Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Én nem vacakoltam vele ennyit. A képen látható módon "feltekertem" a cekászt két vastag (ez a szivacsos 2-3mm vastag fehér) kétoldalas ragasztószalag réteg közé (a képen még csak az első réteg és a cekász látszik) azt csókolom. Télen és esőben is gyönyörűen tette a dolgát, a tükröt pedig egyáltalán nem repesztette meg. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2013
Hello Mindenkinek!
A kocsimon egy kis átépítéshez kérném a segítségeteket.!Az autóm fűtését akarom tökéletesíteni, hogy a víz melegedése előtt hideg motornál is meleg legyen a fűtés az autóban. A képeken látható elektromos fűtő radiátort szereztem be. Állítólag VW passat c3 vagy golf V -é volt. 4 vezeték jön ki belőle 2 fekete-piros , 1 vastag barna, 1 piros-sárga. Azt tudom , hogy kell relé,biztosíték, víz hőmérséklet érzékelő(a helye megvan a motorhűtőben, le van vakdugózva). Az érdekelne , hogy mit hova kössek és , hogy oldjam meg azt , hogy hideg motornál fűtsön és 92 foknál kapcsoljon le.Nagyon fontos és sürgős lenne.! Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv mindenkinek!
Autóba akarok valami kis fűtőt építeni (tisztában vagyok 50-100W fűtőteljesítményével). A kérdésem az lenne, hogy valahol a fórumon olvastam, hogy tranzisztorral is lehetne fűteni egy bordát. Ezt hogyan lehet megvalósítani?
Szia!
Szerintem ha ebből felszerelsz 10 db-ot párhuzamosan egy bordára és bedugod a szivargyújtóba jobban jársz. Stabilabb és egyszerűbb. Azért vigyázz, hogy az akkut ne merítsd le teljesen. Üdv: Gábor
A barna test, a másik három meg plusz, a három fűtőbetétnek.
Pontosan ezt akartam eredetileg, csak a tranyókat könnyebb lett volna szerelni.
Akkor 22R fogok összekötni. (Ugye ez adja 14.5V-on a 10w-ot) Köszi a segítséget! Ha valaki tudja azért hogy ez a tranyós fűtés hogy megy az megírhatja.
Üdv! Egy 90 lovas TDI motorban ha jók az izzitógyertyák mekkora áramot kellene felvenniük egyenként az izzitási fázisban? Valamint miért lehet az, hogy a 3 gyertya ami a vizet melegíti, egyszerűen nem tudok mérni árafelvételt a kocsiba beszerelve, kivéve, teljesen jók, valami vezérlés gondja van, talán hőgomba? Kérlek segítsetek, tanácstalan vagyok.
Darabonként olyan 10A körül van. A műszered alkalmas a 40A körüli érték mérésére? Ha nem vesz fel áramot, akkor azt nézd meg a reléje kapcsol-e. Ha nem akkor a hőgomba is szóba jöhet. Bár a gyári megoldást nem ismerem pontosan, én a saját autómba a saját elgondolásom szerinti rendszert építettem.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2015
Üdv!
Pont most épül nálam is egy hasonló szerkezet a víz melegítésére. Képeket nem tudnál küldeni, vagy feltenni valahova a tiedről, hogy miként lett kialakítva? Milyen gyertyákat használsz hozzá? Én '86os Golf 1.6D gyertyáit tudtam beszerezni, elég picik (ami szerintem előnyös, nem foglal nagy helyet), remélem eléggé fog fűteni. Kb. mekkora áramerősségre lehet számítani darabonként a gyertyáknál? Mert gondolom jóval több mint mikor izzanak...
Üdv! Végig olvastam az egész sztorit. elég hamar elkanyarodott az eredeti ötlettől. De én visszatérnék ahhoz. Tervem a következő: Kis melengetőt szeretnék készíteni 12V 4,2A felvétellel (ez számításaim szerint 50W) ezt még szeretném megspékelni egy PC-kben található kis 8x8as ventivel. Szóval a terv az lenne, hogy a venti elé szeretnék tenni némi ellenálláshuzalt. Ezzel barátkozom: Bővebben: Link
A kérdésem az volna, hogy számításaim szerint 1.34m huzalt kéne a venti elé hajtogatni. Jól számoltam? Meg még az lenne a kérdés, hogy ez mennyit fűtene? (hogy viselkedne ez az 1.34m-es darab ha rákötöm 12V-ra? izzik? nem izzik? kézzel érinthető? nem érinthető? valami olyasmit olvastam a Conrad oldalon, hogy 600 meg 1180 celzius?) Nekem a lényeg az lenne, hogy 0 és pár (mínusz 5-10) fokos levegőt egy olyan 20-25 fokra melegítsen. A Szerkezetet 1-2 óráig szeretném használni. Mekkora akku kellene 1-2 órához? (számításaim szerint 1 óra használathoz 4,2Ah, 2 órás használathoz ennek a duplája kell értelem szerűen.) Itt is jól számoltam? Tudom ez kicsit sok így egyszerre de remélem valaki segít ebben a pár, illetve az elkövetkezendő kérdéseimben. Előre is köszönöm.
Ha ezt kint álló autóba szánod a belső légtér melegítésére, akkor felejtsd el.
Az az 50W semmire nem elég. Talán 500W-t már érne valamit. Amúgy az ólom akkuk akkor adják le a névleges kapacításukat, ha a néveleges áram 1/10-edével terheled. Nagyobb terhelés (nagyobb áram) esetén a kivehető kapacítás csökken. Ugyan exhas tipp, de névleges áram terhelés esetén nem hiszem, hogy a teljes, névleges kapacításnál 50%-nál töbet ki lehetne húzni az akksiból. Hidegben ráadásul az akku kapacítása jelentősen csökken (akár a felére is jelentős minuszban). Így ahhoz, hogy 1 órán keresztül hidegben 4,2A-t kivegyél az akksiból szerintem legalább 20A-s akksit kell használni. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2016
Tudom, hogy kevés autoba, de nem az lenne a felhasznált terület. Szóval azt mondod, hogy olyan 0 fok körüli akksinak kb a felére esik a kapacitása tehát 8,4Ah-s akku kéne az 1 órás müködtetéshez. A fütőszálam hogy viselkedne? Erre a kérdésre nem kaptam választ. Ez meg mindig fontos.
Rosszul számolsz. 1.34m ebből a huzalból csak 19,3W. Hiszen az ellenállása 7,45Ohm. Amin ezen a feszültségen csak 1,6A áram folyik. Körülbelül 1m-es darab kell 25W-hoz és ebből köss kettőt párhuzamosan a kívánt teljesítményhez. Az már jóslás kategória, hogy milyen meleg lesz, de próbáld ki.
Nem olvastad végig, amit írtam? Nemcsak a hideg csökkenti kapacítást, hanem a terhelés nagysága is meghatározza, hogy mennyi energia vehető ki belőle.
Ajánlom figyelmedbe pl. az alábbi leírást ólom-sav akkumlátorral kapcsolatban. Leginkább az első oldalon lévő ábrát, ami jól mutatja, hogy névleges terhelésnél (1C) mennyi energiát tudsz kivenni különböző hőmérsékleten. Kiindulópontnak jó lesz (lárható, hogy 0C foknál 1C esetében ~40%, -10C fok körül ~33% százalék, -20C fok esetén már csak ~20-25% vehető ki az akksiból!) Nyilván ez az adott akksira igaz, de mivel ez is ólom-sav akksi, fenntartással megfelelően kezelve a többi ólom-sav akksira is érvényes. https://www.victronenergy.hu/upload/documents/Datasheet%20-%20Batte...HU.pdf Az ábra alapján min. egy 10-12Ah-s akksi kell, hogy 0 fokban ki tudj venni 1 órán át 4,2A-t, de ez alacsonyabb hőmérsékleten rohamosan csökken. Ha üzembiztosan akarod használni hidegebb hőmérsékletnél is, akkor kell az általam írt 20Ah-s akksi.
Elolvastam. Értem. Ha ilyen zselés akkut hasznalnék? Abbol is nagyobb kapacitás kellene?
7,45? Én az általam belinkelt oldalon 5,65ohmot láttam. (akkor ez most hogy van?) Esetleg az müködne, hogy 2x2m párhuzamban kötök? Elvileg az is 50w, ha 1m kb. 25w. Igaz?
Idézet: ha párhuzamosan kötöm akkor nem feleződik a teljesìtmény? 2x1m-es darabot kéne sorba, hogy 50w legyen. (nem?) „Körülbelül 1m-es darab kell 25W-hoz és ebből köss kettőt párhuzamosan a kívánt teljesítményhez.” A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
A 7,45 az 1,34m-re vonatkozik. 5,65x1,34. Igen a 2-25W az 50W. Sorba kötve feleződik a teljesítmény, mert kétszeresére nő az ellenállás és ezzel a felére csökken az átfolyó áram. Tudod Ohm bácsi törvénye.
Akkor több kisebbet fogok párhuzamba kötni es úgy jó lesz. Neked esetleg valami ötlet a huzal viselkedéséről?
Igen, tudom a tv-t. Összekevertem az R-el (ugye az felezödik párhuzamba) tehát akkor 2m 50w? Párhuzamban 2x4m=50w
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
A teljesítmény a feszültség és az áram szorzata. Mint már írtam 1m 25W. ebből kettő párhuzamosan 50W. Sorosan csak 12,5W. A törvényt pedig nem tudod, de így tán megérted.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2016
Sziasztok
Zala megyében javít valaki gázolajos állófűtést ?
Sziasztok!
Végig olvastam az egész eszmecserét. A zolika60 által megvalósított megoldást nagyon jónak tartom. Bár már elég sok idő eltelt az utolsó hozzászólás óta, a téma most is aktuális! Egy ötletet szeretnék bedobni a "közösbe"! Lehet kapni önszabályzós fűtőkábelt, amiből esetleg úgy is lehet csinálni fűtést, hogy nem kell foglalkozni a hőfok szabályozásával, mivel a kábel önmagát szabályozza! Én ilyennel oldottam meg a kutya és a macskák itatóját. Az elmúlt télen a -15-ben sem fagyott bele a víz, viszont akár milyen meleg van, nem melegszik fel ihatatlan hőfokra, pedig folyamatosan be van kapcsolva! Igaz, hogy ez 240V-ról működik! Viszont ez a kábel nagyon jól hajtogatható, tetszés szerinti méretre vágható! Eddig még nem próbáltam 12V-on, de ami késik nem múlik, mert valamilyen fűtést én is össze akarok "csapni" a Ford kisbuszomba. Az viszont biztos, hogy az olajteknő aljára téve ragyogóan felmelegíti a motort úgy, hogy saját magát szabályozza, nem melegszik túl, nem forralja fel az olajat, viszont méretezéssel beállított hőfokon tartja! Ez is 240V-on! Persze, tekerhető egy fém vízcsőre is! Csak egy ötlet, tovább gondolásra! |
Bejelentkezés
Hirdetés |