Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Forrasztás a pákán túl
A pákának a saját, beépített K-típusú hőelemét használtam. Ehhez a szabályzóhoz sokféle érzékelőt lehet használni.
TA6-SNR
Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy a mellékelt képeken látható panelra hogyan lehet ráforrasztani jól egy alkatrészt...
Hegesztő panel, ami egy nagy hűtőbordán volt rajta szilikon pasztával, arról leszedtem és nagy nehezen (iszonyú kínlódás árán) leforrasztottam az alkatrészt róla ami a hűtőzászlaján volt ráforrasztva. Visszaforrasztani az újat viszont nem merem mert félek, hogy túlhevítem vagy nem fog ráforrani csak odaragad a páka vagy mindkettő... A kérdés: hogyan kell ezt szakszerűen ráforrasztani a panelra? (úgy, hogy sem a panelnak sem az alkatrésznek ne legyen baja...)
Csak a lábakat forraszd be az alkatrészre pedig tegyél hűtőzászlót.
Kell egy rezsó, amihez jó ha van egy hőszabályzó, vagy porszívóból bontott vagy épített triakos szabályzó. De ha az sincs akkor hőmérő vagy saccometer. Felteszed rá az egész panelt, 200-250 foknál már szépen dolgozhatsz rajta ...Ki fogják bírni.
A hűtőzászló nem jó, a nyákra van forrasztva a nyák meg egy jó nagy hűtőbordára van rácsavarozva hővezető pasztával...a hűtőzászló nagyon kicsi lenne...nagy hő termelődik...
A rezsó jónak tűnhet de ez az alkatrész csak max 175 fokot bír ki az áll az adatlapján, az ón 231 fokon olvad, ha az egész alkatrész átforrósodik tönkremegy. más megoldás kell...
Nem tartanék a hűtőzászlótól. Az igaz, hogy a NYÁK egy jó nagy hűtőbordán van, de a hővezető képessége nem túl jó. Ráadásul azt a bordát több alkatrész melegíti.
Vajon hogy bírja ez az alkatrész a vezetékelést? (STTH30R03CG)
Azt írja az adatlapja hogy "HIGH FREQUENCY SECONDARY RECTIFIER" vagyis nagy frekis alkatrész, arra gondoltam, hogy felfogatom a nagy bordára szilikon gumival elszigetelve és a lábait meg a hűtőzászlaját bevezetékelem a panelra. Nem tudom a működését ez befolyásolná-e a nagyfreki miatt...?
Es szerinted akkor hogyan tettek fel?
A 175 fok valoszinuleg csak a tartos mukodesi homerseklete. Siman odateszed, labat odaforrasztod es vegul a LETISZTITOTT feluletre siman onnal korbefuttatod. Nagyobb hoteljesitmenyu paka vagy pillanatpaka kell.
Ezt nem tudom, de nem is ezt javasoltam.
Mi a szervizben pillanat pákával cseréljük az ilyen tokozású cuccokat. Lepucolod a nyákot, teszel egy kis folyasztószert az alkatrész helyére, ráteszed az alkatrészt, beforrasztod a lábait, majd egy kis ónt odatolva jól átmelegíted a kis kilógó hűtőzászlót. A megolvadó ón az alkatrész alatt lévő folyasztószer hatására befolyik az alkatrész alá is. Ne félj, ki fogja bírni a melegítést. Több száz darab FET-et cseréltünk már ki így, egy sem ment tönkre. Pedig a FET még kényes a pillanat pákára is... Sima 50W-os Wellerrel nem érdemes kínlódni, mert kevés az 50W. Én a sima rézdrót hegyű pillanatpákát ajánlom hozzá.
Igen nem véletlenül van így építve. Ez egy hegesztő inverter teljesítmény panelja, ezért nem elég a hűtőzászló meg ilyesmi. Maga a panel sem a megszokott anyag, valószínű, hogy az egész egy alumínium-oxid - alu panel, és ezen van kialakítva a nyomtatott rajzolat. Ezért javasoltam a teljes aláfűtést, ha nem akarsz szenvedni vele. A pákára visszatérve, olyan páka kell, aminek nem csak a teljesítménye nagy, hanem az un. hőtömege, vagy érthetőbben a hőtartaléka. Vagy legalább 80W és olyan aminek jó a betét és a fej között a hőkapcsolat. De alá vagy előfűtés nélkül azzal is kínlódós.
A pillanatpáka sem jó e nélkül, mert a drótjába hiába van pumpálva a 100W a panel kirántja a hőt a drótból, és odaragad, taknyol, mire olvadni kellene, az egész környezetét fel kell melegítenie, és persze túlhevül ha sokáig nyomod neki, persze nem csak a forrasztási pont járhat így hanem maga a páka is. Ugye nem véletlenül a nevében a pillanat... A panel vetemedése sem elhanyagolható, ha egy ponton ugrasz neki egy komoly pákával, ez meg a smd kerámia kondikat nem kíméli, úgy elrepednek hogy szemmel nem látod, csak mikor leveszed esik kettő darabba...
Rendben van köszönöm, megpróbálom így ahogy leírtátok, valóban valami alu lapra van rányomtatva az áramkör és egy problémám még van amit nem írtam, hogy az alsó hűtőzászló forrasztási felület már elvált az alu nyáklaptól, már alá lehet dugni egy papírlapot, ez esetben gonodolom ha oda is forrasztom már nem tudja megfelelően átadni a hőt, arra gondoltam felülről a fet házat még lehúzatom egy alu lappal, hogy odanyomódjon a panelhoz...
Egyrétegű jellemzően ez a panelfajta, így szerintem nyugodtan kifúrhatod és applikálhatsz rá valami lefogatást.
Nem lehet a forrasztás idejére lecsavarozni a panelt?
Idézet: „Hegesztő panel, ami egy nagy hűtőbordán volt rajta szilikon pasztával, arról leszedtem és nagy nehezen (iszonyú kínlódás árán) leforrasztottam az alkatrészt róla ami a hűtőzászlaján volt ráforrasztva.” Ő írta az elején.
Szia!
Ebben a hozzászólásomban van két link a melegítős megoldásra. Nekem egy "szobagrillen" kb 140 fokra sikerült felmelegíteni és egy kb. 70-90W-os pákával simán tudtam forrasztani.
Szia, köszi a linket közben beforrasztottam, de csak úgy sikerült, hogy az elvált réznyákot levágtam szikével a még jó de lakkozott nyákról lekapartam a lakkot és oda forrasztottam be az alkatrészt de mivel így az messzebb került az eredeti helyétől így a lábait meg kellett hosszabbítanom egy tömör réz dróttal, hogy elérjenek a forrasztási pontra.
Sajnos az egész hűtőzászlót nem tudtam beforrasztani mert bármilyen pákával próbálkoztam odaragadt, így végül úgy oldottam meg, hogy az alkatrész hűtőzászlaját bekentem hővezető pasztával (szilikonzsírral) a nyákot felpolíroztam simára az alkatrészt odatapasztottam, leszorítottam és a hűtőzászló végét vastagon odaforrasztottam a nyákhoz, hogy legyen kontaktus. Ezt is csak úgy tudtam megcsinálni, hogy a pákát közben még melegítettem egy plusz hőpisztollyal 500C-os levegővel...hát így sikerült, nem a legszebb de működik...köszönöm a hozzászólásokat. A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2017
Üdv !!
Van egy ATMega328 PWM kimenetről hajtott IRF540 , ami egy ventilátor motort (hőlégpáka motorja) működtetne. Vajon elég a gate és a source közé egy 5,1K ellenállás, a motor pedig a drain és a +24V közé kerülne. Kell esetleg valami meghajtó, vagy leválasztó áramkör, FET és a mega328 közé? Köszi a választ !
Működik így is. Az, hogy kell-e meghajtó, a PWM frekvencia és a ventilátor áramától függ. Viszont, ha az a ventilátor egyszerű, DC ventilátor (BLDC motor), valószínűleg gyorsan tönkre fog menni a PWM miatt. Te így gyakorlatilag az motor belső elektronikáját kapcsolgatod folyamatosan.
Egy ilyen masináról lenne szó :
https://www.youtube.com/watch?v=j-0SdrnFm6Q ; https://www.youtube.com/watch?v=PSC3ASeTU8o#t=18.4475; http://e1ectro.blogspot.hu/2017/02/diy-desoldering-station-for-25.html Hogy milyen a motorja nem tudtam kihámozni, de az utolsó linken is FET-tel kapcsolja a motort ebből gyanítom a PWM-et.
Ha jól látom (eléggé kusza nekem az egész), vagy 12 vagy 24 V-ot kap a motor, nem PWM-et.
Viszont van egy sor az arduino programjában:
const int hGFanPWMPin = 9; // the output pin for controlling the heat gun's fan Ami (szerintem) a venti PWM vezérlését hivatott deklarálni. Tehát a kérdés, még mindig : az arduino 5V-ja képes az IRF540-et megnyitni? Nem tiszta minek az LM358 a FET elé (inv.bemenet- gnd felé75ohm + kimenet- inv.bemenet 6,8k visszacsatolás [az LM +5-és a gnd között])
Sziasztok. Volna egy szép nagy problémám. Pontosabban DIP64-es probléma (MC68000P10) -et kéne kiszednem éppen egészségesen. Mi volna erre a megfelelő megoldás? Túl nagy hogy hőlégfúvóval melengessem a panelt alatta, de ugye kárt sem akarok tenni a processzorban. A válaszokat előre is köszönöm.
Milyen panelba van ültetve? A panel kell még vagy annak nem számít ha sérül?
Nem számít a sérülés a processzor jöjjön ki belőle egyben.
Ha tudsz megfelelő méretű injekcióstűt szerezni, akkor egyesével ki tudod forrasztani a lábait.
És azt hogyan tudom megoldani,mármint injekciós tűvel?
Mert akad itthon egy 350C°-os hőlégfúvóm,eddig a nagyobb ic-ket ezzel mentettem,de ennél nem merem megpróbálni a dolgot mert ha elrontom nincs még egy ic.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |