Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt már nem tudom...2 dolog tuti: a uC képes kiadni sokkal nagyobb áramot, a tranyód viszont nem nyit ki rendesen.
Igen.
Azt még nem említettem, hogy halkságáról híres a cucc, de így megoldva, stabil tápot kéne kapjon nem így "önbeállóan".
Ha venti elmenne 9 volttal, sokkal halkabb lenne - de ha gyenge vmiért, akkor meg 12 volt és zajos" lesz...- ez viszont már venticsere kategória.
Szélzajos lesz max illetve turbulens, lehet hogy öregedés miatt már az indítási feszültsége alacsonyabb, én egyedül ezt látom bajosnak.
Sziasztok!Van egy Hauser ultrahangos légpárásitóm aminek a lámpája világit a ventillátor megy de nem mpárásit!Mi lehet a baja? Köszi
Sziasztok még annyit a Bu406 tranyónak mi a szerepe mert az ellenállások diódák jók már csak a tranzisztor vagy a piezzó lehet rossz, és hol tudnék olyat venni?Köszi
Szia. Azt a piezót nézd át alaposan. A galvanizált ezüstréteg szét szokott repedezni a vezeték forrasztás körül. Ha sokáig melegíted, elpárolog róla az egész, nagyon óvatosan kell egy új helyre beforrasztani, ha ott szakadt. Más: A BU 406 nagyfesz. tranzisztort én ott sohasem értettem minek oda? BD 239- el is ugyanúgy működik, 24 Voltos tápról, még ha a piezo a feszt egy kicsit megdobja, akkor sincs ott semilyen körülmények között 80 Voltnál. Valaki meg tudná nekem mondani minek oda a BU 406 ami üzletekből ma már beszerezhetetlen, csak az internetről lehet rendelni (esetleg a HEStore.hu-tól?)
Ez költői kérdés akart lenni?
Gyárilag azt szánták oda és kész, ha működik mással is, akkor az is jó oda.
A BU406 egy max. 200 voltos tranyó, az pedig nem nagyfesz...
Gondolom, nem spóroltak a biztonság kedvéért egy 100 voltossal. Tedd csak azt bele, ha kellene esetleg. Többet lehetne mondani a készülékedről, ill. a BU veszélyeztetettségéről, ha lenne egy kapcsrajz.
Szia!A Bu406 ment ki de lehet azért mert a piezóra menő egyik vezeték leszakadt és összeért a másikkal!Most tökéletesen működik!Kösz a tippet!FECAMECA neked írtam bocsi de magamnak küldtem!Szia
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2016
Nem költői. A BU a nagyfesz tranzisztorok neve, azért nem néztem meg az adatlapját, mert mifelénk nem kapni, és senki nem írt itt, hogy mivel is lehetne helyettesíteni? Én kipróbáltam BD tranzisztorokkal is működik. Csak az egész nagyokkal nem, viszont a TO-220 tokozásúakkal és a kisebbekkel igen. A tranzisztor bétájára, esetleg határfrekvenciájára tippelek, min múlik a rezgés, darlingtonnal például valamiért lehetetlen beindítani egy ilyen oszcillátort, viszont néha 2 párhuzamosan kötött tranzisztorral tud erősebb lenni, de lehet hogy csak azért, mert a másodiknak nagyobb az erősítése. Persze a legtöbb teljesítményt a tápfesz. növelésével lehet elérni, 48 Volt felett már lehet, hogy van értelme valami nagyfeszültségű típust keresni oda.
Szervusztok!
Van a jó-szomszédomnak egy (hibás) HAUSER electronic SC601a, ultrahangos hideg-párásítója. Már egyszer küszködtem vele, sikerült működésre bírni, de nem párásít. Milyen hibája lehet, minden jónak látszik benne, szép tiszta, nem melegszik, nem füstöl, nem büdös. Jó lenne, ha jó lenne, mert a kis srác (1.3 é)miatt szerezték be. Köszönöm: Kálmán
Szia! Meg kéne mérned valahogy, van-e UH-freki a piezón, ill. mekkora feszültség. Utána lehet keresgélni.
Mivel a piezo a rezgőkör része, ha azzal van baj, ha az elektronikával, akkor sem mér semmit, nem?
Persze nem, ha más rossz.. de elsőre nem árt a piezót megnézni, jön-e rá valami vagy nem.
Milyen mérési módszerre gondoltál; kutya,-macska? Momentán semmilyen mérőeszköz nem áll rendelkezésemre. Felviszem Pestre, aztán mérek.
Nyilván nem ezekre...
Frekimérő, ami kibírja a nagy impulzusokat is, vagy multi, hogy rendszertől függően teljesen dc-leválaszott-e vagy sem. Nem biztos, hogy piezó hiba van, avagy egyszerűen egy(két) kontakthiba akad. Ha átnézed a rajzokat, ill. nem bonyolult az elektronika, jópár alkatrészt még meg tudsz mérni. A táp is érdekes, megvan-e. A piezó helyére betehetsz egy 5-10 nanós 250 voltos kondit is és megindul-e majd, mérsz-e rajta UH-t..... A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2016
Köszönöm. Nagyítóval is megnézem, de nagyon egészségesnek látszik mindenhol. Ha itt a képek közti rajzokra gondolsz, azokat néztem már. Minden olyan, mintha működne: forog, világít, még (nagyon)halkan zümmög is. (mint amikor még jó volt, olyan a hangja)
Ahogy írtad: Pesten többet látsz majd műszerrel.
Kedves fórumozók!
Hogyan tudnám megjavítani az ultrahangos párásítómat az a fehér kis kör ment benne tönkre, bekapcsolásnál egy pillanatra elindult majd leállt. A folyamat nem megy, a lámpák világítanak, de semmi tegnap még működött, kicsavartam belőle azt a kis kör lemezkét összerakásnál kicsi túl húztam és eltörtem, szerencsétlenségemre, hol tudnék venni olyan kis bigyót? Hogy hívják? Amiket valahogy láttam azok mind arany színűek, ez fehér színű az egyik oldalán a belső kör nagyobb mint a másik oldalán ott egész kicsi a rugónak az érintkezőjénél. Ez egy Budget SDI0501 vagy KIG0233 vagy 070730 Más adat nincs megadva csak annyi hogy 24V~max23W, egyébként nem új hanem ilyen ócskapiacon vásárolt 1 hetet bírt szegény, bár éjjel nappal ment.
Nem akartam új témát nyitni, ezért talán nem veszitek fejem, hogy itt tudakolózok terápiás házi ultrahang készülékkel kapcsolatban. Szóval, ilyen vagy hasonló készülék (pl. Mio-Sonic) technikai felépítése érdekelne. Mindenekelőtt egy kapcsolási rajz.
Sziasztok!
Az ultrahangos párásító modulok (pl. EZ ) milyen mélységig működnek? Egy 10L-es kanna aljára tenném , de nem tudom hogy működik-e 30-40cm-es mélységben. Illetve a sima csapvíz is jó hozzá vagy az hamar kicsinálja?
Mm-re pontosan meg van adva a víz magassága, ha ettől eltérsz, a párásító működésének hatásfoka romlik, és ha túl sok rajta a víz, akkor nem is fog működni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2017
Akkor szerinted hogy oldjam meg? Valami úszóra szereljem ami a víz alatt tartja 5cm-re?
Nézz meg gyári megoldásokat. Hogy az 5cm valós-e, azt nem tudom, nézz utána, pontosan mennyi víz kell.
Nem túl olcsó párásítót már harmadszor javítom. Nyomógombos programozás, hangulatvilágítás, ionizáló, ... Először a ventillátora múlt ki. Megszakadt az egyik tekercse. Persze olyan sehol, egy Intel processzorhűtőt sikerült belefaragnom. Másodszor a BU406 tranzisztor, ami a piezót hajtja. Csere után alapos lakkozás, mert a só már a fóliát rágta.
Most így nézett ki. Kész csoda, hogy még forgott a ventilátor. Levegőt már nem nagyon szállított, mert minden lyukat elült a só. Sajnos kell a kiskölyöknek a Salvus bele, mert Kruppja van. Szerencsére majd kinövi. A só lassan beszivárgott az alu (spiáter) alaplemez festése alá. A korróziós termék felduzzadva eltörte a kristályt, akármilyen vastag gumiágyban is volt. A képen látható dudor forróvízben áztatva se jött le, úgy kellett levakarni. Alumíniumhidroxid-cinkhidroxid keverék. Fehéres áttetsző kristályok. Szerencsére van másik piezo, szintén 30 W-os és 24 V-ról üzemelő párásítóból. Remélem, nem lesz túl nagy eltérés közöttük. A szakszerviz szívesen megjavítaná, ha elküldöm. Ha kell, komplett panelt is küldenek. Egy javítás meg egy panel ára már bőven meghaladta volna az új árát. Nem is beszélve a postaköltségekről.
Szép munkát végzett ez a Salvus, akár a Sárvári termál kristály. Kérdés, hogy le lehet-e úgy takarítani, hogy később se okozzon problémát a panelon.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2017
Sima konyhasó nagyon finom kristályokban. Erősebb ruhakefe vagy ecset lehozza. Körömkefe a keményebb nyomokat is. Tiszta állapotban javítás után több réteg lakkot kapott. Eredetileg is volt rajta, de hosszabb idő alatt alámegy. A korábbi javítás után felvitt lakk érintetlen. Arról simán lesöpörte az ecset a sót. Most a táp panel egyik vezetékét kezdte ki. Csak a lakk hámlott le a kefélésnél és már elszíneződött a réz, de kimaródás nincs még.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |