Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Mindkét oldal külön külön egymástól függetlenül állítható belső potikkal. A kapcsolási rajzon jelölve vannak. Mondom, két szkóp van benne.
Köszönöm mindenkinek a segítséget, végülis meg lett a baj az 5X-ös szorzó gombja be volt akadva.
Mostmár szépen meg vannak a jelek viszont valaki előttem már járt benne ,mert a Ch1-hez ceruzával oda van firkantva hogy X1,5 és valóban ami a Ch2-n 2,8 raszter az Ch1-en 4,8 . ezt a módosítást merre kellene keresni?Hogy vissza állítsam rendesen ?
Sziasztok!
Az a csatolt rajzon szereplő szkóppal bajlódok és nem jutok vele dűlőre. Nem tudom jobban széthúzni és torz is a kép. Van valakinek ötlete mit nézzek meg?
Szia,
az alapvonal milyen? Szép vékony? Nekem elsőre a fókuszálási hiba tűnik fel, vagy valamilyen zaj ül az alapvonalon. Ha van másik szkópod, azzal érdemes végignézni. Sajnos a kapcs. rajzot nem látom, fel tudnád tenni jpg-ben? A széthúzást tápfesz vagy erősítés növeléssel tudod általában kivitelezni.
Hello! Ha torz a kép, akkor lehet az eltérítő generátor fűrészjele is torz. Vagy az X végfok munkapontja/tápfesze nincs rendben.
A zavaros képet vagy az Y erősítő szűretlensége, rossz árnyékolása, de a képcső mágneses árnyékolásának hiánya is okozhatja.
Sziasztok!
Az alapvonalat be tudom állítani vékonyra, de csak a cső alsó 1/3-án. Ahogy feljebb viszem a sugarat úgy torzul a kép. A tápok rendben vannak. @proli A fűrészjelet mértem az rendben van szép. A munkapontokat megnézem még egyszer. Az Y erősítő tápját próbáltam szűrni de jelentősebb javulást nem tapasztaltam. Ha a P1-es potit egy picit is feltekerem akkor olyan mértékű lesz a zavar, hogy még a kép is eltűnik. A képcsövet is próbáltam árnyékolni, de az sem hozott javulást.
Szia!
Szerintem nem jó a rajz. A T3 tranzisztor előtt is és után is C30-al jelölt kondenzátorok értéke nem lehet 10nF. Ezzel az értékkel csoda, hogy az 1KHz egyáltalán keresztül talál az Y erősítőn. Véleményem szerint az 10µF akart lenni csak elírták. Erre utalnak a + kivezetések jelölései is. 10nF-nál nem jelölték volna a polaritást. Idézet: „A képcsövet is próbáltam árnyékolni, de az sem hozott javulást.” Mivel? A katódsugárcső (ks) (mágneses) árnyékolásához ún. ágyúcsövet használunk, ami egy lágyvasból, a ks formájára készült "köpeny". Ez feltétlen szükséges, mert a ks cső nagyon érzékeny a külső mágneses terekre, akár egy a közelében futó tápvezeték mágneses terére. Az elmondásod szerint, biztos, hogy van torzítása minkét erősítőnek, valamint a vízszintes erősítő erősítése is kevés, ha rövid a vízszintes vonal. A függ erősítő pedig valószínűleg gerjed is. Kéne egy másik szkóp is.
Szia!
Nyertél. Kicseréltem a két kondit és egészen jó lett a kép.
Gondolom Rózsa Sándor úr sem épített meg mindent, amit leközölt.
Mondják is, hogy nagy betyár volt.
Most árnyékolás nélkül is éles lett a kép, de ez nem jelenti, hogy nem fog rá kelleni.
Idézet: „Az elmondásod szerint, biztos, hogy van torzítása minkét erősítőnek, valamint a vízszintes erősítő erősítése is kevés...” Most ezeket a hibákat kéne megoldanom. Van másik szkóp.
Veszem észre
Már majd nem szétszedtem. Éppen szkóp óra rajzokat kerestem
Lehet, hogy nem pontosan emlékszem, de mintha az "ágyúcső" egy lemez tekercsből állna, ami villamosan szigetelt, de pucuka biztosan pontosabban tudja ezt.
Meg fog gyűlni vele a bajom, mert ha már csak a potik fele közelitek változik a kép.
Igen érzékeny jószág. Valahol mint ha olvastam volna ezt a "tekert ágyúcsövet" én is.
Jól emlékszel, valóban tekercselt "cső" kivitel. Nagy permeabilitású anyag, zavaró mágnesterek árnyékolására használják.Mu-Metall
"Ágyúcsövet" tekercselhetsz trafólemezből is, megfelel(t) a célnak. Adok 1-2 kilót, ha gondolod. Kell némi 'kézügyesség' hozzá.
Köszi! Én hirtelen felindulásból konzerv dobozra gondoltam. De lehet, hogy elfogadom.
Valamennyi védelmet ad az is, egyelőre jó lesz. Ha komoly, akkor hozok fel legközelebb.
Kipróbálom a konzerv dobozt, de előtt megnézem miért torzíthat az erősítő.
Üdv mindenkinek.
Nem rég vettem egy N313-as oszcilloszkópot. Bekapcsolás utána csak egy zöld pöty jelenik meg az ernyőn. Elvileg a belső vízszintes eltérítés ment el. Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy hol kezdjem a hiba keresést milyen alkatrészeknél stb. Illetve észre vettem hogy amikor a készülék be van kapcsolva a power gomb folyamatosan vibrál.
Szia,
elsö körben nyomkodd végig a kapcsolókat, esetleg nincs-e rossz üzemmódban, vagy kontakthibás valamelyik gomb.
Ezeket már végig csináltam és sajnos nem hozott semmi változást
Nem működik a trigger fokozat, meg kell nézni kap e indítójelet az Y csatornából, az eljut e az alagút
diódáig. Ha igen akkor valószínű az alagút dióda АИ301 meghibásodott. Analóg ohm mérővel mérve közel nulla és 30 ohm körüli értéket kell mérj ha jó.Lehet még az is hogy a dióda munkapontját beállító trimmer potméter el van állítva, az indítójel nem tudja átbillenteni az algút diódát magas feszültségből alacsony feszültségű állapotba. A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2016
Holnap megnézem, de csak multiméterem van azzal is meg lehet mérni? Illetve ha rossz mivel lehet helyettesíteni?
Nem hagyott nyugodni így megnéztem multiméterrel az érték általában vagy 0 Ohm vagy 8.9 Ohm volt. Illetve szakadás vizsgálattal megnéztem folyton sípolt nem tudom ez jó-e. Ha jó az alagút dióda akkor hol keressem még a hibát? Igaz a trimmerekbe nem tekertem bele az egyik le van festék pöttyözve nincs megsérülve a másik kettön nincs pötty illetve nem is volt mivel nincs nyoma.
Ez a dióda egy különleges alkatrész, nem tudod helyettesíteni csak ilyen tipussal.
A feszültség áram görbe nem a szokványos dióda görbéje, van rajta egy negatív irányú szakasz aminek közepére kell a munkapontot állítani ott dolgozik jól. Piros karikával jelöltem. Állítsd össze a képen lévő mérőkapcsolást és vedd fel a dióda karakterisztikát. Kell hozzá egy 3V telep 500 ellenállás 250 ohm potméter mA mérő és voltmérő. Nulláról növeled a feszültséget, nő az áram eléred a tetőpontot, tovább növelve csökken az áram eléred a völgypontot, tovább növelve ismét emelkedik az áram. Jegyezd fel az értékeket. A tető és völgypont közötti mért feszültség érték fele a munkaponti feszültség ezt kell majd beállítani az oszcilloszkópban. És a rajz.
Szerbusztok!
Tanácsot szeretnék kérni mekkora lehet a baj? Van egy TR-4651 transicope-m EMG 1563 szkópóm és következő tüneteket produkálja: bekapcsolásnál hangos sípolás jön a készülékből miután kicsit fogalmazzunk úgy bemelegedett, kicsit elhalkul. kb. egy perc után a zaj megszűnik és nem-sokra rá a jel is eltűnik az ernyőről. Trig mode és source kapcsolgatásnál egy pillanatra visszajön de csak egy pilanatra. Mekkora lehet a hiba a leírtak alapján? Üdv. A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2016
Ha a képen látható ellenállások eléggé kézmelegek az természetes vagy meghibásodott? Az egyiknek sarkai olyan mint ha lekopott volna a festék. Az ellenállások MLT-2-16 kOhm +- 10%
Szia !
Elvileg semmilyen hangot nem kellene halljál az oszcilloszkópból. Ha mégis akkor a hálózati trafó 50 Hz-es búgása, vagy a nagyfeszültségű tápegység ferrit transzformátora adhat hangot. A második az már nagy baj ha hallod mert a színusz oszcillátor ami 51 KHz környékén dolgozik normál esetben frekvenciája emberi fül számára nem hallható. Ha viszont meghibásodik /szekunder tekercs részleges menetzárlata/ elkezd blocking oszcillátorként viselkedni, jóval alacsonyabb frekvencián jár /hallható tartományban/ rendkívül hegyes igen nagy feszültségű impulzusokat produkál. Ez kerülendő mert a KS csövet is tönkreteheti a nagy feszültségű impulzus.
Ez normális jelenség ezek az ellenállások a végerősítő fokozatok munkaellenállásai. A fokozatok rendben vannak ha az ellenállásokon kb egyforma feszültségek mérhetők, és a KS cső ernyőjén a pont /a beállítószervek középhelyzetében/ középen van.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |