Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Előgyújtás-szabályozás (PIC-kel is)
Lapozás: OK   2 / 3
(#) golyo01 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 25, 2008 /
 
nem a bonyorúltsággal van a baj, hanem az alakatrészekkel
(#) orgiusz válasza nyemi hozzászólására (») Ápr 25, 2008 /
 
Köszike!
Igyekszem összehozni, meglátjuk, hogy szuperál!
(#) Peti.Janka hozzászólása Ápr 25, 2008 /
 
Sziasztok nézzétek meg ezt:Bővebben: Link kimondottan ien autókhoz árulnak ien cuccokat. Nekem is van egy igc-60am amit eladnék mert feleslegessé vált.
(#) Peti.Janka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 25, 2008 /
 
Bocsi! ezt tudom csak gondoltam berakom ezt az oldalt hátha valakit érdekel mert azért egy iet nehéz összehozni és ha valaki nem érzi magát anyira ügyesnek az meg is veheti. én is inkább megvettem mint nekiáljak építeni, persze én nem is értek a PIC programozáshoz.
(#) golyo01 hozzászólása Ápr 26, 2008 /
 
szerintem egy 555 el is meg lehetne csinálni a késleltetést
(#) watt hozzászólása Ápr 28, 2008 /
 
Ezen a linken sok LADA tuningos dolog van. Régebben találtam komplett leírást egy motor vezérlésről, programmal, stb. De van egy csomó, ami nem PIC-es.
(#) tams hozzászólása Ápr 28, 2008 /
 
de tényleg!!
Most gondolkozok! miért nem lehet ezt mikrokontroller nélkül megcsinálni?
Csak akkor nem programozva lenne, hanem potméterekkel állítanám be a megfelelő értéket. Lenne egy potméter ami a az alapjárati értéket állítaná be és lenne egy másik ami a késleltetést, egy lineáris lefotást meg lehetne valósítani. Hiába tudok számokat megadni, ha nem tudom, hol milyen görbe a megfelelő. Úgyis a digitálisakkal is kísérletezni kell az optimális eredmény eléréséhez nem?

(lehet hogy kicsit elrogaszkodott a fantáziám)
(#) tams válasza golyo01 hozzászólására (») Ápr 28, 2008 /
 
igen 555! Az mindenre jó!
(#) Baxi hozzászólása Júl 11, 2008 /
 
Hi Mindenki
Én most csináltam egy gyujtás "modult" ETZ 250-re, de még a megszakító jelére megyen . Ezen szeretnék változtatni egy HALL szenzorral meg persze a mágnesével. Edig nincs is baj, na de ehez be akkarok rakni egy programozható előgyujtás szabályzót. Ezzel az a baj hogy plusz jelre megy. A hall és a modul is negativra kapcsol.
Tehát kellenne nekem valami kütyű amivel a HALL-tól kapot minusz jelett a gyujtásszabályzónak pluszra "konvertálja" és a kijővő plusz jelet pedig vissza minuszra. Remélem kivehető, hogy mit akkarok.

Tudom hogy van az igc60, de ez közel 20e ft, ez a másik pedig 9e ft.
Segítségetek elöre is köszönöm.
(#) FREDDI válasza Baxi hozzászólására (») Júl 12, 2008 /
 
Szia!

Világos a dolog. Két lehetőséged is van. megfordítod a hall-t, mivel a mágneses tér ugyan ugy marad, így pont fordított jelet fogsz kapni (tehát nem körben tekered, hanem ami idáig szembenlévő oldala volt az hátrafele néz, a hátsó oldal előre kerül).

A másik hogy egy tranzisztorral megfodítod. Lerajzolom, úgy egyszerűbb mint leírni.

A kijövő jelet az pedig más eset, oda tudni kéne a hogy mit is hajt, teljesítménnyel vagy csak jel kell?

Azért ezt a programozható előgyújtás szabályzót ne tagadd meg tőlünk. Ez az info olyan mintha azt mondanád van egy almám, de milyen? Szóval pontosan milyen? Mert engem is érdekel! De nagyon!
(#) tams válasza Baxi hozzászólására (») Júl 12, 2008 /
 
igen én is szeretném tudni mit lehet 9e-ért. Habár elégedettebb lennék, ha magam tudnám készíteni.
(#) Baxi hozzászólása Júl 12, 2008 /
 
Kösz a válaszokat, Én is veszem a innen a prg. gyujtást. Sub-ee nick néven lehet megtalálni a srácot, ha nem sikerül priv. üzeneten elküldöm nektek a címét.
A "tagjaink cikjei" közöt keresétek, van sok jó dolog még szoci motorokra
Ez a prg. gyujtás csak 1henger 2üteműre jó, szerintem ezért annyí.
(#) FREDDI válasza Baxi hozzászólására (») Júl 13, 2008 /
 
Szia!

Ha erre a gyújtásra akarsz hall-t tenni így ahogy van azt felejtsd el! Persze lehet! Bocs hogy kritizálom a kapcsolást, de a wartburgon már húsz éve használok tranzisztorost, és semmi gond nincs vele. Azt én csináltam (az elvi kapcsolást is), nekem elhiheted! Ezen kívül az én kéttranyós végfokom a négyhengeres motorokat is elhajtja (több üzemel
) üveghangig, pedig azok még nagyobb trafók, és kétszer annyit kell neki dolgozni is.

Átnéztem ezt a rajzot, és teljesen feleslegesen meg van variálva. Kezdjük a megszakítónál. A bemeneti osztó 150 ohm/1kohm, ami annyit tesz, hogy a hall-nak minimum 80mA-t kellene testre zárnia, az sok. Tranyóval sem jó igazán már ekkorát kapcsolni, ugyanis teljesen felesleges ekkora áram. 5-6 mA bőven elég lenne jelnek, és azt a hall is "szereti" már.

A két első tranzisztor után (bsx45) gyakorlatilag egy 180ohm-on keresztül hajtja meg a végtranyó meghajtó tranzisztorát, vagy is jelen kapcsolás szerint sokkal kisebb árammal terheljük a megszakítót vagy hall-t, ha az első két tranyót mindenestül levesszük a kapcsolásról! Teljesen felesleges így, nem is csinál semmit, csak a helyet foglalja!

Akkor nézzük a meghajtó tranyót. Eleve rossz helyre tette a 2,2ohm-ot! Azt nem a + és a tranyó közé kellett volna rakni, hanam a pnp tranyó (BD246B) emittere és a végtranyó (BUY69A) közé! Ez nem egy erősítő kapcsolása, hanem egy kapcsolóüzemü végfokozat! A ZPD2,7 az nem is kell, annak a helyén egy 470-820 közötti (kb., de az biztosan jó) ellenállást kellett volna tenni! A BUY69A tranyó bázisa és emittere közötti dióda (1n4148) nem kell semmire, de az gyakorlatilag a végtranyóhoz túl kicsi is, bármihez ilyen áramokhoz és impulzusokhoz, felejtsük el! De nem is kell!

Most akartam számolni a BUY69A bázisáramát, ez idáig fel sem tűnt, micsoda óriási áramot folyat feleslegesen!!!!!!!!!! Nem is értettem, miért kell ide BD246!!! Itt mindössze 1A-t kéne kapcsolni a végtranyó bázisára, erre ő Vagy 5A-t ráereszt!!! Ezért kell az a nagy BD! Ide egy 5-6 A körüli sokkal nagyobb bétáju kissebb tranyót kellett volna rakni! És az ellenállást a bázis és emitter közé, a meghajtó kollektorát pedig (BD246) felkötni simán a pluszra! Azt sem írta a leírásban, hogy a BD-t szigetelni kell a hűtőlemeztől, sok embernél akinek nincs rutinja nagy füst volt!

Mit írjak még? Ez egy katasztrófa! Én ezzel a gyújtással nem mennék egy métert sem! Most ránéztem a végtranyó adatlapjára. Kollektor-emitter között nincs gyárilag fordított polaritás ellen beépített diódája. Pedig a trafó gyújtáskor adhat neki! Csak az a két ZY200 fogja negatív irányban. Kellett volna oda egy gyors kapcsolódióda védelemnek. A két ZY meg felesleges, egy 1000-1500V-os sorkimenőtranyót kellett volna használni, ráadásul nem egy ilyen régi tranyót, egy olcsóbb kapható modernet. Én régebben S2000-est meg BU636-ot használtam (dehogy használtam, a wartburgon most is megy!). A kapható tranyók között lehet keresni olcsó és jó bétáju tranzisztorokat végtranyónak. TO3-ast nem biztos (tokozása), de a panelralegalább az újabb tokozásúnál a kollektort is be lehet forrasztani, nem kell egy csavarra bízni.

Röviden ennyi lenne! A két bsx helyére egy erősítő (kapcsoló üzem) pnp-npn tranzisztorral ez a végfok simán alkalmas közvetlen hall meghajtásra! Akár 1mA-ral is! És hall-al vagy megszakítóval is indul akár 6-7V-os akkufeszről is. Persze rendesen megkonstruálva a kapcsolást, nem így! Nem is merek egy szót sem írni az alkotónak, mert vérig sértődik. Pedig én nem akarok rosszat.

Ha hall-t akarsz feltenni, tranyós gyújtáshoz is jó, de olyan mágnes kell ami gyűrű, és 50% Észak, 50% Dél pólusu. Így 50% lesz a zárásszöge a trafónak. Más arányút is feltehetsz, 30% alá nem érdemes menni. Zárásszög=az az idő amig egy fordulat közben zárva van a trafó, ekkor épül fel a tekercsben a mágneses tér ami a szikrát fogja adni. 30% zárásszöggel olyan 10000 ford/perc-ig tökéletes a gyújtás hall vagy opto szenzorral és tranyós végfokkal. De lehet hogy a tizenkettőt is leforogja, de oda már jobb a 40, vagy 50% zárásszög. Kisebb zárásszögnél kevésbé melegszik a trafó.

Tulajdonképpen ez off amit írtam mert ez nem is előgyújtás szabályzó. Azért az infó sok embernek jól jöhet.
(#) orgiusz hozzászólása Júl 25, 2008 /
 
Sziasztok!
Itt egy-két oldal kapcsolással, meg más okossággal!
(#) balint1993 hozzászólása Szept 2, 2008 /
 
Sziasztok!!
Ez a gyújtás jó mz-re??
(#) szendi001 válasza balint1993 hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
Pár évvel késöbb ugyan, de válaszolok Most építem ezt a verziót módosításokkal, ugyanis a picet védeni kell.
(#) mrbecherovka hozzászólása Feb 14, 2011 /
 
Hát hol is kezdjem.Érdekes téma.Én skodához szeretnék egy áramkört.Két járható alternatívát találtam.Az első hogy belebarkácsolok egy jeladót az osztófejbe az addig stimt (lásd még bakony művek hibrid lada gyujtás), kicsit modernebb felfogásban (mosfet).De.Szeretném ha az előgyujtás szögét a szívósor depressziós nyomása befolyásolná ahogy azt eredetileg is.Nomármost.Vagy kell egy jó nyomásérzékelő szenzor, vagy meghagyva az eredeti váákummunkahengert annak tengelyére potmétert téve befolyásolni az előgyujtás szögét.
Ennél a pontnál lép be a 2. verzió:Ha már lúd legyen kövér.Figyelni a főtengely nullpontját, legalább a hűtővíz hőmérsékletét,illetve az éppem uralkodó teljesítményviszonyokat (szívosor nyomása),és még hozzá a pillangószelep helyzetét.Ezek az adatok illetve a változóik leirhatóak függvényekben, melyből az (nevezzük mostmár igy) ECU kiszámítja az optimális előgyujtási szöget.Tetszőlegesen kiegészíthető kopogásérzékelővel.
Hangsulyozom nem akarom ujra feltalálni a spanyolviaszt, ezen dolgok tanulmányozása segít megérteni a karburátoros benzinmotor működését, valamint izgalmas elektronikai és szellemi kihívás.
Nem utolsósorban kiküszöbölné azt a kellemetlen tényt hogy minden benzinfajtához után kell "hangolni" a motort,mely kényes és időigényes feladat
(#) hzsiga hozzászólása Jún 9, 2011 /
 
Üdvözlök mindenkit. A segítségeteket szeretném kérni. Van nekem egy gazella típusú kis teherautóm a gyújtás rendszerét szeretném átalakítani.Benzin-gázos üzemű. M-24-es Volga motor van benne. Arra gondoltam, hogy a hagyományos gyújtást teljesen kiszeretném felejteni és hengerenkénti gyújtást készíteni. A vákuumos és röpsúlyos előgyújtás szabályzás helyet pedig pic-es előgyújtás szabályzást. Nem kell, hogy bonyolult legyen, map szenzor kopogásérzékelő stb. Segítségeteket előre is köszönöm, jöhet email-be is.
(#) hzsiga hozzászólása Szept 5, 2011 /
 
Kedves mrbecherovka. Érdeklődni szeretnék mit sikerült a Skodához összehozni. Előző hozzá szólásomban én is valami hasonlót szeretnék építeni, csak éppen nekem segíteni kellene mert nem vagyok ennyire jártas az elektronikában mint Te.
(#) Baxi hozzászólása Ápr 1, 2012 /
 
Hi Mesterek!
Már rég jártam itt, de pár homokdomb s kész az égetőm
Szóval olyan projektet akarok előszedni amit pár éve már tologatok magam élőt ilyen-olyan okok miatt, de most már úgy néz ki hogy......

Végigolvasva ahogy láttam érdemi előre jutás nem nagyon lett a pic-es előgyújtás szabályzással.
Nekem az öreg ETZ-émhez kellene.

Élőszőr is ugye kell egy fix jeladó ami a főtengely végén van arra egy gyujt. vezérlő elektronika a. E kettő közé kellene az okosság.
Lenne egy elképzelésem a programot illetően és ez ügyben szeretném a véleményeteket kérni, hogy esetleg menyire bonyolítom túl meg ilyenek.

Szóval a jeladó szerintem a max fordulatszám előtt kellene hogy jelet adjon a picnek s így lehetne a max forduól teljesen a holtpontig játszani a kiküldött jelel hogy szikra legyen belőle megfelelő időben.
Beindításkor az első főtengelyről jövő jelnél a a pic elindítana egy időzítőt (timer 0), a 2. beérkező jelnél pedig az eltelt idő alapján elugratnám egy táblázatba ami az eltelt időhöz tartozó fordulatszám lenne (fordulatszámmérő). A timer 0 pedig resetelném és ?várná? a következő jelet.
A táblázatban X fordulathoz tartozna egy újabb időzítő (Timer X)ami már maga a gyújtás késleltetésnek az ideje lenne.
Na nagyjából ez lenne az elképzelésem.
Egyenlőre így hirtelen ránézésre atz kellene kisakkozni hogy X fordulathoz mekkora előgyújtás kell, van erre valammilyen képleta gyujtás szög meghatározására fordulatszám függvényében.
Gondolom a lőket hosz biztos kell.
Segítséget és ötletek előre is köszönöm.
(#) Baxi hozzászólása Ápr 1, 2012 /
 
Mentségemre próbáltam a helyesírási illetve az elírásokat korrigálni, de nem javította át a hsz-emet, hiába írtam át.
(#) kkrisz75 válasza mrbecherovka hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Kicsit off, de talán bele fér
De jó, hogy ilyen későn találtam rá erre a topikra.

Skodához teljesen felesleges építeni gyújtást, mert fillérekért kapsz hozzá.

A skodák egészen a feliciával bezárólag készültek központi injektoros rendszerrel. Az első központi befecsi még faros 120as kasztniban, 135GLi néven futott 1988-tól. Lényegében a favi/felicia blokk vas hengerfejjel. Majd alu hengerfejjel mentek fel a favoritokba és az I.-es feliciákra.

Ezeket a BMM rendszereket karbi helyre fel lehet tenni bármelyik 120as skodára. Természetesen jeladók és ECU, elhelyezésével. Kis átalakítás kell, de üzem képes, páran már használják. Az 1.3as favi motorokra meg csere szabatos, majdnem 100%ban.


A MPI, hengerenkénti rendszerek közül, felicia 1.3 MPI de még a Fabia 1.4 8szelepes MPI (vagyis skoda blokk NO VW) verzióból is le lehet kapni a motorról és bármelyik 1.3as (akár farosra) fel lehet tenni.

Igaz ilyenkor egyszerűbb már a motor csere. Minimális átalakítással bármelyik motor berakható még az 1000MB be is, vagyis bármely farosig bezárólag.

Így nincs értelme építeni. A gyárinál jobbat nem tudsz.
(#) kkrisz75 válasza Baxi hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Én simson S50re tervezem.

A problémám a jeladó és a jeladó kerék elhelyezése. Indukciós nem nagyon megy a lendkerékre, mert a mágnesesség bezavarhat, így marad az optikai, de oda vagy opto kapu kellene vagy egy opto csatoló vagy hasonló.

A fordulatszám mérés megoldott a skoda 120on már működik a jeladóval, ugyan ezen az elven itt is működni fog.

A főbb problémám, hogy a felső holtpontot hogyan határozom meg. Ha a jeladó fogak közül kiveszek egyet akkor mérni kell a fogak közti időt, és ahol az idő közel a duplája ott van a felső holt pont és onnan számol.
Vagy külön egy másik jeladót elhelyezni 1 bütyökkel a lendkeréken.

A számolás utána egyszerű.
A főtengely szög elfordulása alapján ki lehet számolni a felső holtpont előtti helyzetét a dugattyúnak. (vagy akár megméred szögmérővel.)

A fordulatszám alapján pedig ki lehet számolni ezt mennyi ideig tart a felső holtpontól körbe fordulva, megtennie a PL: 360-x fokot.

Így az első felső holtponttól számolja a következő gyújtási pontot. Amit változóban lehet fordulatszám függvényében változtatni akár 100 fordulatemelkedésenként, a pic tárhelye szab csak határt. Bár szerintem elég 1500-2000 fordulatonként változtatni.


A max fordulatszám teljesen mellékes, mert változik. Jó gyújtással magasabb mint rossz gyújtással.

Neked és nekem ami fontos az a felső holt pont és az alap járathoz tartozó előgyújtási szög. Az alá nem lehet menni.
Onnan meg csak próba és teszt és diagramm rajzok.
Pl ha te 1000 fordulatonként akarsz változtatni akkor pl 1000ig 5 fok 1100-tól 2000ig pedig 7fok... stb...

Azt pedig, hogy milyen előgyújtással jó, azt próbálhatod most is. Be teszed 5 fokra és mész a motorral és figyeled a viselkedést. Aztán 7 fokra és megint, és 10 fokra és megint...

Mindegyikkel máshol lesz jó a motor teljesítménye. Ezeket leírod és lesz egy gyújtás görbéd. Ezt be írod elsőre és ez lesz a kiinduló alap. Próbálgatsz és módosítasz amíg jobb és jobb nem lesz. (esetleg elviszed teljesítmény padra...) Vagy kérsz motorod típusát tuningolóktól véleményt tapasztalatot, milyen előgyújtást használnak, nekik hol jó. stb.
(#) Bonca válasza FREDDI hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Hello FREDDI!
Mit jelent az, hogy "50% Észak, 50% Dél pólusu"?

Bonca
(#) Baxi válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Hi
Mi robogónál csináltuk azt hogy a lendkerékbe fúrtunk egy x-mm-es furatot és abba raktunk egy kicsi rúd neodym mágnest. A jeladód pedig a lendkeréken kívülről raktuk és kapcsolgattuk a mágnessel.Nem tudom hogy Simonnál van e akkora hely a dekliben. Az etz-émen a hall jeladó nem volt megoldás mert a generátor mágneses tere megvitte az egészet. Most majd induktív sensorral fogok próbálkozni, ha az sem lesz jó maradt az optos megoldás. Gyújtás elektronika pedig a Freddi által konstruált kapcsolás hajtja már vagy 3 éve az etz-émet, köszönet neki még egyszer!! Tökéletesen megye azóta is, a gyertyát csak akkor látom ha évente cserélem szezonra .

Na vissza holtpontra, szerintem meg a gyújtási idő előtt kellene lennie a jelnek, mert ha holtponton ad jelet akkor minimum kettőt kell fordulni a főtengelynek hogy fordulatszámot tudjunk számolni és mindig csak utólag tudjuk kiszámolni a fordulatszámot nem pedig a gyújtás jel előtt, szerintem legalábbis. Még majd gondolkodok rajta lehet hogy még korán van és azért nem bírom felfogni amit írtál

A előgyújtást persze ki kell tapasztalni hogy mikor mekkora kell neki. Nekem most a holtpontól számítva visszafele 2,7mm van állítva és így nem is rúg vissza akkorát és nagyjából van alapjárat és húzni is húz vagy 5-5,5e rpm-ig, és ugye ezt hivatott majd a kegyere orvosolni hogy alapjáraton szinte holtponton fog szikrázni és mondjuk 500 fordulatonként majd növeljük ezt a távolságot a holtpontól.
(#) kkrisz75 válasza Baxi hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
A jeladó kerék nálam majd, egy 30 fogas, fogazott kerék. Így a fordulatszám mérés független a holtponttól. 20 fordulat/perc a mérési pontosság.(Az autómon is így van)

Tudom az autóknál a holtpont előttről számolja a gyújtás jelet a legtöbb esetben, de így pontosan meg kell határozni, hova teszem a jeladót a holtpont előtt, hogy a vezérlőnek még ideje is legyen kiszámolni a gyújtás pontot. Ezt a gyárban a mérnökök megoldják, de házilag...

Ha a holtponttól számolja az időt(elfordulás idejét, amiből a szög keletkezik) akkor még üveg hangon is van ideje bőven kiszámolni és nem kell méregetni és előre számolni a holtpont jeladó helyét.

A holtpont jel kialakítása ami nekem még döntésre vár.
Ha mérem is az időt, vagyis a két fog közt mennyi idő telik el, akkor arra is kell a programnak időt pazarolni, ráadásul, ilyen kis időknél, már számolni kell a program futási idővel. Ott ahol kihagyok egy fogat az idő több lesz kb 2x mint előtte lévő fogak közt, így onnan tudnám indítani a gyújtási pont idejének számítását.

A holtpont jeladós megoldás egyszerűbb, mert bárhova tehetem a bütyköt, de tényleg nem biztos, hogy elfér még egy jeladó a dekni alatt, és a bütyök pedig plusz súly ami fordulaton cibálja a főtengelyt.

A hall elem, nem működik azt "zseblámpa, és led" próbával már kitapasztaltam, igaz nem is adtam neki reményt sokat, mert ott a lendkerékben van bőven mágnes.
(#) Baxi válasza kkrisz75 hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Hi
Én maradok az egy jeladónál ami a max fordulat szám előtti helyen lesz, és hogy még legyen ideje gyujtás időt kalkulálnia is.
Pl.: 9000 fordulatnál kell neki 6mm -es előgyújtás, így a jeladót a felső holtpont élőt 10mm-re rakom, s szerintem bőven van ideje a mikrokontrollernek kiszámolni a megfelelő előgyújtási szöget/távolságot.
Ha még 4Mhz kristállyal hajtjuk a picet akkor is 1e művelet/ másodperc a sebessége.
Max fordulat legyen 10e /perc azaz 166 fordulat/sec.
Számolgattam már Én is ezt, de ahogy nézem megbírja majd, sőt mehet bele 20Mhz kristály is a pic-be
Szóval evvel nem lesz gond.
Itt a nem kicsi feladat ezt a prg-ét összehozni lesz!
De bízunk benne hogy ha megakadunk majd lesz segítségünk is.
Vannak itt vér profi Mesterek akik idáig mindig segítettek ha gondom volt.
(#) kkrisz75 válasza Baxi hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Ha a fordulatszámot 1 jel / fordulattal számolod akkor nézd meg mennyi lesz a felbontása és mennyi idő alatt kell mérned, hogy mérjen is fordulatot.
Minél kevesebb a jelek száma a keréken annál hosszabb idő kell, így hatványozottan nagyobbakat ugrik a fordulatszám mérő.
A kocsin az óracsoport mérése:
30 fogas keréknél 100ms os mérési idő alatt a képlet:
bejövő jelek száma x 10 (ennyiszer van meg 1sec ben a 100ms) x 60 és az egész osztva 30al (fogak száma)
10x60/30 = 20
vagyis RPM = bejövő jelek száma x 20 (20asával lépked)
Ha egy fog van és 100ms a mérési idő:
10x60/1 = 600
Rpm = bejövő jelek száma X 600 (600asával lépked, de alacsony fordulaton nem is mérne.)
Ha 1 fog van és 250ms alatt mér
4x60/1= 240
RPM = bejövő jelek száma x 240 (240esével mér de már darabos a negyed másodperc miatt)
A legideálisabb a 60 fog és 100ms lenne
10x60/60 = 10
Rpm = Bejövő x 10 (10esével mér és 100ms alatt ami szemmel nem látható, folytonos)
Én flowcodeban írtam a programot a kocsihoz is.
A fordulatszám mérés nem nagy szám.
A szögelfordulást jeltől mérni, vagy késleltetést pedig időzítővel, vagyis számlálóval, és ahhoz társított változóval meg lehet oldani.
Nekem inkább a gyújtó trafó fizikai, elektronikai vezérlése ami lehet gondot okoz majd.
Ha kell leírom a fordulatszám mérő elvi működését, folyamatát, amiből akár ha értesz hozzá "C"-ben is meg tudod írni... nekem a "C" magas kicsit. (Commodore+4en/64en basic-et anno, és PHP-t tanultam kicsit, de ez már sok)
Ennek a programját akarom felhasználni.
(#) janimester hozzászólása Nov 7, 2012 /
 
Üdv. Nagy erőkkel keresek pic-el megvalósítható működőképes programozható fordulatszámfüggő előgyújtás kapcsolást 2 ütemű motorokhoz. Neten a fele hamis vagy a program fájl hibás .. angol tudásom meg súrolja a plafont. Egyetlen egy kapcsolást találtam ami használható lenne de annak állítólag a szoftverét módosították ezért használhatatlan. Ide beteszem hátha valaki tud segíteni rajtam Bővebben: Link Akár milyen kapcsolás érdekel, csak ne legyen szanaszét inverterezve hanem egyből a cdi egységet kapcsolgassa és induktív tekercses jeladót fogadjon , nem szívesen hall-ozom át a fix lendkerekem.
(#) Jax hozzászólása Feb 10, 2017 /
 
Sziasztok!

Először is elnézést az új témáért, de szinte mindent átnéztem, ami topikot csak nyitottak erről a témáról, és nem találtam választ a kérdésemre! Az ezzel a témával foglalkozó topik 2012-ben gyakorlatilag el is halt.

Tehát szeretnék építeni egy az IGC-60-hoz hasonló működésű előgyújtás vezérlőt!
Első sorban az volna a kérdésem, hogy milyen alkatrésszel érdemes foglalkozni, amit tudok programozni?
Igazából a terv az, hogy van egy S50-es Simsonom, amivel szeretnék kísérletezni, játszani (csak hobbiból), de nem megvenni szeretném, hanem megtapasztalni a siker édes ízét, inkább megépíteném. Tehát nem kell mást tudjon, csak hogy egy bemeneten, a főtengely jelét figyelve ismerje a fordulatokat. Minden holtponttól számolva, a 360°ból levonva az előgyújtási szöget, külön fordulatonként lehessen beállítani más és más előgyújtást.
Hasonlóképp az IGC-60 vezérlőprogramjához. (A mellékelt képen látható)
Természetesen USB-ről programoznám, és egy program sem volna hátrány, ami tud kommunikálni az adott eszközzel.

A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Jax
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem