Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Padlófűtés vezérlés
 
Témaindító: Hegede, idő: Dec 8, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   65 / 104
(#) ktamas66 válasza jdani hozzászólására (») Dec 10, 2016 /
 
De akkor már csak 2,93 lesz . Ha amúgy a házon már van 15 centi, és háromrétegű ablakok, akkor már csak itt érdemes javítani rajta. Amúgy a 10cm még jobb lenne, csak az a lényeg az aljzatbeton ne legyen sokkal magasabb, mint az ajtóküszöb, mert akkor sokat kell fűrészelni. Ez nem a ki tud nagyobbat mondani, számolni kell, mert van az a határ aminél már úgysem javít annyit, mint amibe kerül. Ugye amíg a falaknál, ablakoknál -15°C külső hőmérséklettel számolnak, a padlónál elég a 0°C is.
Az árkülönbségbe be kell számolni a betonhálót is és a rögzítést.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2016
(#) jdani válasza ktamas66 hozzászólására (») Dec 11, 2016 /
 
A házon komplet rekonstrukció lesz, tehát ugyanmindegy mekkorát nő a padló, aszerint teszem az ajtófeleket is.
(#) ktamas66 válasza jdani hozzászólására (») Dec 11, 2016 /
 
Én általában úgy látom a probléma úgy merül fel: az adott pénzből kihozni a legjobbat. Persze ha nem a költség a korlát, határ a csillagos ég. Ha még a szerelő betonod is új lesz, ki lehet számolni a rétegrendet, hogy ne az áthidalókat kelljen farigcsálni.
(#) jdani hozzászólása Dec 13, 2016 /
 
Kértem online egy árajánlatot, ezeket küldték nekem. Nem hiányzik innen pár dolog? Túl egyszerű..
(#) zoszka válasza jdani hozzászólására (») Dec 13, 2016 /
 
Attól függ mi a végcél...
(#) jdani válasza zoszka hozzászólására (») Dec 13, 2016 /
 
Mondjuk azt írtam csak nekik, hogy árajanlatot kérek egy 120m² terület fűtésére. Mondjuk ami már nekem hiányzik, az egy keverőszelep, amit tudom hogy azért van a rendszerbe, hogy megvedje a túl forró előremenő vizet a csövektől.
(#) LazaHunter hozzászólása Dec 14, 2016 /
 
Sziasztok!

Ide is bekérdeznék, tudtok e megbízható gázkészülék szerelőt? Nem olcsóbb embert keresek, hanem megbízhatót, aki érti a dolgát, és nem célja átvágni
(Bp és környéke - Kistarcsa)

Rosszalkodik a Baxi Ecofour 24F -es kazánom, 1-2 hetente tölteni kell vizet, mert lemegy a nyomás, a feltöltés után meg 3,5 baron megy, csöpög a víz a biztonsági szelepnél.

Eddig valaki azt mondta, tönkrement a belső 8l-es kiegyenlítő tartály - és a rendszer egy pontjára tenne nekem külsőt - mert állítólag nincs ehhez alkatrész, és a biztonsági szelepet is kicserélné.
Egy másik azt mondja, szerinte a hőcserélő rossz, azt kell cserélni, de belső kiegyenlítője is van, azt is tud cserélni.

Tanácstalan vagyok, feleségem napokban fog szülni, jó lenne ha nem döglene le addig a fűtés

Köszi
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2016
(#) Kovabe válasza LazaHunter hozzászólására (») Dec 14, 2016 /
 
Szia
Az első a jó megoldás, egy tágulási tartály (ki van lyukadva a jelenlegi) és egy biztonsági szelep mert a jelenleginek már biztos hogy ki van a rugoja.
(#) LazaHunter válasza Kovabe hozzászólására (») Dec 14, 2016 /
 
Köszi, közben okosítom magam

Kezdem érteni, hogy miért baj a víz a szelepnél ... mert az nem a víz hanem a levegő csapolására van, ugye? És ha ott víz jön, akkor a tartályban lévő gumin átmegy a víz?

Hogy járok jobban? Ha ugyanannyiért cseréltetem a készülékben lévő tartályt, vagy felrakatok egy külsőt valahol a rendszerre? - amúgy ilyenkor nem gáz, hogy a másik rossz?
(#) Kovabe válasza LazaHunter hozzászólására (») Dec 14, 2016 /
 
Két dolog:
A tágulási tartály egy gumi membránnal ketté választott tartály, az egyik oldalában levegő van x nyomással a másik oldalon pedig aha felmenne a nyomás akkor víz.
A biztonsági szelep feladata a rendszerben lévő felesleges túlnyomás elvezetése mielött még gyengébb alkatrészt szétfeszítene a víznyomás.
Amire te gondolsz az a légtelenítő de annak teljesen más a feladata.
Jelen esetben neked a két nyomásfentartó eszköz ment tönkre.

Én a helyedben inkább választanám a külső tartályt (esetleg nem 8l-es hanem 15l-est) mert ha szerencséd is van ezzel a készülékkel (ne szidd mert lelke van és megbosszulja magát), az új tartály már nem fogja birni.
(#) LazaHunter válasza Kovabe hozzászólására (») Dec 14, 2016 /
 
Csináltam képet, ezen csepeg a víz.

A külső tartályt a padlófűtés környékére is lehet tenni? Mert leginkább ott van hely ami nem látványos. A készülék a fürdőben van, nem szívesen néznék ott egy nagy palackot

Csináltam egy képet a padlófűtés vezérlésről is, az az előszobaszekrényben van.

Amúgy mennyire sürgős ezt megcsináltatnom? Esélyes, hogy veszélyben az egész fűtési rendszer, vagy azért a túlnyomástól még védve vagyok?
(#) Kovabe válasza LazaHunter hozzászólására (») Dec 14, 2016 /
 
A túlnyomástol védve vagy amíg a biztonsági szelep működik
(#) LazaHunter hozzászólása Dec 15, 2016 /
 
Mindenkinek köszi a segítséget.

Ma meló után hazajöttem és leengedtem a vizet, majd felpumpáltam (~ 1 bar-ra), a víznyomást ~ 1.2 bar-ra engedtem. Most megy a fűtés, nem megy feljebb a nyomás a beállított értéknél, talán jó lesz.

Majd nézegetem, ha a közeljövőben megint produkálja a hibát, hívok egy szerelőt

Köszi VIM-nek a privát helpet
(#) gromek hozzászólása Dec 21, 2016 /
 
Az alábbi keverőszelep működéséről szeretnék valamit tudni, milyen állásban mit csinál? A padlófűtésemet szabályozta de elromlott az állítómotorja amit levettem róla. Ez elméletileg egy Junkers DWM20-as szelep, de a neten nem találtam róla semmit. A felső piros nyílnál jön a hőcserélőtől a víz, az alsónál megy a padlófűtés osztójába, a kéken kever vissza.

DWM20_002.jpg
    
(#) VIM válasza gromek hozzászólására (») Dec 21, 2016 /
 
Szia! Attól függ, hogy a kart avagy az állító részt hogyan vetted le róla. A legnagyobb értéknél teljesen kinyit az egyenes szakasz (piros nyíllal jelzett irány) és lezár a "csatlakozó", keverő oldal (kék nyíl felől). ez a modernebb változata a letöltött pdf-ben benne van minden.
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2016
(#) gromek válasza VIM hozzászólására (») Dec 23, 2016 /
 
Köszi a segítséget. Sajnos az újabb változaton nincsenek ilyen jelölések. Annyit megfejtettem, hogy most teljesen "nyitva" van (a sárga körben van egy kis jelölés ami a 9-re mutat). Most már csak az nem tiszta hogy, jobbra (R 1 3 5 7) vagy balra (L 1 3 5 7) irányba fordítva kever-e vissza?

DWM20_002.jpg
    
(#) VIM válasza gromek hozzászólására (») Dec 23, 2016 /
 
Szerintem a kép alapján könnyebben megérted. Igen így most teljesen nyitva van minden irányban. A jobb vagy bal oldali ágak nyomásesés beállítását lehet vele állítani. Ha a jelölés a kék nyíl irányába áll akkor 90 fokban elfordítva a működtető kart a keverés mértékét lehet állítani ....
(#) weend válasza VIM hozzászólására (») Dec 23, 2016 /
 
A csöveken hőmérsékletméréssel nem lehet ezt kideríteni?
(#) VIM válasza weend hozzászólására (») Dec 23, 2016 /
 
Talán egy jó csőhőmérővel .... az előremenő oldalon.
(#) jdani hozzászólása Dec 24, 2016 /
 
Üdv.
Miért, és milyet?
Padlófűtés tacker megoldással (EPS100ba szúrt lefogató fülek) vagy EPS100ra fektetett vasháló?
(#) yager01 hozzászólása Dec 26, 2016 /
 
Boldog Karácsonyt mindenkinek!

Még mindig nem tökéletes a rendszerem...mondjuk lehet soha nem is lesz az Az biztos, hogy a kandallózás továbbra is bekavar a földszinti 9 körös rendszer működésében. Egy kis visszatekintés: A földszinti csak padlófűtéses rendszerem 9 körből áll. Egy hordozható Computherm termosztáttal vezérlem a kazánt ami hőigény esetén kapcsolja a kazánt ami fűtik a 9 kört. A nappali+étkező helyiségben van a termosztát ahol elég sokat kandallózok. Logikus, hogy ilyenkor a padlófűtés nem indul el és a lenti, kevésbé használt helyiségekben eltűnik a komfort érzet. Átvihetném a termosztátot az előbb emlegetett lenti fürdőbe, íhy akkor is menne a kazán ha a fő helyiségben kandallózunk! DE ebben az esetben túlfűteném a fő helyiséget... elzárhatnám ilyenkor az osztót, DE ez meg macerás...

Lehet már korábban is írtam, hogy osztó gyűjtőt kéne cserélni. Mi a véleményetek erről: 9 körös térfogatáram szabályozásos LUXOR

A 9 kör adott, a térfogat áram szabályozással pedig végre be lehetne rendesen szabályozni a rendszert. Rendelnék pár motoros szelepet az Ali-ról és raknék be újabb rádiós termosztátot amivel a kieső helyiségeket vezérelném. Ha nappaliban kandallózok a termosztát OFF a szelepek zárnak, de közben ha a fürdő hideg akkor az ottani Termosztát kapcsol és nyitja a motoros szelepet és fűti amit kell...

A kérdés, hogy jó cucc e a linkelt Luxor és az alap elképzelés mennyire állja meg a helyét?
(#) weend válasza yager01 hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Szia!
A fő helyiségben motoros szeleppel elzárod a keringést, ha fűtesz a kandallóban. A termosztátot átrakod a fürdőbe, a motoros szelepnek raksz külön termosztátot, ami figyeli az étkezőt.
(#) jdani hozzászólása Jan 2, 2017 /
 
Üdv. A házban ahol csak padlófűtés van, lehet-e csatlakoztatni fürdőszobába törölközőszárító radiátort?
Nyújtana e elég meleget egy kis fűtésre, és szárításra?
(#) Dudus válasza jdani hozzászólására (») Jan 2, 2017 /
 
Szárítani tökéletes azonban mivel folyamatosan le van fedve fűteni szinte semmit nem fűt Érdemes a legnagyobbat venni ami csak befér, íveset, hogy könnyen lehessen ráakasztani a szárítandókat.
(#) jdani válasza Dudus hozzászólására (») Jan 2, 2017 /
 
Nade akkor lenne ennek így értelme nem? És hogy és hova kell bekötni? Gondolom rögtön a kazán előremenőjébe, nem a padlófűtés osztójába.
(#) Matheas hozzászólása Jan 2, 2017 /
 
Üdv! A segítségeteket szeretném kérni. Adott egy 2006-ban épült egy szintes ház. Zárt égésterű kombi kazán van. Elrendezés: konyha nappali egyben (46nm), két szoba (10nm) és (12nm) fürdő 10nm. Nappaliban, konyhában és a fürdőben padlófűtés van + a fürdőben törölköző szárítós radiátor. A két szobában pedig egy-egy radiátor. A szobatermosztát a nappaliban van elhelyezve. A szobatermosztát 20 fokra van beállítva. Másfél óra alatt be is fűti az egész házat. 3-4 órán keresztül tartja a nappaliban a 20 fokot, viszont a két szoba 2 óra alatt 18 fokra lehűl.
A két szoba nagyon hideg lesz mire újra bekapcsol a fűtés.Amúgy is a két szoba egy-egy fala északi oldalt van.Mi lenne a jó megoldás?
(#) JZoli válasza Matheas hozzászólására (») Jan 2, 2017 /
 
Az egyik megoldás az lenne, hogy az egyik szobába teszed a termosztátot ami a fűtést indítja és a padlófűtésben visszább veszed a fűtővíz hőmérsékletét. Így valamivel kiegyenlítettebb lenne a fűtésed és a szobák sem hűlnének ki.
(#) Matheas hozzászólása Jan 2, 2017 /
 
Köszönöm JZoli! Át is tettem a szobába a termosztátot. 1-2 nap után mondom a tapasztalatokat. Sajnos most egy 5 méteres vezetékkel oldottam meg a vezetékes termosztát áthelyezését. Nem tudom, hogy ha vezeték nélküli termosztátot veszek 3 db falon átmegy-e a jel?! Így nem kell szétvésni a falat a vezetéknek.
Padlófűtésnél mivel lenne érdemes szabályozni a szivattyút a direktbekötés (állandó üzem) helyett?
(#) Bakman válasza Matheas hozzászólására (») Jan 2, 2017 /
 
Általában Computherm termosztátotak szoktunk telepíteni, három fal határeset. Ha megoldható, vidd fel a vevőt a padlásra, ott nem látszik, merre van húzva a kábel.

Szivattyút, kazánt és úgy egyébként a teljes fűtési rendszert lehet vezérelni pár termosztáttal, relével, szivattyúval és motoros szeleppel (már amennyiben maga a rendszer alkalmas rá). Akár helységenkénti szabályzás is megoldható de a feltétele az, hogy a helységeket külön-külön el lehessen zárni valamilyen szeleppel.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2017
(#) JZoli válasza Matheas hozzászólására (») Jan 2, 2017 /
 
Nálunk eredetileg van különszobatermosztát, de azzal nem volt olyan jó. Most egy sima időkapcsolóról megy. Kettőig dolgozik aki legelőször hazaér. Így fél egykor indul a padlófűtés keringtetőszivattyúja, és este nyolcig megy. Ahogy figyeltem kb 2 óra késleltetése van (a szivattyú indulása után két órával érezhető a járólapon, hogy már melegszik és a szivattyú leállása után két órával még melegnek tűnik).Ez most megfelel a családnak.
Következő: »»   65 / 104
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem