Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Orion se 1025
 
Témaindító: speki, idő: Ápr 17, 2006
Lapozás: OK   11 / 23
(#) MusicMan válasza lóri hozzászólására (») Aug 4, 2013 /
 
Köszi utána nézek a kapcsolásnak.
(#) ticko hozzászólása Feb 19, 2014 /
 
Üdv Fórumtársak!
Javításra hozzám került egy SE 1025B erősítő. A teljes végfokpaneleket újjá kell építenem, annyira szétégtek. Viszont az ok amiért írok, az az, hogy a panelen lévő L301 és L302 induktivitás menetszámait, átmérőjét, a huzalvastagságot, és az értékét tudja e valaki? Az ok rendkívül prózai, az elégett panelekből szépen kipotyogtak, a tulaj pedig nem találja sehol. Túrtam a netet, de nem sok sikerrel. Előre is köszönöm.

Tisztelettel: Tibor
(#) scooby_ válasza ticko hozzászólására (») Feb 19, 2014 /
 
Szia!
ITT ha az alsó nyák szerint építkezel, akkor L301 1uH, 10mm átmérőre 1mm-es rézhuzalból 25 menetet kell feltekerni. Az SE260-ban így volt.
(#) ticko válasza scooby_ hozzászólására (») Feb 19, 2014 /
 
Köszönöm szépen a választ. Éppen az alsó nyákot készítettem el, a kevesebb átkötés miatt választottam ezt.
(#) Volki hozzászólása Máj 4, 2014 /
 
Helló,

Az erősítőben lévő tape,tuner stb... kapcsolókat mivel lehetne kiváltani? Úgy tűnik nekem kontakt hibás, de nem találok sehol sem megfelelő cseredarabot. Próbáltam tisztítani de nem segített.

Köszi
(#) szamóca válasza Volki hozzászólására (») Máj 4, 2014 /
 
Másik kapcsolóval, ill. másik bemenetválasztó áramkör beépítésével.
(#) mate886 hozzászólása Aug 4, 2015 /
 
Elnézést az offért!
Akinek van otthon vagy kéznél egy Orion sm 1025 ös magnója, és tudna rám áldozni fél órát, ahhoz lenne egy kérésem/kérdésem!
Arról lenne szó hogy a deck kivezérlésjelzőjét hogy kell meghajtani? Arra rájöttem hogy a 3eres szalagkábel a hang bemenet, és a zöld vezeték a táp, ami az alsó panelről jön! A kérdésem az lenne, hogy hány volt kell neki hogy életre keljen? Elképzelésem szerint a zöldön mehet a +, a másik meg a jel groundja lehet. Valaki ki tudná nekem mérni az értéket mert maga a deck már nincs meg!

Se 1025ösömbe szeretném beépíteni, mert nagyon szép kis kijelző, és feldobná az erősítő elejét!

Előre köszi a segítséget, további szép napot!
(#) mate886 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 4, 2015 /
 
Nagyon szépen köszönöm!
próbálom kideriteni kogy mennyi lehet ott benne
(#) mate886 hozzászólása Aug 4, 2015 /
 
Sikerült kiderítenem, +11,5volt van a zöld vezetéken! :yes:
Másik akadályba ütköztem
A kijelző nyákján olyan felirat nélküli meghajtók vannak (2db),
Mint a gépekben a ramon lévő kis négyzetek.. Mennyi miliampert engedhetek neki ha a feszültség direktbe megy bele mindenféle ellenálás illetve szabályzás nélkül? :/
(#) reloop válasza mate886 hozzászólására (») Aug 4, 2015 /
 
Nem túl szakszerű a kérdésed. A kijelezni kívánt feszültséget le kell osztanod egy potenciométerrel mely értékét 10k-100k között ajánlom megválasztani és a 10µF csatoló sem maradhat el.
(#) mate886 hozzászólása Aug 4, 2015 /
 
Erről lenne szó:hátulja
eleje
(#) szamóca válasza mate886 hozzászólására (») Aug 4, 2015 /
 
Tápfeszültségként az erősítődben 30V van jelen. Ezt kell egy zéneres áteresztőtranzisztorral 12V-ra redukálnod.
(#) didyman válasza szamóca hozzászólására (») Aug 4, 2015 /
 
Annyit teszek hozzá, hogy a zener 500 mW-os típus legyen és maximális áramát kb. 250 mA-re kell beállítani, hogy az összes (24) LED ekkor már tekintélyesebb áramát is képes legyen szolgáltatni.
Szerk. Egy nullával elnéztem magam, szóval kevés ide az 500 mW-os zener is. Akkor járhatóbb a 7812.
Szerk2 és rájöttem, hogy átersztőtranzisztort is írtál. Nem megy ma az olvasás..
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2015
(#) mate886 válasza didyman hozzászólására (») Aug 4, 2015 /
 
Ezt most nem egészen értem.. :/ Akkor hogy gondoltad?
(#) reloop válasza mate886 hozzászólására (») Aug 4, 2015 /
 
A tápfeszültséghez nézhetsz egy távol-keleti DC-DC konvertert is. Példa.
(#) mate886 válasza reloop hozzászólására (») Aug 4, 2015 /
 
Ez látszik a legjárhatóbb útnak
Előbb próbálgattam homemade labortáppal de max 10 voltot tud és addig se kép se hang.. Akkor beszerzek egy ilyen konvertert. biztos van a magyar oldalakon is.. vagy a másik megoldás hogy valahogy kivezetékelem a pcből a stabil 12voltot, gondolom az a fél volt nem árt meg neki.. nincs messze innen a gép. az megoldható lenne?
(#) szamóca válasza mate886 hozzászólására (») Aug 4, 2015 /
 
Nem értelek, miért kell ezt ennyire túlbonyolítani, megdrágítani? Egy BD 139 egy 13V-os zéner, és egy 2,9kOhm-os ellenállás árának a 10-15-szörösét fizeted csak a postaköltségre.
(#) vezeralmos2 hozzászólása Aug 12, 2015 /
 
Sziasztok! Az normális hogy az orion se 1025b től melegszik a videoton preludiumom közepe? Volt peremezésen de lehetnek ennyire rosszindulatúak hogy kilopják belőle a wifa tekercseket?
(#) didyman válasza vezeralmos2 hozzászólására (») Aug 12, 2015 /
 
Nem hiszem, hogy abnormális lenne-ha hallgatod, szól, akkor teljesítmény disszipál rajta. Néhány wattnyi átlagos leadott teljesítménytől egészen meleg tud lenni, és az egy közép tartományú hangszórón még nem olyan sok.
(#) vezeralmos2 hozzászólása Aug 12, 2015 /
 
És2* TDA 2030A hoz hidba kötve elég 4400mikrós kondi? Kevésnek találom.
(#) rockerjimmy hozzászólása Okt 8, 2015 /
 
Sziasztok!
Van nálam javításra egy orion 1025 ös erősítő!
A problémám az, hogy az egyik fele hangszóróval torz fejhallgatóval jó, ugyan ezt produkálta a másik fele is, de az fejhallgatón is ott bc639 cserés volt azóta jó!
Viszont a másik felénél nem tudok rájönni mi lehet a nyűgje, már minden aktív elemet kicseréltem újra, garantáltan hibátlanokra, de még mindíg fenn áll a probléma...
Az előfok is jó azt is le teszteltem már.
Elég sok mindent javítottam már sikeresen, de ez most nagyon kifogott rajtam ha tudtok kérlek segítsetek mi lehet a gondja...
Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2015
(#) pont válasza rockerjimmy hozzászólására (») Okt 8, 2015 /
 
Üdv! A biztosíték után már nincs aktív alkatrész, egy fesz osztó van, vagy az, vagy maga a csatlakozó ami hibás.
(#) rockerjimmy válasza pont hozzászólására (») Okt 8, 2015 /
 
A panel külön kivéve is torzít így az szerintem nem lehet gond...
Esetleg valamelyik ellenállás nem lehet szakadt ami miatt a fél sinus nem megy a végfokig?
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2015
(#) pont válasza rockerjimmy hozzászólására (») Okt 8, 2015 /
 
Úgy értettem, hogy fejhallgatóval jó. Az ellenállásokat ki tudod mérni, azt a pár elkót is érdemes kicserélni, esetleg a panelt szakadásra zárlatra, de gondolom ezeket tudod.
(#) Akashi válasza belaradio hozzászólására (») Okt 16, 2015 /
 
Szia.
Készíts hozzá két tranyós végfokpanelt. Van hozzá nyákterv, leírás, és nem is nagy ördöngősség. Szerintem..Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2015
(#) rockerjimmy válasza pont hozzászólására (») Okt 16, 2015 /
 
Ezek már megvoltak és még mindíg nem jó...
Készítek egy teljesen új panelt szerintem megoldja a problémámat végleg.
(#) Husy hozzászólása Ápr 14, 2016 /
 
Sziasztok!

A kollektív tudathoz fordulok segítségért, mert zsákutcában vagyok. Vettem egy félig megégett SE 1025B-t, nekibuzdultam, új nyákot kapott. Saját tervezés, hogy a két végfok egymás mellé kerülhessen, és kiváltsam az 'ufo' tokos tranyókat BD249-re. Az élesztéskor a következő problémába futok: kissé torzan és halkan szól. Az egyik eredeti végfokot megmentettem, hogy legyen DC feszültségekre etalon panelom amin mérhetek. A csatolt képen látható a probléma, (zöld szinnel az utánépített, piros az eredeti) a T302, T304 (T301, T303) emittereken az eredeti végfokon 5,9V-ot mérek az általam gyártott panelon pedig 0,5V-ot. (Igen megmértem az ellenállásokat és a tranzisztorokat is mértem/cseréltem, és igen a kollektorokon mért feszültségek egyeznek), a bázisokon 0V mérhető.
Ötleteket kérek, mit hol merre?
A nyák tervet is ezerszer és ketten is átnéztük. Az eredeti panellal is összehasonlítottuk a rajzot, hátha van eltérés, de csak az R314 C312 (R313 C311) van az eredeti panelon felcserélve, de soros tagnál tulajdonképpen mindegy.
Kérlek segítsetek, ha van valakinek ötlete!
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2016

fesz_hiba.jpg
    
(#) steelbird válasza Husy hozzászólására (») Ápr 14, 2016 /
 
Szia.
Ha a bázisokon 0V van, akkor az emittereken mért 0,6V jó érték, mivel a tranzisztorok B-E átmenete 0,6V -nál nyit, tehát ha több lenne, az lenne a gond.
Valószínűleg gerjed az új végfok.
(#) Husy válasza steelbird hozzászólására (») Ápr 14, 2016 /
 
Bocsánat, a földponthoz képest mértem mindent, ezt elfelejtettem leírni. Nem az emitterhez képest mértem a bázisokon a 0V-ot
(#) fecameca válasza Husy hozzászólására (») Ápr 14, 2016 /
 
Bocsánat, hogy beleszólok. Steelbird-nek mégis igaza van, az amit mérsz az a tranzisztorok E-B feszültsége, mintha nem is lenne ott ellenállás a bázisokal sorban. (Mintha a bázis (bázisok?) és a test között csak sima rövidzár lenne ott. A C313 22 pF milyen fajta kondenzátor? Nem -e zárlatos? Vagy esetleg a test nincs 0 Volton, mert az egész félre van billenve? Ez az egy feszültség érték nagyon kevés információ egy hiba megtalálásához. Valamikor kezdő koromban én is csak a kapcsirajz értékeit ellenőriztem le testhez képest. De ma már minden tranzisztor E-B és C-E feszültségeit ellenőrzöm külön-külön, mert ez számomra sokkal több információt szolgáltat egy hiba megtalálásához.
Következő: »»   11 / 23
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem