Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Hát ez valóban egy hibrid, az elejéhez (UCH keverő fokozat) használd az eredeti rajzot, a végéhez meg a 313-as néprádióét. Sajnos az Orionnál az ötvenes évek hiánygazdálkodásában gyakori volt, hogy éppen úgy rakták össze a gépeket, ahogy alkatrészhez jutottak.... Ja, és az új elkókat illik belerakni e régi házába!
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2017
Köszönöm.
Egyelőre megpróbálom az eredetit beszerezni, ebay en találtam, 8ezer körül tesztelt jó állapotút. Más nem lesz akkor még azt megrendelem bele.
Kössz a választ!!
Üdv. mindenkinek! Egy érdekes Mambó magnó került hozzánk, mint donor. egy meglepő megoldás van rajta, ki van egészítve pillanat állj "kapcsolóval". Ha bármilyen fényképet nézek, ilyen megoldást sehol sem látok. A nyomó görgőt kézzel lehet felszabadítani. Valaki találkozott-e már ezzel a megoldással? Itt főleg Janó bácsira támaszkodnák, mivel azt hiszem, nála több készüléket nem sokan láttak. A felszerelt alkatrészek gyárinak tűnnek. Az érdekelne, hogy ez végül is egy barkácsolás, vagy volt valamikor ilyen próbálkozás? Teszek fel képeket. Köszönöm, ha tudtok segíteni!
Én sem láttam még ilyen megoldást, de lehet hogy egyedi megrendelésre gyártották valamilyen cégnek, diktafon (titkárnői) célokra. Erre volt példa más magnókkal is.
Köszönöm szépen! Elképzelhető, én is valami ilyenre gondoltam!
Keresd meg a terényi Magnómúzeumot, valószínűleg a mester többet tud.
És ha lehet ne használd donornak. Mint egyedi darab, múzeumban a helye...
Helló! Megszólalt a rádió, de a húrozás nagyobb gond mint gondoltam! Mivel a hatvanas éve, hetvenes évek elején csináltam ilyen, valamiért nem akar sikeredni! Annak idején volt egyfajta függöny zsinór, ami kiválló volt erre a feladatra. Most cipész cérnát találtam, ami lapos, - lehet, hogy ez is gond - és elég erős , nem nyúlik stb. A gond, hogy "egymásra másznak" és ezálltal megcsúszik a tengelyen, pláne, ha be van tolva a tengely a sávváltás miatt, le is ugrik a kerékről.
Annak az orsónak, ami a tengelyen van, elkellene csúsznia vagy mi lehet a gond?
Lapos cérna erre sajnos nem jó, az igazi valamely kőrszövött vékony zsinór, az nem mászik egymásra. A skálahajtó tengelyt javasolom felérdesíteni.
Voltam olyan figyelmetlen, hogy a képeket nem raktam fel, Ezúton potolom. Kössz a hozászólást. Keresnem kell valahol ilyet!
Azért ugrik egymásra mert rosszul van húrozva, A meghajtó tengelytől nem a skála görgőre kell menni, hanem vissza a dob aljára, és egy tejes kör után lehet lejönni újra a görgőre. Akkor nagyobb a távolság, és nem fut egymásra. A legjobb skálahúr pótló a legvastagabb sebkötöző cérna, az körszövött, csak nehéz hozzá jutni. A tengelyt ne érdesítsd fel, hanem inkább polírozd fényesre, , hogy mindíg középre tudjon csúszni a húr, hajtás csavarás közben.
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2017
Janó bácsi üdv én úgy tudom ha skála huzalt ujjra kell kötni ,
akkor kossuth állomás hoz kell csavarni és aról kell fell csévézni ha jol gondolom és jól monták ?
Én is így tudom, és az az állás majdnem zárt forgókondit jelent.
kovacspista üdv nekem is egy öreg műszerész barátom monta
Küldjek 1-2 guriga 9-est? Az már elég vastag, azt hiszem.
Azt nem tudom hogy milyen a 9-es, de biztos jó. Azt hiszem nem teljesen érthető amit írtam, ezért kicsit részletezem. Ennek a készüléknek eredetileg kettős, húrozása volt, két független húrral. Ezért a dobon a két vájat. Egyszer meg kell húrozni be kell kötni, a meghajtó tengely, és a dob között. Ha ez már megy, forgatja a forgókondit, akkor egy másik húrral a mutató mozgatást a dob, és a két görgő között. Aztán menet közben rájöttek, hogy ez egy húrral is megoldható, ezért megspóroltak egy rugót. Ha két húrral húrozod, és már jó az irány, meg megfelelő oldalon van a mutató Kossúthnál, akkor Te is rájössz az egyszerűsítésre. De maradhat kettős húrozással is. Igy nem fog egymásra csúszni.A Kossúth majdnem beforgatott forgónál van.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2017
Úgy tűik tudok szerezni alkalmas cérnát, utána beszámolok az eredményről!! A kettős húrozás nekem is eszembe jutott, de elvetettem, mert vagy 1970 óta nem láttam ilyet, gondoltam, hát mán csak nem, de ez egy igen régi rádió, bármilyen régi megoldás szóba jöhet! Ha lesz cérna, most már azért is megpróbálom mind kettő módszert!! Addig is mindenkinek köszönöm a segítséget!
Ugyan nem én küzdök húrozással (az enyémekben ép még az eredeti ), de a jó tanács mindig jól jön (remélem megtalálja, akinek kell).
Bocs elírtam, de már megtalálta.
A 70-es évek elején csináltam ezt a megoldást a Mambómra. Le ís írtam, dokumentáltam és beküldtem az Ezermester folyóiratnak. Nem közölték le, mondván, hogy elavult típus a Mambo. A dokumentációt nem küldték vissza, másolatom nem volt így az enyészeté lett. Látván a képeidet, gyanítom lenyúlták az ötletem.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2017
Semmi sem kizárt, mindig szerették az egyszerűbb megoldásokat, hogy nem fogadunk el valamit, majd újításként alkalmazzuk. Ennél a lemez szinterezésén látszik, hogy a vágási felületre is kiterjed, tehát nem utólag van kivágva, reszelve. A fogantyúja rá van fröccsöntve.
Igen, látszik a képen, hogy gyári de legalább is profi munka. Az enyémen nem is volt műanyag, csak alu lemez....
Minden esetre az elképzelés jó, és működik is! A fiam áttette egy megjavított, működő M5a tipusba, és üzemel.
Üdv Mindenkinek. Még az ősszel újítottam fel ezt a Vörös Szikrát. Most elkészült a doboz, profi autókárpitos csinálta (nem olcsón). Ime a képek a kész készülékről.
Már megint egy újabb szép munka. Gratulálok hozzá.
Nagyon szép lett! Nem csak a doboz a profi munka, hanem a többi is! Gratulálok!
Nagyon szép lett a magnó,remélem ,hogy az az Illést meg az Omegát fogja lejátszani,ey gond van vele,hogy a doboz nem eredeti,az előbb még olyan dolgok vetődtek fel a fórumon,hogy még az új elkót is a régi dobozába kell beépiteni,igy akár melyik profi asztalos tud gyártani egy világháborus rádió dobozt
Ez persze nem így van, a doboza az eredeti, a feliratok, táblák is azok, csak a műbőr borítást cserélték ki rajta. A dobozt lecsiszolták, és az új anyaggal bevonták.Még a színe is olyan, mint amikor kijött a gyárból 1955-ben.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2017
A hordozófülét nem lehetett volna rendbehoz(at)ni? Nagyon elüt, és valahogy szerintem az új bevonat is a táblák, feliratok patinájától.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |