Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Sziasztok!
A képen látható gyári egyfázisú motor tekercskivezetéseit nem tudom beazonosítani a kapocslécre kötéshez. Melyik szín mit jelenthet? Folytonosságot mértem a vezetékek között, eszerint: A zöld semmivel sem "sípolt össze", a sárga+piros+fekete pedig egymással sípolnak, azaz folytonosság van köztük. Ezen kívül ellenállást is mértem: sárga-fekete között: 3,3 Ohm sárga-zöld között: 8,4 Ohm sárga-piros között: 1 Ohm piros-zöld között: 8,4 Ohm piros-fekete között: 3,3 Ohm zöld-fekete között: 6,1 Ohm Ez minden variáció. Kérlek segítsetek beazonosítani a motor belső kialakítását (esetleg egy rajz, hogy hogyan nézhet ki belülről a tekercsek összekötése), mivel én nem tudok rájönni, hogy lehetnek összekötve. (tudom hogy kell lennie egy fő és segédtekercsnek, de zavar, hogy négy kivezetés van(meg is lenne a két-két vég),de 3 ezek közül egymással folytonos és ezt nem értem. (zárlatos....???) Képek csatolva. Illetve érdekelne, hogy ehhez a 2,5kW-os motorhoz mekkora üzemi kondi kellhet? A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2016
Méréseid alapján a tekercs zárlatos. A motort rosszul rakták össze, mert a forgórész vasmagja kilátszik az ablakon. Annak az állórész vasmagjával egy síkban kellene lennie. Lehet, hogy addig püfölték a szétszedéshez, hogy elcsúszott a tengelyen.
Érdekes eredmény az is, hogy írod, a zöld semmivel nem sípolt össze, közben mindenfelé kis ellenállás mérhető.
Egyfázisú villanymotort bekötöttem a jobbra forgató kapcsolás alapján.
Állandó kondinak 100-125mikroF tettem. Fél perc után fel is forrt és kidurrant. Én kötöttem rosszul, hibás volt a kondi, vagy túl nagy volt állandó üzemre? A harmadik képen a kötődobozban mi az a két tekercses-rugós alkatrész? (Válaszokat köszönöm, sajnos nincs időm elmélyedni a témában, gondolom volt már ezerszer.)
Szia! Ennek a motornak nem kell állandó kondi, ráadásul ezt az indítókondenzátort nem szabad állandóra kötni, mert ezek bizony elpukkadnak. A rugós alkatrész az indítórelé, amely használatával nem kell nyomógombozni.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2016
Értem. Kondi nélkül csak a forgórész megtekerésével indul el. Melyik célszerűbb: Készítsek rá egy relés indítókondit, vagy kössek rá egy kisebb kapacitású állandó kondit? Eredetileg két 20mikroF állandó kondi volt rajta, csak elfáradtak. (A fenti indítórelé egy másik motor része, amit most kötök, abban nincs.)
Kondenzátor kell, de csak a felpörgés idejéig kell rákötni, nem állandóan. Ezt a 100µF-os indításra (nem állandóra) való kondit rákötheted nyomógombon keresztül vagy ha önműködő indítást akarsz, akkor kösd be az indítórelét.
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy ezt a motort be lehet e kötni 220-ra?
220-ra? 220 mire?
Hello! Pontosabban "230"-ra...vagy nálatok még mindig "220" volna?
De mivel 3 fázisú motort szeretnél 1 fázisról üzemeltetni: Bővebben: Link
Nálunk 230 volt van, esetleg 230V. 220, 230 semmiképpen sincsen.
Hello Marko!
Értem én, hogy nálatok 230 volt, és akkor most meg mennyi lett? ![]()
Javítsatok ki ha tévedek, de úgy tudom a hálózati feszültség effektív értéke +10% és -15% tűrést enged meg. Tehát elképzelhető, hogy náluk 220V van. Ettől függetlenül nála lemaradt a prefixum is, de gondolom értettétek a kérdést!
Szia! Ezt a motort be lehet kötni 220-ra is és mire hármat számolok arra is.
![]() ![]()
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 3 fázisú villanymotor, amelynek nincs meg az adattáblája. A motor elé szeretnék bekötni egy hőkioldót, hogy fázishiány vagy más probléma esetén védje a motort. Mivel nem tudom a motor teljesítményét, nem tudom mekkora áramerősséghez való hőkioldóra van szükségem. Mértem fázisonkénti áramerősséget, mely értékek: 3,3A; 3,3A és 2,7A Ezeket adjam össze egyszerűen (9,3A) és ekkora hőkioldót vegyek? Pl. 6-10A Vagy kell valami korrekcióval számolnom? Köszönöm a segítséget!
1. Háromfázisú motor minden fázisát figyeli a hőkioldó.
2. Hogyan mérted az áramfelvételt? Üresen pörgetve vagy normál terhelés alatt? Egyáltalán hogy tudod megállapítani a normál terhelést, ha semmit se tudsz róla? Legfeljebb fordulatszámmérővel, ha leterheled 2880-2920 fordulatig. A hőkioldót erre az 1 fázison terhelt állapotban mérhető áramra kell vásárolni és kicsit (15-25%) fölé állítani. Mágneskapcsoló van a motor előtt? Ha nincs, olyan hőkioldót, áramvédő kapcsolót kell venni, ami mindhárom fázist megszakítja.
Szia!
Ha a méréseid pontosak, a mester aki újratekercseli a motort, adatokat fog neked mondani.
1. Ok. Így gondoltam én is.
2. Lakatfogóval mértem, terhelés alatt. Egy darálót hajt a motor, lassú fordulaton. (900/perc) 3. Mágneskapcsoló van a motor előtt.
Akkor 1 db 3f, 4 A középértékű hőkioldó jó lesz.
Estét!
Az úgynevezett háromfázisú motorvédő relének, (azon kívűl, hogy egy vagy két fázis kiesésekor leállítja a motort), van még más funkciója is?
Nem igen pont ez az ami a funkciója mi kellene még ettől több ?
Akkor áramtalanít, ha a motor túl nagy áramot venne fel. Ezt okozhatja 1 fázis kiesése, vagy mechanikai túlterhelés is (pl. megszorult tengely, túlterhelt motor).
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2017
A főáramköri megszakítónak kismegszakító funkciója is van.
Azért kérdeztem, mert ilyen reléket elég borsos áron adják úgy látom.
Viszont kiagyaltam egy relés megoldást, ami ugyanezt a feladatot el tudná látni, olcsóbb alkatrészekből. Viszont a túláram, és a mechanikai megszorulás elleni védelmet az én áramköröm nem látja el (egyelőre). Dobok egy mórickarajzot. Szóval a lényege az, hogy ha egy fázis kimarad, akkor a hozzátartozó kis relé elenged, ezáltal megszakítja a három fázisú nagy relé mehúzófeszültségét, ami a 3 fázisu motor áramát kapcsolja... A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
Ezt már én is megépítettem egy hűtőkompresszor esetében, de nem igazán vált be. Feszültségcsökkenés esetén hatástalan, ráadásul a motorból visszajöhet egy kis feszültség, ami behúzva tarthatja a relét.
El kell szomorítanalak, nem garantált, hogy ez szándékod szerint működőképes is lesz. Elméletileg szép és jó, de gyakorlatban bizonytalan.
Ugyanis egy fázis kimaradása esetén akkora maradék, mandíner feszültség tud indukálódni a nem táplált motor fázis tekercsén, hogy vígan bent tud tartani a hibás fázison lévő relé is, tehát nem fog leoldani.
Oké értem a problémát...
Akkor mi lenne, ha nem 230V tekercsű fázisfigyelő reléket használnék, hanem pl 5-24V -osat, megfelelő ellenállásosztóval leosztva? AC előnyösebb, de akár DC relét is el tudok képzelni egy kis egyutas (vagy híd) egyenirányítóval és némi pufferkondival külön-külön minden fázisban. Vajon az így kimaradt fázisban indukált feszültség is elég lenne a hiányzó fázisrelé bentartásához? |
Bejelentkezés
Hirdetés |