Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » USB autós töltő
Témaindító: Daviddka1939, idő: Ápr 27, 2016
Témakörök:
Sziasztok!
Az a problémám hogy rendeltem kÍnából ilyen szivargyújtóba csatlakoztatható töltőt amin 2 USB foglalat van. Az egyikben 2,1 A a másikban pedig 1 A. Na nem is ez a lényeg, hanem hogy kipróbáltam kb 14-15 autóban és kivétel nélkül csak a német és japán autókban működik. A francia autókban (ezekben sikerült még kipróbálni, renault traffic, kangoo, és peugeot) egyikben sem működött. Mitől lehet ez? Ja igen, 10 db-ot rendeltem és mind a 10 ugyanezt csinálta. Tudomásom szerint minden autóban 12V és 5A uralkodik a szivargyújtóban. Ha van is egy pici eltérés, akkor is működnie kell. Ja igen, a kipróbált autókban a szivargyújtók működtek, tehát csak ez az egy töltő adapter produkálta ezt. Mellékeltem egy képet. Köszi.
Gondolom más a szivargyújtó csatlakozója. Ezért nem érintkezik rendesen. Más lehetőség nem nagyon lehet. (Gondolom a gyújtást azért ráadtad.)
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2016
Ránézésre ugyanolyan, és egy másik fajta ehhez hasonló töltő működik mindegyikben, ami méretre akkora mint ez.
Mellékeltem ennek a feketének a képét, ez érdekes módon mindenhol működik. Ja és ezt is ugyanonnan rendeltem...
Ránézésre lehet, hogy ugyan olyan de már pár milliméter is okozhat gondot.
Ebben igazad van, és nem is kötekedni akarok de pont emiatt olyan az oldalán lévő 2 érintkező és az alján lévő is hogy "rugós", és Így illeszkedik nem?
Igen így van. Az oldalán lévő a negatív. A végén lévő rugós érintkező a Pozitív. Lehet, hogy az rövidebb pár milliméterrel és nem érintkezik. Az én szivargyújtómnak (Renault megane) a vége egy kicsit szűkítve van. Lehet az összes többi francia autónak is. Az USB kütyüd meg nem szűkül le. És ezért nem érintkezik rendesen.
Ötlet hogy hogyan hosszabbÍthatnám meg a pozitÍv érintkezőt? Nem hiszem, hogy lehet kapni ilyen kis fém darabot külön.
Nekem is volt régen ilyen problémám a BMW-ben, abbol meg mindig kiugrott a dugo, aztán egy ismerösöm olyan erövel nyomta be, hogy benne maradt ( én féltem ilyen erövel benyomni).
Valamik lehetett olyan villásdugót venni, amiből kivehető a villa. (nem tudom, kapható-e még?) Olyan villát próbálj meg beletenni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2016
En huznek egy hosszu oncseppet a pozitiv csucsarol...
Ha nem akar forradni, akkor kis reszeles utan. Szerintem nem a gombhoz kellene a kabatot igazitani. Nehogymar egy kinai fosch miatt egy Renault szivargyujtojat csereljem...
Pedig a fosh gyakran a márkás kocsikban fordul elö.
Az enyémben függölegesen volt beépitve és bármilyen fémdarab ( pénzérme, golyostoll) ha belesett egyböl kiverte a biztositékot. Sajnos a sok millios kocsiba már nem futotta egy szigetelö gyürüre a plusz polus köré.... ( a boltban csak ilyent lehet kapni).
A gyar a szivargyujto aljzathoz - nevehez hiven - ad szivargyujto betetet is, a tobbi aljzat pedig muanyag kupakkal ellatott. Igy nem eshetnek bele a fent emlitett accessoriak, csupan kirivo hanyagsag eseten.
Ha pl a csucsmercimben a gyerek kinyitja a muanyag kupakot es beletuszkol 11 birodalmi markat apropenzben (ezzel rovidzarat okozva) az sem a gyar hibaja.
Nem. Ugyanígy jártunk mi is vele, szívás a kis kínai spórolása... Ráforrasztottam egy széthullott másik dugó kupakját plusszban a közepére (vigyázva, hogy nehogy beleolvadjon a műanyagba) és jó lett.
Csak ha használod, akkor az elsö, hogy elveszted ( valahol a kocsiban) a kupakot, és ha nincs mint beledugni, akkor bizony minden belepottyanhat bármi ( ennyit a hatalmas designerek munkájárol).
És mint mondtam a legolcsobb sz@r a piacon is rendelkezik rövidzárlatvédelemmel, csak a márkás kocsiba kerülnek ettöl rosszabbak. És az bizony a gyár hibája, ha sz@rt szerel be. Már a falistekker is le van védve a gyerek alöl, és a 12 V csatiba sem kell más csak egy vékony müanyaggyürü. A jelenlegiben már legalább nem függölegesen van beszerelve és van rajtva egy felhajthato fedö, igy kisebb az esélye annak, hiogy valami beleesik. A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2016
Nalam a kupak muanyaggal oda van erositve, gyarilag, nem panduittal.
Nem tudom, mit kellene hozza tennem, hogy onnan elvesszen, de szerintem nagykesnel alabb nem adja. Mindegy, nem vagyunk egyformak. 12 eve van meg a hasznalt autom, ahol a hatso labterben van a kupakos aljzat, a gyerekek folyamatosan rugjak, a monitoruk onnan megy es meg birja) A rovidzarvedelmet a biztositek adja. A csatlakozoban is szokott lenni egy kisebb. A falistekker NINCS levedve a gyerek elol (kiveve par speci, nem kommersz darabot). Kototu, szogek, drot, stb. Csak megtanitjuk neki, hogy nem dugdosunk bele mindenfelet. De megis, a tyuk vagy a tojas problemaja itt nem all fent., mert valoszinuleg a kocsi volt elobb, a kinai csak kesobb alkotott es hat annak illik kompatibilisnek lennie (mondjuk nalam meg ebbol nem volt problema). De abban kiegyezhetunk, hogy egy rugos fedo jol jonne mindenkinek.
Az is a védelem része, hogy a szivargyújtó aljzatban a pozitív érintkező kicsit mélyebben van a műanyagban, és csak a megfelelő átmérőjű központi csap tud hozzáérni. Tehát akármi nem okozhat zárlatot.
Hasonló megoldás van pl. az elemtartóknál, hogy csak a kis átmérőjű központi "dudor" tud kontaktust létrehozni, így hiába teszed bele fordítva az elemet véletlenül, Vagy az olvadó biztosíték eltérő méretű lyukkal rendelkező porcelán gyűrűje. Az is megakadályozza, hogy 6 A bizti helyére 10 A -est tegyél.
Itt egyszerűen arról van szó, hogy túl rövidre csinálta a kis kínai és a perem koppan, de a közepe nem ér még be. Sajnos a szivargyújtó szabványa is elég érdekes, mert tényleg nehéz 2 egyforma méretűt találni, mind hosszra, mind átmérőre vannak difik. Próbáltatok már egyik autó gyári szivargyújtó betétjét átdugni egy másik gyártmányba? Egy nyavalyás bajonettzár lett volna inkább még benne...
Felesleges vitatkozni, mert tényleg a filléres kinai kacatban is a plusz polus egy müanyaggyürüben van, igy ha bele is esik valami, akkor nem csinálhat rövidzárlatot.
A falistekkerek is immár egy évtizede rendelkeznek egy zárral (mindegyik ami követi a szabványt), ami csak akkor müködik (ha müködik), ha a villásdugo mindkét lába egyszerre nyomja ( azaz kötötüt már nem igen lehet bedugni, még fázisceruzát sem egyszerü) Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az autos stekkert bizony nagyon olcson egy primitiv müanyaggyürüvel zárlatvédetté lehet tenni, messze egyszerübb mint a fali stekkert, és még ezt is kisporolják a drága kocsikból. Pontosan ez lehet a kolléga baja is, hogy ama gyürüt a renaultnál túlméretezték (tul magas lett a plusz polushiz viszonyitva). Hogy van-e szabvány vagy nincs azt nem tudom, de tény és valo, hogy elég zürös ügy ez az autos stekker. Néha dugo is - már nem egy volt a kezemben, amit csak bedugni lehetett, kivenni már csak darabokban pinzettával vegy hegyes fogoval, mert egyszerüen szétesett a foglalatban. A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2016
Köszönöm szépen a válaszokat, azt hiszem hogy a pólus rövidsége lesz a probléma.
Szerintem az a gond, hogy a szivargyújtó eredetileg csak szivargyújtó csatlakozója, tárolóhelye volt. Mint ilyen, nem kellett semilyen szabványnak megfelelni, a hozzávaló szivargyújtó benne lakozott.
Később kezdték használni minden elektronikus kütyü táplálására. Még a Zsiguliban, és a Wartburgban (Barkasban) is volt tisztességes fedélzeti csatlakozó (szabványos) a steklámpa, kompressszor, és a porszívó csatlakoztatására. Bővebben: Link
Eredetileg igen, de az már vagy 20-30 éve megváltozott. A gond meg az, hogy nem a felhasználóra gondolnak még mindig a gyártók legtöbb esetben, hanem a saját érdekeiket nézik.
Sziasztok!
MIO C520 GPS autós töltője, / szivargyújtós/ elveszett. Másik GPS töltőjével nem működik. Nincs valakinek, vagy nem tudtok valahol gyári MIO töltőt?
Csak ezt találtam.
Bővebben: Link
Nekem az a bajom ezekkel hogy vettem hozzá 80cm-es toldalékot (bal oldalon szeretem a telefont nézni az A oszlop aljánál így nem takar ki semmit) és nem töltődnek vele a telefonok.. megy a telefonon egy Sygic GPS és látom, hogy töltést mutat de a százalékok egyre csak mennek lefelé..
Valószínűleg vékony a kábel. Próbáltad vastagabbal?
Próbáltam már egyben levő USB-microUSB-vel (vékonyabbal, vastagabbal), sima USB toldókábellel (vékonyabbal, vastagabbal), próbáltam azt hogy az autós töltőben a data pineket összekötöttem, a kábelben is próbáltam ugyanezt.. (ezzel érhető el elvileg hogy telefon ne PC USB hanem rendes töltő üzemben töltesse magát, több áramot vegyen fel). Semmi.. : \
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2016
Szia!
Egy külföldi fórum szerint a MIO-k gyári kábelében össze van kötve a micro USB csatlakozó 4-5 lába, tehát a 4-es is GND-n van. Ehhez vagy szerzel ilyen gyári, mondjuk telefon kábelt, vagy szétvágod a micro USB csatit, mert a 4-es (NC) láb nincs vezetékre kötve, csak ott férsz hozzá. Összeolvastam a két hsz-t, de neked is jó lehet. A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2016
Sziasztok!
Volna egy kis gondom egy USB-s autós töltővel. Tökéletesen működött, használat közben is töltötte a telefont, aztán egyik pillanatról a másikra már nem. Ami nagyon érdekes, hogy a telefon jelzi, hogy tölt, de közben semmi, merül ahogy kell, mintha be sem lenne dugva. Mi ilyenkor a helyzet? Köszönöm
Lehet hogy az a bizonyos 4-5 láb összekötés mostmár nincs meg mert elfáradt valami és most csak max. 500mA-t vesze fel a telefon de a "terhelés" nagyobb? Vagy csak az autós töltőd ment el..
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |