Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: Azért ez is elég furcsa nem ? Mi az hogy akksicsere után motorvezérlőt és immot kell cserélni ? „1997 évjáratú Opel Astra F 1.6 autóba az eredeti tulaj / szeretném megvenni/akkumulátort cserélt azóta nem indul az autó.”
Persze furcsa, de az is, hogy gyújtás ráadásakor nem világít a motorhiba lámpa. Egyébként is akkusaru levétel után max a központi zárnál kell felismertetni a távot, esetleg elektromos ablaknál a végállásokat. De attól az autónak indulnia kell. Nem egyszer vettem már le akkusarut Opelnél.
De egyébként meg a tulaj, aki el akarja adni, bármit mondhat. Ki tudja mi az igaz? Ez olyan, mint a klímánál. Á csak fel kell tölteni, semmi baja. Aztán lyukas a hűtő, meg be van állva a kompresszor.
A motorkód:X16SZR
Sziasztok!
Újabb találóskérdéssel gazdagítanám ezt a topikot: feltűnt hogy nem világít a bal féklámpám. Mondom semmi gond, biztos kiégett, régi izzó ki, új izzó be és kész. Ez meg is történt, egy "apró változással": - a helyzetjelző önmagában világít rendesen - ha nincs a helyzetjelző bekapcsolva és megnyomom a fékpedált, a helyzetjelző izzója világít - ha bekapcsolt helyzetjelzővel nyomom meg a féket, akkor pedig egyik izzószál se világít. Viszont olyan is előfordult, hogy végre jól működött, visszaszereltem a lámpát és megint a fent említett hibás működés jött elő. Olyan is volt, hogy bekapcsolt helyzetjelzőnél a nagyobb teljesítményű izzószál világított. A foglalatot megcsiszoltam, a kevés oxidos felületet eltávolítottam. A lámpa csatlakozója illetve a csatlakozó és a foglalat közti vezető szakaszok épnek tűnnek. Ránézésre a vezetékköteg is ép (a szigetelés alatt persze lehet szakadás). A jobboldali féklámpa teljesen jól üzemel. Hibakód nincs. Na ez mi lehet szerintetek? Köszönöm
Szia.
Rá jöttem valamire, amiket itt halottam kicseréltem beleértve a gyertyákat is, 3hetes gyertyákat tegnap kiszedtem hogy megnézzem még is mijenek az első 3 tiszta korom volt rendesen rávolt sülve a negyedik meg tiszta olajos volt, megtakaritottam őket és ma 256km mentem vele úgy hogy nem ált le csak az alapjáratom volt 3ezres fordulaton ha kuplungot nyomtam aztán mikor jöttem haza az alapjárat megjavult de kigyuladt a narancssárga lámpa és kuplung nyomásnál megin le ált Ez most mi lehet?
Ha nem egyforma színű a 4 gyertyád akkor ott bizony valami baj van. Mit jelent az hogy korom? Azoknak őzbarnának (világos barna) kellene lenni, egyformán mind a négynek.
Az őzbarnát már el lehet felejteni. A katalizátoros autók már szegény keverékkel üzemelnek normál üzemmódban. Bármelyik autóból veszed ki a gyertyát, az nem őzbarna, hanem szinte fehér lesz. És ez a normális.
Sziasztok!
Z14XE motorvezérlő elektronikához keresek kapcsolási rajzot. A hiba a következő: a 3-as hengernél kihagy a gyújtás, a trafó ki lett cserélve, EGR szelep ki lett tisztítva, kompresszió megmérve mind a négy hengeren, gyertyák kicserélve. A hiba továbbra is fenn áll, de néha gondol egyet és egy darabig működik rendesen, majd utána megint kezdi elölről, teljesen random módon.
A vezérlő típusa: Multec S
Rajz nem lesz, nem is kell. A vezérlőben van a gond, a nyáklap és a csatlakozó közötti bekötő vezetékek szoktak elszakadni. Képen látható miről beszélek. Lehet javítani, bár nem könnyű. Bővebben: Link
Cáfolom... Nekem volt gondom az AC relével, melegben elengedte a meghajtását az ECU és gázpedál helyzet érzékelő hibák is voltak benne eltárolva. Rángatott, melegben leállt, ha lehűtöttem az ECU t (vizes szivacs) akkor ment tovább hiba nélkül. Mindent kimértem, minden bekötő huzal ohmra jó volt, tantálok kicserélve, semmi változás.... Végül felújítattam csepelen, 2 év gar..stb.Nem érdemes belegányolni mert full hibrid technológiás cucc, több a kár mint a haszon ha belenyúlsz és akkor már az se tud vele mit kezdeni aki tudna... Vagy már nem is akar ha meglátja hogy gányolva van. Attól a zselészerű kiöntőanyagtól nem is lehet normálisan forrasztani. A huzalok pedig nem is forrasztva vannak hanem hegesztve vannak a pad ekre, így azokat max a komponensek lábaira tudod visszaforrasztani ha sikerül kicserélni vagy megtoldani mert úgy persze már rövid... De nem a huzalok szakadása a gond okozója hanem valami más. Hogy mi az passz, mindenesetre nekem egy hét alatt újították fel, nemcsak a meglévő problémát oldották meg hanem + 12 olyan típushibát javítottak ami még nem jött elő, de esélyes mert általuk ismert hiba. 80e volt a felújítás, 2 év gar al. A bontott ECU 50 körül van de esélyes hogy előbb utóbb az is be fog hányni és azt még hozzá is kell idomítani a verdához is, az újabb 20 e. Szerintem nem éri meg belepiszkálni, mint ahogy újat venni sem 300 - 400 e ért. Az a 80 e egy jó kompromisszum...
Van valami elérhetőséged a "céghez" aki csinálta? Csak mert hátha többeket is érdekel. Egy ismerősömnek octavia-hoz csináltak ilyet, de az úgy működött hogy elküldte az övét, és 2-3 nap múlva küldtek neki egy ugyanolyat ami már "fel volt újítva". Az 30-ba került neki ha jól emlékszem. A 80 egy kicsit sok némi forrasztásért meg írásért olvasásért.
Én szétszedtem, megkerestem a hibás átvezetéseket, azokat kidobtam belőle és réz huzallal átforrasztottam. Két éve működik hiba nélkül, kb 2 órás munka volt szétszedéssel, összerakással együtt.
Nálam más volt a gond, mivel ohm ra minden átvezetés jó volt. Én is ezzel kezdtem. Passz hogy végül mit műveltek vele de most jó lekopogom.
Persze: Auto digit Kft Mindent javítanak, digit műszerek, kijelzők, ABS, ECU, stb... És profik. Kapásból mondják a hibajelenségre az okot és a megoldást. A javítás idejére csere ECU t is adnak tehát nem áll a verda ha kell. Kaucio 100e, a csere ECU ra, irásos gar + számla a javítottra. Javítás költsége kaucióból levonva, különbözet visszafizetve. Ha többe kerül a javítás mint amit előre diagnosztizáltak előtte egyeztetnek de ilyen még nem fordult elő... (csak megkérdeztem..) Korrektek és profik, csak ajánlani tudom őket mindenkinek. Nem érdemes buharátorhoz vinni mert több kárt csinál a cuccban mint hasznot, van olyan ECUamit szétszed az auto digit és visszaadja hogy beéenyúltak, nem foglalkoznak vele mert olyan szinten bele van gányolva...
Nálam az AC relé már vételkor direkt testet kapott. Utána meg lett csinálva a klíma aztán néha-néha indult el pár másodpercre. Hibát kiolvasva benne is volt a két relé szakadására utaló hiba a motorvezérlőben. Vezeték kimérve jó, relé jó, maradt a vezérlő. Szétszedtem és apró mozdításra már el is tört a szál. Már éppen csak egy hajszálnyi tartotta. Ez még akár Ohm méréssel jónak is látszódhatott volna, mivel a műszer sokkal kisebb árammal mér, mint egy relé tekercsárama. Lehet műszer szerint még jó, de 30-40mA-t már nem vinne át az a ponthegesztés. A trutyi kiszedhető, a láb forrasztható, a nyákon meg minden kimenetnél van egy kondi, annak lábára lehet forrasztani. Az eredeti, valami különleges anyaggal bevont pad nem forrasztható.
Így van ahogy írod, az én ECU m is már javított volt mikor vettem a verdát. Persze én is szétszedtem. Direktbe voltak huzalok forrasztva a 0603 as SMD hidegító kondik lábára az átvezetések. Én rákötöttem a fényszóróra az AC relét, így hardverkulcsos lett az autó, csak felkapcsolt városival indult... De ez nem jó megoldás mert baleset esetén az AC akkor is nyomja a benzint ha már áll a motor! Tűzveszélyes... Inkább megjavíttattam. Van logika abban amit írsz, én csak multiméterrel és ESR mérővel mértem végig minden kivezetést de nem találtam hibásnak egyet sem.
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2016
Ha az ECU nak lejár a javítási garanciája tuti szétszedem és belenézek mit műveltek benne. Tavaly lett javítva, jövő ilyenkor belenézek ha még meglesz a verda...
Igen ez az. A multiméter pár uA-el mér, ott még simán lehet jó az érték, de 30-40mA-nél már nem biztos.
Én minden kivezetést megmozgattam meghúzgáltam nincs e bizonytalan vagy letört hegesztés, de nem volt. Igy erre a hibára nem is gondoltam. És mi a bánattól enged el egy hegesztés? Mozogni, rezegni magától nem tud attól a takonytól amivel ki van öntve. Nem vágom mitől törik le egy ilyen kontakt. Én a hőtágulásra gondolok mint a szakadás okára. A lehető legrosszabb helyre rakták az ECU t, mert melegszik mint az állat a motortól. Bár ennek is oka van gondolom, a hőmérséklete együtt kell fusson a motoréval. Én viszont ezt inkább egy külső érzékelővel oldottam volna meg nem direktben főzőm az egész ECU t. De hát éljen a piacgazdaság..
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2016
Azért a motor rezeg eleget miközben működik. Attól aztán kapja rendesen a rezgést és hideget-meleget is.
Sziasztok! Nekem egy 97-es 1.0-es corsám van. Már 3 x csinálta,hogy leáll a motor menet közben és csak 20-30 perc múlva indul el. Ma kb. 7 km után egy körforgóban leállt. Majd 20 perc múlva elindult. Mentünk kb. 20 km-t. Semmi baj nem volt. Állt 1 órát. Majd elindultunk és 5 km múlva megint leállt. 30 perc múlva indult el. Semmi ötletünk nincs,hogy mit nézhetnénk meg. Jaa..és 2x csinált olyat mostanában,hog miközben nyomtam s gázt,olyan érzés volt,mintha hirtelen egyet fékeztem volna vagyis egy picit. Egyet mintha rántott volna. Ha valakinek van tippe, kérem segítsen. Köszönöm
Hőjeladó?? Akkor szokott rángatni.
Esetleg ha benzines, akkor a szűrőt meg lehet nézni, nem ismerem ezt a kocsit... A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2016
Amikor az én diesel (isuzu motoros) astrám ilyen tüneteket produkált , az adagoló elektronikát kellett felújítani
Gyújtógyertya, levegő és üzemanyagszűrő csere ajánlott. Ismerősöm fordja is ezt produkálta. A Gyertyák voltak rosszak benne.
Főtengely jeladót nézném meg először, illetve a víz hőfok jeladó és vezérműtengely jeladó ha van, gyújtótekercsek.
Mellékeltem az ellenőrzési paramétereket. Lehetőleg a hiba bekövetkezésekor kellene méricskélni. Gyújtótekercs szekundert nem lehet mérni azért nincs mellékelve.
Pár napja írtam a97-es b-s corsámról. Mint írtam leáll menet közben. Ma tesztelgettük. Volt,amikor 95 foknál átt meg. Majd ha teljesen lehűl,elindul. Több alkalommal még a 90-et sem rte el és leáltt. Ilyenkor nem ad szikrát (ezt megnéztük). De miért nem ad szikrát? Trafó vagy valami más ami a trafót kezeli? Nagy szükségem lenne a kis kocsira,de szerelőhöz most nem tudjuk elvinni. A vízhőjeladót kiiktattuk és akkor is megállt. Köszi
|
Bejelentkezés
Hirdetés |