Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Hát, egészségedre!
Aztán majd a láda, újból 100V-ot csinál belőle. Szűrni mivel akarod 3db 240Ah-ás aksival? De hát Te tudod üdv! proli007
Hy! ha az erősítőd 800wattot vesz fel, akkor oda sztem bőven elég egy 50A-es egyenirányító. nem azért ,de nem hiszem, hogy minden nap 500watt zenei teljesítménynél többet használnál...
El akarok kezdeni motorokat vezérelni, és nagyon megtetszett a Magyarok a Marson ventillátoros ötlete, mivel így nem kell a megfelelő mechanikai kivitellel (tengely, áttét, stb. ) foglalkozni, ha kisautót akarok csinálni. Van is otthon pár PC ventillátorom, viszont mivel csak az egyik irányba forognak, nyilván van bennük egy dióda. Gondoltam, csavarhúzóval leszedem a forgórész műanyag burkát, a diódát meg rövidzárral cserélem, csakhogy a burok nem jött le (nem hinném, hogy erősebben kéne lepattintani, ami akkora erővel nem jött le, mint amekkorával feszítettem, az inkább törni fog, mint engedelmeskedni). Egyszer láttam ilyen módon szétszedett ventit, és annak kényelmesen járt le-fel a borítása... Van valami trükkje a dolognak?
A venti hátulján találsz egy matricát ha ezt lehúzod
alatta van a tengely vége egy seeger gyűrűvel biztosítva a gyűrűt lepattintod a tengely kicsúszik ! De forgásirányt nem tudsz rajta (egyszerűen) váltani mert elekronikus vezérlése van .
Sziasztok! :wave:
Néhány wattos TDA2003 végfok IC és hűtőborda közé raknék valamit. /Hővezető pasztát illetve szilikon lapocskát kéne helyettesíteni házilag.../ Ez mivel lehetséges?
Miért nem jó a szilikon paszta? A szigetelés miatt? Mert akkor használj csillám lemezt! Ehhez sem árt a paszta, de a csillám lemez szigetel (galvanikusan).
Meg lehet csinálni, csak szerintem ez már gányolás kategória határát súrolja.
Használhatsz ideiglenesen szilikon spray-t (utána a környéken nehéz lesz festeni) vagy valamilyen hőálló zsírt (85-105C). A szigetelő lapocska helyett valamilyen szilikon gumiból kivágott alátétet. Viszont a csavar fejét hogyan szigeteled el, arra nincs ötletem. Azt követem, ha rendelek alkatrészt, általában hozzá csapok az ilyen forintos alkatrészekből 10-20 db-ot és mindig van otthon...
A csavarra zsugorcsőböl egy kis darabkát lehet tenni nyugodtan!
A borda meg IC közé pedig tehetsz bármit ami jól vezeti a hőt és nem az áramot Akár egy nagyon vékonyka valamilyen műanyag lap is megteszi, fólia... stb..
Köszi Fiúk!!! Beszerzek egy pasztát...
Frankye; azért nem jó egyik sem, mert most kapásból nincs itthon!
sziasztok ! az érdekelne hol lehet Bp-en hangszórót tekercseltetni?
Budapesten mindent lehet, csak meg kell találnod a helyet nem mint itt vidéken valamelyik nap el kellet mennem Veszprémbe egy kapcsoló miatt mivel itt nem kaptam sehol
Aubeck Ferenc: 337-6566, Bp. V. Múzeum krt. 19. III. em.
vagy Hangszóró 2000 kft.
Ha csak egy IC-t teszel a bordára, akkor csak szilikonzsír
vagy hőálló zsír ( mint az előbb lett emlitve) kell a fül alá. Egyéb esetekben el kell szigetelned a fület a bordától. Ez lehet csillámlemez mindkét oldalán megkenve szilikonzsírral, vagy hővezető (spec zsilikonos szigetelő) gumilap. Ennél nem kell szilikonzsirolni.
Sziasztok!
Lenne egy Xtension hangszóróm. Senki nem tud róla semmit. Még a neten sem találtam róla semmi. Ez egy 40cm-es mélyhangszóró. Kb 15kg. A mágnes része 6-7 cm és olyan 23-25cm. A hátuljára ez van írva: Xtension 15 B400 8Ohm. Vki tudna segíteni, hogy mit tud, mert mélyládát akarok csinálni belőle. Amúgy nagyon szépen és hangosan szól. Remélem tudtok segíteni. Üdv
Sziasztok !
javítok egy kapunyitót ami gyenge (nincs benne erő) 230V asszinkron motor, szerintem a kondi halt meg. megtudnátok erősíteni ebben? látszik a képen, hogy a kupak ki van nyomódva, nem tudtok olyan módszert amivel ezeket a kondikat lehet kimérni, igazából azt se értem, hogy mitől mennek tönkre. előre is köszi
Üdv! Nagyon egyszerű! Régi centrifugából kiszeded a 16mikroFarad-os kondit, illetve azért olyan gyenge mert már tényleg rosz a kondi, ilyenkor jobban melegszik a motor mert nagyobb a meddő teljesítménye, amit a kondinak kéne ellensúozni! A kondi amúgy egyszerűen 1-2 év alatt kiszárad(gagyitunning), még sajnos a zselés is(és ez van a képen is), veszt a kapacitásából is (méghozzá elegendő ahhoz hogy gyenge legyen a motor).
Persze ebből a 16mikroFarados kondiból is kettő kell! Az nem baj hogy 1mikroFarad-dal nagyobb. Utána olajozd meg az áttételt, a szennyeződést, el kell távolítani(forgács stb.) Remélem ez segíteni fog! Sok sikert hozzá! _ampervadasz_
Hello
Meg tudná valaki mondani, hogy mi az a FEED TROUGH kondenzátor? Sajnos a google csak az angolul tudókat részesíti előnyben Üdv.
Angol tudásom szerint a feed trough az azt jelenti hogy etetővályú
Erre én is rájöttem, mert megpróbáltam lefordítani. De sajnos fogalmam sincs, hogy hívhatják magyarul, hogy rá tudjak keresni.
Egyébként tv antenna erősítőhöz kellene, állítólag ezen keresztül kell bevinni a tápot az erősítő fém dobozába. De azért köszi :yes:
Műszaki angol szótárban megnézve, átvezető vagy átvezetési kondenzátor a jelentése, így keress rá! Amúgy én sem tudom milyen is ez.
Persze én is rákerestem, miután kikerestem a szótárból és láttam, hogy a találatok közül a Hobbielektronika oldalát adta elsőként és el is olvastam mit is írnak róla. Csak azt akartam elnyöszörögni, hogy még én sem találkoztam ilyen kondenzátorral.
:integet2: tudom béna vagyok....
de nem tudom letölteni az LCDSmartie 5.4.1 Beta -t Az lcdsmartie.com oldalon a Download link bead egy másik oldalt, onnan leszedem a .zip -et de abban nincs semmi csak egy .exe ha meg elindítom akkor kiírja hogy ez meg az hiányzik. Szóval ha le lehet máshonan tölteni akkor küldene valaki egy linket? Köszi
Kezdő vagyok forrasztás (meg úgy elektronika) terén, kaptam tanácsokat, hogyan is kell. Kipróbáltam először próbanyákon, gyönyörű volt, pont ahogy mondták. Aztán jött az első nyákom, hogy azon akkor nekiesek beforrasztani az alkatrészeket. Hát, nem tapadt a cin a részre, állandóan le akart jönni és így gusztustalanul ronda lett minden forrasztásom, ráadásul le is lehetett törni őket könnyen. A végén mégis más lett a gond: kiderült, hogy hiába marattam le a lemezt, az ott is vezette az áramot, ahol nincs réz. Hát ez elég nagy szívás.
1. Először is a forrasztást kérdezném, mi volt a rossz? A próbanyákon szuperált... A nyákom is le volt súrolva tisztára. 2. Mért vezetett az elvileg műanyagig maratott lemez minden része? Lehet kevés ideig marattam...? Köszönöm a válaszokat!
Régi forrasztóónt használsz? Az újjakban már van folyasztószer is, és könnyen tapad, folyik az ón. Vagy esetleg használj külön folyasztószert, olyasmi, mint a borostyán, narancssárgás-barnás színű.
Ha pedig a lemaratott részen is vezet a nyák, akkor valszeg nem marattad le teljesen. Tedd a nyákot fény felé, és azon a részen, ahol lemarattad, ott egy kicsit átlátszónak kell lennie. De nem teljesen átlátszónak, viszont a fényt látni lehet rajta keresztül. Ha bakelit nyákot használsz(barna színű), akkor nem biztos, hogy látni rajta keresztül a fényt. Üdv.
Bakelit sajnos. Kb. 5 percig marattam, nem tudom mennyi az ideális, gondoltam elég, mikor már láttam a lemez színét.
Vettem gyantacint és azzal csináltam. De mint írtam a próbanyákon tökéletes volt, tehát emezen a nyákon esetleg rosszabb a réz felület vagy nem tudom. Kis kb 10*10 cm-es lemezek, évek óta ott állhatnak a boltban szerintem (már ha ez számít... pl eloxidálhatott, voltak rozsadpöttyös darabok is, úgy kellett válogatni :s). Esetleg kellene vmi lakk forrasztás előttre is?
Szia!
- Az 5 perc, nagyon kevés időnek tűnik. - Ha a fotolakk takarása nem jó, a vasclorid megmarja a felületet, utána már nem forrasztható. - A felületnek fényesnek és fémtisztának kell lenni, akkor nem kell semmi lakk, azon szinte szétfut az ón. - Bakelit nyákor évek óta nem láttam, ne használd, könnyen le is jön a vezető sáv a lemezről. - Erős fényben, a bakelit lemezen is tisztán kivehető a sáv, ha már lemarta a rezet. (kézzel is érezhető) - A panelt forrasztás előtt polírpapírral csiszold meg.(fotó felvitele előtt is, víz alatt és zsírtalanítsd is) - Forrasztó lakkot, csak akkor érdemes használni, ha később használod a panelt, vagy a kész panelt lefújod a további korrózió kikerülése miatt. (Ez már lehet sima lakk is pld, Plasztik 70 v. olcsóbb Akrilán. Később még ezekkel is megforrasztható ez-az) - Hegedü gyanta (fenyö) a folyasztószerek java, hangszerboltban kapható is. Túl sokat használni belőle nem célszerű, ronda lesza forrasztás széle. Hosszú hevítésre elég (szén). Feladata, arra az időre az oxigén távoltartása, míg a forrasztás el nem készül. Alkoholban feloldva, még a panel is bevonható vele, igaz kissé csíkos lesz utána.) üdv! proli007
Még 1 gondolat, mert az elöttem szolo mindent elmondott.
Ha a maratás kész és jó is utána szintetikus higgitoval célszerü lemosni a kész foliárol a maradák fotolakkot, "azt nem mondom hogy csak a forrasztási pontokon, mert abba belezöldülnél, "....hanem ugy kilora, hogy ne legyen utba a forrasztásnak. majd egy jó kis zsirtalanitás, .......a lomexban lehet kapni kb 300-Ft ért forraszto kenöcsöt kis tégelyben ami nagyon sokáig elég.......és jo minöségü cinnel már mehet is a meló.....
Egyszer én is dolgoztam bakelit nyákkal, hát nem volt valami egyszerű az alkatrészek beforrasztása. Egyébként mivel maratod a nyákot? Nekem vas(III)-kloriddal kb. 20 perc. És addig kell maratni, amíg teljesen el nem tűnik a rézbevonat - először nálam olyan rózsaszínű pár perc után, aztán egyszercsak eltűnik teljesen.
Üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |