Fórum témák
» Több friss téma |
Helló! Ez a pegas gép igazából köszönő viszonyban sincs az enyémmel, nekem Pegasus a neve...de felépítésre is teljesen más. A bal oldali panelt jól látod, a vezérlés pedig a túl oldalon lévő jobb szélső panelre van kötve... ielletve a zöld- fehér vezeték pár. Amikor elszált a panel, akkor GND-re húzta az egészet... Sajnos a diodák lába nem voltak elég hosszúak, így azokat csak leszorítva tudtam felszerelni...
Köszönöm! Időközben én is rájöttem, a szabadon futó dióda ment tönkre. Ezért kár volt rajzért kuncsorogni, egyszerűbb volt a történet mint amire számítottam. Még egyszer köszönöm!
Szép estét. Röpke kérdés segítség kérésem lennetőletek, Bodur mig 250 inverteres co gép neve "ami elég erősen hasonlít a Jasic mig 250 hez" 380V . Használtan rosszan jutottam hozzá hiba oka volt elsőre a toló motorban nem volt erő javítás kísérlet meg történ most már működik a toló rendesen,nem sokkal később azt gondolta a gép nem dolgozik tovább pontosan az igbt panelról 2 igbt keresztbe zárlatra ment kicseréltem mind a 4 IGBT, bele méregettem működött mind addig míg ívet nem fogtam vele ismételten kiverte az igbt ugyan úgy keresztbe vágta zárlatra be gorombultam új panel ára darabja 17000-30000 ft van benne 4db panel (dióda híd, IGBT, kontrol panel, 24v vezérlő panel) kicseréltem a létező összes IGBT-t, mosfet-et, tranyókat,vezérlő ic-ket, regulátorokat az egész bele került 14000ft IGBT-ből direkt többet rendeltem hát ha megunja megint magát amit nem cseréltem az a dióda híd de annak semmi baja. Sajnos megunta magát mert Ív fogás után ki ütötte az IGBT. Ezzel lenne a gondon vagy problémám ha már minden lényeges dolgot ki cseréltem akkor miért veri ki az IGBT-t tud nekem ebben valaki segíteni mit rontottam el vagy mit nem láttam?Előre is köszönöm a segítségeteket.
Én a vezérlés hibájára gondolok, bár írtad, hogy a vezérlő panelt is cserélted. Szkóppal meg kéne nézned a vezérlő jelet, nem nyítja-e az IGBT-et egymásra.
Amik maradtak: ellenállás , ferrit magok ,potméterek , kondik , zenner / sima diodák, csatlakozók ezek szemre is multival is jól működnek minden mást cseréltem.Viszont ha szkóppolni kell ahhoz kell keresnem egy szakit (nincs szkóppom)
Olyat keress, akinek legalább kétcsatornás szkópja van, mert minimum az kell hozzá, hogy a két jelalakot együtt lássa.
Alkatrészek cserélgetése kevés sikerrel kecsegtet, de azért nem reménytelen, csak az a kérdés megéri -e idő és anyagi ráfordításban. A felsorolt alkatrészek közül, a kondenzátor hiba a legvalószínűbb, vagy valami forasztási ill kontakt hiba, vagy a vezérlő IC ill. azok környékén lévő alkatrész -/ek/ hibája.
Amiket kellet meg amiket nem azt is cseréltem most 500ft-al nem leszek hátrább úgy voltam vele.A gép olyan 100000ft körül mozog neten használtan kisebb hibákkal én így, hogy cserélgettem alkatrészeket még a negyedét se értem el azért vágtam bele jó hiszemű reménnyel,ami viszont bosszant vagy érdekelne indulási áram miért fix 53.9 volt eleinte nem volt csak 33v de akkor biztos az IGBT szabályzása a ludas de a legbosszantóbb az egészben nincs hozzá kapcsolási rajz.
Szia, Pedig az fog kelleni, s leválasztott IGBT-k mellett járatni, mint ahogyan "ordog20" is írta, mert lehet egy 2 filléres tantálkondi a ludas, aminek időnként nem érintkezik belül a préselt lába, s elmászik a vezérlés. A másik, "tanyasi" módszer, az ex főnököm alkalmazta, Nyir.*-ból, a bal feső saroktól a jobb alsóig kicserélünk minden alkatrészt, garantáltan benne lesz a rossz is, itt viszont a forrasztásokkal kell vigyázni, nehogy valahol tönkremenjen egy vékony fólia, vagy lyukgalván, mert akkor megint nem ússzuk meg a hibakeresést!
"a bal feső saroktól a jobb alsóig kicserélünk minden alkatrészt, "
Ezzel csak egy hiba van, hogy az adott alkatrészek úgy "szerették" egymást, ahogy a panelon voltak. Azaz ha minden alkatrészt cserélsz, a munkapontokat az új alkatrészek miatt újra kell hangolni, mert egészen biztos hogy tűrésen kívül fog esni az új munkapont,és még az esetleges tévedés bele sincs kalkulálva.Az alkatrészek szórása nem teszi lehetővé hogy ugyanazon paramétereket kapjuk egy teljes alkatrészcsere után. Tehát feltehetően ugyanott lesz a delikvens ahonnan elindult, és lesz egy össze-vissza forrasztgatott panel a kezében.
Szia Pisti! Írtam, hogy a volt főnököm "észnélküli" jav módszere volt, igaz digitális panelokon, ott nincs mit hangolni, vagy 0, vagy megy
Hello! Megpróbálom újra hátha van ötletetek és érkezik válasz. Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok , hogy kaptam egy weco discovery 140-es inverteres hegesztőt, de sajnos hibás . Olyan mindha nem lenne ereje begyujtani a pálcát . Lenne ötletetek , hogy mi a hiba ?
Nincs áramszabályzás.Hogy mlért,azt neked kéne kideritened.
Hol kezdjem keresni ? Bocsi , de megmondom őszintén , hogy az inverter távoláll tőlem . Nem cagyok képben az inverterekkel .
Menj hozzá közelebb, távolról mi sem tudunk mérni. Rajzod van hozzá?
Más rajzok alapján (fellelhető itt hasonló) beazonosíthatod, visszarajzolhatod a kritikus részt. Aztán a hozzáértők nyilatkoznak a lehetőségekről, mérendőkről.
Sziasztok,
Hozzám került egy Migatronic PILOT 2400 -as Inverteres hegesztő, a táprészéről, valaki tudna egy kapcsolási rajzot küldeni? Az lenne a hibajelenség, hogy a bemeneti szűrő 1 µF -os kondija tönkrement, most a javítás alatt a bemeneti szűrőpanel ki lett kötve viszont a táprészen apufferkondenzátorokat kisütő ellenállások melegszenek! Az üresjárási feszültség jó 85V, hegeszteni is lehet vele, viszont 80-90 másodperc után a két kisütő ellenállás 130 fok fölé melegszik. (nem jelez hibát a vezérlőpanel).
Sziasztok,
Hozzám került egy Migatronic PILOT 2400 -as Inverteres hegesztő, a táprészéről, valaki tudna egy kapcsolási rajzot küldeni? Az lenne a hibajelenség, hogy a bemeneti szűrő 1 µF -os kondija tönkrement, most a javítás alatt a bemeneti szűrőpanel ki lett kötve viszont a táprészen a pufferkondenzátorokat kisütő ellenállások melegszenek! Az üresjárási feszültség jó 85V, hegeszteni is lehet vele, viszont 80-90 másodperc után a két kisütő ellenállás 130 fok fölé melegszik. (nem jelez hibát a vezérlőpanel).
Szia, Van aki dolgozik, s nem ül állandóan a gép előtt. Attól, hogy 2 óra különbséggel felteszed ugyanazt a kérdést, nem biztos, hogy hamarabb lesz rajz, ha létezik egyáltalán.
Ugynézki megvan a hiba ! Egy fet meg egy tranzisztor ment el . Köszönöm a segítséget ! Remélem a cseréjük megoldja a problémám !
Sziasztok!
Egyik barétom cucca (Asist Reiw140-DC) jött hozzám azzal a "hibajelenséggel", hogy "lógott a szíján a létrán és ahogy helyezkedtem, megmozdítottam, vállszíj kicsúszott és leesett a földre. Nagyot csattant, szikra és leálltak a ventilátorai.". Szétszedve egyetlen helyen van égésnyom -a burkolat belsejéről visszakeresve-, amely nem tudom, hogy milyen alkatrész, mivel a két hatalmas hűtőborda között van alkatrészoldalon. Szóval ki kellene bányászni a hűtött elemeket, a hűtőbordákat és csak utána van esély azonosítani. Esetleg valamilyen ötlet, mit kellene mérni-ellenőrizni, pl. hol (melyik részen) állítja elő a ventilátorok segédfeszültségét? Nagyon nincs kedvem ennyire szétszedni (lásd fent), ráadásul csak "érzésre". Előre is köszönöm az együttgondolkodást! BB
Ha segítséget vársz, vedd a fáradtságot és tegyél fel képeket, hogy tudjuk miről beszélsz. Ezer féle hegesztőgép van, mindegyik más. Ez meg annyira ismeretlen, hogy még a Google sem hoz rá normális találatot.
Nagy esélyed van egy IGBT zárlatra. Ahol szétégett az lehet a meghajtó fokozat az impulzustrafó után. Többnyire smd alkatrészek...
Sziasztok
Hoztak javításra egy Monkey 1660 IGBT- t hegesztőt.. Rajzot tudtok róla esetleg? Vagy valami címet ahol fellelhető?
Vettem egy FLINKE MMA-250 inverteres hegesztőt. Az ára volt szimpatikus, semmi szükségem a 250A hegesztőáramra. A cégnél levő kis inverteres géppel szépen tudok hegeszteni, de ez valamit nagyon rosszul csinál. Olyan, mintha kis szakaszokban csak lecsöppenne az elektródáról a megolvadt anyag, nem tudom szépen szétteríteni. Hegesztés közben, jó nagy áramnál, fröcsköl össze-vissza, de a varrat alakja olyan, mintha kevessellené az áramot.
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2017
Ha olyan mintha kevesellné az áramot, akkor próbáld meg kisebb átmérőjű pálcával. Szerintem érdemben maximum 2.5mm-es pálcával lehet használni. Ahogy néztem az árakat, leginkább barkács célokra vannak ezek a gépek Letört zsanért a garázsajtóról visszahegeszteni stb. A cégnél valószínű Hetra, vagy ehhez hasonló árkategóriájú gép lehet
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2017
Sziasztok!
Az ilyen és hasonló gépeknél érdemes kimérni a kimenő áramot, mert ezeknek nem szabad elhinni semmit. Én is hasonlóképpen jártam a gépemmel, de mióta kimértem és felírtam a poti mellé az áramerősségeket, szépen tudok vele hegeszteni. Igaz nekem nem pöttyözött, de mindent szétégetett amit csak lehetett. Ja és a kijelzőt is kikötöttem, mert az hazudott a legtöbbet, pofátlanul. A fröcskölés ellen pedig érdemes beletenni egy fojtótekercset, mert nagyon sokat jaívít a minőségen. Ránézésre amúgy a Centroweld gépeire hasonlít, valószínű a belseje is hasonló lehet. Túlbonyolítva nincs benne semmi. Üdv!
Avval tisztába voltam, hogy nem lehet ipari hegesztésre használni, de igy most még barkács célra sem.
Ez a fojtótekercs érdekelne! Méretezése, illetve hova kell berakni, primer vagy szekunder oldal, vagy az IGBT-k elé?
A fojtótekercset szekunder vastagságú kábelből érdemes tekerni U57 ferritmagra (régi tv-kben van ilyen) háttal összefordítva. 30-40uH induktivitás elég neki. Én a sajátomba készítettem Litze kábelt 38 mikrós lett az induktivitása. Tökéletes lett. Alig-alig fröcsköl és nagyon szép egyenletes a varrat. A bekötése pedig a kimenő ágba sorosan. Ki kell venni a kábelt vagy a lemezt a gépből ami a hűtőborda és a negatív csati között van. Különben pár oldallal visszább találsz fotót is róla.
Üdv!
A hétvégén annyi időm volt, hogy leszedjem a borítását. Tényleg alig van benne valami. Úgy nézem, hogy az impulzustrafó közvetlen az egyenirányított feszkót szaggatja, ami közvetlen megy a kimenetre, nincs benne semmi, ami az egyenirányítás után az áram símítására lenne beiktatva. Találtam tegnap egy vasmagot, de sajna az egyik oldala egy picit sérült. Próbára gondolom jó lesz! Lefényképeztem, de sajnos valamiért nem sikerül becsatolnom.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2017
Van némi igazad De...
Ahogy írtam is, értékelhető fényképhez nagyon szét kellene szedni. A fólia oldalról meg nem nagyon láttam értelmét feltenni egy fotót. Abban viszont igazad van, hogy még erről a képről is többet lehet (meg)látni, mint a semmilyenről. Mint pl. az is látszik, hogy pont a két hűtőborda közti alkatrész(ek)ről van szó, illetve mintha fólia is elégett volna... Halk megjegyzés: már nem szedek szét semmit az okostelefonos fényképhalmaz nélkül, mert nagyban megkönnyíti akár csak az összerakást, az alkatrészek azonosításáról nem is beszélve. Tehát egyáltalán nem fáradság, hanem szándékosság volt a "nem-csatolás" háttere... Lássuk a medvét! BB |
Bejelentkezés
Hirdetés |