Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik! Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Lapozás: OK   12 / 113
(#) szamóca válasza Norberto hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Gondolkoztam rajta, csak nem tudom sért-e valami jogot, nem kell-e engedély a beírás szerzőjétől? Rákerestem a NAV-nál is, de nem találtam hivatalos érvényben lévő dokumentumot róla. Valószínű nem jól kerestem rá.
Ha találnátok, akkor szívesen kiteszem, mert az mégiscsak jobb lenne.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2016
(#) Norberto válasza szamóca hozzászólására (») Dec 26, 2016 / 1
 
2 linket találtam, mindkét anyag hasznos, a NAV hivatalos irományaira mutat:

Bővebben: Link

Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2016
(#) Gafly válasza Norberto hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Norbertónak igaza van, szerintem már itt megbukott a dolog:
Idézet:
„Nem kereskedelmi forgalomnak minősül, ha a küldemény alkalmi jellegű, mennyiségénél és jellegénél fogva kereskedelmi szándékot nem tükröz, személyes használatra szolgál és pénzbeli ellenszolgáltatástól mentes. A vámmentesség értékhatára 45 EUR, amely jelen esetben egyúttal áfa mentességet is jelent.”
(#) Gafly válasza Gafly hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
De pont most szórta meg egy felhasználó 9 raklapnyi (egy bolthoz köthető) ipari tétellel az Apróhirdetést.
(#) AMD válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Bocsánat, hogy ilyen későn válaszolok. Most olvastam a hozzászólásod. Egyet értek veled, nem is arra akartam célozni, hogy ilyen esetben ne tegyünk semmit. Hanem arra, hogy ilyenkor gyilkosként veszik elő az embert.
Mondjuk ha hozzánk betörne valaki, nem tenné zsebre amit kapna.
(#) szamóca válasza Norberto hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Köszi! Kiraktam.
(#) kowi hozzászólása Dec 26, 2016 /
 
Sziasztok!
Tüzijáték elektromos indításához való eszköz vásárolásához engedély kell... Mi a helyzet az építéssel?
(#) zolika60 válasza kowi hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Ha nem indítasz vele tűzijátékot akkor biztosan nem.
(#) kowi válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Az biztos Eleve nem is értem hogy miért? Hisz ugyanaz történik csak kényelmesebb és biztonságosabb mivel messzebb vagy indításkor.
(#) sonajkniz válasza kowi hozzászólására (») Dec 26, 2016 / 2
 
A magyar törvényhozók szerint ha te az ő engedélyük nélkül megnöveled valaminek a biztonságát,
bűnt követsz el.
350-es JAWA dobfékes első futóművét pár éve tárcsafékesre cseréltem. Műszaki vizsgáról rögvest elzavartak. Hogy képzelem én azt, hogy sok lóvé befizetése, engedélyeztetés, KPM vizsga nélkül megnövelem a jármű biztonságát?!
Hozzá tenném, nem házi barkácsolás volt. Egy olasz motor első villája mindenféle mesterkedés nélkül passzolt a JAWA-hoz.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Idézet:
„A magyar törvényhozók szerint ha te az ő engedélyük nélkül megnöveled valaminek a biztonságát, bűnt követsz el.”


Ebben sajnos igazuk van, és nem feladatuk utolag minösiteni a barkácsolást. Ez pillanatnyilag Europa minden hasonlo hivatalára vonatkozik.
Ennek megvan a rendje, hogyan kell eljárni - elöre kérvényezni az átalakitást, majd amikor kész rávezettetni a jármü törzskönyvére.
De ilyen barkácsolást valoszinü nem igen fognak engedélyezni, mert a gyárto felel a jármü kritikus rendszereiért és aligha hiszem, hogy a Jawa vagy utodja átvállalná a felelöséget az olasz gyártotol.
Vagy 10 éve egy, akkor már 40 éves Unimogba motort kellett cserélni - az eredeti már nem létezett igy jo egy évig jártuk a hivatalt mikorra megkaptuk az engedélyt s még volt pofájuk lemérni az unimog kozmikus végsebességét, ami a papirok szerint 30 km/h lehetett ( nem tudom, hogy azt mérték-e), de a felujitott gép teligázon és üresen majdnem 40 km/h-val ment, igy egyböl fel akarták minösiteni - amit viszont mi nem akartunk, mert ahhoz egy sereg uj engedély is kellett volna. (Teherauto kategoria). Ujabb 6 honapba tellett amire beleegyeztek, hogy az unimog az uj motorral is csak azt tudja, mint az eredeti......a közuton meg azota sem volt nagyon a saját kerekein.
(#) kameleon2 válasza Massawa hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Gondolom egy ilyen reakcióra az amerikai autóépítők sörrel a kezükben a hasukat fogják a röhögéstől. Már csak azért is, mert ha valamit kereskedelmi forgalomba engedtek - az már átesett pár vizsgálaton. Sírnivalóan buta ember az európai. A saját kezét köti gúzsba a sok felesleges szabályozással és vaskalapossággal. A napokban mértem a hivatalból "legagyizott" kínai tápegységeket és nagyságrenddel jobb zavarkibocsájtási tényezőjük van , mint néhány - itt meg nem nevezendő európai gyártmánynak. Ennyit a vaskalaposságról.
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Itt van az alapvetö különbség s emiatt lett jegelve a TTIP is. Amerikában te vagy a felelös a jármüvedért s nem a gyárto ( az csak addig, amig hozzá nem nyulsz). Sajnos amint látjuk ez a szabályozás a tengerentulon sem igen vezetett a jobb autokhoz, inkább forditva, de ez legyen az ö gondjuk.
A világ más részén meg mindig a gyár a felelös vagy elöre kell engedélyeztetni a változást.
Ez persze nem zárja ki az általad leirt jelenséget, hogy a gagyi átmegy a vizsgán a jo meg nem - de ez már más kérdés.
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Ezek után már csak annyit kérdeznék, azt is jogosnak tartod, hogy ha egy mai autóban megfekszik a motor, beslattyogsz a bontóba, veszel egy azonos kódú működő motort, beszereled és kész.
De pl a fent említett JAWA-ba, vettem bontóból egy azonos kódú blokkot, és mivel ennek nem csak kódja, de száma is van, át kellett volna iratni a forgalmiban. Csakhogy nem lehetett. Ugyanis a gazdája nem vonatta ki a forgalomból. Engem meg azzal zsibbasztottak, hogy szereljem össze eredeti állapotra a motort, írjak adás-vételit, csináltassak eredetvizsgát, vonassam ki, kérjek rá bontási engedélyt. Ezután már beépíthetem a típus-azonos motoromba, és úgy már átirathatom.
Agyrém!
(#) kameleon2 válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
De ha átépíted - mert mondjuk a motorszámot tartalmazó blokk ép - akkor most gazember vagy, vagy csak ügyes?
(#) sonajkniz válasza kameleon2 hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Ha a meghibásodott blokköntvényt helyre tudom hozni, akkor roppant ügyes. Ugyanis azért kellett (volna) másik blokk, mert a forgattyús ház ment tönkre.
Amúgy jogos a kérdés. Hiszen, ha mindent kicserélek a motorszámot tartalmazó öntvényfélen kívül, akkor kijátszom a törvényt!?
(#) kowi válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Tehát akkor gondolom a válasz nem.
(#) Bakman válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Idézet:
„A magyar törvényhozók szerint ha te az ő engedélyük nélkül megnöveled valaminek a biztonságát, bűnt követsz el.”
Itt inkább átalakításról/módosításról van szó. Mit csinálnál? Elmondod a "hivatalnak", hogy nyugi, értek hozzá?
(#) zolika60 válasza Bakman hozzászólására (») Dec 26, 2016 / 1
 
Inkább nem tekintik nagykorúnak a felnőtt lakosságot sem. Hiszen ki csinálna magának olyan járművet ami életveszélyes? Az USA-ban ha fogsz egy hokedlit rászerelsz kerekeket, féket és motort aztán elmész levizsgáztatni, megmérik a fék tudja e amit minimum kell, a motor nem szennyez e jobban mint a megengedett, valamint nem túl zajos e és ha megfelel kap rendszámot. Nálunk a két azonos típusú és sorozatú autóm között nem tudtam elintézni, hogy a különböző motorokat megcseréljem. Pedig az eredmény a gyárival megegyező lett volna.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2016
(#) sonajkniz válasza Bakman hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Az én gyerekkoromban a vidéki gazdák között erősen dívott a "Frédi"-k építése. Nem hobbiból, hanem szükségből.
Igény mai napig lenne rá, csakhogy tilos. Ha a gazdának nem tellik kistraktorra, pótkocsira, kénytelen a személyautóját befogni erre a célra. Hiába van rotációs kapája, amihez régen gyári traktorkereket is lehetett kapni, nem csinálhat hozzá utánfutót. Vagy ha csinál, csak a kertben használhatja. Közútra nem mehet vele.
Tehát aki nem őstermelő, nem nagyban, hanem csak magának, a családjának termelne, az megszívta.
(#) Massawa válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Vagy nem akarnak okvetlenül olyan káoszt ami tengerentulon még mindennapos. Nálunk a jármüvek a motorszám meg a karosszériaszám szerint vannak törzskönyvezve ( s milyen jol jön ha egy használt kocsit veszel és ellenörizni tudod az eredetét). Gondold el mi történne, ha mindenki összevissza cserélgetne mindent a kocsikon (amugy már az USA-ban sem jellemzö, kivéve az erre szakosodott cégeknél, akik ehhez beszerzik az engedélyeket is).
S miután neked nem kell a hatoság elött vizsgáznod ök honnan tudják, hogy értesz is a dologhoz. Hidd el, hogy tele van az ország hülyegyerekkel, akik nem biztos, hogy ugy gondolkodnak mint te, és beszerelnének mindent ami a kezükbe kerül.
Itt is le lehet vizsgáztatni bármilyen jármüvet, csak nem egyszerü és nem is olcso mulatság, ezért nem is igen vannak ilyen kisérletek.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Ha eredeti a motor ezt minden gond nélkül megteheted, csak utánna át kell iratnod a törzskönyvet. A mi unimogunkhoz nem volt eredeti motor (még bontoban sem, ezért lett vele annyi gond). Egy idöben a Wartburgokba épitettek VW motort és többnyire gond nélkül elintézték a papirokat.
(#) zolika60 válasza Massawa hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Például ezért nem terjed a villanyautózás sem. Lehetetlen feltételeket támasztanak az átépítésre, a 20-30 millió forintos járművekre meg a többségnek nem igen van pénze. Nem kell, hogy értsek hozzá, ha teljesíti a jármű az előírásokat. Hiszen például egy autóban típus azonos motorokat cserélni nem kell mérnöki tudás.
(#) Massawa válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Nemcsak azért nem terjed ( az USA-ban sem) hanem azért mert kismillio elöirást meg szabadalmat kell kezelni autonként, amire még a közepes vállalatok sem képesek.
(#) zolika60 válasza Massawa hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Ott inkább a benzin alacsony ára az ok. Szinte minden autóhoz kapható átalakító szett.
(#) Massawa válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Nem tudom mikor jártál az USA-ban, de a benzin olcsoság már jo 2 évtizedes mese. Manapság 3-4USD egy gallon, amihez azt is számitásba kell venni, hogy nagyságrenddel nagyobbak a távolságok és a kocsik is joval szomjasabbak. A villanyautoknál az elérhetö távolság a gond, mert még a közepes városokban is napi 100 km is inkább a sporolos futási távolság.
(#) jocko válasza Massawa hozzászólására (») Dec 26, 2016 / 1
 
"a kocsik is joval szomjasabbak"..én felfogni nem tudom,hogy miért nem érzik jól magukat olyan autóban ami 5000cm3 alatti?És ami meg gazdaságos autó,pl a japán kocsik,az náluk úgy tudom egyenesen "cikinek" számít,a szegények járnak ilyenekkel.Ezt régebben hallottam valakitől aki kint él,nem tudom ,hogy most is így van -e még?
(#) Massawa válasza jocko hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Már nem mindenkinek van 5 literes kocsija, ( viszont rengeteg roncs van uton mindenütt - 10-20 éves pick-upok meg hasonlok, amit 5-600 dollárért lehet kpani.
Érdekes modon még az europai kocsik ottani változata ( pl a BMW 5xx) is ott sokkal többet fogyasztott, mint nálunk (9 évig kocsikáztam ilyennel és kint is gyakran hasonlo kocsit kaptam). Itthon.a dieseles simán elment 1000 km-t egy tankkal a benzines meg 6-700km-t, kint meg valamivel többet mint 300 mérföldet.
Manapság inkább ugy van, higy a tehetösebbek europai kocsit vesznek (joval drágábbak) - japán kocsik egy része eltünt ( vagy az USA-ban gyártják amit nem szeretnek), az amcsi kocsik minösége csapnivalo igy az áruk is nagyon alacsony. A szegényebbek meg inkább olcso használt kocsikat vesznek. A luxuskocsik csak a legnagyobb városokra jellemzöek.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2016
(#) sonajkniz válasza jocko hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Ültél már olyan autóban, amilek nem magas fordulatú "lóerős" hanem alacsony fordulatú "nyomatékos" motorja volt. Ezek még nagy köbcenti mellett sem mennek igazán gyorsan, és nincs 3G-s gyorsulásuk. Viszunt sokkal kellemesebb érzés autózni velük. Tény, hogy többet kajálnak, de cserébe nem kell városi forgalomban málnakeverőként használni a váltókart, nem kell durván felgyorsítani emelkedő előtt, és nem kell visszakapcsolni sem.
(#) nagym6 hozzászólása Dec 26, 2016 /
 
Én nem mennék ki az útra, ha x, y, z által házilag átalakított, átkonstruált autók jönnének velem szemben. Egy autó tervezésében 100x több dolog van, mint amennyit nem komolyabb szinten tanult emberek gondolnak. Amikor kiderül egy alulméretezés, már mentőt kell hívni.
A falun házilag épített kistraktorok a jó példa erre, láttam jópárat.
Autógyártásban bizonyos alkatrészeket repedésvizsgálatnak kell alávetni, pedig ott gyártástechnológia komoly.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2016
Következő: »»   12 / 113
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem