Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Rendben akkor 55uf üzemi. És Azt lehet esetleg hogy Inditónak egy nagyobbat be tegyek, de gondolom ahoz egy inditó relét is felkell hogy tegyek?
Egyenlőre oldjad meg a tehermentesítést és cserélj kondenzátort.
Sziasztok.
Ha valakinek van ilyen orosz köszörűje az el láthatna infókkal,van egy ilyen köszörűm de sa kapcsoló se kondi nincs benne. Következő a helyzet: A 3 szál elvágott vezetéket ami egyenesen a tekercsektől jön azt netettem egy sorkapocsba. Bal-középső-jobb. A két szélsőre rákötöm a fázist-nullát,igy a motor zúg,madzaggal a tengelyt megpöretve a motor szépen pörög DE ha a középső vezetéket közösitem akkor nem csinál semmit. Próbálltam egy 25µF-os kondit kötni valamelyik szélsőre és a középsőre,semmi változás. Mértem ellenállást,a két szélső között van ellenállás de valamelyik szélső és középső között semmi! Akkor most a segédfázis tekercs le van égve?
Sziasztok!
Szeretném bekötni ezt a villanymotort. Igazából mindegy, hogy egy vagy három fázisról megy, mert a műhelyemben mindkettőre van lehetőség. Egy tányéros csiszolót építenék belőle. Tudtok segíteni?
110voltos motort hogyan szeretnéd üzemeltetni?
Ekkora, ennél jobb minőségű motort ezrével találsz kidobott mosógépekben. 130 W-os 230 V-os motorok.
Sziasztok! Kompresszor bővítés zajlik éppen, és az egyik ismerőstől kaptam a képen látható háromfázisú villanymotort, amiről semmi konkrétat nem lehet tudni, adattáblának még csak helye sincsen rajta, ami tudok az annyi, hogy az ismerősnek azt mondta az illető akitől anno vette, hogy 4 kW-os. Ma elindítottam üresen, deltába van kötve, így vett fel fázisonként 3,1A-t, és 1470 körüli fordulatszámmal forgott. A kérdésem arra irányul, hogy szerintetek valójában mekkora teljesítményű lehet? A képen a motor mellett levő féktárcsa egy Ladáé, ami 250mm átmérőjű. A motor súlyát nem mértem le, de saccra 50-60 kiló között van, messzire nem szaladnék vele.
Sziasztok.
Szomszédomnak van egy 2,2kW-os villanymotorja, ami szalagfűrészen volt. Most megörökölte, felújítja. A lényeg: Az adattáblára ez van írva: 240/420V (nekem már ez is elég fura, de gondolom 230/400 jó neki). Azt terveztük, hogy bekötöm neki 3 fázisra, csillagba, viszont amikor szétszedtem a tekercsektől 4 vezeték jött fel. Jól tudom, hogy ez azt jelenti, hogy csak egy fázisra lehet kötni? Gondolom újra lett tekercselve. Azt mondta is, hogy 1 fázisról ment. Nektek mi lenne az ötletetek rá? Hogy kötnétek be? A válaszokat előre is köszönöm.
Szia! Akkor mérni kellene a tekercsek kivezetésein és párosítani kellene őket, ha nincs külön megjelölve szigetelőcsővel. A kisebb ellenállású a főfázis a nagyobb ellenállású a segédfázis tekercs. A bekötése az attól függ, hogy állandó üzemű kondenzátoros vagy nyomógombos (relés) indító kondenzátorosra lett megtekerve a motor. A bekötéshez rajzokat találsz a motoros topikokban.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem ,terménydaráló motor nyomógombos indítású mennyire bírja a strapát konkrétan fűrészre ,csigahajtáshoz, cefredarálóhoz jó lenne e , vagy üzemi kondis motor kellene .Köszönöm
Szia! A szóban forgó motor nagy indító nyomatékkal rendelkezik de fordulaton a billenő nyomatékot meghaladva rohamosan leromlik ez a paraméter. Ha ez a motor most nyomógombosra van kialakítva (aminek relés volt eredetileg az indítása) akkor nagyon oda kell figyelni a motor hangjára, hogy mikor van a teljesítményének határán, mert ha ekkor túl lesz terhelve, leáll és könnyen le tud égni a segédfázis tekercse ha nem kapja meg a starter kapacitást újra. Ez annyit jelent, hogy amit az indító relé elvégzett automatikusan azt kézzel nehéz lesz reprodukálni, mert többségében az indító segély gombja a motoron szokott kialakítva lenni a motor pedig rendszerint nem ott van ahol a munkafolyamat zajlik. Ha a motor teljesítménye nagyobb mint az igénybevételhez szükséges nagyságrend, akkor nyugodtan alkalmazhatod bárhová a fent leírtak tudatában.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2016
Szia! Gyári a nyomógomb indítás ,esetleg mekkora indító relé kellene rá szerinted a motor 600w-os .köszönöm
Talán akkor nem is kellene ezt az indító relés megoldást erőltetni, mert ezek nagyobb áramú motorokhoz vannak nem 600W-os nagysághoz. De nem kell megijedni ettől ha a teljesítményigény a hajtáson nem lesz túllépve, nyugodtan így hagyhatod vagy a főkapcsolót meg az indító gombot a kezelési helyre hozd ki ahonnan könnyen eléred őket.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni: Ennek a villanymotornak merre van a forgásiránya, ha így van bekötve? Ez egy felülnézeti rajz a motor elkötés felőli tekercsfejéről. 24 hornyos egyfázisú, állandóüzemi kondenzátoros motor rajza. A piros szín a főfázis tekercse, a kék szín a segédfázis tekercse, a barna vonal a tekercsvégek elkötése, a zöld a kondenzátor bekötése, a fekete a betáp. A tekercsek sorba vannak kötve. 4 lépcsős a főfázis is és a segédfázis is 90 fokra egymástól. Ezzel a bekötéssel merre kell forognia? ( nem valami puccos rajz, de remélem érthető ) Köszönöm!
Szia! Nem volna egyszerűbb kínozni a tekercsek kivezetéseit és az elkötés, bekötés után megállapítani a forgásirányt?
De, egyszerűbb lenne. Csak ha netán rossz irányba indulna, akkor törne mindent. Nem lehet , csak a helyén összerakni a motort. Ha külön is ki tudnám próbálni, nem kérdeznék.
Hello! Csak hogy ebből szerintem senki nem mondja meg, merre fog forogni, mert egy tekercsnek tekercselési iránya is van. De esetleg adjál rá kisebb feszültséget, és nézed meg merre szeretne elindulni.
Szia!
A tekercselési irány egyértelmű. A tekercsek kivezetése be van jelölve.
A kérdésre egyszerű volna a válasz de csak annak aki a tekercseket kiszedte a helyéről és feljegyezte a tekercselési menetirányt és az elkötéseket, hogy merre voltak kialakítva. Ha erre tudod a választ akkor fel se kellett volna tenni. Ki van zárva, hogy csak a tekercselésből meg lehessen mondani, hogy a motor merre fog forogni, mert a forgórésztől is függ, hogy merre vannak esetleg megcsavarva a kalickák. A próbát talán meg lehet úgy oldani, hogy a hajtást a holtjáték figyelembevételével rögzíteni, hogy ne tudjon kárt okozni a rossz irány és így megfigyelhető lenne a motor "rámozdulása" a megfelelő irányra.
Sziasztok!
Lenne egy érdekes kérdésem ami igazándiból nem is bekötési meg nem is hiba csak döntést kellene hoznom egy villanymotor ügyben. Adott egy kis "műszerész" eszterga. Van 3 darab villanymotor amit fel tudok rá szerelni és kellene egy választás hogy melyiket tegyem föl rá. 1: imi 220v-os 750W 2800-as fordulat amit ékszíjtárcsával leszednék 1400-ra. 2: imi 380v-os 550w 2800-as fordulat szintén leszedve 1400-ra. 3: sef 380v-os 750w 900-as fordulat 1:1 hajtásban. Pro kontra érveket várok mert van elméletem hozzájuk de szeretném a véleményeteket.
Szia! Ha szavazhatok, akkor én a 3-ra szavaznék. A három fázis 1:1 hajtás "verhetetlen" .
Sziasztok!
A fórumtársak segítségét szeretném kérni a következő probléma megoldására: Adott egy húsdaráló, amit napi szinten használunk (édesanyám barmi hús feldolgozásával foglalkozik). A darálót a villanymotor ékszíj segítségével hajtja meg. A motor egy fázisról üzemmel, 2 segédkondenzátorral. A képeken felvan tüntetve a motor táblája. A vezetékek összekötése alapján felrajzoltam egy gyors kapcsolási rajzot. A színek nevei jelölik meg az adott vezetékeket amiket a további képeken láthatok. A probléma a következő: nincs megoldva a forgásirány váltás hiánya (ami nagyprobléma, ha a daráló berakodik) A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2016
Szia! Én is a 3 motort választanám, de előtte megnézném a gyári fordulatszámát mert utána a sebességek nem jönnek össze ha a Te szempontodból van lényege, persze ha gyári és váltós.
Gyanús hogy gyárilag is így lehetett a fordulatrendje hogy a fölső ékszíjtárcsa 900-on forgott.
Szia!
Ha a piros drótvégek egy tekercsé(amelyiknek az ellenállása kisebb-fő fázistekercs), a fekete drótvégek a másik tekercsé (amelyiknek az ellenállása nagyobb-segédfázis tekercs),valamint a kék drótvégek a centrifugális kapcsoló(üzemi fordulaton nyitott, álva zárt) a lehetséges megoldás szerintem a piros drótvégek felcserélése. |
Bejelentkezés
Hirdetés |