszi a gettert? Akkor nem változik a getter állapota, szine üzem közben?
Nézd. Kár ezen ennyit rugózni, ha ismernéd a cső gyártástechnológiáját, akkor nem próbálnál meg jelenségekből olyat kiolvasni, ami nincs benne.
Az elkészült cső utolsó fázisában nagyfrekvenciás térben vörösre felizzítják, ilyenkor a getter elpárolog, és leköti a csőben maradt gázokat, és közben az üvegbúra viszonylag hidegebb fellületére lecsapódik. Ezt látod egész addíg, míg a vákum megfelelő. Üzem közben ezt a hőmérsékletet a cső meg sem közelíti, így a getterben sem okoz változást. A mikro repedéseken keresztül elég lassan szivároghat a levegő, még állásban is. Ezt jelzi a getter változása, de ennek semmi köze az üzemórához, de még a cső korához sem. Ez a cső mechanikai állapota. Kismértékű gázosságot a cső vezérlőrács áramának mérésével lehet detektálni, de ezt a getteren még észre sem veszed. Az elektromos állapotot leginkább a katód állapota befolyásolja, ennek aztán van köze az üzemórához, de ezt csak elektromos úton tudod detektálni. Úgyhogy más lehetőség híjján fogadd el újnak azt a csövet, aminek külseje, gettertükörje ép, tiszta, sérülésmentes feliratok vannak rajta. Pontosabb képet a cső paramétereinek mérésével kaphatsz. De ez is az elektroncső topikba való, és ott már ki is lett tárgyalva. A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2015
Nézd, ismerem a csövek gyártástechnológiáját. Más dolgokról kezdesz el beszélni. Sehol nem említettem, hogy a cső müködése közbeni hőmérséklet okozná a getter változását, elszineződését. A kérdés a getter szinéről szólt, hogy egy kép alapján minek itélhető a cső. És igen, már az elején jeleztem, hogy rossz topikban vagyunk.
Akkor tudnod kell, hogy a getter egy keverék anyag, pontosan nem is lehet tudni miből mennyi van benne. A színe is az összetételétől függ. Ha már egy kicsit fáradt a vákumszivattyú, akkor a getter összetételének megváltoztatásával lehet eredményt elérni. Ebből szerintem az következik, hogy a getter színének nem sok köze van a cső használtságához.
A működő csőbe csak kívülről juthat be valamilyen gáz, levegő, mert belül már nincs számottevő gázforrás. A cső működése közben keletkezett hő kevés ahhoz, hogy a getterben változást okozzon. Így jön ide a kérdéshez.
Szerintem van egy "alap" szine a getternek. Ez lehet estleg másféle, de én még mindig azt mondom, hogy ez az "alap" szin a használat közben változni fog. Akár a csőszerelvényekből, akár a kivülről beszivárgó levegőtől, gázoktól. Nem állítom, hogy nem létezik fekete szinű getter, de szerény tapasztalatom alapján azt mondanám, hogy szerintem a nagy általánosságban ezüstös szinű.
Szerinted, akkor a getter szine nem változik üzem, használat közben, egyetlen szín változás a kifehéredés? Egy vadonatúj, dobozból elővett, 50 éves csőről nem tudom kézzel fogdosással eltűntetni a feliratot? (Nem a savazott feliratra gondolok ) (Másodszor próbálod a számba adni, hogy a cső müködése közbeni keletkezett hő változtatja meg a getter szinét. Ilyet én nem mondtam.) A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2015
A getter színén FÉNYKÉP ALAPJÁN tök felesleges vitatkozni. Fényviszonyoktól, géptől, csőtől függ, durva eltérések adódnak. Mint egy nő kifestve, jól fényképezve, vagy smink nélkül, reggel. Mindenesetre avatott szem lát bizonyos dolgokat, ha a csövet a KEZÉBE veszi.
A korrekt meg a mérés. A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2015
Szerinted van alapszíne a getternek. Van, de az sötétbarna, (meglehet feketének látszik) és még csak nem is fényes. Az EF80 -nál volt gyakori. Az adalékanyagok összetételétől függ, hogy hogyan fog kinézni végleges állapotában. Pl van benne alumínium, ami köztudottan szeret az oxigént magához kötni, bizony szép, ezüstös tükörfényes felületet ad. (sok EABC80)
Idézet: „ez az "alap" szin a használat közben változni fog” Én meg állítom, hogy nem fog. Nincs mitől. A szerelvényekről a gázokat az izzítás során eltávolította, ezután a getter már nem nagyon aktív, mert ahhoz ismét nagy hőfokra kéne hevíteni. Éppen ezért a cső működése során keletkező hő nem változtatja meg a getter színét. A mikro repedéseken keresztüli szivárgást hamarabb észreveszed a cső működése során, mint a getter színeváltozásán. Egyébként is honnan tudod, hogy milyen volt eredetileg? A kifehéredés, az már igen durva változás, és a cső abszolút végét jelenti. Akkor minek alapján következtetsz a cső használtságára, vagy még rosszabb, az üzemórájára. Idézet: „50 éves csőről nem tudom kézzel fogdosással eltűntetni a feliratot?” El lehet tüntetni, de legalábbis megrongálni, pont azt állítom, ha egy csövön a feliratok sérültek, az azt jelenti, hogy sokat húzgálták, fogdosták, tehát biztos nem új. A másik, hogy látod a kívülre ráégett port, (ilyen a használatlan csövön nincs), és ha letakarították, azzal együtt a bélyegzés is sérült. (persze nem vonatkozik a savazott feliratokra, de azért annak állapotából is lehet következtetéseket levonni) Az ilyesmire hivatkozik FordPerfect. A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2015
Sziasztok
Csőszakértőket kérdezném hogy ez milyen cső ?
És az mire jó? Mire használták?
Centiméteres hullámhosszú rezgések keltésére. A te példányod kicsit hangolható, arra van a csavar rajta.
Mikor az elektron futási ideje jól összemérhető a rezgés periódusidejével, akkor már rendes elektroncsővel nem tudsz dolgozni. Ekkor jön a képbe a klisztron, a magnetron meg a haladóhullámú cső. Neten találsz róla bő infót, gugli a barátod
Nem az enyém! Hanem nyamnyam kollégáé! Én csak kíváncsiskodtam!
Ja, nem a tied, elnéztem, bocsánat.
De a többinek utánanézhetsz
Bevallom egyszerűbb volt kiírni a kérdést, mint a google-t használni! Lusta voltam!
Azt látom
De azért se írok többet, a kulcsszót tudod |
Bejelentkezés
Hirdetés |