Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Bíztam benne. Csak az enyémen nincs G4 ezért nem voltam biztos benne. A finomhangoláshoz elég a beépített poti vagy kell még valami más is hozzá?
A G4 nem gond, az úgyis a G2-vel egyesítve van a másik csőben is. Elégnek tűnik a beépített poti, ha nem akkor tápfeszültségekkel be lehet állítani.
Bízok benne, Lassan kész a nyákterv és kezdődhet a teszt kíváncsi leszek.
Sziasztok!
Kész lett a nyákom! 12-szer kellet vasalnom, de így is elég sz@r lett! Egy kis segítséget szeretnék kérni, alkatrész vásárlás ügyben. Aki tud az RS-nél rendelni (itt mindent megkapnék egyszerre), természetesen minden felmerülő plusz költséget át vállalnék. A többit privátban, mert egy "kicsit" off!
Sziasztok!
Elkészült végre az óra. Sikerült működésre bírni pár módosítás után. A G2 és G3-at fel kellett cserélni. Q8-as tranzisztort kivenni és G3-at közel +HT-ra kötni. R15-R18 100k ellenállásokat 220k-ra cseréltem. Így most összesen 3,2mA megy a tranzisztorok fele, de még így is eléggé melegszenek. Két gond van amit még nem tudtam megoldani. Az egyik a parazita vonalak eltüntetése (a kioltó látszólag működik, de hatástalan) a másik pedig a cső szélén a képet sehogy sem tudom élesre állítani mindig "maszatos" marad. Ha valakinek van ötlete, hogy mi lehet a gond szívesen fogadom.
Szia!
Szerintem alapvetően két lehetőség van (bár a cső adatlapját (bekötés, érzékenység, stb.) nem néztem meg) : 1.) Nem jól van összerakva a kioltó (blanking) áramkör, vagy nem működik. Ezt vagy oszcilloszkóppal lehet leellenőrizni, az R1-es ellenálláson látni kell a negativ impulzusokat, vagy egyszerűen AC állásban multiméterrel feszültséget kell látnod (mérned). 2.) Ha kioltó áramkör működik, akkor kicsi az impulzus, R14 és R21 értékekkel lehet játszani. Például megcserélni a kettőt.
Szia!
Elvileg elkötés nincs. Szkóppal nézve látszódik egy kis "tű" impulzus a Q1 kollektorán és az R1-es ellenálláson is. Emlékeim szerint kb +50V-os tüskék vannak rajta nem negatív a jel. A két ellenállást még nem próbáltam változtatni (de majd most kipróbálom) csak a C1-et dupláztam meg, de az sem segített.
Szia,
emlékeim szerint a kioltás negatív feszültséggel megy, a kioltó tranzisztornak negatív tápfesz kéne. (De lehet hogy teljesen rosszul emlékszem. Elő kéne keresni egy egyszerű szkóp rajzát, azon minden rajta van. A crt tápfesz áramköre sem így szokott kinézni. A g2-g4 elektródákat fél tápfeszre szokták kötni, illetve egy potira, amivel az asztigmatizmust tudod szabályozni. Hogy egységesen éles legyen a vonal mindenhol.)
Az elözőben rosszul irtam. A kioltásnál vedd ki R21-et, a tranzisztornak GND-t kell kapcsolnia a kioltó kimenetre. A G2-G4 elektrodákra kösd egy poti csúszkáját, (470k), a két végét meg GND-re és az eltéritő erősitő tápfesze közé.
(lehet, hogy a G2 és G3 is az eredeti állapot szerint jó, a változtatások után, ha még így se jó, próbáld ki a "visszacserélést") A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2016
Szia!
Elvileg a G1-es a D1 diódán keresztül kap negatív tápot és a Q1-es tranzisztor adja pozitív impulzust. Nekem most a G2 állítja a fókuszt és a G3 van felkötve a pozitív tápra. Így ha kikapcsolom az eltérítést szinte csak egy pici pont látható, de még így is kicsit "maszatos" a cső szélén a kép. (már közben elküldted a hszt mire megírtam) (DG5-7-es csövem van nincs rajta G4) A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2016
Közben került rá egy poti a G2-re ahogy írtad.
Kicsit még így is maszatos.
Igen, de szerintem pont ez a baj. A G1 alapból -HT-n van, és egy "pozitivabb" impulzus kell neki, hogy a crt lezárjon. Ezért kéne kivenni az R21-et, hogy a Q1 GND-tudjon kiadni a crt felé (itt a GND pozitivabb a a -HT-hoz képest.)
Eltérités nélkül a kis pont rendben van, de mivel pont, ezért nem látog az asztigmatikus hibát. Ezt a G2-G4 elektrodák feszültségének szabályozásával tudnád beállitani, potival. A "zavart" szerintem az okozza, hogy neked más csöved van, igy az elektrodák rajzi számozása is más.
Szerintem ez elfogadható. Eleve nagy vonalvastagságokkal dolgozik és a crt is a szélei felé már nem olyan mint a közepe táján. Ha leveszed a fényerőt, akkor is látszik a kioltás hiánya? Mert a fotón elég nagy fényerőnek tűnik, amivel megy.
A G2 a fókusz, és a G3-ra kell egy poti, az asztigmatizmusnak. A te csöved G2-je az eredeti rajzon a G3, és a te csöved G3-a, ami a rajzon G4, megy az új potira. A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2016
Már is megpróbálom és kiszedem az R21-et.
Igen ha leveszem a fényerőt akkor halványodnak a vonalak, de akkor sem tűnek el. Nincs nagyon felállítva a fényerő (halvány volt a háttér világítás és a telefon állította be így)
Lehet meg van az egyik baj.
Kivettem R21-et és C1-et de így is csak 10V van Q1 kollektorán. Utána kiforrasztottam R19-et és nem változott semmi még tranzisztor cserével sem. Valószínű, hogy átvezetnek.
C1-et ne vedd ki! Elválassza a crt és a blk áramköröket és ö "csinálja" a kioltó impulzust. Alapállapotban fel van töltödve, (R14-n keresztül +HT-ra,D1-n keresztül -HT-ra), majd a Q1 az egyik oldalát testre húzza. Ezáltal lesz meg a kioltó impulzus. Azt kéne megnézni, hogy Q1 bázisán megjelenik-e akkora impulzus, ami nyitni tudja Q1-et. Ha nincs akkora, akkor R22 kiveheted. Vezérlés nélkül Q1 kollektorán közel +HT-t kell mérned, ha vezérled Q1-et akkor közel GND-t (vagy +HT-ból GND-be menő impulzusokat). Nekem gyanús még a D1 (75V-os dióda, kicsit kevésnek találom oda).
Találtam tranzisztort ami nem vezet át. Most ha nem vezérlem Q1-et akkor a kollektorán megvan a +HT. R21-et kicseréltem 150k-ra és kivettem C1-et. Igy kb 150 V-os impulzusokat látni Q1 kollektorán. Visszatéve a kondit akkor már csak 50V-os fűrész jel mérhető Q1-en.
Csatoltam két képet, mind két esetben a szkóp 5V/Div és a csúcs 10X-es osztásban volt.
Így már működik a kioltás?
C1-et is meg kellene nézni átvezetésre, illetve D1-et is. Kicsit furcsa nekem ez a fűrész jelalak, itt négyszögnek kéne lennie (a kioltás on-off rendszerű). Az 50V értékileg nem baj, a lényeg a Q1 nyitásakor a GND felé menő, GND értékéhez közeli impulzus lenne.
Nem. Semmit nem változik a kijelzésen csak a Q1-en a jelalak. C1 900V-os talán nem vezet át.
A dióda nem zárlatos, de lehet, hogy átvezet kicserélem 1N4007-re.
A dióda volt a ludas. Kicseréltem és most már látni az impulzusokat a G1-en, de még nem oltja ki a vonalakat.
Még egy ötlet:
itt kicsit másként vannak a dolgok bekötve. A feszültségek természetesen mások nálad, csak sematikailag mutatom. Nekem azért furcsa az ajánlott bekötés, mert a katód mindig "fix" potenciálon szokott lenni és a G1 a fényerő. A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2016
Átkötöttem a kondit, de nem jó, mert valami zümmög, eltorzul kijelzés és a végén még a
pic is kiakadt.
Az átkötés kevés, az egész crt fesz beállító osztóját át kéne alakítani.
Az általam becsatolt rajzra. Ha kipróbálod a kondi átkötését, akkor az ellenállások, potik bekötését is kell változtatnod.
Értem. Holnap este megnézem hogyan tudom "átfaragni". Már fáradt vagyok ilyenkor csak kárt okozok.
Átkötögettem az egészet. Csak rosszabb lett. Ha rákötöm a kondit akkor még egy vonal megjelenik és kicsit torzít az egyik számon is.
Tudnál egy rajzot feltenni, az átkötözött állapotról?
Az alapján csináltam amit felraktál. Szinte minden úgy van kötve.
Kivétel: - a 90k helyett 100k-t raktam be - a fókusz poti utáni 150k GND-re kötve nem +90V-ra (nincs a panelen) - asztig poti 1M és a +Ht és GND közé kötöttem (így lett éles a kép)
Milyen tipusú csöved van és milyen tápfeszeid? Megpróbálom beméretezni hozzá az osztót. (Nem igérem mára )
|
Bejelentkezés
Hirdetés |