Fórum témák
» Több friss téma |
Hi! Már kb egy éve van aksi a simómban, de nem tudtam még szerezni bele töltőelektronikát. Aztán mégiscsak találtam: 8 ezer (!) ft-ért, amit eléggé sokallok érte. Szóval adott a probléma:
Elektronikus töltőáramkörre lenne szükségem, ami tölti az akkumulátort. A töltőtekercs alapjáraton kb. 12-13V-ot ad le, ha felpörög, akkor 35-40Vig kúszik fel a feszültsége. Az áramerősséget nem tudom pontosan, olyan 0,1-0,5A körül van. Olyan áramkör kéne nekem, ami nem engedi az aksit túltölteni, meg persze egyenirányít stb... Várom az ötleteket!
A probléma: áramkör kellene nekem a töltőtekercs és az aksi közé. A lényeg, hogy egyenirányítsa az áramot, és szakítsa meg a töltést, ha az aksi eléri a 14Vot.
Akkor neked fesz-szabályzó kell...
Hány Aó-s az akksid?
akkor két fesszab kéne bele? Egy a töltéshez, egy meg az indexnek hogy ne villogjon túl gyorsan?
Ha hozzátudsz jutni régebbi rádiótechnikákhoz (évkönyv is jó) elég soxor szerepelt benne az autósok figyelem c. cikksorozatban autós fesz szabályzó kapcsolás. Nos neked csak annyit kéne változtatni, hogy a töltőáram az eredeti kapcsolásnak csak a tíz százaléka legyen.(feltételezve, hogy egy autó akksi 45Aó-s, a tied 4,5Aó-s, tehát tizedakkora töltőáram kell!)A fesz jó-hiszen a 12V-os akku max töltőfesze 14,4V-ha jól emléxem...
az az igazság hogy van nekem egy bescannelt cikkem fesszabról, építéssel stb. az a baj, hogy be kéne állítani (leírja a módját de nincs eszközöm), meg nem hiszem hogy jelen (kezdő) állapotomban meg tudnám építeni. Ha gondolod elküldöm neked mailben vagy msn-en, ha megadod a címed. És meg tnád mondani, hogy jó-e
Hali!
Itt egy motoros kész megoldás, nyáktervvel, leírással Englisül [link=http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/joerg.hau/mot/voltreg.htm]http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/joerg.hau/mot/voltreg.htm[/link] Szerintem olyan 1szerű, hogy megtudod építeni furatraszteres panelon is. A lényeg, hogy elég vastag kábelt használj a bekötéshez. Szerintem az indexed is jó lesz...Szerintem
Oh!
Nagyon pöpecnek tűnik... Az angollal nincs gond, vágom. Úgy látom vannak itt más érdekességek is...
A társalgót ne keverjük össze a tudástárral... Itt nincs pontgyűjtés...
(tudom...)
Csak arra gondoldoltam, hogy szerzek jó sok pontot azt" beváltom kakasos nyalókára... VIC
mégsem jó mert ez generátorhoz való.
A simsonon van 3 tekercs az alaplapon (gyújtás, világítás, töltés) és körülötte forog a lendkerék a mágnesekkel Kéne egy kapcsolás ami kiváltja a gyári egyenirányítót+fesszabot. Indexvillogtatás, világításátkapcsolás nem kell (mint a gyáriban), csak a töltés. Köszi
Hy,nekem Simson swalbóm volt és 2005 márc,1200Ft ért
vettem egy komplett egység elektronikai csomagot túlfeszvédővel és szabályzóval a 4.ik ker,Újpest,Templom u 2 ben Tábori tuning motorboltban.Szal nem éri meg vele szenvedni.két sörért és egy ezresért be is szerelték egy óra alatt,kismegszakítós gyújtástrafó kapcsolással az ülés alá,és közben halgattam az elmúlt 30 év történetét.Szerintem kár kihagynod-vicces és garanciális,amugy az aksik az ETZ-MZ 125ccm3 -ból 13,5 és 14 v on passzolnak minden nem póni simpsonba.Tanács:használj mellé egy plussz túlfeszvédőt,lehetőleg nem autós végfok táp ic hez valót, Megkíméled az aksit és nem ég el a trafód sem a biztisorod,amúgy a gyúlytásod is innen szakítható meg ha kulcsos a géped.
Asszem te is ugyanazzal a problémával kűzdesz mint én, sőt biztos!
Feszültség- szabályozás kapcsolóüzemű táppal Ide gyere be, és megtalálod a megoldást... Olcsóbb, mint a fesszab... Csak a greatz után kötöd 12V ---ZoLee---
hali 6V-os tekercsről hogy tudnék 12V-os akut tölteni? (pl babetta)
Csinálsz egy DC-D konvertert, ami 13,8-14,4V között ad le. Ha google-ban keresed step-up konvertert keress.
Szerintem eccerűbb ha tekercselsz rá még vezetéket...
a táborinak aszem van leírása hogyan lehet ezt megoldani .. Nézd meg az oldalán ...
tábori? micsoda? bocsi de nemismerem az oldalt
http://www.taborituning.hu/ Újpesten a Templom utcában. Egy kis üzlet/szervíz. Elég sok cucca van. Nagyapám már vagy 25 éve tőle vett mindent babettához én meg szimóhoz, csak aranyáron méri a dolgokat.
Érdemes megkérdezni őket, bár én nem tudom, hogy adnak-e ki a kezükből olyan leírásokat, amikből elvileg Ők is tudnának pénzt csinálni (régen próbáltam kérni tőlük tanácsokat).
Hello
Van 1 simom és a töltésével gond van,ha jól tudom 6v-os volt mikor megvettem,kicseréltem a három tekercs közül azakkutöltő tekercset 12V-osra és működött egy darabig,most kicseréltem a másik 2őt is 12v-ra és nem tölt egyik se annyit amennyit kellene.Az elektromos rendszert átnéztem nem találtam zárlatot és szálszakdást. Ha valaki tud mondani valami okosat azt megköszönöm.
Hello
Hogy tudnék simsonba olyan tekercset építeni ami el tud látni egy12v 4Ah-ás akkut árammal hogy tudjon menni róla a világítás,hejzetjelző??? öszi a segítséget!
Üdv! valami hasonló van fent a bss.fw.hu-n is ami simóba nem jó
itt gerjesztőtekercsek vannak, azaz az autóba való, simsonnál NIN CS GERJESZTŐTEKERCS!!!! énis bele akartam épiteni de aztán megmondták az oda nem jó. Inkább mennyel valami motorbontóban, és valami gagyi robogó feeesszabályzót rádsóznak 500ért, nem vészes, nekemis az kattog egy ideje benne tökéletes index, duda megy egykét led megy róla, és frankón tölti az akksit uli
Kösz köbzoli!
OKs akkor megvárom a jövőhetet És az lehetséges lenne hogy az első fényszórót is rákössem akkura?? mert úgy szertném megoldani csak nem tom lehet-e hogy az akksiról menjen minden és az akksit töltse a tekercs! Köszi a segítséget!
Egyébként milyen huzallal lehet tekercselni?
jó a sima rézdrót vagy kell hozzá vmi lakkozott cucc?
Helló
Nekem is hasonló gondom lenne, mint nektek. Csak nekem nem szimóba, hanem robogóba kellene egy szabályzás. Úgy szeretném megcsinálni, hogy a világítás is akksiról menjen, de csak akkor ha a motor jár, hogy ne merítse le az akksit. Azért kell a világítást is átkötni az akksira, mert a töltő és világítótekercs egy, csak a világításnak van egy kisebb feszültségű leágazás. Erre keresek valami egyszerű megoldást.
A világítást legegyszerűbben így oldanám meg: a leágazásról egy nem polarizált relét hajtanék, és a relé kapcsolhatja a lámpát. Persze az is csak akkor, ha a kapcsolóval a relé tekercsének áramkörét zárod. Ehhez a szabályzást nem kell piszkálnod, úgy értelmeztem, hogy az működik jelenleg is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |