Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Nézd már végig a képeket, hátha találsz rajzot de ha mégsem akkor majd beollózok valahogy egy jól látható ábrát ha sikerül.
Üdv mindenkinek.
Lenne egy kis problémám skoda fábiával. Látom, hogy nem fábiás a topic de hátha tudtok segíteni mert nem találtam sehol aktív fórumot vagy másik topicot. Az alany egy 2006os 1.4es benzines fábia. Amihez hozzá kellene férnem az az ABS. Hosszú kutakodás után arra jutottam, hogy nem can-bus hanem K-vonalas dolog lesz. Azt ugyan nem tudom, hogy az OBD csatlakozó melyik vonalán kell csatlakoznom hozzá. A 7es alapból úgy tudom a motorvezérlőé. Viszont nem zártam ki a lehetőséget, hogy az ABS is lehet ezen van. Ez lenne az első kérdésem, hogy jól gondolom-e vagy esetleg más pin-en próbáljam vagy can-bus protokol a nyerő. A másik kérdésem az lenne, hogy milyen szoftverrel tudom kiolvasni belőle a hibát? Próbáltam Bluetoothos ELM327 esel és androidos alkalmazással de az csak a motorvezérlőhöz tudott csatlakozni (K-vonalon 7es lábon) amiben nincsen ugye ABS hiba. Van még az ELM327esen kívül egy VAG-COM KKL kábelem (FTDI soros illesztővel) de nincs olyan programom amivel tudnék csatlakozni vele. Néztem a VCDS programot de ahhoz ezek a kábelek nem jók sajna. Azaz nekem nem sikerült használnom velük. Szerintetek a meglévő kábelekkel milyen szoftvert tudnék használni, hogy az ABS hibát ki tudjam olvasni? Köszönöm a válaszokat és bocsi ha nagyon rossz helyre írtam.
Szia VIM!
Keresgettem de nem találtam használhatót sajnos. Ha tennél fel azt nagyon megköszönném! (Esetleg javítási ötlet?) A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2015
Az ablakemelőről itt van a rajz a kp.-ról pedig ITT.
Sziasztok! Tibor vagyok. Tudna valaki segíteni? A barátom skoda feliciája nem indul. Nincs szikra. Mi lehet a hiba oka?
Motorkód, évjárat? Forgásszenzor, gyújtótrafó, csatlakozók, vezetékek ellenőrzése elsősorban.
Üdvözlet a Társaknak!
Változatlanul az ablakemelővel küszködök. (octavia I. 1988, AEE) A beázott szétmállott ablakemelő helyett vettem egy használt bontottat az ajtóban lévő kábelekkel együtt. De sajnos nem akar működni. A motort forgatja le-fel, de a közponi zár nem működik. Már az is elég lenne ha a központi zár működne, hogy ne felejtsem nyitva. Szerintetek mi a kettő közti különbség és mit lehetne kezdeni. Segítségeteket előre is köszönöm.
zolika 60 tudod e a forgásszenzor ellenállási értékét? Motorkódot nem tudok, de ez még a régi skoda blokk 1,3 motor. Köszönöm az eddigieket is.
Üdvözlök mindenkit!
Egy kis segítségre volna szükségem,tőletek,történt ugyanis,hogy kb.:3-héttel ezelőtt volt az a hatalmas esőzés(özönvíz szerű) és hát én is szenvedő alanya lettem. Az autóban a küszöb magasságáig állt a víz,elöl-hátul.Azóta (szerencsére!)csak a légzsák hibajel látható a műszerfalon,amit próbáltam töröltetni,de sajnos sikertelenül.A sofőr oldali ülés alatt találtunk egy feszültség stabilizátort,mint később kiderült,a komfort elektronika egységet,ami préselt házas,szerelhetetlen műanyag vacak.Ez biztos,hogy víz alatt volt,de a furcsaság az,hogy kiszerelte a szerelő,és a napi km-óra állás,és a pontos idő nullázódott.Csak nem értem,hogy mi köze a légzsák vezérléshez.A légzsákvezérlőt is megtaláltam a műszerfal mögött,a "kardán alagút"-ra van felfogatva,de az nem volt víz alatt,mert elég magasan van.Még megpróbáljuk azt,hogy levesszük a komfort egységet és úgy kötjük az obd-re,és meglátjuk mi lesz.Sajnos a komfort elektronikai egység 100.000-fölötti árat kóstál,és ha nem ezzel van a probléma,nem szívesen dobnék ki ennyi pénzt a semmiért.Az autó egy 2012-es skoda octavia 1Z,1.6 diesel ,motorkód:CAY Ha tudnátok segíteni a probléma megoldását illetően,annak nagyon örülnénk,mert csak 5-hónapja van nálunk az autó és,még élvezni sem tudtuk igazán. Köszönettel,tisztelettel:Wolfram4
Nagyon szépen köszönöm VIM!
Sajnos úgy néz ki, hogy marad így. Ilyen típusszámú égen-földön nincs. (Ha valaki tud szóljon). Sajnálom mert egyébként korához képest teljesen jó állapotban van, óvom vigyázom és nem szeretem ha valami nem működik rajta. Üdv: csibai
Bocsánat, csak most vettem észre, hogy írtál. Azon valószínűleg a gyújtás elosztóban van jeladó, annak az ellenállása olyan 7000 ohm.
Sziasztok,
Továbbra is küzdök 1,6 BFQ benzin-gázos 2005-ös Octaviámmal. Már írtam korábban is, hogy néha kanyarodáskor, kuplung kinyom stb leáll. Most már egyenes úton is produkál ilyet. Fékszervó nyomáskapcsolóját cseréltem, semmi változás. Fojtószelepet takarítottam, VCDS-el alaphelyzetbe állítottam, de ez sem segített. Fals levegő nyomát nem találtam. Egyéb ötlet? Amúgy folyamatosan kapom a P0139, P0140, P0170 és P0171 kódokat (szegény keverék és lambda szonda hiba kódok). Lehet h tényleg behalt a lambda?? Előre is köszi!
Sziasztok
AKL-es motorhoz keresnék "költséghatékony" lambda szondát. Létezik az olcsóbbak közül is megbízható, vagy mindenképpen válasszak a gyári és a Bosch közül. A válaszokat előre is köszönöm. Zoli
Sziasztok!
I-es octi gyári ülésfűtéssel játszódok, a fűtő lapok elvileg jók, a relék és a kapcsoló is, elvileg van hozzá van valamiféle vezérlő elektronika, na azt még nem találtam meg merre van az autóban. Illetve ebben a fórumban előrébb találkoztam egy jó kis kapcsolási rajzzal, de abban a reléket nem találtam meg. http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1528520.html#1528520 Ha már azt megtudjátok mondani merre a vezérlő egység már az nagy segítség lenne, köszi előre is.
Köszi, a második link ígéretes az elsőnél viszont vissza irányít a kezdőlapra.
Illetve találkoztam egy bontós sráccal, és rákérdeztem a dologra és ülésfűtés gyanánt kapcsolók relék, meg a fűtő lapokat adta el semmi plusz elektronikát. Tehát ezek közül kell valaminek rossznak lennie. Holnap komolyabban rámérek a dologra, mert ma a hátsó ablaktörlő motor kimerítette az otthoni szerelési adagomat.
Sziasztok.
BKY-nál, leállított motornál a nyugalmi áramfelvétel 110mA. Ezt egy relé 20-25 perc után lekapcsolja, és az áramfelvétel leesik kb 30mA-re (ebben a 110mA-ben a relé meghúzóárama is benne van...). Nekem ez az idő kicsit sok, illetve felesleges. Van lehetőség VCDS-sel kisebbre állítani? Köszi. Zoli
Hello Mindenkinek!
Van egy 2002-es 1,9 Tdi Octaviám, amivel következő problémám van. Van-e valakinek hasonlóval kapcsolatos tapasztalat vagy ötlete, mi lehet a gond...? Legelső tapasztalat (1,5 éves múltja van), ami lehet, hogy ezzel nincs összefüggésbe, de lehet hogy mégis: Az autón tempomat is van és korábban autópályán "kézigázt" adva, tempomattal gyorsítva érezhető gyorsulást produkált 5-ösben, akár 120-as tempónál is, és ekkor a pillanatnyi fogyasztást 11-13l-re is megemelkedett (a komputer szerint). Ezzel szemben az utóbbi hónapokban (csak ekkor figyeltem meg ezt konkrétan) - de a gyengébb gyorsulás már kb. 1,5 éve fennáll -, maximum 7-8-9 literig emelkedik a pillanatnyi fogyasztás, érthető, hogy ilyen kevés üzemanyag mennyiséggel nem is tud erőteljesen gyorsítani már autópályán az autó. A kérdésem, miért nem enged több üzemanyagot a motornak, mint korábban? Mi lehet ennek az oka, okozója? Ezzel azt gondolom szorosan összefügghet az is, hogy a gázpedállal sem tudok már úgy gyorsítani, mint korábban, a gyorsulása kis híján olyan, mintha szívódízel lenne, a turbó pedig elvileg működik. A turbó szabályzó membrán - szerelő szerint - behúz, amikor kell és volt már cserélve is pár éve és már kis fordulaton is hallható hogy dolgozik, mint anno beszereléskor. Tehát ez az alaphelyzet, ami 1,5 éve fennáll. De ettől függetlenül pöccre indul, kiegyensúlyozottan jár, nem rángat, már nincs ellustulva, mint korábban (1,5 évig keveset és csak országúton használtam, kihúzatás nélkül). Menet közben 3000 fordulat felé nem nagyon akart felpörögni a motor. Utóbbi hónapokban autópályán többször meghúzattam 4000-4500-ös fordulatig néhány percre, így ezzel már nincs gond, de a gyorsulás most sem lett sokkal jobb, talán egy hajszálnyival, amit viszont a húzatás, az üzemanyag is vagy a friss olaj és szűrőcserék is befolyásolhatnak. Viszont 2-3 napja fura dolog történik minden indulás után, amire vonatkozó tapasztalattal szintén nem találkozom a neten. Az autón könnyen indul - mint eddig is -, az alapjárat is a megszokott, szépen simán jár, de amikor elindulok - tehát ez minden slusszkulcsos indítás után így van - az autó legyengülve kb.40-50 LE-vel indul csak el, nagyon lassan gyorsít (tövig nyomott gázpedál mellett is mintha csak kb. 1/4-ig nyomnám a gázt), nem pörög 2000-2200-as fordulat felé. Ez gyakorlatban azt jelenti, egyes-kettes 2000-ig eljutok 35-40-ig, jön a hármas és ott már csak igen vontatottan (további 5-8 másodperc) alatt jutok el 60-ig... (ilyenkor biztos szidnak a mögöttem haladók). Először nem is tudtam mit kezdeni a dologgal, mert hidegen nem szívesen nyomom meg erősen a gázpedált, nehogy túlterhelés (pl. gátrepedés) lépjen fel a még hideg motoron. Alaphelyzetben ez így elég ijesztő és lehangoló volt, de égi útmutatásnak hála találtam átmeneti megoldást. Tehát 2-3 km után (amikor már annyira nem hideg a motor) próbaképpen lenyomva tartottam lepadlózva a gázpedált. Vártam-vártam és vártam és kb. 8-10 másodperc után (addig tartotta a 2000-2200 es fordulathoz tartozó sebességet) az autót hirtelen elindult és 1-2 másodperc után már 4000 felett volt a fordulat és megint úgy gyorsult, mint még 1 héttel korábban. Ezután már - mintha egy kapcsolót átállítanák - normálisan működik megint az autó egészen addig, amíg a kulccsal megint le nem állítom. Leállítás után, ha csak 10 percig is álltam, megint minden elölről kezdődik. Indítás után nem húz (max 2200-es fordulat), ilyenkor kell egy kifutópálya, állandó sebességgel, padlóig nyomott gázpedállal és egyszer csak beindul, mint egy "rakéta". Ezután leállításig minden jól működik....??? Ezek a tünetek. Ez lehet-e valami által kiváltott vészüzemmód? Amit olvastam a neten, azokból azt gondolom ez nem az, mert nem emeli meg állandó 1500-as fordulatra a motor fordulatot, de javítsatok ha tévedek. Ha mégis vészüzemmód (vagy korlátozott teljesítmény), akkor hogyan "írhatja" ezt felül a tartósan megnyomott gázpedál. Ha nem vészüzemmód, akkor milyen hiba van és vajon miért? Én csak az elktromos gázpedálra tudok gyanakodni, de vajon valóban csak az a rossz? És ha tényleg rossz, akkor miért javul meg és menet közben nem jön elő többet a hibajelenség??? 1 hónapja voltam szerelőnél, akkor kiolvasattam vele a hibakódokat és állítólag csak a vízhőmérséklet jeladóra jelzett hibát. Korábban, kb. 1-1,5 éve, egészen 6 hónappal ezelőttig valóban (látszólag) nem melegedett fel a vízhőmérő szerint a motor, legfeljebb 65-75 fokra emelkedett a hűtővíz hőmérséklete, nem pedig 90-re). Aztán ez magától megjavult. Ugyanakkor ez a hiba (vagy az alacsony vízhőmérséklet) lehet, hogy lekorlátozta a motor teljesítményét, ha igen, hogy lehet kiküszöbölni? Azóta olvastam, hogy ez bizony okozhat korlátozott működést (teljesítményt), nehogy túlmelegedjen a motor. stb. Ezt a szerelő, akiben maximálisan megbízok cáfolta, hogy szerint ez nem okozhat gyengébb motorteljesítményt... Másik kérdés, hogy 3 napja kutakodok órák hosszat az elektromos gázpedál hibajelenségei után a googlén, de semmi használhatót nem találtam. Ez is érdekelne, ha tudtok ebben segíteni. Bármelyik kérdésemre, felvetésemre szívesen fogadok hasonló tapasztalatot és megoldást, ötleteket, javaslatokat? (Nem vagyok elektronikai szakember...) Előre is köszönöm!
Sziasztok! Valaki tudna segíteni, hogy hol találom meg a SEAT Cordobán a tolatólámpa kapcsolót?
Köszönöm.
Sziasztok!
Adott egy olyan problémám,hogy 2001 es octavia AEE motor kódos egyszer csak meg állt.... Benzin van megy az Ac rendesen,van nyomás, szikra is van trafónál is pipánál is,önindítóval nem indul semmit nem csinál, csak teker, és vissza vissza tüsszög a szívó torokba indítózás végén . Húzással ha nem érsz a gázhoz be indul és szépen jár alapjáraton ,de gáz adásra be torpan, be fullad, csak kis gázzal hajlandó menni és úgy fel is pörög akár max fordulatig normálisan ,de egy nagyobb gázadásra elkezdenek leállni a hengerek ,mikor elengedem a gázpedált újra megy minden henger. Arra gondoltam ,hogy kevés benzint kap ezért próbáltam hideg indítóval, meg féktisztítóval is életre kelteni indítózással de semmi változás semmire , csak a néhai vissza tüsszögés...... Most már valamelyik jeladóra tippelnék csak azt nem tudom melyikre. Az lenne a kérdésem,hogy tapasztalt e valaki már ilyet,vagy ,hogy tud e valaki segíteni ebben ? Válaszokat előre is köszönöm !!!!!
Szia! Amit leírsz, abból arra lehet következtetni, hogy már alapjárathoz is éppen hogy csak tömör a levegős rendszer. Először próbáld átvizsgálni a levegős csőrendszert, repedés vagy laza kötést keresve. A fojtószelepállás érzékelőhöz alulról csatlakozik az aktív szénszűrős üza.gőz mágnesszelepétől egy bekötés, egy az EGR-től és egy a fékszervótól. Az egész egység a légszűrőházzal együtt, fixen kell rögzülnie a helyén, nem mozoghat.
Szia köszi a választ de már mindent átnéztem minden tömítés rendben raktam bele új levegőszűrőt de csak annyit értem el a nagy átvizsgálásba ,hogy már melegen indul de hidegen önindítóval nem, (Pedig tekeri simán) tolásra 1 méteren belül indul de nagyobb gázadásra ugyan úgy befullad hidegen is és melegen is.
Hibát nem jelez a kiolvasás semmit . Már tippem sincs mi lehet a gond.... ha valaki esetleg tud egy jó szerelőt Budapesten azt meg köszönném!
Szasztok !
Szóval ha valaki tud egy jó szerelőt ajánlani Budapesten aki kitalálja mi baja ennek a csúcs teknikának (2001 octavia 1.6 benzin Mot kód: AEE) Annak nagyon hálás lennék ! Köszönöm!
Lehet hogy hidegen melegnek érzi a motort: szegény keverék tipikus tünete a szívócsőbe durrogás. Hűtővíz hőm. jeladó hiba.
Én már mindent kipróbáltam sőt beszéltem sok specialistával de mindenki csak hümmög ma viszem egy emberhez aki nagy octaviás ha sikerül neki megcsinálni ide kiírom hogy más ne szívjon ha ilyen gondja van....
Szia! Ne hallgass a hümmögőkre, nézd meg inkább a motorhőfok érzékelőt, "moltam" is ezt javasolja és ITT vannak az értékek. A link feletti hsz.-ben mintha ugyanezt panaszolnák el csak pepitában.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |