Fórum témák
» Több friss téma |
De akkor már csak 2,93 lesz . Ha amúgy a házon már van 15 centi, és háromrétegű ablakok, akkor már csak itt érdemes javítani rajta. Amúgy a 10cm még jobb lenne, csak az a lényeg az aljzatbeton ne legyen sokkal magasabb, mint az ajtóküszöb, mert akkor sokat kell fűrészelni. Ez nem a ki tud nagyobbat mondani, számolni kell, mert van az a határ aminél már úgysem javít annyit, mint amibe kerül. Ugye amíg a falaknál, ablakoknál -15°C külső hőmérséklettel számolnak, a padlónál elég a 0°C is.
Az árkülönbségbe be kell számolni a betonhálót is és a rögzítést. A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2016
A házon komplet rekonstrukció lesz, tehát ugyanmindegy mekkorát nő a padló, aszerint teszem az ajtófeleket is.
Én általában úgy látom a probléma úgy merül fel: az adott pénzből kihozni a legjobbat. Persze ha nem a költség a korlát, határ a csillagos ég. Ha még a szerelő betonod is új lesz, ki lehet számolni a rétegrendet, hogy ne az áthidalókat kelljen farigcsálni.
Kértem online egy árajánlatot, ezeket küldték nekem. Nem hiányzik innen pár dolog? Túl egyszerű..
Mondjuk azt írtam csak nekik, hogy árajanlatot kérek egy 120m² terület fűtésére. Mondjuk ami már nekem hiányzik, az egy keverőszelep, amit tudom hogy azért van a rendszerbe, hogy megvedje a túl forró előremenő vizet a csövektől.
Sziasztok!
Ide is bekérdeznék, tudtok e megbízható gázkészülék szerelőt? Nem olcsóbb embert keresek, hanem megbízhatót, aki érti a dolgát, és nem célja átvágni (Bp és környéke - Kistarcsa) Rosszalkodik a Baxi Ecofour 24F -es kazánom, 1-2 hetente tölteni kell vizet, mert lemegy a nyomás, a feltöltés után meg 3,5 baron megy, csöpög a víz a biztonsági szelepnél. Eddig valaki azt mondta, tönkrement a belső 8l-es kiegyenlítő tartály - és a rendszer egy pontjára tenne nekem külsőt - mert állítólag nincs ehhez alkatrész, és a biztonsági szelepet is kicserélné. Egy másik azt mondja, szerinte a hőcserélő rossz, azt kell cserélni, de belső kiegyenlítője is van, azt is tud cserélni. Tanácstalan vagyok, feleségem napokban fog szülni, jó lenne ha nem döglene le addig a fűtés Köszi A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2016
Szia
Az első a jó megoldás, egy tágulási tartály (ki van lyukadva a jelenlegi) és egy biztonsági szelep mert a jelenleginek már biztos hogy ki van a rugoja.
Köszi, közben okosítom magam
Kezdem érteni, hogy miért baj a víz a szelepnél ... mert az nem a víz hanem a levegő csapolására van, ugye? És ha ott víz jön, akkor a tartályban lévő gumin átmegy a víz? Hogy járok jobban? Ha ugyanannyiért cseréltetem a készülékben lévő tartályt, vagy felrakatok egy külsőt valahol a rendszerre? - amúgy ilyenkor nem gáz, hogy a másik rossz?
Két dolog:
A tágulási tartály egy gumi membránnal ketté választott tartály, az egyik oldalában levegő van x nyomással a másik oldalon pedig aha felmenne a nyomás akkor víz. A biztonsági szelep feladata a rendszerben lévő felesleges túlnyomás elvezetése mielött még gyengébb alkatrészt szétfeszítene a víznyomás. Amire te gondolsz az a légtelenítő de annak teljesen más a feladata. Jelen esetben neked a két nyomásfentartó eszköz ment tönkre. Én a helyedben inkább választanám a külső tartályt (esetleg nem 8l-es hanem 15l-est) mert ha szerencséd is van ezzel a készülékkel (ne szidd mert lelke van és megbosszulja magát), az új tartály már nem fogja birni.
Csináltam képet, ezen csepeg a víz.
A külső tartályt a padlófűtés környékére is lehet tenni? Mert leginkább ott van hely ami nem látványos. A készülék a fürdőben van, nem szívesen néznék ott egy nagy palackot Csináltam egy képet a padlófűtés vezérlésről is, az az előszobaszekrényben van. Amúgy mennyire sürgős ezt megcsináltatnom? Esélyes, hogy veszélyben az egész fűtési rendszer, vagy azért a túlnyomástól még védve vagyok?
A túlnyomástol védve vagy amíg a biztonsági szelep működik
Mindenkinek köszi a segítséget.
Ma meló után hazajöttem és leengedtem a vizet, majd felpumpáltam (~ 1 bar-ra), a víznyomást ~ 1.2 bar-ra engedtem. Most megy a fűtés, nem megy feljebb a nyomás a beállított értéknél, talán jó lesz. Majd nézegetem, ha a közeljövőben megint produkálja a hibát, hívok egy szerelőt Köszi VIM-nek a privát helpet
Az alábbi keverőszelep működéséről szeretnék valamit tudni, milyen állásban mit csinál? A padlófűtésemet szabályozta de elromlott az állítómotorja amit levettem róla. Ez elméletileg egy Junkers DWM20-as szelep, de a neten nem találtam róla semmit. A felső piros nyílnál jön a hőcserélőtől a víz, az alsónál megy a padlófűtés osztójába, a kéken kever vissza.
Szia! Attól függ, hogy a kart avagy az állító részt hogyan vetted le róla. A legnagyobb értéknél teljesen kinyit az egyenes szakasz (piros nyíllal jelzett irány) és lezár a "csatlakozó", keverő oldal (kék nyíl felől). ez a modernebb változata a letöltött pdf-ben benne van minden.
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2016
Köszi a segítséget. Sajnos az újabb változaton nincsenek ilyen jelölések. Annyit megfejtettem, hogy most teljesen "nyitva" van (a sárga körben van egy kis jelölés ami a 9-re mutat). Most már csak az nem tiszta hogy, jobbra (R 1 3 5 7) vagy balra (L 1 3 5 7) irányba fordítva kever-e vissza?
Szerintem a kép alapján könnyebben megérted. Igen így most teljesen nyitva van minden irányban. A jobb vagy bal oldali ágak nyomásesés beállítását lehet vele állítani. Ha a jelölés a kék nyíl irányába áll akkor 90 fokban elfordítva a működtető kart a keverés mértékét lehet állítani ....
A csöveken hőmérsékletméréssel nem lehet ezt kideríteni?
Talán egy jó csőhőmérővel .... az előremenő oldalon.
Üdv.
Miért, és milyet? Padlófűtés tacker megoldással (EPS100ba szúrt lefogató fülek) vagy EPS100ra fektetett vasháló?
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Még mindig nem tökéletes a rendszerem...mondjuk lehet soha nem is lesz az Az biztos, hogy a kandallózás továbbra is bekavar a földszinti 9 körös rendszer működésében. Egy kis visszatekintés: A földszinti csak padlófűtéses rendszerem 9 körből áll. Egy hordozható Computherm termosztáttal vezérlem a kazánt ami hőigény esetén kapcsolja a kazánt ami fűtik a 9 kört. A nappali+étkező helyiségben van a termosztát ahol elég sokat kandallózok. Logikus, hogy ilyenkor a padlófűtés nem indul el és a lenti, kevésbé használt helyiségekben eltűnik a komfort érzet. Átvihetném a termosztátot az előbb emlegetett lenti fürdőbe, íhy akkor is menne a kazán ha a fő helyiségben kandallózunk! DE ebben az esetben túlfűteném a fő helyiséget... elzárhatnám ilyenkor az osztót, DE ez meg macerás... Lehet már korábban is írtam, hogy osztó gyűjtőt kéne cserélni. Mi a véleményetek erről: 9 körös térfogatáram szabályozásos LUXOR A 9 kör adott, a térfogat áram szabályozással pedig végre be lehetne rendesen szabályozni a rendszert. Rendelnék pár motoros szelepet az Ali-ról és raknék be újabb rádiós termosztátot amivel a kieső helyiségeket vezérelném. Ha nappaliban kandallózok a termosztát OFF a szelepek zárnak, de közben ha a fürdő hideg akkor az ottani Termosztát kapcsol és nyitja a motoros szelepet és fűti amit kell... A kérdés, hogy jó cucc e a linkelt Luxor és az alap elképzelés mennyire állja meg a helyét?
Szia!
A fő helyiségben motoros szeleppel elzárod a keringést, ha fűtesz a kandallóban. A termosztátot átrakod a fürdőbe, a motoros szelepnek raksz külön termosztátot, ami figyeli az étkezőt.
Üdv. A házban ahol csak padlófűtés van, lehet-e csatlakoztatni fürdőszobába törölközőszárító radiátort?
Nyújtana e elég meleget egy kis fűtésre, és szárításra?
Szárítani tökéletes azonban mivel folyamatosan le van fedve fűteni szinte semmit nem fűt Érdemes a legnagyobbat venni ami csak befér, íveset, hogy könnyen lehessen ráakasztani a szárítandókat.
Nade akkor lenne ennek így értelme nem? És hogy és hova kell bekötni? Gondolom rögtön a kazán előremenőjébe, nem a padlófűtés osztójába.
Üdv! A segítségeteket szeretném kérni. Adott egy 2006-ban épült egy szintes ház. Zárt égésterű kombi kazán van. Elrendezés: konyha nappali egyben (46nm), két szoba (10nm) és (12nm) fürdő 10nm. Nappaliban, konyhában és a fürdőben padlófűtés van + a fürdőben törölköző szárítós radiátor. A két szobában pedig egy-egy radiátor. A szobatermosztát a nappaliban van elhelyezve. A szobatermosztát 20 fokra van beállítva. Másfél óra alatt be is fűti az egész házat. 3-4 órán keresztül tartja a nappaliban a 20 fokot, viszont a két szoba 2 óra alatt 18 fokra lehűl.
A két szoba nagyon hideg lesz mire újra bekapcsol a fűtés.Amúgy is a két szoba egy-egy fala északi oldalt van.Mi lenne a jó megoldás?
Az egyik megoldás az lenne, hogy az egyik szobába teszed a termosztátot ami a fűtést indítja és a padlófűtésben visszább veszed a fűtővíz hőmérsékletét. Így valamivel kiegyenlítettebb lenne a fűtésed és a szobák sem hűlnének ki.
Köszönöm JZoli! Át is tettem a szobába a termosztátot. 1-2 nap után mondom a tapasztalatokat. Sajnos most egy 5 méteres vezetékkel oldottam meg a vezetékes termosztát áthelyezését. Nem tudom, hogy ha vezeték nélküli termosztátot veszek 3 db falon átmegy-e a jel?! Így nem kell szétvésni a falat a vezetéknek.
Padlófűtésnél mivel lenne érdemes szabályozni a szivattyút a direktbekötés (állandó üzem) helyett?
Általában Computherm termosztátotak szoktunk telepíteni, három fal határeset. Ha megoldható, vidd fel a vevőt a padlásra, ott nem látszik, merre van húzva a kábel.
Szivattyút, kazánt és úgy egyébként a teljes fűtési rendszert lehet vezérelni pár termosztáttal, relével, szivattyúval és motoros szeleppel (már amennyiben maga a rendszer alkalmas rá). Akár helységenkénti szabályzás is megoldható de a feltétele az, hogy a helységeket külön-külön el lehessen zárni valamilyen szeleppel. A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2017
Nálunk eredetileg van különszobatermosztát, de azzal nem volt olyan jó. Most egy sima időkapcsolóról megy. Kettőig dolgozik aki legelőször hazaér. Így fél egykor indul a padlófűtés keringtetőszivattyúja, és este nyolcig megy. Ahogy figyeltem kb 2 óra késleltetése van (a szivattyú indulása után két órával érezhető a járólapon, hogy már melegszik és a szivattyú leállása után két órával még melegnek tűnik).Ez most megfelel a családnak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |