Fórum témák
» Több friss téma |
Ez meg azért nem jó mert ha a zéner feszültségnél kisebb feszültségre ami 5-6 V a motor már áll.
Olyan kell ami a mindenkori feszültséget 5/12 arányban osztja, sima kivonás nem jó. Ellenállás meg a motor dropját növeli ezért az sem jó. Ötletem van csak még szimulálgatom fejben, ah tól mutat akkor megosztom..
Ok, most esett le, hogy a rendszer nem csak 12 V-ot kaphat, hanem kevesebbet is.
Na erre jutottam. Lényegében két szorszkövető szembefordítva, a követést alapját meg a sín feszültség osztása adja. Mindkét irány kézi beállítást igényel a két potival (szimmetrikusra, vagy akár a tolatás lehet lasabb is mint a húzás...), túl bonyolult lett volna ha csak egy potival akarom megoldani mindkét irányt. Az áramkörbe minnél kisebb Vgsth fet kell, logikai fettel kb 1,5V tól indul a motor, és 20V ig biztosan kibírja az áramkör (osztóhányadostól függően többet is (Uds max határolja)).
Az irányonként beállított osztás*Usín emelkedik a motor feszültsége. A fet gétjét követie kell a szorsznak, az áramtól föggően kb 0.5-0.8V távolsággal. Tehát ha a gét a sínről van osztva (a potival) akkor a szorsz feszültség értéke is a sín oszott értékét kénytelen követni (bizonyos eltolásokkal, ezt hivatott a két dióda kompenzálni pl 1n4148). A másik követő ezalatt záróirányú GS feszültséget kap(0.7V)(meg az elöbbi, géten lévő dióda miatt!) és a diódája vezet. Ha a FETeket áthidaljuk egy-egy schottkyval akkor néhány tized volttal hamarabb indul a motor (1-1,2V körül kb). A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2017
Sziasztok!
Van egy ajtóm, ami a padló síkjában van. Ezt szeretném automatizáltan nyitni/csukni. A forgási pont a hosszabbik oldalán lesz. A forgási ponttal ellenkező oldalon lesz a sarokban egy pl. metrikus szemes csavar. Felnyitott állapotban a szemes csavarral egy magasságban a falba süllyesztek egy fém dobozt, amiben lenne egy pl. ablaktörlő motor. A motor a tengelyére csévélné fel a bowdent vagy egy fogaskeréken keresztül egy láncot hajtana, ami a szemes csavarhoz lenne erősítve. Két végállás között kellene oda-vissza mennie egy nyomógomb indításával. A végállások elérése előtt le kellene lassulnia pont úgy, mint egy kapunyitó esetében. Mivel Én nem értek az elektronikához ilyen szinten, ezért szeretnék valakit megbízni azzal, hogy egy vezérlést készítsen térítés ellenében.
Itt: Bővebben: Link.
Egyébként nem fölé kell rakni a motort, mert úgy nem tudja teljesen kinyitni, hanem legalább a forgáspont fölé, de inkább még hátrébb.
Üdv.
Szerintetek egy ilyen paszta a nyák és réz laposrúd közé bekenve mennyiben javítaná a vezetést? Bővebben: Link A nyáklap és a réz kb 2cm-ként össze van csavarozva kérdés hogy még pluszban megkenve egy ilyen anyaggal mennyire javulna a kontakt. Tudom próba cseresznye de eddig is próbált e már valaki ilyet? Nagyon sok amperről van szó ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2017
Szia, Nem próbáltam, de mennyi az a nagyonsok?? Hényszor van 2 cm-enként összecsavarva? Most mennyi az átmeneti ellenállás? Ki tudod mérni, vagy melegszik?
Amit linkeltél, az elméletileg szakadt nyák fóliák javítására való, esetleg autó-szálvédő főtést is lehet vele javítani. Szerintem az ezüst-paszta teljesen megkeményül, s hozzáköt a rézhez. Nagyon jó a vazetőképessége, és meglehetősen szilárd. Elméletileg jónak kell lennie, kérdés, hogy a 0,2mL menyire elég.
Rendeltem egy lökettel majd kipróbálom. Megkenem azzal és anélkül mennyi a drop feszültség.
AZ érintkező felület 12cm^2 de 6xM3 van 2cm-ként plusz a másik oldalról a csavar körül egy kupac furatgalván vissza az érintkező oldalra. Eddig nem volt baj de a maximumot szeretném kihozni.
Egyet én is rendeltem próbára, kványcsiságból, amit eddig wrap huzallal pótoltam felégett fóliákat, jó lesz-e helyette. Egy 10-es csavaron, olyan 3-400 A körül simán átmegy.
Te látod a nyák kialakítását, de ha egy 3mm-es laposrúd párhuzamosan van kötve egy 35um-es nyáklemezzel, nekem van tippem merre fog folyni az áram. A csavarozásnál legyen kicsi az átmeneti ellenállás.
Hali!
Nem tudom jó helyen kérdezem-e. Van jó pár dc villanymotorom 3-24 voltig. Viszont csak 1-2 van el látva feszültség információval. Honnan lehet megtudni hogy egy adott motor milyen feszültségről működtethető? Most hirtelen 2 akadt a kezembe. 1; 4,8 V, áramfelvétel (6 volton) 8,62 A. Mérete 4x2,7 cm, huzal kb 0,5 mm. 2; elvileg 24 V, áramfelvétel 6 volton 0,97 A, 12 volton 1,24 A. Mérete 6x3,5 cm, huzal kb 0,7 mm. Valamilyen fizikai, látható méretből lehet következtetni a neki megközelítőlegesen megfelelő feszültségre? Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok!
Véleményeteket szeretném kérni. A linken található mappában lévő motort szeretném meghajtani H híddal. (24V/200W/11,5A) Ez induláskor sokkal jobban megrántja a tápot, illetve a vezérlő feten keresztül a tápot.Ami 2db sorba kötött akku lesz,így elég nagy áramot fog tudni adni. A mappában lévő fetek állnak a rendelkezésemre. Melyiket ajánlanátok felhasználásra? Egy elég (mármint 4db a H-híd 4 ágába) vagy párhuzamosítsam őket? Szimpatikus a IPD127N06L (mellette szól, hogy 50A folyamatos terhelés) és a IRLR3705Z (mellette szól:pulse drain current=360A és RdsON=8mOHM) Szerintem ez kettő között lesz a befutó.Mindkettő logikai fet. AVR fogja dolgoztatni őket. Véleményetek?
Szia, Szerintem a 3705, de valami fet-meghajtót /IR2101, stb./ tegyél a kettő közé, ami olyan 18V-al hajtja meg a G-et, akkor elég gyors lesz, s a legkevésbé melegszik.
Ha Logic Level akkor miért jó az nekem/neki ?
Mármint vagyok lenni kicsit nem érthető.
Szóval: Ha Logic Level a fet, akkor miért kínáljam meg 18V driverrel a Gate-t, miért lesz az nekem/neki jó? Hisz pont azért Logic Level, hogy 5V is teljesen ki tudja nyitni. Nem? A párhuzamosításra nem írtál semmit, szóval akkor szerinted is elég lesz hídáganként egy fet.
Nem a feszültség a lényeg, hanem az áram. A FET gate-source kapacitásként viselkedik. Minél nagyobb árammal tudod azt feltölteni annál gyorsabban fog kinyitni. Minél lassabban nyitod ki (töltöd fel) annál hosszabb lesz az az idő amíg a FET-ed nincs teljesen kinyitva (nagyobb az Rds ellenállása) ami miatt fűteni fog. PWM-nél ez ugye minden periódusban megtörténik ami miatt már szignifikáns lehet az elfűtött teljesítmény.
Értem, köszi a magyarázatot.
H-híd közepére milyen alkatrészt érdemes tenni, ami a motor induktív visszarúgását megfogja? Érdemes tenni egyáltalán valamit? (természetesen PWM-el lesz majd vezérelve a motor)
Szia!
Ha a H-híd tranzisztoraival vannak diódák párhuzamosan kötve, akkor nem lesz gond.
Kép, kadarist hozzászólásához.
Köszönöm mindenkinek az infókat.
Milyen diódát javasoltok a fetekhez? Ami integrálva van, az miért nem megfelelő?
Nem minden FET tartalamz diódát, egyébként pedig extra védelem. Javasolt schottky diódák használata.
A benne lévő csip-dióda inkább csak egy parazita-elem. Ha jót akarsz, akkor egy megfelelő feszültségtűrésű Schottky vagy gyors diódát használj.
Mosfeteknél nem kell oda semmilyen dióda.
A MOSFET-el közös alapon lévő, a kialakítás során létrejövő dióda nem túl jó minőségű, lassú és nagy a nyitófeszültsége. Persze nem muszáj jó minőségű szabadonfutó diódát beépíteni, de ha megtehetjük, akkor miért ne.
Nem lehet fetet gyártani úgy, hogy ne legyen benne dióda. Ahogy Kadarist írta, "parazita diódá"-nak is nevezik. Általában a fet adatlapok specifikálják ezt a parazita diódát is, ez alapján pontosan eldönthatő, hogy ez megfelelő-e (a Kiborg által megadott linken lévő fet adatlap is tartalmazza a parazita dióda jellemzőit). Általában megfelelő szokott lenni. Szerintem akkor érdemes schotty diódával kisöntölni, ha a kapcsolási frekvencia olyan magas, amihez a dióda már lassú (ez általában kb. MHz-es tartományt jelent), vagy a maradék feszültséget, és ezzel a veszteséget akarjuk csökkenteni. Mivel egy motor PWM-jét a kHz-es tartományban célszerű választani, itt csak az utóbbi miatt jöhetne szóba.
Mutatok egy gyors diódás MOSFET típust, talán itt már nem okoz gondot ez a problémakör. Bővebben: Link
A belinkelt gyosdiódás fet gyors diódájának sebesség jellemzői rosszabbak, mint a Kiborg által válaszott fetek parazita diódáinak, egyedül a maradék feszültsége kisebb egy hajszálnyival:
trr=128nsec (typ) szemben trr=52nsec (IPD127), trr=21nsec (IRLR3705) Qrr=0,97uQ szemben Qrr=99nQ (IPD127), Qrr=14nQ (IRLR3705) Vsdmax= 1,2V szemben Vsdmax=1,3V (IPD127), Vsdmax=1,3V (IRLR3705) Magam részéről továbbra is úgy gondolom, hogy a fetek töbségében lévő parazita dióda általában megfelel, de mindig le kell ellenőrizni a specifikációt, és a felhasználás függvényében dönteni.
Nem néztem meg a választott FET adatait a linkelés előtt és ez is alátámasztja a megállapításodat. Mert ugye manapság már mindennél van egy kicsit jobb...
Motorvezérlőknél egyáltalán nem veszik foglalkoznak a belső dióda gyorsaságával. 20kHz nem nagy igénybevétel. Még Class_d erősítők is elmennek fast rr-time diódákkal.
Egyébként a párhuzamos dióda nem feltétenül oldja meg a problémát mivel hiába nyit egy kicsivel alacsonyabb feszültégen az nem jelenti azt hogy nem visz a parazita semmi áramot. Erre szoktak betenni egy soros diódát a drainre és fölé bekötni párhuzamosan. De ez plusz veszteség.
Sziasztok! Sok jót olvasok pWm-röl hatudna valaki segíteni keresek schottky diodát eredeti sr4-180r
helyet ez katalogszrint 40a 150v to220 és anód van a bordánv hütön egy 350a-os pWm-be kelene duálokban is csak közős katoduakat találtam. |
Bejelentkezés
Hirdetés |