Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Helóka. Félig meddig igen. Az érdekesség, hogy van rajta egy max485, illetve még néhány körítés, innen megy egy ssr meghajtás is, ami kapcsolja a futó motor komplett frekiváltóját. Az eléggé gyári cuccnak néz ki. Sajnos ebből a típusú padból ez az egy darab van a terembem, szóval se panel csere, se referencia mérés nem áll rendelkezésre. (A többi pad mind kisebb, ott már a pwm is sajátos megoldás, illetve az incline meg talán triakos, vagy valami 3 lábú jószág, nem néztem jobban meg, mert azokkal még nem volt baj.) Kábel törést azért tartom valószínűtlennek, mert akkor nem menne a manuális állítás fentről, mert kell mindkettő jel hozzá. Viszont az optó hibáján még nem gondolkoztam...
Ha a fentről jövő vez kábelt lehúzod, mit csinál?
Na ez most hirtelen jó kérdés, mert nem emlékszem. :/
Sziasztok. Hozzám került javításra egy HiPower elliptika kijelzője. Típust nem látok rajta, a teremben sem tudják, mi a típusa, nem mai gép, 2002-es. Az a hibajelenség, hogy bekapcsoláskor egyből elkezd sípolni, pár másodperc múlva a pontmátrix kijelzőn egy villáskulcs embléma jelenik meg. Más elektronika nincs a gépben, a kijelző megkapja a 12VAC-t, a terhelésállítást egy állandómágnes mozgatásával változtatja. Az állítómotoron van egy poti, ami a mágnes aktuális pozícióját jelzi vissza. Ezt próbaképp kicseréltem újra, a hiba megmaradt. Elsősorban az érdekelne, hogy a villáskulcs ikon milyen feltételek nemteljesülése esetén jelenik meg?
Köszi. A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2017
Hi Mesterek.
Szereztem egy hibás poadot. Olyan kérdésem lenne hogy a 180V dc motornak a fesz előállítását hogy lehetne megoldani? Nézegettem a DC-DC down converter-eket, de nem találtam 180V-ost. Segítséget előre is köszönöm.
Milyen szándékkal kell neked a 180V? Ha rákapcsolod a motorra, azonnal le fogja verni a biztosítékot. A futópadokban a sima 230V van egyenirányítva-szűrve, és a motorra PWM-mel van rákapcsolva a ~310V.
pfff, akkor nem értem. A motoron 180V van írva. Valami német konstrukció lehet a masina.
Már volt "javítva" a tápja, ezért inkább csinálok rá egy újat. Akkor Ucs-ben 310V, PWM Ueff ~ 180V jelentene a felírat a motoron? Csináltam képet a szerkezetről. A pwm kivezérlést azt megtudom oldani mikrokontrollerrel, a táppal van gondom. A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2017
Szinte az összes futópad DV motorra 180V-ot írnak, de ha a fényképeden lévő panelt megnézed, ott is csak a hálózat van szűrve, és egy IGBT kapcsolgatja a motorra. Amúgy nagy terhelésen lehet 180V is az effektív értéke. Új táp alatt teljesen új panelt értesz?, mert az nem lesz egyszerű, szinte egyszerűbb ha szerzel újat.
Igen , teljesen újat. Hát biztos nem lesz egyszerű, de szeretem a kihívást
Ahogy néztem a padot, van egy forgás jeladó a szalag tengelyén. Első nekifutásra ehhez akarom a pwm kivezérlést rendelni. Azaz adott/beállított X fordulat s ezt kell tartani a pwn vezérlésnek, emelet áram illetve fesz figyelés, hogy ne lépjem túl a kivezérlés a motor max áramfelvételét s feszültséghatárát. Szerintem ez gyárilag is így ment. Majd még a felső "monitort" akarom szétszedni hogy onnan mik jönnek ki, vezeték stb. Mert gondolom a monitor vezérlése ott van. Persze még átnézem a hardver-t, csapágyakat, motort stb. Mert biztos volt oka hogy elszállt a gyári vacak benne. Köszönöm a segítséget, így már megtudok indulni Majd jelzem hogy merre tartok a projekttel
Szia, ha nem proci-hibás ezt a deszkát simán meg lehet javítani. A FET alatt van a driver Ic-je azon nézzél jelalakot, ha a tápok megvannak s feláll. Mi a baja egyáltalán??
A fenti panellal a 2-3 opton keresztül van össze kötve, onnan kapja RX-TX vonalon a parancsokat. A fenti proci a gombokat mátrixozza be, illetve a kijelzést adja, vagy az Error kódot írja ki, ha a lenti proci küldi neki.
Szia, így vettem hogy szét volt szedve. Az eladó szerint egyszerüen nem indult. A "szerelőtől" már így kapta vissza. Nekem azt mondta panel hibás, még okával nem néztem meg.
A motort egy sima 12V os tápról, vagy aksitöltőről Ki tudod próbálni, a panelon először zárlatot, majd a tápokat nézd meg 320, 12+, 5+.
Üdv, ránéztem a csodára.
A panel indul, azaz a tápok megjönnek. Viszont a fenti kijelzőn csak négy vízszintes csík van: ---- A magasságállító motort állandóan vezérli . Szétszedtem s az érdekessége (számomra) hogy a végállás helyet egy 10K poti van, azta Még megpróbálok egy két kört futni vele, de szerintem nem fogok már előrébb jutni vele. Biztos látott szebb időket is ez a panel, tiszta folyasztószer maradványos. Ahogy nézegetem minden a fenti kijelző vezérel optokon keresztül, kivéve a pad motort. A futópad motor forog aksiról (12V), csapágyasnak nem mondanám. A kommutátor rendben van, nem látok rajta beégést. Más, nem tudja valaki hogy a futópad motornak mekkora a vezérelt PWM frekije? A pad görögök viszont csapágy cserések. Még meg akarom borítani a kijelzőt, hátha átlehet verni, ha nem akkor minden kuka s csinálok rá saját vezérlést. terv: sebesség , magasság állítás, s megtett idő illetve távolság kijelzés. Az eredeti panelhez hasonlóan optokkal vezérelve a motorokat.
Szia, A ----- ok nem a safety key hiányát jelzik? Benne van?
Hoztam pénteken egy kijelzőt, meg panelt, javításra, ha elindul, megmérem a frekijét, de a sebességhez inkább a kitöltésnek van köze. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2018
Szia, nem volt benne akkor, jól néztem sima red relé. Rakok neki egy mágnest
ok, előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2018
Az incline motorban is 2 féle van, az egyik a potis, a másik reed relés, az csak impulzusokat ad, akozat számolgatja.
Le tudnád írni, melyik Jx csatlakozóra mi csatlakozik?
Persze, melozok. Leghamarrabb hétvégén tudok ránézni. De rajta leszek
Szia
1: emelő motor betáp 2: emleő motor potija(végálás) 3: emelő motor vezérlése, ami a felső panelba/kijelzőbe megy 4: felső panel 5: forgás jeladó
Van benne néhány érdekes megoldás, nem világos a 4., miért olyan sok az a vezeték?? Habár, ha az emelő motort a felső panel vezérli, akkor lehet az egész PWM jelet ott állítja elő, s küldi lentre. Eddig csak 1 ilyen megoldással találkoztam egy USA padban... De ők zolban gondolkodnak! Érdekes lehet még az U6-7 típusa, mert a kondi melletti, Ux /nem látom a számát/ a FET/IGBT meghajtó. Ebben az estben az alsó "Lattice" csak a sebesség korrekció szerepét látja el, illetve az incline motor pozicionálását állítja be a szintén leküldött adathoz. Azért van benne 5 opto-csati, mert a jeleket külön-külön küldi le, s egy megy vissza a hibakijelzésre. Általában 2 szokott lenni a soros vonali kommunikációhoz, a felső proci/pic értelmezi a gombokat, vezérli a kijelzőt, ledeket, a lenti a kapott parancsot végrehajtja, elvégzi a terhelésfüggő PWM-korrigálást, a seb-jel függvényében, s vezérli az incline motort a kapott dőlésszögnek megfelelően.
Lassan de haladok. A négy vízszintes csík a safety miatt volt. Először az emelő motor vezérlése füstölt. Triac csere s potméter csere megoldotta, be volt rohadva a poti s fals jelet kapott a vezérlés, az meg addig küldte még bírta a félvezető. Na de a lényeg hogy üzemel. Szétszedve asztalon kiterítve működik minden, még egy bibi van vele hogy a km/h hiába állítom, a motor fordulata semmit nem változik. Még megnézem az igbt gate-n van e vezérlés változás a km/h gomb állítás hatására, de azt már tudom hogy 16KHz van a motor hajtva.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2018
Na, ez már jó hír, mert van, hogy a motor műanyag fogaskereke szakad szét ilyenkor. Csekkold le a FET-et, az alatta levő FET-drivert, /8lábút/, de amilyen faramuci, lehet a speed jelet is fentről kapja, így kövesd végig a driver bemenetét, hova csatlakozik.
Ok, köszi. Nagyon remélem hogy nem szakadt szét a hajtása az emelő motornak. Majd még megnézem. Most jelenleg ott tartok hogy nem tudok jelalakot nézni a gate-n. A FI relé leold . Szóval valami okosságot ki kell találni a szkópra.
Sziasztok. Horizon futópad panelt javítok, és egy érdekes dolgot találtam rajta, aminek nem tudom mi a szerepe: A bejövő 230V-ot a motor meghajtó rész diodahídjára egy relé kapcsolja rá, amikor a kijelzőn a szalagot elindítom. A diodahíd után van 2x330µF/400V kondi. Viszont közöttük van egy tirisztor is. Na ez mit csinál ott? Két lépcsős biztonsági kör? Köszi.
Ja persze, mert a motor + pozitív elektronika földje, ezt elfelejtettem mondani. vagy leválasztó trafó kell, vagy halkan írom, más meg ne hallja, földeletlen konnektorba kell dugni a szkópot. De vigyázni KELL vele nagyon, mert a 320 V-t kint van a házon!!!!!!! Ez a régebbi csöves, fémvázas gépeknél a nagyobb gond, senki ne legyen ott, ne is lehessen lehetősége bejönni megzavarni, telefont is elfelejteni, mindent, ami elvonná a figyelmet! Ha van gumilapra, vagy dupla szőnyegre, lábtörlőre rakni, s csakis falábú széken dolgozni. Mindent összekötni, s a lapot egy kapcsolós hosszabbítóról indítani.
Van egy előtöltő ellenállás a kondinak, hogy ne legyen olyan nagy hirtelen az áramfelvétele, mert az semminek nem jó. De hol van a thirisztor?
Itt nincs semmi ellenállás. Még NTC sem. A tirisztor a diodahíd+ oldala és a kondi pozitív oldala (és a FET) között van. Tulajdonképpen ha a tririsztor nincs zárva, kondik üresek, motor nem indul.
Nem a safety key van rákötve? Egy Ami szörnyedvényben találkoztam eddig, hogy relé helyett thyristor kapcsolta a nagyfeszt.
Szerintem nem, mert az ha egyszer lezár, csak akkor kapcsol ki, ha a tartófeszültség megszűnik. Az sem működhet, hogy a kondit fokozatosan töltse fel (fázishasítás, félperiódusban), mert ott már egyenfeszültség van.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |