Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Idézet: „Nem értem miért kell ilyen takonyba mártani valamit.” Épp azért kell,hogy ne tudjon az ember belenyúlni/javítani,meg védi a mechanikai hatásoktól is,rázkódás,stb. Amint elnéztem ott van egy kis égés is a nyákon,szerintem jobban jár a haverod ha néz egy újat Én nagyon gyújtással nem játszadoznék mert megállhat a motor olyan helyzetben is amiből akár baleset is lehet.
Persze igazad van, de ha meglenne a hiba, azt normálisan javítanám, nem ilyen módon.
Én is néztem azt az égést, de nem látom mi van ott, szóval.. Amúgy ez a műgyanta ilyen gumis, puha.
Akkor az nem műgyanta lesz,próbáld meg kicsipegetni az alkatrészek körül,vagy valamivel óvatosan lekapargatni róla. Én ilyen kocsonyás valamivel találkoztam már,de azt simán kézzel le tudtam szedni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2016
Hőlégpákával apránként melegítve már sikerült elfogadható módon megszabadítani a panelen levő alkatrészeket. Rövid, intenzív, szinte egypontnyi melegítés, és csipesszel ki lehet fordítani egy kisebb darabot, ami kellően felpuhult. A satuba fogva a hőlégpákát lehet elég gyorsan haladni vele. Az elkók műanyag burkolata sajna lejön, az értékeket le kell vadászni a lehúzódott fóliadarabról, és alkoholos filccel ráírni a csupasz hengerekre...
Szerintem a hajszárító nem tud akkora hőt adni egy pontra mint egy hőlégfúvó.
Szerintem se, de csak hajszárító áll rendelkezésemre.
A hajszárítós változat nekem kimaradt, de Te akár meg is próbálhatod, veszíteni nem tudsz vele, és talán használható is lesz valamilyen szinten.
Sajnos nem. Még gáz fölé tartva sem sikerül. Lehet ha egy napot szenvednék vele, sniccerrel vagdosnám, tépkedném, idővel lejönne, de lassan úgy vagyok vele, hogy az egész nem ér annyit.
De ha esetleg! Valakinek van kapcsolási rajza, vagy valami, ami alapján tudnék mérni, és be tudnám határolni, hogy hol "akad el" a dolog, nekiesnék. De sajnos ehhez egyáltalán nem értek, nem tudom milyen feszültségek, jelek vannak egy motor gyújtásában. Gondolom az piros a +, a fekete a -, de semmi több. Azt se tudom hány V-ról menne, motorról lévén szó gondolom 6V, de csak tippelek.
Én 2 vagy 3 délután alatt "bányásztam" ki egy Yamaha gyújtást a házából.
Énis elkezdtem, az IC-ig már eljutottam, HA17902P van benne, ez is Yamaha motor gyújtása, elvileg 125sr-é, ha le tudom bontani az egészet, mennyi az esélye szerintetek, hogy javítható?
Hát az nem túl biztató.. kimérem a diodakat, tranyokat. meg a darlingtont a végén, hogy minden kap - e tápot, ha igen akkor tippem sincs.. IC-t pótolni lehetetlen. Viszont akkor van egy vad ötletem. Ezt az elektronikát nem lehetne "újjá építeni" más alkatrészekből? Tehát egy helyettesítő kapcsolást csinálni?
Szerintem ha csak tápot kap valami az még nem azt jelenti,hogy az az alkatrész jó is.Itt a fórumon sok kapcsolást találsz gyújtásról,aki nagyon ért hozzá az meg tudja neked mondani,hogy melyiket építsd meg.
Dolgoztam, nem volt időm foglalkozni vele, találtam 2 gyanús ellenállást, majd vissza adom az illetőnek, hogy próbálja ki.
Ha nem működik, akkor valamelyik fórumtárs, aki nagyon ért ehhez, tudna segíteni, hogy milyen kapcsolást építsek meg, amivel kiválthatom ezt? Egy Yamaha SR 125-ről van szó! Nagyon szépen köszönöm előre is!
Üdv mindenki. Szeretnék segítséget kérni. Van 1 motowell kyd2 tipusu robogóm, pontosabban a páromé. Helyzet a következő nincs szikra, úgy kezdődött minden hogy menet közben 1 2 szer kihagyott de ezt csak épp hogy észre letehet venni nem volt vészes ezt 1 szer produkálta aztán haza jöttem vele leállítottam, másnap mikor ment volna dolgozni a párom már nem indult, meg bontottam a masinát mértem pár dolgot mérések eredményeit közlöm :
Gerjesztő tekercsen mértem indításkor 50 190 volt kötözi értéket, változó a lendkerék fordulata mait ahogy az indító motor tekerte ez megy a cdi hez jeladó rendben van mértem szakadás mérésben és rendben van szakít ha oda ér a jelzéshez, és mértem feszmérővel is termel némi áramot is szóval az is rendben van a cdi t mértem ki agya a tekercs által termelt feszt a trafóra, vettem új cdit is azzal is ugyan ez a helyzet szóval szerintem az jó de semmi sem kizárt, a ki adott fesz egészen addig megvan míg rá nem dugom a trafót amint rádugom a trafót megszűnik a fesz lehet hogy rossz a trafó esetleg zárlatos lenne? tudnátok nekem segíteni hogyan tovább a méréseket úgy végeztem ahogy a videóban is van. bővebben Bővebben: Link
Szia az lenne a kérdésem még hogy abban az esetben mi van ha indítom a motort és meg fogva a gyújtó tekercs vezetékét hogy mérjek el megy a fesz viszont ha el engedem akkor vissza megy 90 volt körülire ez mitől lehet a quadomon hasonló a gyújtás rendszer és azon úgy megrázott a vezeték mint a 21 ebben az esetben mi lehet baj tekercs hiba. Válaszod előre is köszönöm.
Üdv. Segítségre lenne szükségem,robogó cdi egység 6 vezetékes, fordulatszámmérőnek ad ki jelet a kioltó szálon,kérdésem milyen jelet adhat? az ac cdi volt rajta és most kapott egy olaszt arról hogy tudnám működésre bírni a fordulatszámmérőt. köszönöm a válaszokat.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2016
Igy kellene:
A dióda lehet ugyancsak 1N4007 típusú.
Sziasztok!
Van 2db egyszerű gyújtáselektronikám, TF1R3G típusú 3 lábú alkatrésszel TO220 tokban. Mivel tudnám helyettesíteni? Előre is köszönöm!
Valami 600voltos 10amperos tirisztorral, pl BT138.
Üdvözletem!
Egy ötletre volna szükségem.. nem akarom hogy agyaljon senki, csak egy első gondolatot kérnék. Van egy xt600 motorom, és az a problémája, hogy nagyobb rúgáskor nincsen szikra.. csak lassú-szabályos rugdosáskor van "szép" . (Megállt a motor egyszer csak egyenesben. Egyébként ennek a motornak trafóján két saru van). Trafót, cdi-t már vettem rá újat, önindító-izzók-duda nélkül is próbáltam.. A jeladót ma ellenőriztem oszcilloszkóppal, és ha nagyot rúgok rá (akkorát amekkoránál már nincs szikra), akkor nagyobb feszültséget ad, mint egy kisrúgásnál-gondolom nincs probléma "evvel").. Egy sima 1sarus-vázraszorítós trafóval be indul a motor egyébként, de a cdi-ben a tranyót melegíti mint állat, és egy perc után le is durrog (ja, és amúgy nem pörög ki kb 5ezertől tovább) Valami zárlatos lehet?.. De mi az aminek nem szabadna annak lennie, és mi az aminek annak kell lennie? Vagy esetleg első gondolat valakinek? Köszönetem előre is
CDI-t töltő nagyfesz tekercs nem üt át magas fordulaton?
Köszönöm a válaszod! A tekercs kivezetéseiig, a csatlakozókig semmi átütés nincs.
Esélyes a menetzárlatos tekercs. De javítottam már régebbi xt 600 dupla jeladót is.
Többféle tekercscsel, menetszámmal, és elektronikával is készült ez a típus, így aztán nehéz konkrétumot írni.
Idézet: „Trafót, cdi-t már vettem rá újat,” Akkor már csak a gyújtás alaplap maradt, meg a gyertya....
Azt kihagytam, hogy már gyertyát, pipát, gyetyakábelt már cseréltem. Gyakorlatilag nem azt produkálja maga a tekercs..mint amit produkál a gyertya cikrítása (leddel is próbáltam, és az is erősebben világított egy nagyobb rúgásnál). Azt hittem, hogy valami jellegzetes problémát vetek fel
|
Bejelentkezés
Hirdetés |