Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
A dióda helyett FET van, ezért jobb a hatásfoka. De a google elmond róla mindent.
Segítenél egy-két linkkel? Nekem a Google idegen nyelven beszél, de amit érdemes, azt próbálom fordítgatni.
Pl. itt egy rövid magyarázat,, de a lényeg ugyan az mint a szinkron egyenirányítóknál, hogy egy dióda helyett egy FET-et kapcsolgatunk megfelelő ütemben, ezért csökken a veszteség, mivel a nyitott feten kisebb feszültség esik.
Üdvözletem!
Elkészültem a következő projektemmel, ami egy disco stroboscope! Tud stroboscopeosan villogni és zenére is(mondjuk azt még nem próbáltam, hogy zenére tud-e, de elvileg kéne neki. A ledek csatlakozóját még nem találtam ki milyen legyen, valami ötlet? Tippeket és építő kritikát szívesen fogadok!
Szép!
Nem mutatod be egy videóban?
A kapcsolók miért nem egy oldalon vannak? Nem szokás buli közben semmilyen készülék hátuljánál kotorászni.
Mi villog? A dobozról van egy csomó kép, de a fényforrásról egyáltalán nincs. A villogóknál ez az izgalmasabb rész.
Azért nem egy oldalon vannak, mert nem ért oda csak az egyik, mert rövid volt a kábele. A végén viszont kiderült, hogy túl rövid és rá se tudom tenni a tetejét, meghosszabítottam, de ekkor már ki volt fúrva annak a hely.
A fényforrás fél méter fehér ledszalag egy falapocskára felragasztva, azt régebben csináltam és nagyon csúnya lett! Tervezem, hogy leszedem és kétoldalú ragasztóval ráragasztom valami másra! @szucsistvan123 Köszönöm, de valószínűleg be lesz mutatva!
Szia.
Szép munka! Nagyobb teljesítménynél hűtőbordára kell szerelni a FET-eket? Milyen hatásfokot mértél eddig? A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
Ha jól gondolom, akkor nem kell sok hűtés, mivel a FET átmeneti ellenállása nagyon kicsi. Ezért nem termelődik sok hő.
Az a vezetési veszteség, de van kapcsolási veszteség is, mert ugye a fetet ki is kell nyitni meg le is kell zárni, ami nem megy nulla idő alatt.
Nem kell hűtőbordára szerelni a feteket, ekkora teljesítménynél nem melegszenek nagyon. A TO220 tokok önmagukban kibírják, így hogy a nyákra fektettem őket pedig pláne. Egyébként a TO220 tokok sem indokoltak, eredetileg DPAK feteket használtam volna csak sehogy nem sikerült őket normálisan elrendezni a panelon hogy szép is legyen és az SMPS szempontok is tartva legyenek. Csak azért lettek a fetek TO220-asok, mert így előnyösebb lett a huzalozás.
A nagyobb teljesítményű, 50V/10A-es verziónál már kelleni fog nekik hűtés. Hatásfokot még nem mértem. Az első prototípusnál az volt a cél hogy kiderüljön; a konstrukció működőképes-e egyáltalán. Ennél a második prototípusnál (melyről mutattam a képeket) már fogok hatásfokot mérni, de mint a képen is látszik a vezérlő IC még hiányzik a panelról (még nem érkezett meg), így egyenlőre be sem tudtam kapcsolni. (Az első prototípusban DIP tokos volt a vezérlő IC, azt nem tudom ebbe beültetni.) A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
Szuper, nagyon jól hangzik! Várjuk a további infókat. A nyákod az nagyon szép, tökéletes minden vezetősáv széle, sehol egy hiba. És ha jól sejtem, házi készítésű. Irigylésre méltó.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
Párhuzamosan készül egy másik, majdnem teljesen ugyan olyan kis teljesítményű kapcsolóüzemű labortáp is, csak ebben sima step-down van (nem szinkron) és a powerfet benne van a vezérlő IC-ben. Még nincs kész, hiányzik róla a fojtó.
Igazából a szinkron step-down-os biztos hogy jobb lesz, csak kíváncsiságból építettem meg ezt a másik verziót is mert nagyon jónak tűnik a vezérlő amit bele terveztem (MP24833). Annyi előnye van csak a másikkal szemben, hogy ez a konstrukció kb egy bő ezressel olcsóbb.
Nem kevés munkaórád lehet benne, profi.
sajnos a tapasztalatom az, hogy a csavaros rögzítős csatlakozók nem nagyon bírják a kiképzést ha nem lyukgalvánba van forrasztva, pont ma találkoztam ilyennel, alig lehetett kiszúrni a hibát XD
Nagyon szépek lettek, kíváncsi vagyok hogy teljesítenek ezek az IC-k kis terhelések mellett.
Ígértem még 20 lappal előrébb, hogy osztok meg majd még pár képet és videót az e bringáról és fedélzetijéről.
Előzmények: Bővebben: Link Maga a nyák nem változott sokat, egy 4-es gombsor került még fel és pár kiegészítő áramkör ami az amper mérésben segít illetve egy külön mágneskapcsolós szenzor amivel a sebességet mérem. A program viszont nagyon sokat fejlődött és változott, persze a kerékpár is a fedélzeti fejlesztése közben már a 3. változat ami már azért nagyon jól sikerült, de tervben van már a következő szám szerint a 4. változat, ami valószínűleg már a végső módosított változat lesz. Nem gondoltam volna, hogy ennyire népszerű lesz a projekt, legújabb értesülésem szerint ,már egy Holland cég fel is keresett bennünket, hogy nem e gondolkodunk a sorozat gyártásban. Pár videó: Legfrissebb videó Még egy előző program verzió... További videók, ha valaki követni akarná a fázisokat, vagy a jövőbe...teket. Pár adat is: Akkumulátor: 84V 20Ah LIPO Sebesség eddig amit mértünk: 70km/h Össz súlya 34kg, ami az egyik legérdekeltebb dolog az e bike körökben, Holland cég is erre cuppant nagyon rá. 50km hatótáv gyorsabb tempóval és 100km hatótáv 25km/h-ás tempóval. Utóbbi még csak számolás, mert ezt még nem tudtuk tesztelni a rossz időjárási körülmények miatt. Akár 30perc alatt feltölthető az akkumulátor. 3000Watt teljesítményű motorhoz 70Nm nyomaték társul. A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
Nem gond, hogy a KRESZ szerint ehhez a bicajhoz már műszaki vizsga, rendszám és A jogosítvány kell?
őőőőő nem
A KRESZ szerint névleges 4kW-ig segédmotor kerékpárnak számít. Illetve névleges 300Watt-ig sima kerékpárnak. Tehát nem rendszám köteles és nem kell műszaki sem. Minden más meg alap... Amúgy Echo módban sima kerékpár. A tesztek turbó módban értendő és a 3000Watt teljesítmény csúcsban mért adat. A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
Igaz. Engem a 300W tévesztett meg. Régebben nem ez volt a segédmotor határa?
Azért "tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó" ez kicsit aggályos. Már mint a 70km/ó. De mindenképpen szép munka! A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
Amikor tervezési szakaszban van valami, akkor a csúcsokat tesztelik és e szerint lehet majd kimérni illetve kiszámolni, hogy egy adott egyenletes teljesítményen mekkora távot tud majd elmenni.
Ezek a motorok le vannak alapból szabályozva, hogy ne legyenek túlterhelve és hosszútávon is biztosítsa, bírja a megadott terhelést, sebességet...stb. (ezt a korlátozást most ideiglenesen, ameddig a tesztelés tart kikapcsoltuk) Azért a tesztelés, mert a motoron, akkumulátoron és a motor vezérlőn kívűl mindent mi saját készítettünk terveztünk és kiviteleztünk. Bár azt hiszem itt a motort is mi csináltuk, mert eredetileg rossz volt, de a kész verzió már gyári motort fog kapni.. A csúcsban mért adatokat mindig kihalt területeken és biztonságos felszerelésben tesztelve mérjük. A csúcs terhelésnél már melegszik a motor, így annak megtartása hosszútávon amúgy is lehetetlen lenne, mert lehet 1hét alatt tönkre is vágná. A megosztásban a tesztek eredményét osztottam meg, nem ez lesz a végleges állapota..
Ez nekem nagyon-nagyon tetszik!!
Fogadd óriási nagy gratulációmat!
Pöpec motor!
Esetleg egy közelítő árat tudsz mondani, amibe fáj egy ilyen? (sacc/kb) csak mert nézegettem ilyen témában már, igaz azt a tengeren túlról Zero Persze, a linkelt motor jóval nagyobb teljesítményű (20KW), így nem ezzel akarom összemérni, csak kíváncsi vagyok.
Köszönöm srácok.
Megközelítőleg: Használtak: Első teleszkóp: Használtan vettük 130eFt, újonnan 376eFt lett volna. Hátsó teleszkóp: használtan vettük 75eFt, újonnan 130eFt. Többi új: Motor 140eFt, számlásan vámolva. Vezérlő 25eFt. Aksikat akcióban vettük 120eFt, de most jelenleg 350eFt-ot kérnek érte. Komplett hajtás (hajtómű) 80eFt volt. Váz saját építésű (vas, csapágy, eszterga munkák, festék kb 40eFt cakk pakk) Első kerék: (átütőtengelyes) 47eFt + 15 a külső + 2eFt a belső: 64eFt Hátsó kerék: 12eFt a küllő, 10eFt a felni, 15eFt a gumi, 2eFt a belső + 4eFt a fűzés: 43eFt Kormánybefogó: 15eFt Kormány: 9eFt Hidraulikás tárcsafék rendszer: 30eFt Ülés, nyereggel: 10eFt Kijelző: kb 15eFt + töltő ami kb 30eFt-ból jött ki. Ezek a kifizetett kp-és részei, nem számolva a beletett tervezési és kivitelezési energiákat. Szóval nem olyan olcsó dolog ez ui: persze még jönnek rá pluszok: lánc, kormányvédő, kormányvég toldalék, lámpák...stb. Eddig még soha nem számoltuk össze.. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2016
Szia
Először is gratulálni szeretnék, nagyon pöpec bringát hoztatok össze! A motor az csak hajt, vagy fékez is, tehát van-e motorfék, ill lejtmenetben tud-e visszatölteni az akkuba?
Köszi..
Még sajnos nem tud teljesen visszatölteni, de már tervezzük, hozzá a motorfék-visszatöltő egységet is Magas fordulatról megy a visszatöltés. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2016
Ügyes munka. Meg is kell állni, néha váratlanul hirtelen, megfelelő fék van-e 70Km/h -hoz.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2016
Köszi. Elég nagyok a féktárcsák, szépen megfogja a bringát.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2016
Polc anyagból 3 utas hangfalak;
Magas: M.N.C. dóm Közép: Vidi Mély: JVC Hangváltó a legegyszerűbb: kondi, tekercs... |
Bejelentkezés
Hirdetés |