Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Idézet: „Vegyük azt, hogy akkuról üzemel” Ezt Te írtad... A hétlábú modult anno a szamara gyújtás használta, volt Remix kivitel is belőle. Alapvetően négyhengeres gk gyújtás volt,hallos jeladóval, áramfigyeléssel, határolással ellátva.
Azért irtam azt, mert az a része nem érdekelt, a kapcsoló részére voltam kíváncsi, hogy életképes e. Egy barátommal küzdünk most hallos gyujtással, pont ezt a ladát próbáltuk most, előtte akkus megszakítós volt fent. Felraktuk a lada hallos elektronikát hall jeladóval, és a motorból eltűnt az erő kis fordulaton, és nem értjük miért. Gyújtás strobival levillogva, ugyan oda beállítva ahol a megszakítós volt és nem jó.
Pedig a hallos csak jobb lehet... Valami triviális hiba van ott. Szkóppal kellene ránézni, a hall környékére, valóban csak egy indítójelet produkál, esetleg a kisülés lefolyását is lehetne ellenőrizni.
A stroboszkóp nem mutatja meg egyértelműen a többszöri gyújtást. A vezérlő lemez hogyan van kialakítva? Még az is nagyban beleszólhat főleg alacsony fordulatnál az áramhatárolásba, és kész a gubanc.. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2015
Nincs vezérlőlemez, egy bakelit lendkerék van amiben van egy kb 10mm átmérőjű mágnes. Ez vezérli a hall jeladót.
Valószínüleg ez lesz a gond. Megfelelően kialakított triggerkerék kell. Egy kis infó a gyújtómodul belvilágáról.
Nem valószinű, nem én találtam ki , hogy a lada használható egy kis mágnessel.
Szia! Honnan vetted a kapcsolási rajzot ehhez a megoldáshoz és melyik típust használod (akarod használni) a Simsonba?
Feltúrtam az egész képi állományt de nem találtam. Csak nem erről van szó? EZ a kép a gy. modul bekötését mutatja, és műszaki leírása. A Trabanté nem lett volna egyszerűbb?
Sziasztok!
Korábban kérdeztem, hogy Simsonra installált-e már valaki minarelli gyújtást? Nem kaptam érdemleges választ az ügyben, így belevágtam. a gyújtást sikerült applikálnom, az alaplapon is volt forgácsolni való, a Simson főtengely és a Minarelli rotor közé kellett egy speciális kúpos hüvelyt esztergálni, 0,7mm-es falvastagsággal, valamint a házasítás miatt speciális éket kellett csinálni rá. A tekercses jeladó nem fért el, meg amúgy is van tőle modernebb, ezért lekerült, először Hall jeladós gyújtást szerettem volna, de a mágnes nehézkes rögzítése miatt elvetettem. (Volt már ismerősnek olyan hogy a ragasztó elengedett, és kirepült a mágnese.) Ezért továbblépvén az ultra gyors Opto elektronikus jeladó felé megoldást találtam, a megvalósítás is megvan. A jeladó nyák lemezen fölszerelve a blokkra, műgyantával kiöntve, a rotoron egy 6X6mm-es 2mm vastag saválló lemez fölhegesztve, ügyelve hogy a mágnes ne melegedjen föl, majd a saválló lemez tükörre polírozva. Az első teszt indítás megvolt, a gyújtás még külső tápról ment, így egy helyben indítottam, elég könnyen, sőt túlontúl könnyen elindul a motor, pedig még az előgyújtás is 1,5mm-en van az 1,8 mm helyett, de már kíváncsi voltam rá, nagyon jól működik eddig.
Az optonak az ellensége a por és a meleg. Ott pedig van mindkettő.
Az lehet, de sok mindenki alkalmazza ahogy keresgéltem.
A Hall lett volna az első megoldás, de nem lehet a mágnest normálisan rögzíteni. A port még megértem, de a meleg? "Csak" egy Infra LEd és egy Fototranzisztor az egész. A por pedig kizárható onnan A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2015
Sziasztok!
Nekem az ETZ-n optikai jeladós gyújtás van. Nem volt még vele problémám se a por, se a meleg miatt. Én nyákból csináltam a tárcsát mivel könnyen alakítható.
Szia!
Mióta használod így a gépet? Nekem Nem ilyen kivitelű a jeladóm, hanem tükrös, így nekem amikor a jeladó előtt van a lemez, akkor gyújt Bővebben: Link
Tavaly december óta. 3500Km alatt annyi probléma volt vele, hogy egyszer lecsúszott az egyik vezeték a "fekete dobozról".
Az a ráhegesztett vasdarab nem fog kiegyensúlyozottsági hibát okozni? Gondolok itt a főtengelycsapágyakra...
Én inkább merőlegesen tettem volna és fekete/fehér festékkel jelöltem volna meg a gyújtás helyét a lendkeréken.
A kiegyensúlyozás meg van oldva, avval nem lesz gond
Akkor jó. Sajnos nekem melegen nehezen indul, visszarúg stb... Haldoklik a gyújtótrafóm. Van egy másik azzal még ha be is indul, rögtön leáll hangos szusszanás kíséretében a kipufogóvég környékéről...
Én először lábbal indítottam, aztán éreztem hogy milyen könnyen indul, kézzel elég 2-3 cm-t a berúgókaron lökni és mát megyen is Igaz ez már CDi gyújtás......
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2015
Nekem csak sima tranzisztoros van, de én is le szeretném cserélni CDI-re...
Láttam megszakítós simsont is így pöccre indulni. Irigylem is. Hát ugye annyi a különbség, hogy egy rúgásra hármat fordít a főtengelyen, az ETZ meg csak egyet...
Egyik szomszédnak is van egy simsona gyári ,megszakítós gyújtással, indul pöcc röff, megyen minit a golyó.
Nekem már a 33 éves lendkerékelég rossz állapotban leledzik.
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám,hogy van egy simsonom amelyen található egy ducati energia gyújtás eddíg működött most valamiért nem szeretne. Eddíg is gyenge szikrát adott és most is éppen csak pislákol ,hörög durrog minden baja van . De 10-ből 10x első rúgásra indul . A gyújtás alaplaphoz tartozó közdarabból próba képen esztergáltattam ugyanis kezdetek óta 3 jelet ad le egy fordulat alatt így többször gyújt . Esztergálás után is ugyan ez volt a helyzet szóval inkább visszahézagoltam kiindulási méretre. A CDI 3 kábeles piros fehér és zöld ,a lendkerék a simsonon ellenkező irányban forog mint eredetileg tervezték tehát a lendkerék eredeti helye a blokk bal oldalán lenne simsonon ugye jobboldalt van . Na már most akármit csinálok vele nem tudok megoldásra jutni . Esetleg az elektronikával ,kábelezéssel kell-e játszanom hogy jó legyen ?Vagy cseréljek lendkereket? gyújtásalaplap
Van egy őskövület komár mopedem. Horror ez a megszakítós gyujtás rajta.
Olvasgattam itt és láttam hogy valaki megoldotta jeladósra. Azon rágom magam hogy át kellene alakítani az enyémet is valami megszakítómentes verzióra. Milyent lenne érdemes rátenni és hogyan lenne a legegyszerűbb kivitelezni? Valami nagyon egyszerű és atomstabil megoldás kellene ami nem túl nagy átalakítást igényel .
Tic106n lehet helyetesíteni bt151 800r-re?
Énis helyettesítettem,kiválóan megfelelt nekem,bár én egyszerű kapcsolásban használtam (fentvan a topicban).
Üdv. Az volna a kérdésem hogy így átterveztem a fórumon talált gyujtás kapcsolást az Izsem számára. Működő ez az ötlet hosszú távon? A válaszokat előre is köszönöm.
Nem fog működni, mert a pozitív gate gyújtó impulzust a nyitóirányba kötött zener korlátozza egy alacsonyabb értéken mint a gate nyitófeszültsége. Teljesen felesleges antiparalell kapcsolni a zener diódákat, elég egy is, áramkorlátozásra, (sorosan bekötött ellenállásra) sincs szükség általában, mert a jeladó tekercs induktivitása elvégzi ezt a feladatot is.
Akkor elég 1 zéner használata összesen?
Nem kell zener.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |