Fórum témák
» Több friss téma |
A szivattyú típusára keress rá, esetleg a forgalmazón vagy a gyártó hazai képviseletén keresztül szerezz információkat.
Én is ezzel kezdtem, de sajnos nincs találat a neten. Öreg, keveset használt szivattyú legalább 15 éves, és kb. 3 szezont mehetett.
Akkor az nem szimmering, hanem tömszelence. Bővebben: Link Méret alapján szivattyúboltban próbáld.
Ez annyira minimális rozsda, hogy nem is érdemes sokat foglalkozni fele. Picit fújd meg szilikonnal és egy ronggyal dörgöld át, több is mint elég.
Köszönöm a segítséget.
Sikerült beazonosítani a tömszelencét, innen meg is rendeltem: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2015
Köszönöm. Megcsinálom az általad javasolt tisztítást.
Sziasztok!
Mosósgépben a motor egyszercsak elakadt és csak néha pörgött fel, és néha szikrázott a szénkefénél. Kiszereltem és kipróbáltam, és az van hogy egy bizonyos fordulatszámig szépen forog, de mikor elér egy bizonyos fordulatot, ami jó magas már, akkor folyamatosan szikrázik a kommutátornál, gondolom ez nem nem normális, ugye jól gondolom? És szaga is van... Lehet ez menetzárlat vagy valami egyéb hiba a motorban, vagy a mosógépben a vezérlő romlott el? Nem életbevágó a probléma, de ha a motor rossz, akkor nem töltöm vele az időt. Köszi ha valakinek van ötlete.
Lehet kopottak a szénkefék.
Ahogy mindenes kolléga írja lehet kopottak a szénkeféi, de terhelés nélkül ne próbálgasd, mert hajlamos a szétpörgésre.
Ja azt elfelejtettem írni, hogy a szénkeféket szépen megcsiszoltam előtte, nincsenek elkopva. Igen azt gondoltam, hogy jó lenne valami terhelés ellenében járatni, ezért jobb híján sorba kötöttem a mosógép fűtőszálával, de még így is nagyon felpörgött. Szóval csak az érdekelne, hogy ha így kipróbálva elindul és megy, akkor lehet hogy nincs is semmi baja? Mert ha nincs akkor csinálok hozzá szabályzót, de ha eleve rossz a motor akkor nem töltenék időt vele fölöslegesen.
Mechanikus terhelésre gondoltam. A fűtőbetéten eső feszültség ellenére is túlpöröghet. Milyen hosszú a szénkefe? Mert ezeknél a motoroknál a1-1,5cm-es már túl kopottnak minősül. A rugóerő az alapból 5-6cm-es szénkeféhez van kitalálva a vége felé már szikrázhat.
Igen tudom hogy mechanikus terhelés kell, csak hát azt hamarjában nehéz volna beállítani, egyszerűbb lett volna még magában a gépben kipróbálni, csak akkor még nem gondoltam rá. A szénkefe úgy emlékszem olyan max másfél cm volt tényleg, de ha az a baj, hogy túl kicsi a rugóerő, akkor keresek egy erősebb rugót, köszi az ötletet.
Inkább szénkefét keríts másikat, mert erősebb rugóval ez ugyan megy, amíg ki nem fordul a tartóból, de utána a rugó nagy rombolást végez a forgórészen.
Sziasztok.
Egy kis segítség kellene Van 2db orosz gyártmányú motorom, a tünet ugyanaz mind a kettőnél, nincs meg a fordulat ( kb 1500 ) és nagyon melegszik. A tekercsek ellenállása egyforma ( 24 Ohm ) zárlatot sem mértem egyik irányba sem. A fickó aki adta több mint húsz éve vette a piacom,soha nem indította. lehet hogy,mind a kettő selejtes.Csillagba kötöttem 3 fázisra. Köszönöm a segítséget.
Áramfelvételt is lehetne mérni, egyformának kellene lenni.
Nem lehet hogy valamikor le lettek kötve a kivezetések, és utánna összekeveredtek a kezdet-végek? Szétis lehetne szedni, hátha látszik valami furcsaság belül. Annakidején találkoztam olyan piacos orosz motorral, amiben fele akkora forgórész volt mint amilyennek lennie kellet volna. De a csúcs az volt amiben csak tengely volt. Nem volt a tengelyen vasmag. A forgórészben az aluminium is meglehet szakadva. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2016
Üdv!
Olyan problémám lenne Hogy van egy rég ETA márkájú kézi habverő ami egyszer csak elkezdett kerhelni (kerreg) a gép működik csak kerreg meg büdös. Szénkeféket megnéztem szerintem még jók. A képeken látszik hogy a kommutátoron van egy sérülés az azért keletkezett mert a szénkefe tokozata hozzáért azt hittem azért is kerreg, de nem a kommutátorokon mértem ellenállást és 6.5-3 Ohm között változó volt. Szerintetek mi lehet a hiba?
Nem hallom a hangot, így csak tippelni tudok. Próbáltad-e kivett szénkefékkel kézzel forgatni a forgórészt? Nincs-e valamilyen mechanikai hiba? Ha akadozva, vagy zajosan forog, akkor a csapágyak rosszak. Azt nézted-e, hogy szikrázik-e a kommutátor körül amikor megy? Ha igen akkor forgórész zárlat és kuka.
Ha a forgórész kollektorán van egy hiba (fénykép szerint), az menetzárlatot jelez és ez máris mindent megmagyaráz.
Nem látom a hibát. Azt látom, hogy kormos, de annak szorulás is lehet az oka.
Azt írja, "sérülés". A képen pont szemben éppenhogy nem feketés, hanem vöröses a szeletek széle, ami utalhat menetzárlatra (okozhatja a tükröződés is). A jelenségek is arra jellemzőek. Ki kellene mérni. Legegyszerűbb 5-6 szeletenként körbemérni az ellenállást. Ha jelentős eltérés van, megvan a hunyó. Bonyolultabb 2-3 V-os trafóval ugyanígy árammal körbemérni, de biztosabb eredményt ad.
Idézet: „a kommutátorokon mértem ellenállást és 6.5-3 Ohm között változó volt.” Már ez is gyanúkeltő, de jó lenne tudni a mérés pontos menetét. Ekkora eltérés nem lehet a tekercselésben.
Szerintem multival nem lehet olyan pontossággal tekercset mérni, hogy abból valami kiderüljön. Ezért kérdeztem, hogy amikor megy szikrázik-e nagyon. Egy zárlatos forgórész eléggé körtüzes.
„a kommutátorokon mértem ellenállást és 6.5-3 Ohm között változó volt.”
Ezt hogy kell érteni? 6.5 ohm és 3 ohm, vagy 6.5 ohm és 6.3 ohm? Egymással szemben lévő szeletek között egyformának kellene lenni.
Szia! Ha már
Idézet: akkor ott már forgórész probléma van és körtűz a rossz kommutáció miatt. Csak megerősíteni lehet az előző észrevételeket ezzel kapcsolatban. Az ellenállás méréssel is igazolni lehet a szakadást (a kommutátor zászlóknál a préselt vezetékrögzítés tövénél) vagy menetzárlatot a semleges vonalban mérve (ahol a szénkefék veszik le az áramot). Ha a forgórész tekercsek méréseinek többsége kis ellenállást mutat és egy-kettő nagyobbat, az szakadás lenne az említett helyen ha pedig fordított a mérések eredménye akkor menetzárlat. A menetzárlat házilag nem javítható a szakadás átmeneti helyreállítása hosszú távon nem lesz megoldás a lehetőségek miatt. Ha beruházol egy új készülékre az mindenkinek az örömét fogja szolgálni. Neked a bosszúságmentes próbálkozások mellőzését a sokat használójának pedig kerregésmentes új "lovakat" a munkához. „egyszer csak elkezdett kerhelni (kerreg) a gép működik csak kerreg meg büdös.”
Igen kivettem a szénkeféket. A forgórész gyönyörűen siklik és csendes. szétszedve még nem indítotam így nem tudom hogy szikrázik vagy sem :/
Ezek szerint a kerregés a szénkefétől származik. Indítsd be szétszedve. Ha nagyon "körtüzes" akkor valószínűleg forgórész zárlatos. Előtte polírpapírral takarítsd meg a kommutátort. Elég kormosnak tűnik.
Sziasztok!
Adott egy 2.2kW-os háromfázisú aszinkron motor. A főnököm megmérte a szigetelési ellenállását a tekercsek és a fémház között. 500V feszültséggel mérve kb 60 MOhm, ami szerintem jónak mondható. Viszont az áramfelvétele asszimetrikus induláskor is, és üzem közben is, és erősen melegszik a motor. Hogyan tudom menetzárlatra is ellenőrizni az állórészt? Sima multiméteres ohm mérés gondolom nem mérvadó. Induktivitást kellene mérni?
Simán a tekercsek ellenállását szoktam mérni,annak is asszimetrikusnak kell legyen,ha sérült a tekercs.
Szétszereled, majd egy tekercsére 12-24 V AC-t kapcsolsz. Fém mérőszalaggal (vékony fémlemez csíkkal) végigtapogatod a vasmag belső felületét. Ahol elkezd veszettül vergődni, ott a zárlat.
Biztos lehetsz benne, hogy van zárlat és csak a teljes tekercselés kivágásával és újratekercselésével javítható. Elvileg ha összeszerelt álló motornál ilyen kis feszültséggel meghajtva végigméred a 3 fázistekercs áramfelvételét, mérhető a külömbség.
Szia! Biztos, hogy megkapja a motor a három fázist vagy csak kettőt kap a háromból? Le kell ellenőrizni a kapocslécen, lámpával (két sorba kötött varrógép izzós próbalámpa). Nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni. A kivezetései azok a tekercs elemi szálaiból van kihozva, vagy sodrott erű vezetékkel? Ha elemi szálakkal van kihozva, meg kell nézni, hogy esetleg a párosított tekercsvégekből nem-e letört valamelyik a rögzítőcsavarok tövénél a meghúzásukkor a szerelésnél. Esetleg egy lakatfogós áramfelvétel mérést is lehetne végezni és máris csak a feltételezett problémás tekercs kerülne előtérbe, amit a motor szétszerelése után vissza lehetne követni a tekercsfej elkötési pontjáig.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |