Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronikus gyújtás
Lapozás: OK   7 / 49
(#) nyemi válasza big-pityu hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Szia bi-pityu, híd el Krisz03 igaza van, íme a bizonyíték .Ja és még annyit ez egy gyári tirisztor.(az ellenállás osztó értékét látod a műszeren).
(#) nyemi válasza nyemi hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Bocs a „híd” -ért de nagyon reggel van.
(#) big-pityu válasza nyemi hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Csá nyemi!

Most nem tudom kinek van igaza! Nekem, vagy krisz03-nak

Te a jeladó és a 15-ös pont között nézted az ellenállást. A rajzom szerint ott tényleg osztóellenállás van! (R1, R2, R3)
Az érték kb stimmel is
(#) big-pityu hozzászólása Márc 27, 2008 /
 
Egy kis gondolkodtató!

Ha nem jó a kapcsolásom akkor:
1. Miért műkszik mégis a SIMÓ-m
2. Ha Krisz03-nak van igaza, akkor a tirisztoron nem 15-ös pontnak kellene lennie, hanem 1-esnek

Már én is gondolkodtam rajta, hogy miért fordították meg az "áramirányt" az NDK-sok, de nem jöttem még rá!
(Lehet, hogy a feszültségszabályzó ne kapjon majd 400V-ot )
(#) Krisz03 válasza big-pityu hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Hali!

Amit eddig építettünk a mocimba CDI gyújtást, mindegyiknél a kondi ment a trafóra, és nem a testre.
Van itt egy ilyen rajz a gyári kapcsolásról, itt is úgy van, ahogy mondom: Bővebben: Link
(#) big-pityu válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Ez a téma már teljesen felizgatott. Ígyhát irány a műhely, kotorás a lomok között, és kincset találtam. A régi szétbontott CDI gyújtás
Mégegyszer rákukk, és tényleg, el kell ismernem, hogy a rajzon a 15-ös és a 31-es jelölés fel van cserélve! Bocsánat érte.

Hogy mégis miért műkszik a motorom! Mert a rajzhoz képest valóban rosszul is kötöttem be! (Tehát jól)

A bontott CDI gyújtást azért felteszem. Köszönöm, hogy szóltatok a hibámért

A tömbkondenzátort én tettem bele, mert a gyárit bontáskor szétvágtam
(#) nyemi válasza big-pityu hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Nem én a 13-as és 31-es pont között néztem az ellenállást, azért szerintem is neked fordítva van, bár nem tudom hogy gyárit, szedtél- e széjjel, mert kisipariban mindent előfordulhat. Amúgy persze úgy is működik csak a tirisztor a gyújtótranszformátoron, keresztül kapja a vezérlést és az nem valami egészséges főleg, azért mert nagy fordulatnál egy ellenállást (impedanciát) képvisel az impulzus körben. Különben én is szétszedtem már pár gyárit, elektronikát nekem ez a kapcsolásom, amit csatolok szinte ugyan az, mint a tied, meg csatolok egy másikat is, amit meg egy lengyel lapról szedtem le abban meg más az ellenállásosztó meg a tirisztor, de az is jól működik, tudom, mert megépítetem én is. De most más üzemel a Simsonomba az egy gyári malossi gyújtás adaptációja, ha gondolod, kipróbálhatod nekem nagyon bevált. Amúgy van egy oldal (nem tudom ismered-e) ami tele van gyújtás, töltés, LED-es lámpa, szóval minden olyan elektronikával, ami kis motorokon található. Íme a link: http://www.motelek.net/ olvasgasd szerintem jó kis kapcsolások, vannak benne. Üdv nyemi
(#) big-pityu válasza nyemi hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Amit én szétszedtem az egy magyar kisipari CDI gyújtás volt, ami gyárilag nem működött. Megpróbáltam arról lekoppintani a kapcsolást. A jelölést viszont a gyári NDK-s gyújtásról vettem fel, mivel a magyart darabokra vagdostam. (Lelet, hogy a jelölések sem stimmeltek a magyaron!)
Amit küldtél "ace" kiterjesztéssel fájlt azt mivel lehet megnyitni?
(#) nyemi válasza big-pityu hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Mondjuk még annyit, szeretnék hozzá tenni a malossi féléhez, hogy abban a tirisztor gate-jén 15nf/63v kondi volt de nekem a 220nf/63V jött be lehet, hogy azért mert csak 15ohmos az impulzus tekercsem annak meg 120 ohmos volt. Itt a fájl darabokban. Üdv nyemi.
(#) nyemi válasza nyemi hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Itt a többi
(#) big-pityu válasza nyemi hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Köce kiprószálom!
(#) Tápos Lajos válasza csaadaam hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Eltudnátok-e küldeni nekem a Simson ELBA elektronikus gyújtás "dobozkájának" belső kapcsolási rajzát?Szedte már vki szét azt a beöntött dobozt?ai9@freemail.hu Köszi.
(#) big-pityu válasza Tápos Lajos hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Szervusz Lajos!

Szerintem te az "ELBA" (Elektromos töltő- és villogóberendezés) egységre gondolsz, de az sajnos még nem kúszmákoltam szét egyet sem
Talán ez segíthet Itt
(#) Tápos Lajos válasza nyemi hozzászólására (») Márc 28, 2008 /
 
Az elektronika a motor huzalozásában.

S51E_ELBA.PNG
    
(#) Tápos Lajos válasza big-pityu hozzászólására (») Márc 28, 2008 /
 
Köszi.A turbós blokkhoz szeretnék elektronikát csinálni.A régi lendkerék megfelel,v vmi (pl winyómágnes darabot) mágnes kell tenni még a jeladáshoz?Nem akarok lendkereket cserélni.A jeladó tekercséről van vhol építési leírás?
(#) Tápos Lajos válasza nyemi hozzászólására (») Márc 31, 2008 /
 
Ha sokáig akarsz motorozni vele,és nem szeretnéd ha otthagyna félúton, az egész elektronikát öntsd ki!Pl.sűrű nitrofetékbe mártva a panelt,v ragasztópisztollyal nyomd tele,stb...mert kifognak rázkódni a forrasztásnál az alkatrészek a panelból!Kontakthibás lesz.Így van ez a hegesztőgépeknél ahol a ventillátor rezgeti,de TV/monitor 15Khz sorvégfok tekercsénél, kapcsolóüzemű tápegységek trafólábain,stb helyeken is....
(#) szamóca válasza Tápos Lajos hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Tessék parancsolni .

ELBA_12V.jpg
    
(#) vadi hozzászólása Máj 4, 2008 /
 
szevasztok!
tudna valaki nekem küldeni s51- es kapcsolási rajzot,
mert amit találtam az olvashatatlan
köszi
(#) tektonic válasza csaadaam hozzászólására (») Máj 4, 2008 /
 
jobban járnál ha megszakítós gyujtást tennél bele
(#) nyemi válasza vadi hozzászólására (») Máj 4, 2008 /
 
Szia , Yeti tárhelyét tudom ajánlani „csak” 60 darab Simson kapcsolási rajz van, fen. A link: http://www.kep.tar.hu/yeti2/50547911#2
(#) vadi válasza nyemi hozzászólására (») Máj 6, 2008 /
 
kösz ez jó oldal
(#) lesley hozzászólása Máj 17, 2008 /
 


Sziasztok!A segítségetekre lenne szükségem,ugyanis
vettem 1 simson s51 4seb.endurot és kicsit szaggatottan
megy,de nem áll le,alapjárat is ok.Melegen nehezen in-
dul és most jön a lényeg,a gyertya naon kormos.Ezért
én mint laikus 1ből a gyújtásra tudok gondolni,1ébként
tirisztoros gyujtású,indexes simo.A karbi átlett nézve+
gyertyát is cseréltem benne de nem az a baja
Megköszönném ha esetleg leírnátok nekem a tirisztoros
simo gyújtásbeállításának a menetét ill.kapcsolási rajzot
küldenétek.Haverom villamossággal foglalkozik,de még
simsont nemcsinált ezért kéne segítség.simson klub ol-
dalon meglenne csak nincs tagsági karim : Előre
köszönöm!
(#) lesley válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 17, 2008 /
 
Hello!Nincs megszakítója épp ezért nemtudjuk hogy
induljunk el Ezért kellene valami rajz vagy leírás.
Sajnos felénk nincs motorszerelő ezért szeretnénk mi megoldani a problémát.
(#) mex válasza lesley hozzászólására (») Máj 17, 2008 /
 
Valószinűsithető a tekercsbaj...
A leggyorsabb megoldás,ha kölcsön kérsz egy cseredarab egy próba erejéig. Általában kezdődő menetzárlat okoz ilyen gondot. A szikra szine milyen? Kiforog rendesen terhelés alatt is? Egy szkóp gyorsan kideritené:mérni kellene a gerjesztőtekercsen a feszültséget.
(#) szamóca válasza lesley hozzászólására (») Máj 17, 2008 /
 
Szia!
Nekem hagyományos megszakítós gyujtásom van, de pár hete ugyanezek a jelek mutatkoztak rajta. Nekem a gyujtótekercs cseréje megoldotta a problémát .
(#) nyemi válasza lesley hozzászólására (») Máj 17, 2008 / 1
 
Egy kis segítség . Üdv nyemi
(#) Krisz03 válasza lesley hozzászólására (») Máj 17, 2008 /
 
Idézet:
„kicsit szaggatottan megy”
Idézet:
„Melegen nehezen indul és most jön a lényeg,a gyertya naon kormos.”


Nem biztos, hogy ez elekromos hiba. Simán kaphat sokat, és azért kormos a gyertya. Megfelelő hőértékű (260) van benne? Főfúvóka 72-75-nél ne legyen nagyobb. Sőt még az utóbbi is sok egy széria gépbe.
Szóval érdemes ezt a részt is meglesni, és nem egyből nekiesni egy jól működő részegységnek.
(#) nyemi válasza nyemi hozzászólására (») Máj 17, 2008 /
 
Egy még lemaradt.

94-95.GIF
    
(#) szamóca válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 17, 2008 /
 
Ez igaz! A kormos gyertya nem volt a tüneteim közt, nekem őzbarna volt. Ez tényleg üzemanyagtúladagolásra utaló jel. Bár ő azt írja, [/quote]A karbi átlett nézve Kérdés mit ért ezen
(#) lesley válasza mex hozzászólására (») Máj 17, 2008 /
 
Hello mex!A szikra szine sárgás-kék és ide-oda dobálja Megfogadom a tanácsodat köszi szépen! :yes:
Üdv!
Következő: »»   7 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem