Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Üzemanyagszint mérő
 
Témaindító: csaadaam, idő: Júl 2, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 18
(#) Tihomir válasza proli007 hozzászólására (») Okt 19, 2014 /
 
Utánna néztem a neten ott azt írja hogy 0-90Ω az ellenállása. :S Kicsit eltér attol amit én mértem.

Ilyen órám van a palackon: http://www.agsiedlik.pl/zdjecie/693/1091.jpg
(#) proli007 válasza Tihomir hozzászólására (») Okt 19, 2014 /
 
Hello! Ha kijelzésnek 10db Led megfelelő, akkor én ezt tenném.. (LD1 csak az érzékelőóra szakadását mutatja és megvédi a feszültség növekedéstől a tartályt.)
(#) Tihomir válasza proli007 hozzászólására (») Okt 19, 2014 /
 
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ. Tetszik a rajz, szerintem meg fog felelni! Csak annyi érdekel hogy a P1el mit szabájozhatok?
(#) proli007 válasza Tihomir hozzászólására (») Okt 19, 2014 /
 
Mint ha oda írtam volna.. Hogy tele tanknál, a maximumot is mutassa.
(Egyébként gondolom azzal tisztában vagy, hogy a jelzés nem lesz arányos a bent lévő üzemanyag mennyiséggel, mert a tartály fizikai mérete sem szabályos..)
(#) Tihomir hozzászólása Okt 22, 2014 /
 
Proli007 megépítettem a szintjelzőt és nem müködik. Semmijen életjelet nem ad. Biztos jó minden a rajzon?
(#) proli007 válasza Tihomir hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Hello! Én jónak látok mindent. De ha valami "nem működik", akkor valamivel több információ kell, mert ez csak egy bit értékű. Vagy is mérni kell..
- Meg mérhető a tápfesz meg van-e. A C2 kondin, az LM3914 2-3 lábán, és az LM358 4-8 lábán.
- Mérhető a referencia feszültség, a GND és az LM3914 7-es lábán. Értéke kb. 4,8..5V.
- X1-X2 bemenetre mA mérőt teszel, annak 9,4..10mA-t kell mutatnia.
- Ha rajta a jeladó, akkor X1-X2 pont közötti feszültség, 0..90ohm változásra, kb. 0..0,85V.
- A 0..90ohm változásra az LM3914 5-ös lábán 0..5V között kell lenni.
- Ha ez így működik, akkor már csak azt kell megnézni, nem fordítva kötötted-e be a Led-eket.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
(#) Tihomir hozzászólása Okt 23, 2014 /
 
Ezeket tudtam lemérni, remélem mond valamit.
-A C2 kondin a tápfesz 18,4V; LM3914 2-3 lábán 18,36V; LM 358 4-8 lábán 18,36
-GND és a LM3914 7lábán 4,84V
-X1-X2 nincs mA!!!
-X1-X2 az ohm ok de V nincs
-0-90Ohm változásra az LM3914 5lábán a feszültség 0,05-0,02V
-A LEDek jól vannak kötve
(#) proli007 válasza Tihomir hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Ezek szerint az U1b műveleti erősítővel felépített áramgenerátornál van gond. Nézd meg, nem cserélted-e össze a két bemenetét (5-6 láb). Esetleg a referencia feszültség nem jut el, az R5-ön keresztül az OPA bemenetére. Mérni kellene az OPA 5-6-7 lábain a GND-hez képest. Abból talán megtudjuk, mi a gond..
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
(#) Tihomir hozzászólása Okt 23, 2014 /
 
A bemenetek jól álnak. Az U1b 5-ös lábán 3,02V; 6-os 0,67V és a 7es lábon1,39V-ot mérek.
Az U2 5ös lábán 7V. Az nem sok? (5öt írtál)
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
(#) proli007 válasza Tihomir hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Akkor pedig nem jó, az LM358-as műveleti erősítő..
(#) Tihomir válasza proli007 hozzászólására (») Okt 23, 2014 /
 
Ok nagyon szépen köszönöm a segitséget. Sajnos nem értem oda zárás elött az üzletbe hogy vegyek ugyhogy holnap lecserélem. Üdv
(#) Tihomir válasza proli007 hozzászólására (») Nov 5, 2014 /
 
Szia. Sajnos nem volt időm foglalkozni a kijelzővel de most megint elö vettem. Sajnos még mindig nem müködik. Amikor adok neki áramot akkor felgyullad az összes led de mihást rákötöm a gáztartájt elalszik mind. a hiba jelző fel se villan. Feltételezem hogy az U1b icvel lehet valami gáz. Az 5ös lábán 3,45Vot mérek, a 6on 1,15V és a 7en 2,3voltot. továbra se nincs mA az x1en és az x2ön.
(#) proli007 válasza Tihomir hozzászólására (») Nov 5, 2014 /
 
Hello! Az IC-t kicserélted? De lehet elkötöttél valamit. Esetleg egy kép?..
(#) Tihomir válasza proli007 hozzászólására (») Nov 6, 2014 /
 
Igen kicseréltem az ICt. Képet estére rakok fel.
(#) Tihomir válasza proli007 hozzászólására (») Nov 7, 2014 /
 
Szia. Töbször is le ellenőriztem, nem találok hibát.

DSCF4449.JPG
    
(#) Ricsi89 válasza Tihomir hozzászólására (») Nov 7, 2014 /
 
Én látok hibát! Először is felesleges 2db lm358, másrészt a bal oldalinak nem látom, hogy a táplábai be lennének kötve!
(#) Tihomir válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 7, 2014 /
 
Hopá. Elnézést kérek, kezdő vagyok. :S Igy már működik! Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Üdv Tihomir
(#) proli007 válasza Tihomir hozzászólására (») Nov 7, 2014 /
 
Hello!
Bizony. Bár az IC füsttel működik, azért tápfesz sem árt neki.
Egyébként a próbapanelen azért van alul-felül a "sínezés", hogy azon keresztül lehessen tápvezetéket vinni. Sokkal átláthatóbb úgy az áramkör, meg a tápot láncolni sem célszerű, mert abból mindig baj lehet.
Akkor ezek szerint béke van..
(#) djkoko hozzászólása Szept 8, 2015 /
 
Sziasztok Mesterek!
Egy Fiat Tipo 1.7D gazdája vagyok, ebben meghalódott az üzemanyagszint mérő. A tankban lévő jeladó ami dugattyús és csúszóellenálláson mozog jó. Valami max 10 ledes kijelzőre lenne szükségem, ha rendelkezne valaki ilyen rajzzal.
Köszönet!
(#) kaqkk válasza djkoko hozzászólására (») Szept 8, 2015 /
 
A trabantokban volt ilyen tizenpár ledes "óra" fordulatszámot mért Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2015
(#) proli007 válasza djkoko hozzászólására (») Szept 8, 2015 /
 
Elsőként azt kellene felderíteni, mekkora az ellenállás változás üresen és tele. És hogy a szintjelző maga jó-e..
(#) Ge Lee válasza djkoko hozzászólására (») Szept 8, 2015 /
 
Elektromosan és mechanikusan is jó? Ha elektromosan nem az kopás, ha mechanikusan nem akkor sokat tankoltál étolajat. Nálam anno az étolajtól teljesen be is állt (leragadt).
(#) djkoko válasza proli007 hozzászólására (») Szept 9, 2015 /
 
A szintjelző jó, ha csúszik benne a dugattyú változik az ellenállása, egészen a biztosítéktábláig, az órában a mutatós műszer nem jó.
(#) djkoko válasza Ge Lee hozzászólására (») Szept 9, 2015 /
 
Soha nem volt benne étolaj, csak gázolaj. A jeladó biztosan jó, a műszeregységen van hiba ezért cserélném a mutatós műszert ledesre.
(#) djkoko válasza proli007 hozzászólására (») Szept 9, 2015 /
 
Szia! Üres tanknál 320R telinél 20R, ezt kipróbáltam úgy is, hogy a jeladót egy vödörbe tettem, majd folyamatosan felengedtem vízzel, így is ezt mértem. Sajnos mobilról nem tudok képet csatolni.
(#) proli007 válasza djkoko hozzászólására (») Szept 10, 2015 / 1
 
Hello! Lerajzoltam. Beállításkor, a C1 kondit még ne tedd bele, mert az próbálja a benzin lötyögését kiszűrni. Próbánál lehet idegesítően lassú lesz a kijelzés. Először a minimumot, majd a maximumot célszerű beállítani, majd ellenőrizni.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2015
(#) reloop válasza djkoko hozzászólására (») Szept 17, 2015 / 1
 
Rajzoltam neked NYÁK-ot, ellenőrizd le!
(#) proli007 válasza reloop hozzászólására (») Szept 17, 2015 /
 
Kolléga meg most már, csak egy kávét kér két cigivel, mint a viccben a Skinhead?
(#) djkoko válasza reloop hozzászólására (») Szept 18, 2015 /
 
Sziasztok! A rajz, és nyákrajzolat is jó, hibátlanul, pontosan működik. Az autóba holnap kerül beépítésre. Nagy köszönet proli007, és reloop fórumtársaknak az önzetlen segítségért!!!
(#) djkoko válasza djkoko hozzászólására (») Szept 27, 2015 /
 
Sziasztok!
Itt az átalakulás képekben. A fotók nem a legjobbak, a ledek színei nem látszódnak, de 5 led világít, ami kb. 20 liter gázolaj.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2015
Következő: »»   11 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem