Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok ! Akartam rendelni a szervizből "Hungaroflotta.hu " akkumulátort a robihoz de közölték hogy nincs mert kifutó típus ! Csináltattam egy akku pakkot de valamit nem raktak vissza bele mert nem működik vele a porszívó ! Nincs meg a csatlakozó a tetején és nem tudom mit kellene tennem hogy működjön ! Segítsen valaki ! Köszönöm !
Szia.
Kicsit megkésve de hátha..... Már megválaszolta neked Windijoe Idézet: „piszike, rámértem egy akkura és 12,7 kohm körül van kb 20 °C-on, remélem ki tudsz belőle indulni. Ja és tuti félvezető, mert ahogy nő a hőmérséklete csökken az ellenállása.” azaz a másik két csatlakozóra ráforrasztasz egy 12K NTK ellenálást akkor el fog indulni a töltés (azt hiszem erről is volt szó korábban)
Sziasztok!
Nem teljesen a topic témája, de itt látom, hogy vannak hozzáértők. Az lenne a kérdésem, hogy mivel van két (akkubetegeskedő) gépem de csak 1távirányítóm van hozzájuk. A saját gépét szépen kezeli is a távirányító, de hogyan tudnám rávenni arra, hogy a másikat is vigye? Hogyan lehet összetanítani, egyáltalán kell-e, vagy alapból kéne mennie és így valószínű a vevőben lehet valami hiba? Előr eis köszönöm a válaszaitokat. Akkus kérdéssel is jövök majd, átállok Li-ionra.
Az első kérdés stornozva, rájöttem.
Gép kikapcs- távon OK gomb 5mp nyomva, ezután gép bekapcs. Minden OK.
Akkor az akkus kérdésem:
Az alábbi PCB-vel ha összeépítem a 4db Li-ION cellát akkor az működni fog? Természetesen a hőmérséklet érzékelőt megkapja. Fog ez így dokkolóra menni? Maradhat rajta? Végigolvastam a topicot, de félig laikusként már nem egészen tudtam követni. Szóval a PCB: http://www.ebay.com/itm/141685496509?_trksid=p2060353.m2749.l2649&a...X%3AIT
Ha jól gondolom -sajnos zoox listájából ennek a linkje nem működik már- kelleni fog egy ilyen is.
Ezt hol tudom állítani? A képeken nem látom, esetleg a másik oldalán? Ilyenből kell nekem V,A kijelzős? Tudom döntsem el én. Ezzel már mehet dokkolóra? Nem fogja bántani a csepptöltés a Li-ion csomagot?
Bocsánat, az "ilyen" az ilyen:
http://www.ebay.com/itm/1-2-5-10PCS-LM2596-DC-DC-Step-down-Adjustab...KN-CAg
Várom türelemmel, hogy hozzáértők is segítsenek véleményükkel. Konkrétan azért is, mert az akkuhibásnak vélt gépem egy kis akkuregenerálás után 3órás menetidőket vígan produkál. Szóval ráérek. )
Esetleg azért fontos mégis a Liion akkupack, mert azzal kb 1 órás menetidőt próbálok belőni és ezután menjen dokkolóra a gép. Teljesen feleslegesen (programozva indítva) ne kódorogjon 3 órát a lakásban. Ami még nagy haladás lehetne, ha a takarítás végét is lehetne valahogyan időzíteni, akkor mehetne bele bármilyen liion akku, nem kell a méretezéssel bajlódni. Tapasztalatom szerint 1 óra üzemidő kb. 1000-1200mAh-t igényel.
Szia.
Az első linked az egy protection pcb konkrétan ezt a tipust még nem láttam de a paraméterei szerint jó lehet az áram az lehet hogy kevés de próba cseresznye .A másik az egy töltö pcb CV CC nekem is ilyen dolgozik a robiban .Szerintem jó uton haladsz . Itt nincs csepp töltés mert lekapcsol az elöbb említett pcb CV modban amikor eléri a 4.2 V. Ha csak 1 órát akarod hogy takarítson akkor ugy állítsd be a feszosztót (amit ugy is kell bütykölni) hogy 1 óra takarítás után azt mérje a robi hogy lemerült a battery.(pár kisérlet után be lehet lőni szerintem)
Köszönöm a megerősítést. Várom még az alkatrészeket, ha megjönnek beindul a dolog.
Annyi jutott még az eszembe, hogy gond lehet ha a töltésvezérlő betápját simán az akkura menő csatikról veszem le? Miért vetted Te le máshonnan? Rébebbi képeiden néztem.
Mert.... ha onnan veszed le a tápot akkor csak tölteni tudod és kisütni(használni ) nem tudod.
A töltésvetérlő ugye egyirányu cucc csak a battery felé küldi a delejt.
B..szus tényleg. Akkor követem a képeid, leírásod.
Írnék néhány szót a fejleményekről.
Első körön annyi, hogy én a lenti dolgokat használom. A 2000mAh akkut én már többször vettem ugyanettől az eladótól, 1800-1900mAh-t az ezt mérni képes töltőmmel mindig sikerült beletolnom, tehát nem FAKE. A 2db-os csomagolásban egyébként olyan akkuk vannak amin van sorsjegy szerű kaparós QRkód, amivel ellenőrizhető online, hogy valódi a cucc. Sajnos az ebayos akkuk 90%-a kamu. Már nekem is kellett "refund"oltatnom 2X is másik akkukat. Egyszerűen nem merek mást rendelni. Végül a kijelzős töltésvezérlő mellett döntöttem. Egyelőre a beállítgatásban vagyok, ha végleges lesz akkor teszek képeket is. Zoox után én is a gyári töltősvezérlő után kötöttem, meg is viccelt amikor nem volt hajlandó 0.1A-nál többel tölteni. Erre volt feljebb leírás/megoldás. Két kérdésem lenne is közben. Ennek a töltésvezérlőnek a kijelzője állandóan világít, de levehető, gondolom az akkut elég hamar leszívná. Vagy dokkolón csücsülve néha visszatöltené? A másik, hogy normális az, ha eléggé melegszik a nyáklapja? 1A körüli töltésnél szerintem van kb 50'C-os is. Más típusoknál látom, hogy van hozzá kicsi hűtőborda. Ja és még egy kérdés. Kb mennyi üresjárati feszt kell állítani a 16,8V-os töltés eléréséhez? Vagy ezt így nem lehet behatárolni? Akku nélkül 16,8-ra állítva nekem 15V körül leáll a töltés. http://www.ebay.com/itm/181927136615?_trksid=p2060353.m2749.l2649&a...X%3AIT http://www.ebay.com/itm/141607781269?_trksid=p2060353.m2749.l2649&a...X%3AIT
Ja ezt elfelejtettem.
Ebből 2 db kényelmesen befér egymásnak háttal fordítva a gyári akku helyére, sőt úgy tervezem, hogy a töltésvezérlő is ide fog kerülni mellé. Könnyen használható, szerintem stabil a rugólapja is. Az előbb linkelt akkukról a gyári védelmet eltávolítva fér bele. Az a védelem úgysem kell. http://www.ebay.com/itm/281867774534?_trksid=p2060353.m2749.l2649&a...X%3AIT
Szia,
A töltésvezérlő felesleges bele, a gyárija pont ezt csinálja, egy processzor által vezérelt buck konverter. Azért mért 0,1 A-t a töltésvezérlőd, mert kb ennyit engedett át az eredeti vezérlő (pontosan 0,16 A), ha behelyezésnél töltöttnek ítélte meg az akkupackot fesz alapján, de a védőelektronika még nem tiltott le... Ha kiveszed az akkut és resetelődik a prociban lévő memória, akkor újra egy betanulási fázison esik át, amikor is meghatározza az akku kapacitását. Majd használatkor, méri mennyi kraft megy ki az akkuból és egy faktorral beszorozva annyit próbál bele visszatölteni, de ezt már nagyobb töltőárammal. A kijelzőn látható kis akku jel azt (is) mutatja, hogy milyen nagy töltőáramot használ. (Minél üresebb aksijelet mutat, annál nagyobb árammal tölt.) Mivel a Li aksiknak jobb a töltési hatásfoka, ezért mindig több kraftot próbál visszapumpálni bele, mint amennyitől feltöltődik. Ezért nem fogja elérni a proci szerint a teljes töltöttséget, közben pedig már rég maxon van és az akkuvédő le is kapcsolta a további töltést. (Ez 2 csíkos akkukijelzésnél van.) Próbáld ki: Maxra feltöltöd a Li akkupackodat, beteszed, lemeríted (ekkor már méri a kimenő teljesítményt), majd visszatöltésnél 0,86 A körüli értéket fogsz kapni néhány órán keresztül. A saját tápja 24 V 1 A-es, tehát 24W-os elvileg, ebből szedsz ki kb 15-20 W-ot, mert közben a kijelző és a proci is táplálkozik. Ennél többel amúgy sem célszerű terhelni, tehát felesleges plusz egy áramkört beépíteni. Emiatt a jelenség miatt nem tudod a Li-ra átalakított robikat automatikusan indítani, mikor elérik a max töltöttséget. És ezért írják, hogy első bekapcsolásnál "formázni" kell az akkut egy 24 órás töltéssel... Kamuduma, csak azért kell ilyen sokáig tölteni, mert a 0,16 A-el nagyon lassan tölti föl első bekapcs után maxra, ha pedig nem töltöd föl teljesen, akkor a memória effektus miatt kis mértékben, de csökken a NiMH akkuk kapacitása.
Köszönöm szépen a válaszod.
Megfordult az én fejemben is, hogy minek a második töltésvezérlő, de biztosabbnak gondoltam. Tehát azt mondod, hogy simán kössek vissza mindent gyári állapotra a robi alaplapján meg a saját kis töltésvezérlő panelján (ugyebár onnan lekötöttem zoox fotója alapján a fekete ellenállást). Állítsam össze a li-ionos pakkomat a 4cellás védelmével és ezt simán kössem rá a robi akkucsatlakozóira. Mi történik mikor a védelem teljes töltésnél leold? Kap ilyenkor a robi áramot az akku felől? A tiltás csak egyirányú? Ilyen a védőm: http://www.ebay.com/itm/141685496509?_trksid=p2060353.m2749.l2649&a...X%3AIT Egyébként most ott tartok, hogy a kijelzős akkuvezérlőm lehet, hogy behalt, nem tudok feszt állítani rajta, nem reagál. A másik gondom, hogy bár levettem róla a kijelzős részt, így is annyit terhelte az akkut, hogy 2 napig töltés nélkül magára hagyva teljesen leszívta az akkut.
Akkor jöjjön (talán) a legvégső összeállítás leírása.
Windyjoe ötletére kihagytam belőle a töltésvezérlőt. Minden gyári a robiban. Szóval kellett hozzá a 4db 18650-es akku, biztos forrásból 2000mAh, ezt beletettem a 2X2db-os tartóba miután a gyári védelmet levettem az akkuk végéről. Lehet, hogy a gyári egyenkénti védelemmel is jól működne, de biztosabbnak érzem a 4akkut együtt kezelő balanceres védelmet. Az akkutartókat háttal egymás felé fordtíva értelemszerűen és könnyen összeforrasztottam, rákötöttem a PCB-t, majd az egészet összerögzítettem. A két akkutartó közé tettem egy 10kOhm-os NTC-t. Az akkuzseb egyik sarkába fúrva egy 6-os lyukat a 4 vezeték tökéletesen átvezethető, majd ráforrasztható az eredeti akkuérintkezők hátoldali forrasztására. Most így jön, megy, dokkol. kb 3 óra alatt feltölti az akkukat. Windyjoe mérése alapján kb. 0.68AX3óra az nagyjából 2100mAh. A robi gyári akkuikonja tökéletesen mér. Töltéskor villog, 1-2-3 jelzés szépen mutat töltés és merülés közben is, feltöltve villogás abbamarad, és a dokkoló kék ledje is a töltött jelzést villogja (egyenletes villogás). Töltéskor a PCB leválaszt (megadott adat 16,8V) robi órája nem nulláz, minden OK. Egyedül lemerülve lehet gond, hogy ha nem talál dokkolót akkor a PCB előbb leválaszt, minthogy a robi leálljon, így -áram hiányában újra be kell állítani a robi óráját. Meg lehetne még oldani, hogy mondjuk 10,5-nél álljon le a robi, mert PCB 4X2,5V-nál választ le. De 10-20perc dokkolókeresést biztos tud így is, nem teszteltem még. Robi a 4db 2000mAh-s akkuval kb 1óra 40percet dolgozik.
Első körben karcsúnak tűik az az 1:40, bár nekem több, mint 2× annyi akku van benne. (Most meg nem mondom hirtelen hány Ah-sak...)
Másodszor: Ha lemeríted és 0-za a procit, akkor első töltésnél mindig azt jelzi, hogy maxra tölt, pedig nem. Próbáld ki: Lemeríted, de ne kapcsoljon ki, fölteszed töltőre, aztán megint le - töltő - le - töltő... kb 3. vagy 4. töltésnél már nem fogja jelezni, hogy koppra tölt, viszont ekkor tényleg maxon lesz az akku és lehet, hogy 2-2,5 órát is elszaladgál... (Ha közben 0-áz, akkor kezdheted előröl...) Ha azt szeretnéd, hogy előbb lekapcsoljon, de ne 0-zza a procit, akkor a táp paneljén kell a teljesítmény ellenállást nagyobbra cserélni (amit én kikötöttem, a kapcsolós panellel ellentétes oldalon, a kis lelógó...) Ez van eredetileg akkuvédelemnek beállítva, hogy ne szívja le a NiMH akkut nagyon, mert akkor egyből mehet is a kukába. Működése rendkívül primitív: Ha csökken az akkufesz, akkor az ellenálláson jelentkező fesz esés miatt az 5 V-os stabIC nem kap elég feszt és csökkenni fog a kimenetén a fesz. Ez csökkenti az 5V szintjét, de az ebből előállított 3V-ét nem, viszont valahol 4 V környékén lekapcsol a proci, de ekkor hirtelen megugrik a fesz és ismét működik a proci, viszont a futó program leállt. (Mit össze szitkozódtam mire rájöttem mitől kapcsol le folyton, pedig még van benne kraft... (: ) Az én akkupack feszem a gyári NiMH-s alatt van, a tiéd pedig fölötte...
Amikor külső töltővel töltöttem az akkukat egyesével (ilyen töltőm van, soshine, mindent író) akkor is pont ennyit ment a robi. Másik robimban 3300-as Ni-Mh pakk van azzal kb 3 óra a menet. SZóval az 1óra 40 perc szerintem reális. Esetleg IMR cellákkal tudna kicsit többet, mert az jobban bírja a nagy terhelést. Ugyebár a 2000mAh az 20 órás terheléssel van kalkulálva, mi meg másfél óra alatt lepadlózzuk őket. Volt már több töltés-dokkolás-merítés-töltés.... ciklus és maradt minden így, szóval szerintem OKsan jelzi. Egyébként sincs szükségem több üzemidőre, mert kb 1 óra alatt kitakarít utána menjen dokkolni, ne koptassa magát feleslegesen. Sajnos egyelőre abban a helységben ahol jár a Li-Ionos robi nem tudtam tökéletes helyre tenni a dokkolót, mert olyan székem van aminek csak az egyik irányát tudja használni a robi és mikor irányba állva már látja a dokkolót mindig a keskenyedő lábak felé menekülne és ott pörög a végtelenségig. Szóval fel kell tennem a székeket, így még rövidebb idő alatt bejár mindent, sőt a dokkolóra is rátalál 5-10 perc alatt. Egyelőre nem szedem szét azt az ellenállást mókolni. De köszönöm a tanácsokat.
Ugye erre az ellenállásra gondolsz.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=261524
Sziasztok.
Kicsit el voltam veszve. WindyJoe nagyon hyperművelt lettél robi ügyben gratulálok. Most hogy visszaolvastam az előző hsz-eket. jól értem hogy nem használsz töltésvezérlőt csak a védő á.k. használod hogy ne töltse túl a liion packot, vagy valamit rosszul értelmeztem. Nem tudom hogy a robi mekkora fesszel akarná tölteni a packot de ugy gondolom hogy nem optimális a packnak amit a robi elektronikája kiad, én ezért is használtam töltésvezérlőt biztos ami biztos alapon meg persze én állítom be a CV feszt meg a CC áramot. Én valamennyire tartok vagy tiszteletben tartom a lion battery-t mer láttam már szépen tud égni (nálam is volt már ilyen eset de ez pont lipo -val és pont 1 drone battery-e volt,na mind 1 ez más téma) Visszatérve nálam már elég régen jól működik amit megépítettem és még mindig nagyon (idegesítően sokáig kb 2 óraát) takarít a robi. Ugy gondolom hogy előbb kinyiffannak a mechanikus alkatrészek mint az battery pack, volt már cserélve a porszívó motor, rengeteg csapágy a keféknél, ja meg a kerék hajtóművet is cseréltem már egyet (ugye van 1 donor gépem) ui: esetleg nem tudsz vagy nem találkoztál valami uj firmware létezik-e a robihoz vagy valami forráskód amit meg lehet hekkelni mert az ugye sokat dobna a dolgok folyásán és nem kellene hw-t mókolni.
Én ugyanígy csináltam, mint WindyJoe.
Most már jópár ciklust lefutva mondhatom, hogy minden rendben működik. A töltés semelyik fázisában nincs semmiféle melegedés. Kézmeleg sincs egyik cella sem. Szerintem az a töltőáram amit mi a robin keresztül belepumpálunk meg sem csiklandozza a jó minőségű cellákat. Ugye 2-3C-vel tölthetők ezek ami annyit jelent, hogy 4-6A mehetne rájuk, itt valószínűleg fontosabb lenne az előírt fesz tartása, bár azt sem tudom, mennyinek kellene lennie az üresjárati feszültségnek. De így, hogy a max töltőáram 0.7A nem hiszem, hogy bármi gond lehetne. Most kipróbáltam egy intelligens töltőmet egy 90%-ig töltött cellán, az szinte végig tolja neki a 0.7A-t, csak valahol a legvégén 4,16V (ekkor már 96%-os töltöttséget ír) felett látható, hogy csökkentene a töltőáramon és 4,2nél le is áll, bár ez lehet, hogy a cella saját védelme, nem szedtem szét. Egyébként a robiban használt lecsupaszított cellákat mikor ezzel a töltővel töltöttem akkor volt némi melegedésük a végén, de olyan max. erős kézmeleg. Ez egy soshine állítólag belépőkategóriás minőségi töltő. Te hogyan állítod be a töltőfeszt? Üresjárati feszülséget állítasz?
Ezen az ábrán látható hogy először CC azaz konstans áram (valamennyi*C) én 1C-t használok és amikor eléri a 4.2V akkor CV azaz konstant fesszel tölt . Szóval első töltési lépés áramgenerátoros CC üzemmód 1A, és amikor eléri a 4.2V akkor átáll fesz.generátoros módban CV mind addig amíg a töltő áram pár*10mA alá csökken, ekkor befejezi a töltési ciklust.
Én úgy állítottam be a töltésvezérlőt hogy CV 4.2V CC 1A azaz rövidre zárom a kimenetet a multival árammérés módban és beállítom így a 1A-t.
Értem, köszönöm.
A PCB nem kapcsol le 16,8V (4X4,2V)nál? Tehát pont akkor amikor csökkenni kezdene a töltőáram? Megmondom őszintén én még nem mértem meg, hogy valójában az én PCBm hol kapcsol le.
Igen, ezek elég extrémdurva jelentek, de nem szabad elfelejteni, hogy extrém behatásoknak is teszik ki a videókon. LIFEPO egyébként is durva.
Az én pakkom pl rendelkezik 4 védelmi vonallal. 1. ugye a PCB 2. hőmérséklet érzékelő a pakkban 3. akkuba épített gázelvezetés gyengébb túlmelegedésre 4. az áramkört megszakító az akku belsejében található hőre deformálódó dolog Aztán 5.nek megemlíthetjülk a nagyon kicis töltőáramot amit használunk. Nálam gyakorlatilag 0.3C érték.
nálam ezért van a 6. az a CV mód hogyha az első 5 nem működne (ami persze szinte lehetetlen gondolom )
A napokban elkaptam pont a pillanatot (rákötöttem a hátára a multiméteremet) amikor lekapcsolt a PCB töltéskor. 4.21V cellafesznél (16.85 pack) kapcoslt le. Sajnos az alsó is elég pontatlan, mert már 3,1 körül leold, holott engedhetné -terhelten- szerintem 2,5-2,7V-ig nyugodtan. Bár sok dokkolókeresgelési időt nem nyernék vele, mert már 3,3-3,4 körül elkezd gyorsabban mocorogni lefelé a fesz.
A táp paneljén az a teljesítményellenállás az milyen értékű? 1W-os elég? Hány ohmos gyárilag?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |