Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Én egy ODBII - PDA (ipaq) kábelt szeretnék csinálni. Ahogy olvastam mindkettő soros komunikációt használ. Szerintetek simán össze lehet öket kötni (persze opto leválasztás után) vagy nem? Esetleg nem találkozott valaki konkrét kapcsolással? Tamás
Üdv! Neked gyári opel scannered van vagy építetted?
Kapcsolási rajzára és a többire lenne szükségem. Szeretnék csinálni egyet, de sehol nincs infóm róla, nagyon eldugott téma...
Van ilyen is olyan is.
Nem nehéz ALDL - es 96 előtti opelhez építeni, csak szoftvert szerezni nehéz. Ezért előbb-utóbb sokan vesznek egy gyárihoz hasonló megoldást. A TEch-2 otthonra megfizethetetlen. A 96-os Omega egy ISO 9141 illesztővel kiolvasható csak le kell tölteni hozzá valami szoftvert pl. AB-COM.
ALDL-t én is építettem 2 félét is SMD kivitelben, opeles szoftver hiányában semmit nem tudok vele kezdeni.
Csak amcsi kocsikhoz való szoftvereim vannak hozzá. Uniscanem van, csak az sajna nem grafikus felületű. Egy opel autoscanner kéne nekem...
A DEMO csak motronic 1.5.4-gyel megy (pl. C20NE) az éles pedig hardware kulcsos, ami a csatolóban van.
Üdv. Mindenkinek !
Érdeklödnék,hogyan lehet kiolvasni élöadatokat Audi 100 C4 1994-es autóból. Házilag megoldható-e? Ha igen,akkor milyen progival,és HW-el? Üdv.:qcy
Ennek még a régi 2x2-es diagnosztikai csatlakozója van. Az egyikben a test és a +12V a másikban az L és a K vonal van.
ISO 9141 illesztő kell hozzá és VAG-COM.
Szia !
Ha adsz egy e-mail címet elküldöm neked amit én csináltam. Nekem a főiskolán ez volt a szakdolgozati témám, igaz egy Mitac Mio 558 PDA-ra írtam a programot. Ha a te PDA-don is Microsoft Windows Mobile 2003 for Pocket PC , akkor a program gond nélkül menni fog. Üdv DP
Szia !
Igen,ugy van ahogy irtad. Az érdekelne ,hogy milyen adtokat lehet ebből kiovasni? Es a VAG-COM -on kivül van -e más SW a kiolvasáshoz. Ugyan is a VAG-COM -nak elég húzos az ára. Nekem csak saját célra kell. Üdv.:qcy
Töltsd le a gyártótól a demo-t , elég sok adatot meg tudsz nézni azzal is. Vagy vedd meg a régebbi fejlesztést, ami megy utánépített kábellel 99 USD-ért.
Van még a VW-TOOL ami kb. 10.000HUF - ért megvehető legálisan. Sajnos ennek leállt a fejlesztése kb 2 éve. De a régebbi autókhoz hobby célra tökéletes.
Szia !
Olvastam leveled,valami ilyenre gondoltam. Nezegettem a neten különböző interface-t. Sokfajta van.Csak azt nemtudom ,hogy melyik milyen SW hez jó.Vagy az nem éedekes.csak ISO9141 legyen? Mert láttam MC33290-el.ELM323 -al SI9243-al épített interface-t. Sőtt egyszerű Optocsatolóval készüt HW-t is. Szerinted melyik a jó? Üdv.:qcy
Szerintem!
- Optocsatolós nem jó! - ELM -mikrokontrolleres- nem mennek vele a programok csak amiket kimondottan hozzá írtak, de ezek nem gyártóspecifikusak a Te autóddal meg sem nyikkannak. ( OBDII-es autókhoz korlátozottan jók) -SY9241AEY, SI9243AEY, MC33290- nel épített soros portos illesztők a legjobbak. Mennek VAG-COM, VW-Tool, VOL-FCR stb. programokkal én ezt javaslom -USB-s kábelek, nem működnek, folyamatos időzítési, kapcsolódási problémák. ( Mindegyik USB-RS232 átalakítót tartalmaz és a soros portot emulálja. Ha mikrokontrollerrel felépíted a kommunikációt és az USB-re csak az adatátvitel marad az korrekt, de ilyen csak a VAG-COM, OpelScanner, OP-COM gyári illesztője ami egyben a hardware kulcs is. Nehéz otthon ilyet csinálni. A Te autód pl. NEM OBDII kompatibilis a gyártóspecifikus adatokat meg nehéz megszerezni.
Szia !
Köszi az infót ! Remélem nemfogsz megharagudni ,ha kérdezek még a későbiekben? Az ezidáig közölt dolgokat nagyon köszönöm. Üdv.:qcy
Sziasztok!
nekem az lenne a kérdésem hogy ha építek egy interfacét akkor az működik-e usb-rs232 átalakítóval mert a notimon nincs csak usb
Nem működik átalakítóval. Nem tarthatók vele a pontos időzítések és eldobja a vezérlő a kapcsolatot. Vegyél PCMCIA - RS232 átalakítót, azzal gond nélkül működik.
Sziasztok!
Én megfelelő programot keresnék, az interfész már megvan. Az ótó egyLancia Dedra, motorkód 183A1; ez a motor van a Fiat Coupe 1.8, Barchetta, Lancia Delta, és Punto (II) HGT-ben is. A vezérlés Hitachi rendszerű. Segítséget előre is köszönöm. Üdv UI: megvan a Hitachi specifikációja, így akár program írás ii lehetséges, csak kellene pár ötlet hozzá.
A KWP2000 (vagy 2000+) ECU flasher nyákrajza megvan vkinek?
Nah üdv midnekinek!
Ma voltam pesten és megvettem az op-com műszert....hát mit ne mondjak.....meglátszik,hogy egy profi műszer....minden paraméterét látja az autónak. Mindent kivezérel......ír olvas,programoz...stb. olyan gyors,h csak néztem! Én már nem valószínű,hogy fogok épitgetni. Mindenkinek sok sikert a javításokhoz! Üdv midnen elektromos kolegának! Azért ha vannak különös esetek arról szivesen beszélgetnék.....
Tudjuk-e, hogy milyen chip dolgozik benne?
En meg nemetbol rendeltem ket ELM323-at, a nyakot mar megcsinaltam hozza, asztalon a chip-PC kommunikacio sikeres volt, holnaputan kiprobalom elesben, az autoban is...
96-tól kezeli az opeleket és néhány sab-ot, daewoo-t.
Az ez idő előtt gyártott jellemzően ALDL protokolos autókat , nem kezeli.
Hogy Ti tudjátok-e azt nem tudom de egy Atmel mikrokontroller egyedileg felprogramozva és lezárva.
A 12 pólusú átalakító még nem jött meg de már álitólag úton van.Ennél a 16 pólusunál a legjobbak az,hogy programoz stb.....de viszont a régieknél meg csak egy élő adat elég a hiba behatárolásához.
Esetleg valakinek van ilyen ALDL kapcsolása?Ami esetleg működik B corsánál meg F astra........stb?ott ha jol tudom egy szálon komunikál. Igaz nekem megvan a leirása hogyan is kell kivillogtatni de ha nem sérült mondjuk a motor hőm jeladó akkor nem sokat ér a villogó kód. Egy ilyen kapcsolásnak én is örülnék! Üdv!
A GM amerikában használja a 12 pólusú csatlakozót. Európában 10 pólusú van ( a magyarországi F-Astrákban is ) OP-COM- hoz hiába veszel átalakítót nem fogja kezelni.
Sima ISO illesztőből lehet ALDL-re kábelt hack-elni, de nemigen van szoftver hozzá. |
Bejelentkezés
Hirdetés |