Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   320 / 587
(#) 1don hozzászólása Aug 12, 2016 /
 
Sziasztok,

Immergas EOLO Star 23 kw a bűnös...Felújítás miatt 2 hónapot állt, fűtéshez, HMVhez, gázcsőhöz nem lett nyúlva. Most 01 hibakóddal nem csinál semmit. RESET gombra sem. Keringető szivattyút megnéztem, nem ragadt be...egyéb ötlet..vagy szerelő inkább?

köszi
(#) briki válasza 1don hozzászólására (») Aug 13, 2016 /
 
01 hibakod:gazhiany, gyujtasi hiba
Gazcsap nyitva? Ha felujitas alatt el lett zarva a gazoranal a csap akkor lehet levegos a csorendszer ha tomitetlen. Tobbszori inditas vagy kiszelloztetni a csovet mig nem erezni a tomeny gazszagot.
Lehet fazis erzekenya kazanod es forditva van bedugba a konnektorba.
Meddig jut el a kazan az i ditasi folyamattal. Szikraztat, kinyit a gazszelep? Nyilt vagy zart egesteru a keszulek
(#) kmatalik hozzászólása Aug 14, 2016 /
 
Sziasztok! Segítséget / tanácsot kérnék.

Adott egy Ariston Clas System 24 FF cirkó, hozzá kötve (rézcsövekkel) egy Ariston BCH 120 indirekt fűtésű tároló. 5 éves, rendszeresen karbantartva (garanciális szervíz kijön, megnézi, túlnyomás tartályt ellenőrzi és kipumpálja, a cirkót kitisztítja porszívóval. Vízkőtlenítve, savazva még nem volt.)

Pár napja az alábbi hibakódokat írja ki: 103, 104, 1P1, 1P3 (ezek a kézikönyv szerint: nem megfelelő keringetés), 209 (a neten utánanézve: túlfűtés).

A fűtési kört próbáltam, az jól működik, a nyomásmérő 1 bar nyomást ír ki, ott nem jönnek hibák. De amikor átkapcsol a hmv körre, a nyomás rögtön 1,3 barra emelkedik, kis idő múlva a keringető szivattyú elkezd zajosan működni, rezonálni, majd jön valamelyik hibakód a föntiek közül.

Ezek szerint a hmv körben valami dugulás lehet? Hogyan lehet ezt ellenőrizni / megszüntetni? Vagy esetleg más hiba van a rendszerben?

Köszönettel,
Krisztián
(#) oregbeatsuhanc válasza tttttt2 hozzászólására (») Aug 16, 2016 /
 
"A kondenzátorok kapacitásellenőrzése? Ezt nem tudom, miként ejthetnénk meg. "
Egy olyan egyszerűbb (pl. METEX )digitális multiméterrel, ami már kapacitást is tud mérni megmérheted.
A biztosíték csere általában csak egy ideig oldja meg a problémát, mert a kiolvadásnak mindig oka van.
Lehet, hogy meg volt már nyúlva, és egy bekapcsolási tranziens, áramlökés miatt ment ki, de kezdődő menetzárlat is előidézhette pl. a szivattyúmotornál, - ami a rendszer legnagyobb elektromos ( 90 W körüli )fogyasztója - vagy okozhatja a hálózati, ill. gyújtó trafó is.
Ezeket ellenállás, áramfelvétel méréssel lehet kiszűrni.

"Az egyes áramköri egységek paraméterei nincsenek túldokumentálva."
Nem szokása, és nem is érdeke a gyártóknak, mert nem csak a készüléket, de a szervizt is el akarja a fogyasztóknak adni.


"Egyébként a vezérlő panel dobozán belül vannak erős hőhatásra utaló nyomok."
Mivel egy zárt dobozról van szó a hálózati trafó lehet a legnagyobb hőtermelő, de ha nem túl forrónem okoz gondot.
(#) Koolman válasza Koolman hozzászólására (») Aug 16, 2016 /
 
Megfordítottam a betápot, de attól semmi sem változott.

Kisavaztam 30%os sósavval a lemezes hőcserélő primer oldalát, amiben sztm semmi nem volt. rövid ideig habzott és átengedte vidáman a be és kimenet között az anyagot. Kicsit sötét volt a 15 perc után kiöntött anyag, de nem vészesen. Megmozgattam a gázos hőcserélő hőmérséklet érzékelőit is és kiporszívóztam és ecsettel lesepregettem az égőfejet és a gázos HCS-t is (persze fordított sorrendben). Most jónak tűnik. Szerintem inkább a hőmérséklet érzékelővel lehetett a gond. Ha el nem felejtem kenek rá hőpasztát is, ha megtalálom hova tettem.
(#) Koolman válasza tttttt2 hozzászólására (») Aug 16, 2016 /
 
Az enyém is sárgul kicsit a trafó környékén, de nem tartom vészesnek.
(#) Koolman hozzászólása Aug 16, 2016 /
 
Saunier duval semia c24 még mindig. Szerelés közben megrázott a szivattyú mikor a szűrőt helyeztem vissza és hozzá értem a kisujjammal. EPH van, még ha értelmetlennek is tartom a műanyag csövekhez. Földelés is rendben és össze van kötve. A víz, meg a csap, vagy bármi egyéb nem ráz, csak a szivattyú. (És ez már évekkel ezelőtt is előfordult, csak elfelejtettem) Nem értem. Nem kéne levezetődnie? (nincs beázva az elektromos rész) És mitől lehet. Nem tudom megmondani, hogy nagyfeszültségű feltöltődés, vagy inkább kóboráram.

Álló helyzetben vm halk cicergést hallok mint amit a nagyfeszültségű vezetékek mellett lehet, csak nagyon halkan. Arra tudnék gondolni, hogy a szikráztató elektronika megy 0-24-be és csak akkor adja ki az elektródára, ha be kell gyújtani. Lehet?
Örülnék, ha lenne vm ötletetek, Köszönöm!
(#) ipasztoi hozzászólása Aug 17, 2016 /
 
Sziasztok, segítséget kérnék: Lakásvásárlással jutottam hozzá egy - Biasi Classe NOx model M32 24A60 kéményes tárolós kombi kazánhoz (lsd.képen), amely rendben működik, de már koros. Szeretnék hozzá egy a készülékhez szokásos Kezelési és Üzembehelyezési ( esetleg Szervíz) kézikönyvet, ha valakinek lenne ilyen pdf-ben.

A korábbi tulaj nem tudott adni. Nekiestem a netnek, de erről semmit, magyar vagy akár angol nyelvűt sem találtam. A Biasi eltünt nyomtalanul, a gyártó biasi.it domain sem létezik, ezért fordultam az egyetlen neten fellelhető biasi.uk.com –hoz, ahol rengeteg ilyen dokumentáció található, de ez a típus ott sem lelhető fel. Helyettük egy magyarországi valamilyen Biasi Hungária country manager azt kérdezte, hova küldje a szervizest. A válaszomra, hogy nem szervizes, hanem egy Kezelési kellene, azóta nincs válasz.
(#) Koncsar válasza zoszka hozzászólására (») Aug 17, 2016 /
 
Szia Zoszka!
Szeretnék ötletet kérni mert kifogytam. Renova star F24 E BT turbós ketyere. A gázszelep ce-1312bm3541. A nyomáscsökkentő után a gázszelepen 32mbárt mérek, ami jó. A készülék baja, hogy nem hajlandó modulálni a lángot. Jelenség: Kazán bekapcsol, viz vagy fűtés indít, láng beindul és ki-be kapcsol max és kikapcs. Ezt ismétli. Modulációs motort már próbából cseréltem, de nem javított a helyzeten. A max. égőnyomást a kupak alatti csavarral nem tudom állítani semennyire, már ez is gyanús. Az NTC-ket kicseréltem, a hőcserélőt kisavaztam, mert már arra is gyanakodtam, de semmi. Egy évvel ezelőtt valaki cserélt benne vezérlőt, hogy hátha megjavul. Szükségem lenne az ötletedre, mielőtt most 30.000 Ft ért megveszem a komplett gázszelepet. Nagyon arra gyanakszom. A max. állító csavar állításával az égőképen egy grammot nem tudok szabályozni, teljes lángon ég, vagy kikapcsol.

Üdv: Gyuri
(#) zoszka válasza Koncsar hozzászólására (») Aug 17, 2016 /
 
Szia Gyuri!
Földgáz, vagy Pb?
(#) Koncsar válasza zoszka hozzászólására (») Aug 17, 2016 /
 
Földgáz.
(#) zoszka válasza Koncsar hozzászólására (») Aug 17, 2016 / 1
 
Kezd azzal, hogy a gyári működési feltételeket biztosítod. 28mbar felett bizonytalan a működés, szabályzás.
Szóljatok a szolgáltatónak, hogy cserélje a nyomáscsökkentőt (25mbar) vagy tegyél be egy helyit a készülék elé (3-4m3/h).
(#) Koncsar válasza zoszka hozzászólására (») Aug 17, 2016 /
 
Szia Zoli! Köszönöm az önzetlen segítséged. Lehet, hogy vezérlő paneles lesz mert léptető motor csere után sem hajlandó a motor visszajönni minimum láng felé. Azaz, ha egyszer megemelkedik a láng nyitott modulációs motor állásnál, valamiért nem hajlandó visszafelé pörögni. (Ritkán jelentem ki, hogy talán vezérlő panel hiba) Szerinted?
A gázszelepen a max. lángot le tudtam szabályozni 12mba-ra. Annak a hibáját szinte ki lehet zárni.
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2016
(#) zoszka válasza Koncsar hozzászólására (») Aug 17, 2016 / 1
 
Ugye, hogy ugye? Ha a motor ki tudja tolni de behúzni nem, vagy fordítva, az vezérlés. Én még rámérnék a szálakra a léptetőn.
(#) Koncsar válasza zoszka hozzászólására (») Aug 17, 2016 /
 
Szia! Ugye, hogy ugye, hogy ugye!? Bizony vezérlés! Ugye, ugye. De nem mertem a tulajt elsőre beterhelni egy 50e. forint + munkadíj összeggel. Méghozzá a motormeghajtó ULN2803AG IC egyik kimenete dobta le a láncot. Persze ez lehet a modulációs láng motorjának megszorulásától is. De rengeteg jó ötletet adtál a hiba megtalálásáig. Köszi szépen. Holnap IC csere. Aztán ha sikerül, kipróbálnom, és ha baba, akkor megírom. Szép estét.
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2016
(#) Koncsar válasza zoszka hozzászólására (») Aug 18, 2016 /
 
Szia Zoli! Igértem, hogy visszajelzek a vezérlő miatt. Jelentem, 6 SMD tranyó + egy IC cserével megoldódott a hiba. Az IC kiforrasztása nem volt egyszerű, olyan érzésem volt, mint ha vasat kellene olvadáspontig melegíteni. De most már modulál.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2016
(#) zoszka válasza Koncsar hozzászólására (») Aug 18, 2016 /
 
(#) mach1.3 hozzászólása Aug 23, 2016 /
 
Sziasztok!
Immergas victrix TT kazánom huncutkodik. 12-es hibakóddal, amit a könyve a melegvíz tartály hőmérséklet érzékelő hibának ír. Ez egy 10kohm ntc höérzékelő. Mivel a távolság miatt a vezetéke toldva van ezért a toldást kivéve,direktbe kötve néztem meg. Úgy se lett jó. Meg mérve valóban 10kohm-ot mutat, kézbefogva a fejet gyorsan csökken az értéke. Szerintem jó.
Annak idején még egy ellenállás volt bele téve gyárilag hogy 70 fokot érzékeljen, azt elővéve bele rakva ugyan úgy a hibát jelzi.
Viszont ahogy ott mozgattam, (a hő érzékelővel is ugyan ezt csinálta) a készülék érzékelni kezdi és el is indul. Valami elszálhatott a panelon. A két sárga vezeték után a panelon smd alkatrészek sorakoznak párhuzamosan. Majd este készítek fényképet.
Addig is tudtok valamit ajánlani ,mivel kezdjem a hiba keresést, sajnos rajzot nem találtam hozzá?
Ellenálást ,diódát kitudok mérni, mást nem biztos. Köszönöm .
(#) mach1.3 hozzászólása Aug 23, 2016 /
 
(#) krajczi hozzászólása Aug 27, 2016 /
 
Sziasztok!
Beretta Ciao 24 kazán, reggel nem működik. Előző este még ment. Az előzményekhez hozzátartozik, hogy a víznyomás előtte állandóan emelkedett. Ezt azzal kompenzáltam, hogy mindig leeresztettem belőle 1-ig.
Szétszedtem, van benn egy üvegbiztosíték, az ki volt égve, kicsréltem, de semmi változás. Ötlet?
(#) Gombszem válasza mach1.3 hozzászólására (») Aug 27, 2016 /
 
Idézet:
„Viszont ahogy ott mozgattam, (a hő érzékelővel is ugyan ezt csinálta) a készülék érzékelni kezdi és el is indul. Valami elszálhatott a panelon.”

Mit mozgattál? A külső ellenállást, A kábelét? A panelt?
Áramtalanítás után próbálj meg minden csatlakozót egyenként lehúzni, és visszadugni. Ha van másutt csatlakozó, ott is. Lehet, hogy használni fog. A panelen nem látszik semmi hiba (égésnyom, barnulás, púpos elkó).
Ha nem sikerül, marad a szerelő.
(#) Johnnie88 hozzászólása Aug 28, 2016 /
 
Sziasztok!
Egy Bosch Gaz 4000W-os gázcirkó falikazánom van. Az a bajom vele, hogy melegvizet nem tud előállítani, csak ha nagyon megnyitom a csapot, ráadásul akkor is forró vizet kapok. Hiába állítom be, hogy maximum 45°-os vizet csináljon, ez sokkal forróbb és ha adok hozzá hideg vizet, vagy kisebbre veszem a nyomást, akkor kikapcsol a melegítés, és csak hideg víz jön. Fürdéshez való vizet csak 2 csappal tudok csinálni, úgy hogy a másik csapot beállítom, hogy oda engedje a forró vizet, miközben a zuhanyzóban langyos víz jön.
Mi lehet a hiba oka?
Kell hívni szerelőt, vagy meg tudom csinálni?
Köszönöm a válaszokat.
(#) merciabc válasza Johnnie88 hozzászólására (») Szept 1, 2016 /
 
Szia!
Először nézd meg a csapok perlátorát, mert lehet hogy ledugultak a szűrők bennük.
Ha nem,...
Hőcserélőd ledugult valószínű a vízkőtől.
Ha kissebb nyomással engeded a melegvizet, felforralja magát, ezért kitilt, és hideg víz jön.
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2016
(#) briki válasza mach1.3 hozzászólására (») Szept 4, 2016 /
 
Cseréld ki az NTC-t. Lehet szobahőmérsékleten jó értéket ad, de minimális hőm. emelkedéskor nagymértékben változik az értéke. Nem a karakterisztikának megfelelően működik.
(#) briki válasza Johnnie88 hozzászólására (») Szept 4, 2016 /
 
Van benne egy víz áramlás érzékelő. Lehet az nem kapcsol kis vízelvételre csak nagyra. Nézd meg a HMV érzékelőjét lehet azt kell cserélni, mert nem a valós értéket méri.
(#) csipasz56 hozzászólása Szept 5, 2016 /
 
Sziasztok beretta csi smart melegviz készitése kőzben hol meleg hol hideg vizet ad. Ha levegőt kap a záro fedél alatt akkor tőkéletesen műkődik. hőcserélő kisavazva, NTC uj, szűrők kitakaritva, a duplafalu kivezetőcső tűkőrtiszta.maradt e még a pressosztáton kivűl más hibalehetőség. Ja és a hőcserélő lemezei kőzőtt sincs lerakodás 9 éve hibátlanul műkődik. Fűtésnél semmi gond. olyan érzésem van amikor nem kapcsol be mintha nem huzna meg a venturi szelep, de ha a fedél valamelyik patentje nincs bekapcsolva a ventillátor indulása után azonnal kattan és inditja a lángot.
(#) csipasz56 válasza csipasz56 hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Valahol olvastam, hogy talán a venturi szelep érzékenységén lehet állitani. Amugy az égés igen tőkéletes lehet mert szinte semmi korom vagy bármi más égéstermék nem volt láthato sehol.
Előre is kőszőnőm a válaszokat, űdv Csipasz.
(#) briki válasza csipasz56 hozzászólására (») Szept 6, 2016 /
 
A záró fedél alatt a burkolatot érted, ami elzárja az égésteret a helységtől? Ha adsz neki levegőt a helységből, úgy hogy meglazítod, vagy leveszed a fedelet tökéletesen működik- ha jól értem. Amennyiben igen, akkor a ventilátornál lévő pitot / venturi cső lehet koszos, vagy a füstcsöved nincs hermetikusan elzárva a szívó- nyomó oldaltól. Esetleg érdemes lenne manométerrel megmérni a huzatot, és azt, hogy a presszosztát milyen értéknél kapcsol be, folyamatosan zárt állapotban marad-e.
Szerintem mindenképp égési levegő- füstgáz áramlási probléma.
Hibára nem áll ki? Vagy magától újra indul?
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2016
(#) csipasz56 válasza briki hozzászólására (») Szept 7, 2016 /
 
Teljesen jol értetted ez a problémám. azok kőzűl amit javasoltál a fűstcsővet és az átlátszo műanyag
csővet tudom magamtol ellenőrizni. nem tudom mi az a pitot.manométerem nincs azt szakemberrel
kell megméretnem. Hibára nem állt ki akkorsem amikor ki-be kapcsolgatott csak időnként 2-3 percig hideg viz jőtt egyszercsak hallottam a vákumszelep kattanását és gyújtott. mivel az áramlás kevés volt a leszabályozott kisláng is sok volt neki ezért a láng leállt, a ventillátor ment ezután vagy gyújtott vagy nem. M ost fals levegővel jo de nem szeretnémha igy maradna
kőszi Csipasz
(#) Csaba1234 hozzászólása Szept 7, 2016 /
 
Sziasztok!
Tudna valaki ötletet adni, milyen gondra utal, a a Junkers Bosch ZW 20 KD 23 kombi kazánomnál a meleg víz használata után nem vált vissza a fűtő körre a kazán. Első begyújtáskor elindul a fűtés, de ha egyszer megnyitom a meleg vizet, utána már többet nem indul vissza a fűtésem.
Üdv: Csaba
Következő: »»   320 / 587
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem