Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Itt vagyok, ki keresett?
Készült egy FuseBit Doctor, mert egy-két Atmegát már az agyhalott állapotba küldtem. Eddig mindig vettem másikat és ezeket félretettem. Eddig Most szinte kivétel nélkül feléledtek.. Készült hozzá egy sorosporti csatlakozás is, ehhez egy RS232-TTL konvertert gyártottam MAX232-vel.
Hibátlanul működik, de beszéljenek a képek.
Készült egy egyszerű kazánvezérlő szerkezet, ami két termosztátot figyel és azok alapján kapcsolja be a kazánt, illetve a külön szivattyút. Azóta már be van kötve minden vezeték, jellenleg tesztüzem alatt van, csak fel van lógatva a csőre, ha minden rendben, rákerül a burkolat és fel lesz szerelve a falra rendesen.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2016
Nekem nincs kazánom, ezért már korábban is rá akartam kérdezni. Egy kazánt be lehet kapcsolni egy elektromos kontaktussal? Amiket én látok, abba a dolgozó pakolja a fát, meg a szenet, és ott nehezen tudom elképzelni ennek automatizálását. Persze egy olajégő, vagy egy gázkazán már más kérdés, de az utóbbi eleve automatizált, és fillérekért lehet venni komplett időzítőt, amit akár a hét minden napjára, naponként 5 időzónára bontva, zónánként külön hőfokot megadva lehet programozni.
Nem kötözködni akarok, tényleg érdekel!
Van valami gyakorlati oka annak, hogy miért ilyen nagy ez a panel? Illetve, ha már ekkora, miért smd alkatrészek alkotják egy részét?
Vegyes kazánnál az égéslevegővel, huzattal szabályoznak.
Egyébként egyszerű a válasz arra , hogy ahol fával pakolják a kazánt oda miért is jó egy ilyen ,vagy hasonló vezérlő áramkör.Olyan házaknál ahol kicsit bonyolultabb a fűtés csövezése , még ráadásul szintkülönbség is van ,tehát emelet stb.Ott nem árt a keringető szivattyúk beszerelése annak érdekében , hogy a víz hamarabb megforduljon.Egyébként a többi igaz , tehát elég széles választékban lehet ilyeneket ma már kapni.
Két ház van egy kazánnal fűtve, konkrétan egy öreg fég cirkóról van szó. A két ház hőtartása nagyon eltér, ezt időzítővel nem lehet megcsinálni, mert nem az idő dönti el, hogy mikor mennyire hül a ház, hanem az időjárás. A gázkazán úgy működik, hogy ha a termosztát bekapcsol, akkor rövidre zár egy bemenetet és beindul a kazán, ha megszakad leáll. Itt annyi a dolga a vezérlőnek, hogy kapcsolja a kazánt, illetve egy plusz szivattyút. Ha az egyik házba kell fűteni megy a szivattyú, ha a másikba akkor ál, de egyszerre a kettőbe nem lehet arányosan fűteni, ezért kell a vezérlés. Valamint van rajta két nyomógomb, az egyiket megnyomva leálítja a cirkót és ilyenkor lehet fával fűteni (a szivattyú vezérlés ilyenkor is kell) majd, ha 25°C fölé ment a víz és utána 25°C alá visszasüllyedt (tehát leégett a fa), akkor automatikusan visszakapcsolja a cirkót, vagy a másik gombbal lehet visszakapcoslni.
sonajkniz Van bizony és mindkettőre ugyanaz a válasz, azért ekkora a panel, hogy legyen bőven távolság a mikrovezérlő és a nagyfeszültségű részek között. A termosztát bemeneteken nincs nagyfesz, de hosszú kábelek vannak rádugva amik antennaként szedik össze a zavarokat (ezért vannak optocsatolókkal leválasztva), a mikrovezérlők pedig hajlamosak "megfagyni" az ilyen zavaroktól most ez van teszt alatt, maga a program működik, de kérdés, hogy mennyire stabil a mikrovezérlő. Az SMD alkatrészeknek rövid a lába, kevesebb az "antenna" így a nyákon, na meg sokkal egyszerűbb SMD-vel dolgozni.
Azért az ideiglenessel vigyázni kell, az enyém kb. 5 éve van ideiglenesen odaragasztva , viszont egyszer sem fagyott le.
De én is építgetek egy hőmérsékletszabályozót. Biztos vannak akik még emlékeznek azokra a számítógép házakra, ahol jumperrel kellett beállítani a kijelezendő órajelet. Mivel ennek csak egy közös anódja van és 15 szegmense egy másik PIC van a panel hátulján ami a kijelzést vezérli.
Köszönöm a választ.
Amúgy irigyellek, amiért neked "sokkal egyszerűbb" smd-vel dolgozni. Szoktam én is, de a szemüvegem mellett még egy 5x-ös nagyítót is kell használjak.
A hagyományos csipeszes-pákás megoldással én is kínlódok, de már csak felónpasztázom a padeket felrakom az alkatrészeket és levegővel átfujatom. Ez pillanatok alatt kész van és még szép is.
ktamas. ŐŐŐ na igen, előfordul ilyesmi nálam is, de itt most muszáj lesz megcsinálni, mert az alőlapon lesznek a gombok és javarészt a fater fogja kezelni. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2016
Idézet: Azert nem eszik olyan forron azt a kasat. Az en kazanpanelomra ket termosztat, a gazkazan ket bemenete, amibol az egyik 230VAC, a masik 24VDC, hat homero es egy szamitogep (RS422) van kotve, es februar ota folyamatosan megy. Minden drot hosszu, es nincs semmi baja. „a mikrovezérlők pedig hajlamosak "megfagyni" az ilyen zavaroktól”
Kész van a termosztát próbadarabja is végre.
killbill Ettől még igaz, egy rosszul tervezett panelen könnyen fagy a PIC. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2016
Valós probléma lehet a lefagyás. Nekem gyári szobatermosztáttal gyűlt meg a bajom, kiszámíthatatlan időpontokban fagyott le. Eltartott egy ideig, mire nyakoncsíptem, a gáz szelep tekercsének induktív rúgása okozta ki- vagy bekapcsoláskor. Optocsatolós leválasztás oldotta meg a problémát. Azóta ( 5 éve ) gond nélkül működik
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2016
Na, jól láttam én, hogy LPC..
Tetszenek ezek a Cortexek, ha találok hozzá valami nekem tetsző IDE-t, játszok velük.
Nagyon szépen meg van csinálva a panel, de tényleg nekem fura, hogy ilyen nagy, mondjuk az se jó ha túlzsúfolt, mert így legalább áttekinthető.
Az a zöld dugós sorkapocs apja, hogy van rögzítve a fém házba? Üdv
Valamelyik másik topicban ejthetnél pár szót erről a felpasztázásról, pontosan hogyan csinálod.
Szép a nyák. Mármint a kivitelezés. De méret több, mint indokolatlan. Az hogy távolabb legyen a nagyfesz résztől, az egyáltalán nem indokolja az ilyen mérvű pazarlást. Lehetett volna kisebb és esztétikusabb a nyák. Egyébként a vezetősáv mintázat nagyon tetszik, a szép érzék megvan benne. A doboznak van teteje is? Mármint burkolat. A kábel csatlakozások a nyákhoz szépen meg vannak csinálva.
Na ez már döfi!! Nagyon szép darab. Gondolom a nyák gyártatott, furat galvános.
Miért nem vágtad, és dolgoztad körbe a nyákot? (Kontúr) Ez így nagyon iskolás. Persze, ha csak tesztpanel, akkor érthető, elfogadható a "miért"-re, válaszként.
Siettem. Dobozba fog majd kerülni és akkor le lesz vágva, be lesz építve, de most nem akartam ezzel foglalkozni, így is le vagyok már maradva a munkákkal, ezt viszont meg kellett csinálnom mindenképpen, mert egyszerűen hideg van (volt, szerencsére mindegyik szépen teszi a dolgát).
A nagypanel is hasonló okok miatt lett ekkora, volt feleakkora nyákom ami szák lett volna, meg ez a nagy ami pont befér a dobozba, így kényelmesen lehetett rátervezni és bőven hagyhattam távolságot. Azt azért megjegyezném, hogy az AVR-ek és és a komolyabb mikrovezérlők kevésbbé hajlamosak a fagyásra, ellenben a PIC-el. De itt is elég annyit tenni normális esetben, hogy a nem használt lábakat földre húzzuk akár fizikailag akár szoftveresen, illetve a programozó lábakat sem szabad lógva hagyni, hanem azokat is mindíg földre huzatom 10K-val, így a programozást nem zavarja, viszont nem is lebeg a láb. Idézet: Igen, Eurocircuits. Nekem sosem ment a házi gyartas. Es ami azt illeti, beultetni sem en ultettem, mert nem vagyok annyira ugyes es nem is latok rendesen. „Gondolom a nyák gyártatott, furat galvános.”
Sziasztok!
Itt a fórumon találkoztam az FM2028-as pákával, hogy jókat írtak róla. Rendeltem is egyet, hogy kipróbáljam és azt kell mondjam nagyon tuti! Köszönöm az itteni almaf1231 felhasználónak a segítséget, komplett kapcsolási rajzot küldött, igaz az övé összetettebb, de nekem az volt a lényeg, hogy hamar felfűtsön és abban nagyon jó! Egy fahrenheit házba költöztetem, ami egy Weller koppintás. Eddig 907-et hajtott meg, de a T12 hegy teljesen más élmény.
Szép munka Ha egyszer a projekt végére érek, felrakom az enyémet is
Sziasztok!
Hosszú idő után (volt néhány megoldás melyen sokat törtem a fejem) végre elkészültem a panelfúrómmal. Az ötletet innen vettem, meg a netről. Egy 12V-os motor és a hozzá való tokmány az alapja. Ez és a motor vezérlő PWM Kínából lett rendelve. Az egyéb alkatrészek nagy része itthon volt (kapcsoló, DC aljzat, rétegelt lemez). Bútor sínt és a rugót kellett még vennem hozzá. A motor táplálását a bútor sínen keresztül oldottam meg, mivel az egyéb megoldások (lógó vezeték) nem tetszettek.
Én most egy segédfényt építettem fotózáshoz, amikor este keresem a témát a természetben (kertben)! Egy megmakkant bóvli kínai rádiós zseblámpában volt a képen látható 9×LED panel, valamint a nyomókapcsoló is szintén bontott, ahogy az elemtartó is, amibe 3×AA (normál ceruza) elem való, ami 4,5V-tal hajtja a LEDeket, és szó szerint az elemek végkimerüléséig működőképes! A csipesz rácsíptetésével kapcsolható folyamatos üzemre! Vélemény?
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2016
Nem az én dicsőségem, inkább csak azért osztom meg Veletek hátha más is szeretett volna ilyen szkópot (DSO138), csak a doboz hiánya miatt lemondott róla. (pl innen megrendelhető)
Kínai barátaink remek kis plexi dobozt szerkesztettek a kütyühöz, Nyomógombok, kapcsolók kihosszabbítva, csatlakozók hozzáféhetőek. Egy alkatrésznél kellett kicsit reszelgetni, egyébként minden passzolt!
És mennyire használhaó ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |