Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy autórádióm amit a szomszéd rám-sózott, hogy javítsam meg. Hát nem egy mai darab, de én olyan lelkesen belekezdtem és szeretném feléleszteni, mert szeretek alkotni és az elektronika érdekes számomra. Blaupunkt SRT22DP Az interneten 8 találat van, és mind fizetős oldal... Igazi kihívás!! ) A lényeg, hogy meg sem mukkant mikor próbáltam éleszteni, de nem tudom mi lehet a baja, lehet, hogy csak én vagyok béna? Arra gondoltam kérnék tőletek egy kis segítséget, olyan jó a hangulat ezen az oldalon! A múlkor is segítettek nekem a srácok, remélem most is segít(enek) nekem valaki(k). Holnap vagy valmikor rakok fel képeket a rádióról és leírom mi is történt eddig! Köszönöm! Üdv. Bosch
Ajaj...
Felteszek néhány képet, amik még a szétszedés előtt voltak... Most már kicsit jobban szétszedtem, mert meg sem mukkant. Most már megyek aludni, mert álmos vagyok! Jó éjt/ Jó reggelt kinek mi? Hello! )
Soha sem lehet elég korán kezdeni, hi....
szia!
a biztosítékot már nézted? általában a hálulján a kimenetek alatt szokták eldugni...sok sikert üdv!
Ha se fény se hang se motor, akkor nemkap tápfeszt!! Kezd el méregetni attól a ponttól ahol még volt, szépen sorban, hogy hol tűnik el? Miről megy most? Aksiról, tápegységről? Ha elérsz a bekapcsgombig és ott tűnik el, kösd át ,lehet , hogy az romlott el. Előbb utóbb elérsz egy olyan állapothoz, hogy vagy megy a motor, vagy zúg, vagy világít, vagy búg, ill ezek variációi. Akkor szólj megint.
Nem ártana megnézni, nincs e rövidzár? Biztosíték lesz ez, vagy rossz vezetéket kötöttél be rossz helyre. Gyakran a hangszóró negatívja nem a föld! stb.
Hali!
Előszöris, már van autórádiós topik, nem kellett volna újjat nyitni! (nem is egy)Bővebben: Link Mellesleg csatlakozom az előttem szólókhoz. Nézd meg a biztit. Miről kapja a tápot? Jól kötötted be? Nézd végig, amit kaszarobert írt! Nézd meg a dióda jó-e? Egyébként végfokzárlat is szokott ilyesmit produkálni, az pedig elég gyakori probléma. Üdv.
Szia Zoly15!
Néztem... Teljesen rendben van a bizti. Egy 3,25 A-es biztosíték... Jól működik, megmértem szemmel, műszerrel is.
Szia Kaszarobert!
Köszi sok a kérdést és választ el fogok gondolkozni és méregetni. Van valami a fejemben, ki fogom próbálni, de nem ma! Amit eddig csináltam: Egy tápegységről próbáltam újraéleszteni. A tápom nem tudom mennyit bír. Azt mondták 2-3 A-t. Lehet, hogy kevés volt a rádiónak? De végül is 3,25 A-es biztiből ítélve, csak nem kevés hozzá a tápom. Hmmm.. Nem tudom. A tulaj mondta, hogy a bekapcs gombbal van valmi gond. Jó ötlet köszi, ez teljesen kiment a fejemből... Szóval ki fogom iktatni a kapcsolót, az is rossz meg még gondolom pár dolog. A tápkábelek ami bemegy a rádióba: egy barna és egy piros vezeték. Az autóvillamosságban sokszor találkoztam barna vezetékkel sohasem tudtam mit is jelent?! A pirosra adtam a pozítív tápot. A barnára meg a földet. Köszönöm a segítséget neketek Zoly és Kaszaróbert. További jó bütykölést neket, ha esetleg valmin dolgoztok. Majd dolgozom és írok ha jutottam valamire! Jó éjt!
Én egy sima kommersz 12v-os piaci aksiról szoktam kipróbálni az autósrádiókat, úgyhogy tuti, hogy a tied jó is, és elég is!
A piros az ok, hogy + A barna lehet test, de jó lenne ha megnéznéd, hogy a házra csatlakozik-e? Azaz, hogy azzal az ellenállása nulla-ohm-e? Egyébként a hangszórók vezetékei milyen színűek? Azok szoktak kék lila barna zöld színekben pompázni. Ezek közül a melegebb szín a hangszóró + pollarítása, a hidegebb a - Narancs, illetve sárga színek megint valami tápok lehetnek, de neked min4 max 6 kivezetésed lehet! Próbáld úgy indítani, hogy a + a piros, a ház a minusz(bocs: test). A kapcsolót kösd át!
Bocs aksit írtam, de tápegységet akartam!!! Az a fekete izé amit a konektorba lehet dugni végébe meg drót van oszt vókmenbe lehet dugni
)
Ok. Szóval most csak annyit írok, hogy nézd meg a 2atm.jpg képet az 5.27-es hozzászólásomnál. Ez egy nagyon régi rádió. Blaupunkt SRT22DP ! Nicsenek színes kábelek, csak valami kevésbé kedves és hozzáértő ember által tákolt kábelek. Nem is forrasztott csak szigszalagozott, de az örült módon . Következő hozzászólásomban leírom miket csináltam eddig... Köszönöm a válaszodat! Köszi. Mindjár írok!
1) Kikitattam a kapcsolót. Majd lehet, hogy rakok bele egy másik kapcsolót, mondjuk nem ártana...
2) A pirosra a + -t a barnára a - kötöttem és... Így bekapcsolt és ég egy piros led az elején, csatolom a képet! Hurrá )) De az a gond, hogy ez a kapcsoló még hangerőszabályzóként is működött, erre majd viszatérünk remélem, mert engem kicsit zavar. Aztán van két különleges és nagyon régi hangszórócsatlakozója ennek a kis autórádiónak. Én úgy gondolom hogy ebben foglaltatik a test és a melegpont is. De nem vagyok benne biztos. Szintén csatolok róla egy képet.... Meg a autórádió hátuljáról is ahová oda vannak bigyesztve a L meg a R betűk a két hangszórónak. Szerintem én jól kötöttem be a hangszórót, de nem szólalt meg pegig már a rádió be van kapcsolva, mert ég a piros led. Az utolsó gondom, hogy mint az említettem én hülye szétszedtem ezt a rádiót, csatolok egy képet, hogy milyen volt... És mikor összeraktam két műanyag korongnak egymással szembe kéne néznie, de nem néznek szembe, erről is csatolok egy képet... Van valakinek valami jó ötlete?? Hmmm srácok? Előre is köszönöm a segítséget!! Neked külön köszönöm Kaszaróbert az eddigi segítséget!
Na ez a két korongos kép már csak ide fért be, csatolom!
Köszi srácok! Üdv. Bosch
Ferci és Zoly15! Nincs valami jó ötletetek?
)
A "két korong" közzé kell egy harmadiknak is lennie!
Hangszórócsatlakozó bekötés: amint csináltad, tehát OK. A kapcsolónál elég lett volna a kapcsoló részét átkötni, a hangerőszab. rész maradhatott volna. Tehát, ha azt komplett kiszedted, akkor megszakítottad a jel útját. Ha a hengerőszabályozó rendben, akkor a végfok körül keresd a hibát. - szerintem...
Igen így van,hogy titi is írja ha kiszedted a hangerőt szabályzó potit akkor azért nem szólal meg!Rakd vissza ha nincs helyette másik!Ha így sem szólal meg akkor végfokos lehet!Ha a poti sérült akkor tehetsz bele bármilyen B-s (log-os) potit aminek az Ωikus értéke megegyezik a bent lévővel!Én labortápról próbálom őket és hozzáállítom az áramkorlátozót így ha nagy az áramfelvétel valami okból akkor azonnal észreveszem és nem kell biztosítékokat feleslegesen elégetnem mivel a mai világban nem olcsó semmi!
Érj hozzá kézzel a poti helyéhez! Búg? zsizseg?
Tedd vissza a potit, mint ahogy azt mondták, csak a kapcsolót kösd át! Tekergesd. Kéne egy kép a végfokícéről is. A magnó megy?
Sziasztok!
Köszi Patexati és Kaszaróbert, titi.. Rendesek vagytok! Ez a potméter egyben bekapcsoló is, tehát egy kicsit eletekerem és bekapcsol, továbbtekerem hangerőt emeli. Már ha egyáltalán működne. ( De nem működik, mert valami baja van, ezt a tulaj is mondta. Ehhez a bekapcsolóspoti-hoz, vezet egy fehér és egy feketek kábel, jó vastagok, gondoltam a táp megy oda. Amikor kiktattam ezt a különleges poti-kapcsolót és összeköttötem a fehér és a fekete vezetéket, rövidre zártam őket a poti elött akkor már világított a piros led, amint az látható a fényképen is, a múltkor csatoltam tehát elkezdett éledni a kicsikém Szóval ezek szerint úgy is ki lehet ikatatni ezt a kapcsolóként is működő potit, hogy csak a kapcsolórészét iktatom ki? Megnézem, de nem igazán értem, de majd megnézem. Biztos lehet Titi: A két korong között valóban van egy harmadik korong is, de be sem tudom rakni, mert nem néz egymással szemben. Érted? Kaszarobi: A végfok ic-t le fogom fényképezni ígérem! Teszek fel majd képet! A magnó nem megy, nem tudom mi a baja és kicsit tartok a mechanikától, a elektronikához sem értek, nemhogy a mechanikához!
Hali!
Idézet: „A két korong között valóban van egy harmadik korong is, de be sem tudom rakni, mert nem néz egymással szemben.” Nem is kell, hogy teljesen szembe legyen egymással. Ennek a 3 kis korongnak az a feladata, hogy a két egymással párhuzamos, de nem egy vonalban lévő tengely között kapcsolatot létesítsen. Azért ilyen érdekes bordás. Ha megnézed a középső korongot, az egyik oldalon lévő bordához képest a másik oldali 90 fokkal el van fordítva. De a középső korong valószínű csak úgy fog a helyére menni, ha a hangolórész rögzítőcsavarjait fellazítod. Úgy állítsd a két tengelyt, hogy a közéső korongon lévő bordák (pontosabban mélyedések) passzoljanak a tengelyeken lévő bordákkal. Húú, nem tudom egyszerűbben leírni... Idézet: „ezek szerint úgy is ki lehet ikatatni ezt a kapcsolóként is működő potit, hogy csak a kapcsolórészét iktatom ki?” Igen! A potit pedig kösd vissza úgy, ahogy volt, azzal a különbséggel, hogy fehér és fekete vezetéket nem kötöd rá, hanem amint csináltad, kösd őket össze. (egyelőre) Ha ez megvan, próbáld ki, hogy szól-e, ad-e valami hangot. Mechanika: hát igen, nem épp egy mai darab, az sem lesz eggyszerű!
Sziasztok srácok!
Ezer bocs a késő jelentkezésért, nem volt időm foglalkozni a rádióval... Most elutazom és vasárnap jövök vissza. Folytatni fogom a szerelgetést, ha hazajöttem, ígérem! Köszönöm a sok segítséget, remélem ha visszajövök is itt lesztek (a lelekes segítők). Köszönöm. Legyetek jók, vagy rosszak! Ki-ki izélese szerint.. Szerintem hétfőn írok újra. Üdv. Bosch u.i: A képet nézzétek meg, ők fognak segíteni a téli gumikat felrakni! )))
Lehet, hogy ez a kerék kell a két tárcsa közé?
Sziasztok Srácok!
Mint ígértem hétfőn írok. Sok a meló a munkahelyemen, nem fogom most a rádiót bütykölni egy darabig. Köszönöm srácok a segítséget. Ha folytatom a rádiószerelést jelentkezem. Minden jót neketek... Legyetek jók, ha tudtok...
Valaki, (már nem tudom mely topicban) kérdezte, hogy AM sáv helyett AUX bemenetet, hogyan...
Így:Kép: Hivatkozás ...remélem "idetalál"
Sziasztok!A minap került hozzám egy SHARP RG-F251H(BK) tipusu autórádió azzal a hibával hogy se a rádiója sem a kazetta része nem szól!A végerősitőfokozat kifogástalanul üzemel.Szerintem valahol az elöerősitésnél lesznek gondok de találtam egy alkatrészt aminek hiányzott egy pici darabja és szerintem ez a hiba csak az a baj hogy nemtudok rájönni milehet az a bizonyos kis alkatrész... Ugy néz ki mint egy tranzisztor (pl BC557) csak kicsit magasabb és a következő jelzés áll rajta: felül B468C alul 8B4 Nemtudom milehet ez a kis alkatrész... És mivel lehetne helyettesiteni..Ha valaki tud segiteni irjon!
Üdv. A tipus japánoknál,mindig 2S-és A/B/C/D.Tehát 2SB 468C. Táp fokozat tranzisztora 1/2A lesz,azért méretesebb. Öreg Tom.
Üdv. Nem neked szól ,de nem találom a kérdezőt. Pioneer autórádióról volt szó PAL 001-es végfokról/pótlásáról. A PAL 001 2X25W , a TDA7384 amiről irt a kérdező, az 4x35-45w.Más , tehát nem beköthető. A rádió pontos tipus számát még nem közölte!! Ha a kérdést törölték irj privát ,segítek.Öreg Tom.
Sziasztok. Van 1 g L&S mp3 lejatszo autoba. Az a gond vele h nem indul meg. Neztem a kapcsologomja ok, feszultseget kap, de megsem semmi eletjelet nem ad. Szerintetek mi lehet a baja?
Szia Zsolt!
Végfok IC-t nézted? Azzal szerintem sokszor van gond? Egyáltalán kiszereleted az autóból a cuccot? Vagy csak kívűlről nézegetted? )) Ha nem szólal meg annak több gondja lehet, de egyenlőre nekem ez ugrik be, hogy végfok IC... A hangszórók meg sem mukkanak? A kijelzőn vannak fények? Üdv. Bosch
Hát igen az okosok nem azt mondják végfok ic, hanem azt, hogy végerősítő fokozat!!!
Igazuk van!! Szóval szerintem a végerősítő fokozattal lehet a gond... Üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |