Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Üdv!
Itt találtam. Ha nem jó elemtartó 2032-vel keresd
Üdv!
Igen,köszönöm, csak az a baj, hogy kifejezetten csak az az elemtartó jó bele mint ami a képen van, én is megtaláltam ezeket a szokványos CR2032 tartókat, csak ami a kulcstartóba kell abban tér el, hogy a két pin amit be kell forrasztani nem a tartó középvonalán helyezkedik el, a negatív polaritása kisé oldalra, ezáltal még csak véletlen sem lehet másfajtát beforrasztani és sajnos nem találom ehol ezt a tartót, vagy ennek valami alternatív megoldását.
Urak. Adott egy busz. Neoplan. Merci motor van benne. Vízhőmérséklet gondok vannak. Kèt vezetèkes hőgomba van benne. Ha az egyiket le testelem akkor az óra kiakad... Másik szálon se kèp se hang. Direkt testet adtam erre a szálra, de igy sem mutat az óra. Gomba kicserèlve vadi újra. Viszont sem ezen, sem a règi gombán nem tudok mèrni semmit..... Van valakinek ötlete?
Hali mindenkinek!Van nékem egy 1.1-es trabim!Reggel indítottam kb, félperc után egyszer csak le állt!!Idáig nemvolt vele ilyen problémám.Benyót kap,kivettem az egyik gyertyát,és nincs szikra!!Hol lehet,vajon a hibája?
Hali.És ezeket hogy tudom megnézni hogy,melyik jó-e? Esetleg kimérni vagy lámpázni?Mit hova kössek!?
Először mérd meg, hogy a trafóra megy e gyújtás +12V, ha igen akkor műszerrel mérj rá a primer és szekunder oldalra is ellenállásmérővel.
A primer és szekunder oldal az melyik a trafón?A gyújtás szál,a+12,és test mérővel?
Nem tudom milyen trafó van a trabanton de a műszer egyik kábelét a gyújtókábel helyére a másikat a 15-ös pontra és utána meg az 1-es pontra.
Az értékeket sajnos nem tudom, annak utána kellene nézni datába.
sziasztok.
Problémám lenne egy Audi a4 b6klimájával ami nem kapcsol be , vissza kigyul az econ gomb, diagnosztikán voltam vele azt mondták nem jó a nyomáskapcspló, kicseréltem de semmi, valaki valamit tudna mondani mit nézzek meg rajta?
Gáz van a klímában?
van, az van még hogy amit tettem rá helyette az nem pont olyan
a menet más de a csati az ugyan az , megoldottam hogy rárajam rendesen, elképzelhető hogy nem azt a jelet küldi mint a másik?
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék segítséget kérni Nappali Menetfény Világítás vezérlésével kapcsolatba, remélem jó helyen érdeklődök! Egy olyan vezérlőt szeretnék építeni egy egyszerű 5 lábas relé segítségével, hogy a helyzetjelző vezérelné a relét, és hogy ha felkapcsolom akkor a relé vált, és a nappali menetfény 50%-os fényerővel világítana pozicíófényként! A relét az be tudom kötni, csak azt nem tudom, hogy mi lenne az ami egy 50%-os fényerős áramforrást adna a nappali fénynek(6 db smd gyűrű lesz a menetfény, alapesetben stabil 12 voltról (feszültségszabályzóval), amit a gyújtás kapcsol). Készítettem egy kapcsolási rajzot, hogy érthető legyen hogy mit szeretnék csinálni, a kérdőjeles doboz a problémám! Elnézést kérek hogy ha nem szabványosak a jelölések! Én egy olyanra gondoltam eddig, hogy egy feszültség szabályozó lenne az, amit annyi voltra állítanék be, hogy a fényerő csökkentett legyen, csak nem tudom előre, hogy ez így működne-e (nem fog-e vibrálóan világítani a nappali menetfény amikor pozíciófénynek van használva)! Előre is Köszönöm a segítséget! Tisztelettel: Dávid A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2017
Szia, Egyszerű, mint a faék. Zárd rövidre a nyomi kapcsoló 2 vezetékét, ha elindul, vagy gomba, vagy gázhiány, ha nem menni kell tovább az elektronikán.
Szia, Nem sok értelmét látom, olyan kicsi a LED fogyasztása, de ha neked így tetszik keress rá a dc-dc konverterre, abből szerezz be egyet. Azon be tudod állítani a kívánt feszt. / A fesz, és a fényerő nem lineárisan változik.
Köszönöm a választ!
Ezek szerint akkor én is jóra gondoltam. Nem a fogyasztás miatt akarom csökkenteni a feszültséget, hanem hogy felkapcsolt tompított mellett (éjszaka) a nappali menetfény gyűrűk pozíciófényként működjenek csökkentett fényerővel (és helyettesítsék a helyzetjelző izzókat, mert ha átépítem a lámpát, akkor helyzetjelző izzót már nem rakok vissza). Nappal a gyűrűk Menetfényként funkcionálnak majd 100%-os fényerővel.
Hello! Én ugyan nem ismerem ezeket a szerkezeteket, meg nem is tudható mi van a birtokodban, de kétségeim vannak ezzel kapcsolatban. Mert ha a menetfény egy gyári akármi, akkor várhatóan van benne elektronika, ami a Led-eket vezérli. És ha ez így van, akkor egyáltalán nem biztos, hogy annak fényerejét csökkenteni lehet. Mert a Led-ek meghajtója lehet egy szabályzó áramkör, ami tápfeszültségtől függetlenül állítja be a Led-ek áramát. Esetleg egy Step-Up konverter van benne, és az is ugyan ezt teszi.
Tehát javaslom hogy próbára tegyél vele sorba egy izzót, ami csökkenti a feszültséget, és ha az tényleg csökken a fényerő, akkor célszerű továbblépni..
És KRESZ szerint sem oké.
"„A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a fénykürt funkciót – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.”
Ha ez valoban igy van, akkor rengeteg márka nem tartja be. Söt olyanok is vannak, amikor az index tompitja a nappali fényt....
Sziasztok.
Én úgy tudom, fél fényerővel használható este helyzetjelzőnek, (a tompított mellett), de átalakításnak számít, és engedélyköteles. Ellenben a nappali menetfény simán felszerelhető engedély nélkül, de lámpás használatakor ki kell hunynia. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2017
Üdv!
Köszönöm a hozzászólást! Ilyeneket fogok majd rendelni, csak idő mire megjön, és majd megnézem, hogy hogyan tudok csökkenteni a fényerőn ha megvan. Ha meg nem megoldható a fényerő csökkentés, akkor majd úgy kötöm be a relét, hogy ha felteszem a helyzetjelzőt, akkor a nappali fény kapcsoljon le. https://pl.aliexpress.com/item/2x-Angel-Eyes-80mm-3528-42SMD-Ring-L...723791
Üdv!
Én nem azt kérdeztem, hogy kresz szerint hogy oké vagy hogy nem oké, hanem hogy a fényerőt hogy tudnám csökkenteni. Sajnos most nem találtam meg az oldalt ahol olvastam a jogszabályt, de van olyan hogy a nappali menetfény világíthat csökkentett fényerővel, hogy ha ki van véve a helyzetjelző izzó, mert ilyenkor pozíciófényként működik. Amúgy meg nagyon sok olyan nagy új BMW-t látni, ahol a tompítottal együtt teljes fényerővel égnek az Angel Eyes karikák amik ugye nappali menetfényként funkcionálnak és ez sem szabályos ha már a kreszt nézzük. Meg a régi BMW-ken is sok olyan van, ahol csak van benne angel eyes gyűrű és nincs benne E jelzés, még is nappalifényként használják. Ha meg nem tudom csökkenteni a fényerőt hogy pozíciófényként használjam éjszaka, akkor meg úgy kötöm be, hogy kapcsoljon ki, hogy ha fel van kapcsolva a helyzetjelző (az ugye már szabályos bekötés)!
Gyakorlatilag nemcsak a BMW-n, de minden ujabb kocsiban ahol LED fények (is) vannak mindig teljes fényerövel világitanak. A drágább verziokban ( Audi, Ford stb) meg ha bekapcsolod az indexet akkor meg elhalványul az adott oldalon.
Szerintem a Kresz már nem egészen aktuális. Már amit ide beraktatok sem stimmelt szerintem soha, mert az EU szabvány a minimális távolságot 640 mm-ben határozta meg ( immár vagy 10-20 éve) s nem 600mm-ben ahogy a Kresz irja. Amikor bevezették a nappali fényt is volt több konfliktus. Valamelyik szabványban 21W ( vagy valami hasonlo teljesitményt irtak) s amikor megjelentek az elsö LED-k akkor ment a nagy vita, hogy mi világit jobban a Zsaporozec (stb) tompitott fénye vagy az akkor aktuális és uj 4-5W-s Led (E engedélyes). A kollégám még a hatosággal is ölre ment, mert buzerálták valamelyik vizsgán.
Ez esetben azt kell megnézni milyen megoldással készült eredetileg, de ahogy fentebb írták, nem biztos, hogy egyszerű lesz, ha elektronikus az eredeti szabályozás. Először vissza kéne rajzolni a kapcsolást, utána tudnál továbblépni.
Semmilyen elektronikus szabályozást nem tartalmaznak az SMD ledes Angel Eyes gyűrűk! A vezérlésüket én gondoltam volna megcsinálni relével, ugyanis nappali menetfénynek szeretném használni őket elsődlegesen, és hogy ha megoldható akkor éjszaka csökkentett fénnyel pozíciófénynek.
Itt a link, ilyenek lesznek a gyűrűk: https://pl.aliexpress.com/item/2x-Angel-Eyes-80mm-3528-42SMD-Ring-L...G6&
Akkor előtétellenállással próbálkozhatsz, amit a relé nyugvóáramú érintkezője kisöntöl, este pedig a világításra kötött relé tekercs segítségével csökken a LED-ekre jutó feszültség.
2 darab diódával kapuzod a relé tekercsét, hogy tompítottnál és távolsági világításnál is aktív legyen.
Hello! Úgy látom a képből, hiába volt az aggodalmam. Ez a "fából vaskarika", vagy is egy körbe hajtott Led-szalag. Tehát Sorba kötött Led-ek ellenállással. A 42Led 3-asával, az 14 ág*20mA=280mA. Kettő, a 560mA. Ezt a Fet borda nélkül is elviszi. Relé nem is kell. Az angyalszemet a DRL kimenet és a GND közé kell kötni. Alaphelyzetben 100%-al világít, és ha megkapja a helyzetjelző jelét, akkor a trimmerrel beállított fényerővel.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2017
Üdv!
Elnézést kérek, egy picit pontatlan voltam, mert úgy nézne ki a dolog pontosan, hogy lesz 2 db 94 mm-es gyűrű (link: https://www.aliexpress.com/item/2x-Angel-Eyes-80mm-3528-42SMD-Ring-...dari47) és 2 db 131 mm-es gyűrű (link: https://www.aliexpress.com/item/2x-131mm-Angel-Eyes-3528-57SMD-Ring...Qzo0L9). Tudom, hogy az elején 6 gyűrűt írtam, a másik 2 az 70 mm-es lenne, ugyanolyan mint a 94 mm-es, csak azt majd még eldöntöm, hogy teszek-e a ködlámpába is. Így azt szeretném megkérdezni, hogy az általad küldött vezérlő elbírja a 2 db 94 mm-es és a 2 db 131 mm-es angel eyes gyűrűket (mert ha elbírja, akkor a képek alapján el tudom készíteni a vezérlőt )? Csatoltam egy képet, csak hogy érthető legyen, hogy hogy nézne majd ki. Nagyon szépen köszönöm a segítséget és előre is köszönöm a választ! |
Bejelentkezés
Hirdetés |