Fórum témák
» Több friss téma |
Szia bi-pityu, híd el Krisz03 igaza van, íme a bizonyíték .Ja és még annyit ez egy gyári tirisztor.(az ellenállás osztó értékét látod a műszeren).
Csá nyemi!
Most nem tudom kinek van igaza! Nekem, vagy krisz03-nak Te a jeladó és a 15-ös pont között nézted az ellenállást. A rajzom szerint ott tényleg osztóellenállás van! (R1, R2, R3) Az érték kb stimmel is
Egy kis gondolkodtató!
Ha nem jó a kapcsolásom akkor: 1. Miért műkszik mégis a SIMÓ-m 2. Ha Krisz03-nak van igaza, akkor a tirisztoron nem 15-ös pontnak kellene lennie, hanem 1-esnek Már én is gondolkodtam rajta, hogy miért fordították meg az "áramirányt" az NDK-sok, de nem jöttem még rá! (Lehet, hogy a feszültségszabályzó ne kapjon majd 400V-ot )
Hali!
Amit eddig építettünk a mocimba CDI gyújtást, mindegyiknél a kondi ment a trafóra, és nem a testre. Van itt egy ilyen rajz a gyári kapcsolásról, itt is úgy van, ahogy mondom: Bővebben: Link
Ez a téma már teljesen felizgatott. Ígyhát irány a műhely, kotorás a lomok között, és kincset találtam. A régi szétbontott CDI gyújtás
Mégegyszer rákukk, és tényleg, el kell ismernem, hogy a rajzon a 15-ös és a 31-es jelölés fel van cserélve! Bocsánat érte. Hogy mégis miért műkszik a motorom! Mert a rajzhoz képest valóban rosszul is kötöttem be! (Tehát jól) A bontott CDI gyújtást azért felteszem. Köszönöm, hogy szóltatok a hibámért A tömbkondenzátort én tettem bele, mert a gyárit bontáskor szétvágtam
Nem én a 13-as és 31-es pont között néztem az ellenállást, azért szerintem is neked fordítva van, bár nem tudom hogy gyárit, szedtél- e széjjel, mert kisipariban mindent előfordulhat. Amúgy persze úgy is működik csak a tirisztor a gyújtótranszformátoron, keresztül kapja a vezérlést és az nem valami egészséges főleg, azért mert nagy fordulatnál egy ellenállást (impedanciát) képvisel az impulzus körben. Különben én is szétszedtem már pár gyárit, elektronikát nekem ez a kapcsolásom, amit csatolok szinte ugyan az, mint a tied, meg csatolok egy másikat is, amit meg egy lengyel lapról szedtem le abban meg más az ellenállásosztó meg a tirisztor, de az is jól működik, tudom, mert megépítetem én is. De most más üzemel a Simsonomba az egy gyári malossi gyújtás adaptációja, ha gondolod, kipróbálhatod nekem nagyon bevált. Amúgy van egy oldal (nem tudom ismered-e) ami tele van gyújtás, töltés, LED-es lámpa, szóval minden olyan elektronikával, ami kis motorokon található. Íme a link: http://www.motelek.net/ olvasgasd szerintem jó kis kapcsolások, vannak benne. Üdv nyemi
Amit én szétszedtem az egy magyar kisipari CDI gyújtás volt, ami gyárilag nem működött. Megpróbáltam arról lekoppintani a kapcsolást. A jelölést viszont a gyári NDK-s gyújtásról vettem fel, mivel a magyart darabokra vagdostam. (Lelet, hogy a jelölések sem stimmeltek a magyaron!)
Amit küldtél "ace" kiterjesztéssel fájlt azt mivel lehet megnyitni?
Mondjuk még annyit, szeretnék hozzá tenni a malossi féléhez, hogy abban a tirisztor gate-jén 15nf/63v kondi volt de nekem a 220nf/63V jött be lehet, hogy azért mert csak 15ohmos az impulzus tekercsem annak meg 120 ohmos volt. Itt a fájl darabokban. Üdv nyemi.
Itt a többi
Eltudnátok-e küldeni nekem a Simson ELBA elektronikus gyújtás "dobozkájának" belső kapcsolási rajzát?Szedte már vki szét azt a beöntött dobozt?ai9@freemail.hu Köszi.
Szervusz Lajos!
Szerintem te az "ELBA" (Elektromos töltő- és villogóberendezés) egységre gondolsz, de az sajnos még nem kúszmákoltam szét egyet sem Talán ez segíthet Itt
Az elektronika a motor huzalozásában.
Köszi.A turbós blokkhoz szeretnék elektronikát csinálni.A régi lendkerék megfelel,v vmi (pl winyómágnes darabot) mágnes kell tenni még a jeladáshoz?Nem akarok lendkereket cserélni.A jeladó tekercséről van vhol építési leírás?
Ha sokáig akarsz motorozni vele,és nem szeretnéd ha otthagyna félúton, az egész elektronikát öntsd ki!Pl.sűrű nitrofetékbe mártva a panelt,v ragasztópisztollyal nyomd tele,stb...mert kifognak rázkódni a forrasztásnál az alkatrészek a panelból!Kontakthibás lesz.Így van ez a hegesztőgépeknél ahol a ventillátor rezgeti,de TV/monitor 15Khz sorvégfok tekercsénél, kapcsolóüzemű tápegységek trafólábain,stb helyeken is....
szevasztok!
tudna valaki nekem küldeni s51- es kapcsolási rajzot, mert amit találtam az olvashatatlan köszi
jobban járnál ha megszakítós gyujtást tennél bele
Szia , Yeti tárhelyét tudom ajánlani „csak” 60 darab Simson kapcsolási rajz van, fen. A link: http://www.kep.tar.hu/yeti2/50547911#2
Sziasztok!A segítségetekre lenne szükségem,ugyanis vettem 1 simson s51 4seb.endurot és kicsit szaggatottan megy,de nem áll le,alapjárat is ok.Melegen nehezen in- dul és most jön a lényeg,a gyertya naon kormos.Ezért én mint laikus 1ből a gyújtásra tudok gondolni,1ébként tirisztoros gyujtású,indexes simo.A karbi átlett nézve+ gyertyát is cseréltem benne de nem az a baja Megköszönném ha esetleg leírnátok nekem a tirisztoros simo gyújtásbeállításának a menetét ill.kapcsolási rajzot küldenétek.Haverom villamossággal foglalkozik,de még simsont nemcsinált ezért kéne segítség.simson klub ol- dalon meglenne csak nincs tagsági karim : Előre köszönöm!
Hello!Nincs megszakítója épp ezért nemtudjuk hogy
induljunk el Ezért kellene valami rajz vagy leírás. Sajnos felénk nincs motorszerelő ezért szeretnénk mi megoldani a problémát.
Valószinűsithető a tekercsbaj...
A leggyorsabb megoldás,ha kölcsön kérsz egy cseredarab egy próba erejéig. Általában kezdődő menetzárlat okoz ilyen gondot. A szikra szine milyen? Kiforog rendesen terhelés alatt is? Egy szkóp gyorsan kideritené:mérni kellene a gerjesztőtekercsen a feszültséget.
Szia!
Nekem hagyományos megszakítós gyujtásom van, de pár hete ugyanezek a jelek mutatkoztak rajta. Nekem a gyujtótekercs cseréje megoldotta a problémát .
Egy kis segítség . Üdv nyemi
Idézet: „kicsit szaggatottan megy” Idézet: „Melegen nehezen indul és most jön a lényeg,a gyertya naon kormos.” Nem biztos, hogy ez elekromos hiba. Simán kaphat sokat, és azért kormos a gyertya. Megfelelő hőértékű (260) van benne? Főfúvóka 72-75-nél ne legyen nagyobb. Sőt még az utóbbi is sok egy széria gépbe. Szóval érdemes ezt a részt is meglesni, és nem egyből nekiesni egy jól működő részegységnek.
Ez igaz! A kormos gyertya nem volt a tüneteim közt, nekem őzbarna volt. Ez tényleg üzemanyagtúladagolásra utaló jel. Bár ő azt írja, [/quote]A karbi átlett nézve Kérdés mit ért ezen
|
Bejelentkezés
Hirdetés |