Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ki mit épített?
 
Témaindító: Dióda, idő: Jan 26, 2006
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma. Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Lapozás: OK   1356 / 1685
(#) Attila86 válasza Alkotó hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
A dióda helyett FET van, ezért jobb a hatásfoka. De a google elmond róla mindent.
(#) Alkotó válasza Attila86 hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
Segítenél egy-két linkkel? Nekem a Google idegen nyelven beszél, de amit érdemes, azt próbálom fordítgatni.
(#) ktamas66 válasza Alkotó hozzászólására (») Feb 17, 2016 / 2
 
Pl. itt egy rövid magyarázat,, de a lényeg ugyan az mint a szinkron egyenirányítóknál, hogy egy dióda helyett egy FET-et kapcsolgatunk megfelelő ütemben, ezért csökken a veszteség, mivel a nyitott feten kisebb feszültség esik.
(#) trickentrack hozzászólása Feb 17, 2016 / 2
 
Üdvözletem!

Elkészültem a következő projektemmel, ami egy disco stroboscope!
Tud stroboscopeosan villogni és zenére is(mondjuk azt még nem próbáltam, hogy zenére tud-e, de elvileg kéne neki. A ledek csatlakozóját még nem találtam ki milyen legyen, valami ötlet?
Tippeket és építő kritikát szívesen fogadok!
(#) szucsistvan123 válasza trickentrack hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
Szép!
Nem mutatod be egy videóban?
(#) Alkotó válasza trickentrack hozzászólására (») Feb 17, 2016 / 1
 
A kapcsolók miért nem egy oldalon vannak? Nem szokás buli közben semmilyen készülék hátuljánál kotorászni.
Mi villog? A dobozról van egy csomó kép, de a fényforrásról egyáltalán nincs. A villogóknál ez az izgalmasabb rész.
(#) trickentrack válasza Alkotó hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
Azért nem egy oldalon vannak, mert nem ért oda csak az egyik, mert rövid volt a kábele. A végén viszont kiderült, hogy túl rövid és rá se tudom tenni a tetejét, meghosszabítottam, de ekkor már ki volt fúrva annak a hely.
A fényforrás fél méter fehér ledszalag egy falapocskára felragasztva, azt régebben csináltam és nagyon csúnya lett! Tervezem, hogy leszedem és kétoldalú ragasztóval ráragasztom valami másra!

@szucsistvan123 Köszönöm, de valószínűleg be lesz mutatva!
(#) Kovidivi válasza Attila86 hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Szia.
Szép munka! Nagyobb teljesítménynél hűtőbordára kell szerelni a FET-eket? Milyen hatásfokot mértél eddig?
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
(#) alex0 válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Ha jól gondolom, akkor nem kell sok hűtés, mivel a FET átmeneti ellenállása nagyon kicsi. Ezért nem termelődik sok hő.
(#) Ge Lee válasza alex0 hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Az a vezetési veszteség, de van kapcsolási veszteség is, mert ugye a fetet ki is kell nyitni meg le is kell zárni, ami nem megy nulla idő alatt.
(#) Attila86 válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 18, 2016 / 1
 
Nem kell hűtőbordára szerelni a feteket, ekkora teljesítménynél nem melegszenek nagyon. A TO220 tokok önmagukban kibírják, így hogy a nyákra fektettem őket pedig pláne. Egyébként a TO220 tokok sem indokoltak, eredetileg DPAK feteket használtam volna csak sehogy nem sikerült őket normálisan elrendezni a panelon hogy szép is legyen és az SMPS szempontok is tartva legyenek. Csak azért lettek a fetek TO220-asok, mert így előnyösebb lett a huzalozás.
A nagyobb teljesítményű, 50V/10A-es verziónál már kelleni fog nekik hűtés.

Hatásfokot még nem mértem. Az első prototípusnál az volt a cél hogy kiderüljön; a konstrukció működőképes-e egyáltalán. Ennél a második prototípusnál (melyről mutattam a képeket) már fogok hatásfokot mérni, de mint a képen is látszik a vezérlő IC még hiányzik a panelról (még nem érkezett meg), így egyenlőre be sem tudtam kapcsolni. (Az első prototípusban DIP tokos volt a vezérlő IC, azt nem tudom ebbe beültetni.)
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
(#) Kovidivi válasza Attila86 hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Szuper, nagyon jól hangzik! Várjuk a további infókat. A nyákod az nagyon szép, tökéletes minden vezetősáv széle, sehol egy hiba. És ha jól sejtem, házi készítésű. Irigylésre méltó.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
(#) Attila86 válasza Attila86 hozzászólására (») Feb 18, 2016 / 10
 
Párhuzamosan készül egy másik, majdnem teljesen ugyan olyan kis teljesítményű kapcsolóüzemű labortáp is, csak ebben sima step-down van (nem szinkron) és a powerfet benne van a vezérlő IC-ben. Még nincs kész, hiányzik róla a fojtó.

Igazából a szinkron step-down-os biztos hogy jobb lesz, csak kíváncsiságból építettem meg ezt a másik verziót is mert nagyon jónak tűnik a vezérlő amit bele terveztem (MP24833). Annyi előnye van csak a másikkal szemben, hogy ez a konstrukció kb egy bő ezressel olcsóbb.
(#) zsoltee0001 válasza Attila86 hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Nem kevés munkaórád lehet benne, profi.
sajnos a tapasztalatom az, hogy a csavaros rögzítős csatlakozók nem nagyon bírják a kiképzést ha nem lyukgalvánba van forrasztva, pont ma találkoztam ilyennel, alig lehetett kiszúrni a hibát XD
(#) ktamas66 válasza Attila86 hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Nagyon szépek lettek, kíváncsi vagyok hogy teljesítenek ezek az IC-k kis terhelések mellett.
(#) don_peter hozzászólása Feb 18, 2016 / 18
 
Ígértem még 20 lappal előrébb, hogy osztok meg majd még pár képet és videót az e bringáról és fedélzetijéről.
Előzmények: Bővebben: Link
Maga a nyák nem változott sokat, egy 4-es gombsor került még fel és pár kiegészítő áramkör ami az amper mérésben segít illetve egy külön mágneskapcsolós szenzor amivel a sebességet mérem.

A program viszont nagyon sokat fejlődött és változott, persze a kerékpár is a fedélzeti fejlesztése közben már a 3. változat ami már azért nagyon jól sikerült, de tervben van már a következő szám szerint a 4. változat, ami valószínűleg már a végső módosított változat lesz.

Nem gondoltam volna, hogy ennyire népszerű lesz a projekt, legújabb értesülésem szerint ,már egy Holland cég fel is keresett bennünket, hogy nem e gondolkodunk a sorozat gyártásban.

Pár videó:
Legfrissebb videó
Még egy előző program verzió...
További videók, ha valaki követni akarná a fázisokat, vagy a jövőbe...teket.

Pár adat is:
Akkumulátor: 84V 20Ah LIPO
Sebesség eddig amit mértünk: 70km/h
Össz súlya 34kg, ami az egyik legérdekeltebb dolog az e bike körökben, Holland cég is erre cuppant nagyon rá.
50km hatótáv gyorsabb tempóval és 100km hatótáv 25km/h-ás tempóval.
Utóbbi még csak számolás, mert ezt még nem tudtuk tesztelni a rossz időjárási körülmények miatt.
Akár 30perc alatt feltölthető az akkumulátor.
3000Watt teljesítményű motorhoz 70Nm nyomaték társul.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
(#) pjg válasza don_peter hozzászólására (») Feb 18, 2016 / 1
 
Nem gond, hogy a KRESZ szerint ehhez a bicajhoz már műszaki vizsga, rendszám és A jogosítvány kell?
(#) don_peter válasza pjg hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
őőőőő nem
A KRESZ szerint névleges 4kW-ig segédmotor kerékpárnak számít.
Illetve névleges 300Watt-ig sima kerékpárnak.

Tehát nem rendszám köteles és nem kell műszaki sem.
Minden más meg alap...

Amúgy Echo módban sima kerékpár.
A tesztek turbó módban értendő és a 3000Watt teljesítmény csúcsban mért adat.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
(#) pjg válasza don_peter hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Igaz. Engem a 300W tévesztett meg. Régebben nem ez volt a segédmotor határa?
Azért "tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó" ez kicsit aggályos. Már mint a 70km/ó.
De mindenképpen szép munka!
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
(#) don_peter válasza pjg hozzászólására (») Feb 19, 2016 / 1
 
Amikor tervezési szakaszban van valami, akkor a csúcsokat tesztelik és e szerint lehet majd kimérni illetve kiszámolni, hogy egy adott egyenletes teljesítményen mekkora távot tud majd elmenni.
Ezek a motorok le vannak alapból szabályozva, hogy ne legyenek túlterhelve és hosszútávon is biztosítsa, bírja a megadott terhelést, sebességet...stb. (ezt a korlátozást most ideiglenesen, ameddig a tesztelés tart kikapcsoltuk)
Azért a tesztelés, mert a motoron, akkumulátoron és a motor vezérlőn kívűl mindent mi saját készítettünk terveztünk és kiviteleztünk. Bár azt hiszem itt a motort is mi csináltuk, mert eredetileg rossz volt, de a kész verzió már gyári motort fog kapni..
A csúcsban mért adatokat mindig kihalt területeken és biztonságos felszerelésben tesztelve mérjük.
A csúcs terhelésnél már melegszik a motor, így annak megtartása hosszútávon amúgy is lehetetlen lenne, mert lehet 1hét alatt tönkre is vágná.
A megosztásban a tesztek eredményét osztottam meg, nem ez lesz a végleges állapota..
(#) zenetom válasza don_peter hozzászólására (») Feb 19, 2016 /
 
Ez nekem nagyon-nagyon tetszik!!
Fogadd óriási nagy gratulációmat!
(#) BEMcorp válasza don_peter hozzászólására (») Feb 19, 2016 /
 
Pöpec motor!
Esetleg egy közelítő árat tudsz mondani, amibe fáj egy ilyen? (sacc/kb)
csak mert nézegettem ilyen témában már, igaz azt a tengeren túlról Zero
Persze, a linkelt motor jóval nagyobb teljesítményű (20KW), így nem ezzel akarom összemérni, csak kíváncsi vagyok.
(#) Buvarruha válasza BEMcorp hozzászólására (») Feb 19, 2016 / 1
 
Nem motor, hanem bájszikül.
(#) don_peter hozzászólása Feb 19, 2016 /
 
Köszönöm srácok.

Megközelítőleg:

Használtak:
Első teleszkóp: Használtan vettük 130eFt, újonnan 376eFt lett volna.
Hátsó teleszkóp: használtan vettük 75eFt, újonnan 130eFt.

Többi új:
Motor 140eFt, számlásan vámolva.
Vezérlő 25eFt.
Aksikat akcióban vettük 120eFt, de most jelenleg 350eFt-ot kérnek érte.
Komplett hajtás (hajtómű) 80eFt volt.
Váz saját építésű (vas, csapágy, eszterga munkák, festék kb 40eFt cakk pakk)
Első kerék: (átütőtengelyes) 47eFt + 15 a külső + 2eFt a belső: 64eFt
Hátsó kerék: 12eFt a küllő, 10eFt a felni, 15eFt a gumi, 2eFt a belső + 4eFt a fűzés: 43eFt
Kormánybefogó: 15eFt
Kormány: 9eFt
Hidraulikás tárcsafék rendszer: 30eFt
Ülés, nyereggel: 10eFt
Kijelző: kb 15eFt
+ töltő ami kb 30eFt-ból jött ki.

Ezek a kifizetett kp-és részei, nem számolva a beletett tervezési és kivitelezési energiákat.
Szóval nem olyan olcsó dolog ez

ui: persze még jönnek rá pluszok: lánc, kormányvédő, kormányvég toldalék, lámpák...stb.
Eddig még soha nem számoltuk össze..
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2016
(#) mtomihun válasza don_peter hozzászólására (») Feb 19, 2016 /
 
Szia

Először is gratulálni szeretnék, nagyon pöpec bringát hoztatok össze!
A motor az csak hajt, vagy fékez is, tehát van-e motorfék, ill lejtmenetben tud-e visszatölteni az akkuba?
(#) don_peter válasza mtomihun hozzászólására (») Feb 19, 2016 /
 
Köszi..
Még sajnos nem tud teljesen visszatölteni, de már tervezzük, hozzá a motorfék-visszatöltő egységet is
Magas fordulatról megy a visszatöltés.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2016
(#) nagym6 válasza don_peter hozzászólására (») Feb 19, 2016 /
 
Ügyes munka. Meg is kell állni, néha váratlanul hirtelen, megfelelő fék van-e 70Km/h -hoz.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2016
(#) don_peter válasza nagym6 hozzászólására (») Feb 19, 2016 /
 
Köszi. Elég nagyok a féktárcsák, szépen megfogja a bringát.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2016
(#) pont válasza don_peter hozzászólására (») Feb 20, 2016 /
 
A konkurencia is dolgozik
Bővebben: Link

A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2016
(#) Transztyuszeres hozzászólása Feb 21, 2016 / 1
 
Polc anyagból 3 utas hangfalak;
Magas: M.N.C. dóm
Közép: Vidi
Mély: JVC
Hangváltó a legegyszerűbb: kondi, tekercs...
Következő: »»   1356 / 1685
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem