Fórum témák
» Több friss téma |
ólé sikerült!!!
A nagy fiam 10 perc alatt megoldotta. Ezért jó ha van egy kompjuter zseni a családban. Végig lapoztam mind a 371 oldalt. Van mit olvasgatni. Mégegyszer köszi. Attis
Sziasztok.
Kefés dc motor akarok áttekercselni. Sajnos eléggé összeolvadt és a tekercsek leszedése előtt sem tudtam tökéletesen megnézni, hogy is volt tekercselve. (Ez egy 230V dc 50Hz motor. Lényegében 230V-tal megy egy diódán keresztül.) Szóval a lényeg, hogy 12 pólusú a forgórész és 24 a kommutátor. 5 hornyot fog át egy tekercs az órajárásával megegyező irányba kell tekercselni és abba az irányba is kell lépni a következő tekerccsel (kommutátor felől nézve). Kb. azt is tudom hogy hova kéne kötni az első tekercset, de sajnos eddig még csak olyan motorral próbálkoztam aminek ugyan annyi kommutátor szelete volt, mint amennyi pólusa a forgórésznek. Így sajnos most megakadtam. A szénkefék párhozamosan helyzkednek el a mágnesekkel. Elvileg a tekercsek végeit a forgórészen közrefogott középső pólussal 90°-os szöget bezáró kommutátorszelethez kell kötni a tekercsvégeket, hogy a semleges zónába azokat zárja rövidre. Ahogy láttam ez egy szelettel el van tolva az órajárásával megegyező irányba, szóval nem pont 90°-ban zárja rövidre, valószínűleg a semleges zóna eltolódását figyelembe vették. Ha eddig jó lenne amit írtam, akkor azt kéne tudni, hogy is kéne a tekercsvégeket bekötnia kommutátorba, mert 24 tekercsvég van és 24 kommutátorpólus. Mintha már hallottam volna ilyen dupla kommutálásról, de nem találtam a neten sem semmi részletes leírást, vagy nem jól kerestem. Szerk.: Még annyi eszembe jutott hogy minden kommutátorszelethez 2 szál tekercs ment ezért is akadtam meg, mert csak 24 tekercsvég van a 24 szelethez.
Minden tekercset elfeleztek. Betekered a fele menetszámot, kikötöd a kollektorra. Folytatod ugyanabban a horonyban a másik felével, kész, kivezeted a kollektorra és most lépsz a következő horonyba.
Ennek nem látom az értelmét, tehát egy horonyba betekerem a felét kikötöm a kommutátorhoz majd megint a másik felét és azt is ugyanahhoz a kommutátorszelethez kötöm?
Ez csak azért furcsa, mert normál esetben a tekercsek fel vannak sorba fűzve, tehát az előző horony tekercsvége a következő horonyhoz tartozó tekercs kezdetével kapcsolódik ugyan ahhoz a kommutátorszelethez.
Természetesen a soron következő kollektorszeletre kell kötni. Így jön ki a 24 tekercs, 48 vég, 24 kollektorszelet. Ezt azért találták ki, hogy kisebb legyen a kollektorszeletek közötti feszültség.
Most már világos.
Egyedül egy dolgot nem tudok, hogy amit néztem tekercsvéget az melyik oldali volt. Azaz azt tudom hogy az egyik horonyban lévő féltekercs melyik szelethez tartozik, csak azt nem tudom hogy a másik fél tőle jobbra vagy balra volt. Ha minden igaz akkor a felső fél helyzetét tudom és a semleges vonaltól egy szelettel volt eltolva, vagyis az egy szelette melletti és az azt követőhöz volt bekötve. Szóval gondolom úgy kéne, hogy az alsó a semleges vonalhoz tartozó szelethez és a mellette lévőhöz megy, a másik fél az előzőhöz és a soron következőhöz. (Rajzolni kellett volna, úgy érthetőbb lett volna.)
A probléma:
adott egy ilyen motor: Bővebben: Link sajna persze a gyártó már nem elérhető,3 hete várom az e-mail-emre a választ... Bővebben: Link adatok amik fellelhetőek: DC 220V-0.08A;1800r/min 12W Tudnak e valamilyen segíséget nyújtani,a helyi szerelő szerint tekercselni kéne,de ő nem tudja megcsinálni. A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2015
Szervusz!
Szét kell húzni a motort és megnézni, kefék, kommutátor rendben van-e, az esetleges leégés ellenére. Ha megvan és teszel föl képet, tudok segítséget közvetíteni...
Nagyon köszönöm,holnap fotózom és küldöm!!!
Itt van, remélem ilyesmire gondoltál.
Megnéztem, az égadta világon semmi értékelhető nincs a képen!
A kommutátor, szénkefe, szénkefetartó, ezekről kell több nézetű kép(ek). Most annyit tudok, ez tényleg villanymotor.
A szerelő mi alapján mondta azt , hogy tekercselni kell ?
A képeken nincs arra utaló hiba, ami miatt újra kellene tekercselni a motort.Persze lwehwet más nézetből van e innen nincs. Alaposan meg kell takarítani a forgó részt is , és a többi alkatrészt is , és jól értékelhető lehetőleg több oldalról csinált képek kellenek. Egyébként mi volt a jelenség a motort illetően ?
Hááát elvittem hozzá,azt mondta szálszakadás,de a Dévaványaiak nem tudnak ilyet tekercselni,s vissza adta,hogy részéről ennyi...
Egyébként füstölt és nem forgott a motor...a képeken meg még akkor dolgozom,s ha tudom du-tán felteszem,de köszönöm nektek az eddigi fáradozást is!!!
Idézet: „Dévaványaiak nem tudnak ilyet tekercselni,s vissza adta,hogy részéről ennyi...” Ez annyira igaz, hogy ide, a szomszédomba hordják, ha mégis vállalnak. Meg tudom adni majd a címet, vagy elhozod Gyomára és meg lesz csinálva. A nagyobb probléma az lehet, ha a kommutátor hibás, aláégett netalán, de kisfeszültségű motornál nem szokott áthúzni a szeletek alatt. Képek kellenek, van megoldás - szzerintem.
Hááát remélem ezek már értékelhetőek valamennyire.
Nincs jó hírem...egyrészt, én nem tudom, pedig az elején leírtad, 220V-os a motor én meg kisfeszültségűre gondoltam.
Nem ez a fő baj. A méretei, teljesítmény alapján 100 feletti menetszámok tartozhatnak egy tekercshez és kb. 0.15-0.2mm-es huzalból. A kollégám se vállalja, ez senkinek nem éri meg, sajnos. Nem tudom, milyen és hogyan van a továbbiakban a lehajtása a kimenő tengelynek, oda kell ügyeskedni egy egyszerűbb - egyenáramú, kisfeszültségű - motort, mert ezt rettenet munka megcsinálni. Nem mondom, hogy nincs ember, aki megcsinálná, de nem tudok segíteni.
Háát sajnálom..de nagyon köszönöm a fáradozásaitokat...
Amikor tanuló voltam, a kis marok kávéőrlő forgórész volt, amit a műhelyben először megpillantottam. Meg volt tekerve... Nekem nagyon tetszett, ékkőnek láttam.
Képzeld ugyanezt '68-ban. A melósok órabérben nyomatták, a tanulókat - minket - a segédmunkára használtak. Nekem kedvemre volt nagyon az 1-3f. forgógép tekercselés. Trafó nem nagyon volt, az majd most következik nálam...
Én pont azt szerettem benne, hogy vannak olyan üresjárati részei a tekercselésnek, amikor nyugodtan egész másra gondolhattam közben. Amúgy, ha iparkodik vele az ember, nem olyan unalmas az, pl. egy nap alatt 2 motort lebontani, megtekerni és lakkozni, másnap 1 óra alatt a 2 db csapágyazás, összerakás...Másrészt a gyakorlati munkáimban nagyon ritka volt, hogy akár 2 egyforma motor lett volna egyszerre. Emellett a hűtő, mosógép, porszívó, stb.stb. Utóbbiakat ma már nem csinálom, hála az égnek. Motort is csak nosztalgiából 15évenként/1db...
Szia! Azt szeretném megkérdezni, (sarokcsiszoló, fúrógép) és hasonló motorok esetén, a horonyban lévő tekercsek és a kommutátor bekötése közötti eltolás egyforma. Vagy kisebb nagyobb eltérések mutatkoznak különböző típusoknál.
Sziasztok! Én most kezdtem ismerkedni a témával, és szeretnék kérni tőletek szakirodalmat. Ellőrre is köszönöm!
Üdvözletem!
Nem tudom él -e még ez a topik, de bepróbálkozom, aztán ha semmi reakció, megyek máshová... Szóval van egy nyomtatóból bontott motorom, ami 12V -on elég lassan forog, ugyanis ha jól emlékszem, 36V -os (legalábbis a tápegységén ez volt a legnagyobb feszültség, de sajna már nincs meg). Na már most nem igazán akarok egy tápot venni hozzá, így arra gondoltam, hogy át kellene tekercseli 12V -osra, hogy a forgási sebességét megnövelljem. Igazából az érdekelne, hogy van ezeknek a DC motoroknak valami menetszámra vonatkoztatható feszültségük? Pl ha megszámolom hány menet van rajta most eredetileg, és elosztom a 36V -al, akkor megkapom, hogy 1V -hoz hány menet kell. Vagy csak tekerjek rá vastagabb huzalból kb annyit amennyi ráfér, és lesz amilyen lesz? A másik pedig a huzalvastagság kérdése, az eredetihez viszonyítva milyen keresztmetszetű CUZ -t kellene használni, duplát, triplát? Jó lenne minél erősebbre megcsinálni, mert terveim szerint egy 50mm -es gyémántkorongot pörgetne, amivel panelt vágnék...
Hali!
Miért nem csinálsz ( vagy veszel ) hozzá egy step-up konvertert? Aztán úgy pörgeted, ahogy tetszik.. Ha át akarod tekercselni, ami nem semmi meló lenne, a következtetésed jó... átszámolod a meneteket és a drótkeresztmetszetet kiszámolva, 3x-os amperrel az új tekercselést megcsinálod. Max a csúszó részek hamar bedöglenek a nagyobb ampertől. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2017
Igazából azért, mert PC táp az van, arról menne. Úgy meg akkor már nincs plussz költség...
(Persze tudom, nem nagy píz a step up sem...)
Ha át is tekercselnéd (kevesebb menet, nagyobb keresztmetszet), a kommutátor, kefék nem bírnák el a megnövekedett áramot. PC táp átalakítás, és van nagyobb feszültséged.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2017
Akkor PC táp átalakítás topik, kicsit tuningolod és le tudsz venni róla elegendő feszt, ha még két diódát beteszel és így graetz megy a 12 voltos végekre.
( Az eredeti +12 voltot felnyomatod pl. 18 voltra, a +két diódáról meg leveszed a -18 környékét ( elkó kell ) és a kettő kivezetés között meglesz a 36 voltod). A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2017
Az átalakítást lehet meggondolom...
De a kérdés azért még marad, akár elméleti síkon is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |