Fórum témák
» Több friss téma |
De, kb. így. És mi következik ebből a teljesítményre vonatkozóan?
Sziasztok.Egy kis segitséget szeretnék kérni.
Van egy 1 fázisú freki váltóm mely 2,2kw os. Vettem egy olyan esztergát amin egy 3 fázisú (nem 230/400) nem lehet deltába kötni) 5,5 kw os motor van,ezt üzemeltethetem hosszú távon a váltóról?Nem lesz baja semminek? Persze tudom hogy nagy mértékben teljesitmény csökkenést jelentene a csillag kötés miatt de ugye ha jól gondolom akkor ez a jelen esetben nem gond mert a motor 5,5 ös a váltó pedig 2,2 es. Köszönöm amsegitséget.
Milyen váltó? Kép/típus esetleg?
1 fázisú (mármint aminek a kimenete 1 fázis) ritka, mint a fehér holló... Majdnem mondtam, hogy mióta vadászok rá ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2017
1 fázis be 3x230 ki.
Tipus: Toyo Denki VF61M 2R222
Illetve ha mondjuk járathatom is a motort a váltóról akkor mekkora teljesitmény esés lesz?(mivel a tekercsek 400 helyett csak 230V ot fognak kapni).
Ha csodák csodája működne, akkor 3,3 kW teljesítmény esés minimum lenne (5,5-2,2) De itt valami különleges eset van, mert 4kW felett már delta motorok vannak, és nem szoktak annyira túlméretezni egy esztergán a motort, hogy ez így működjön.
Pedig működik,elindul,teszi dolgát csak nem mertem sokáig járatni.
Az adat táblán 380V csillag van. "és nem szoktak annyira túlméretezni egy esztergán a motort, hogy ez így működjön." Már mint arra gondolsz hogy kevés lesz neki a 2,2 az 5,5 helyett? Nem lesz kevés,pont ma beszélltem egy fickóval akinek 2,2 es hajtja. (Ja ugyan ez az eszterga kijött gyárilag 3,6mossal is) A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2017
Ha már csak a 380V-os beköthetőség van a motoron, a frekiváltón a motor feszültségét illetve a kimeneti max feszültséget is állítsd be a beállítható maximálisra (240V? vagy több?).
A motor biztosan nem fog leégni mert a 2,2kW-os frekiváltó áramkorlátja adott, nem is lehet beállítani a motor névleges áramát, legfeljebb esetleges túlterhelődés esetén a frekiváltó letilt. Az egy dolog, hogy 5,5kW-os motor van beépítve, de lehet, hogy ki sincs használva ez a teljesítmény. Akár elég is lehet a kisebb teljesítményű táplálás, legfeljebb kisebb fogásokban kell esztergálni. Egyébként meg a puding próbája az evés.
Az az egyik ok hogy ekkora motorral is szerelték hogy kontrázni is lehet ezeket a motorokat,az az ellenáramot kapnak és kisebb főorsófordulatnál szinte azonnal megállitható.
Pont az ellenáramú fékezésről kéne leszoktatni a gépkezelőket. Most a napokban szívtam egy Vörös Proletár széttört sebességváltójával, ahol csak fogaskerék, tengely meg csapágyak cseréjével lehetett a hibát orvosolni.
Hát igen,előfordul az ilyen.
Valaki legyenszives segitsen már hogy ennél a frekiváltónál hogy tudom állitani azt hogy mit irjon ki a kijelzőn.Pl Volt vagy Hz stb.
Részletesen kellene Pl:úgy ahogy a képen van. MON gomb-Auto1 kiválaszt-Pt-és azon belül fel/lefutás. Ezt előzőleg egy itteni nagyon rendes srác bogozta ki nekem és irtammfel. Köszönöm szépen.
Ha így néz ki mint itt a képen, akkor a 72 oldalon van valami leírva róla. Bővebben: Link
Bocsánat, de az én angoltudásom már ehhez kevés.
Nem kell bocsit kérned,én sem tudok angolul,forditgattam google forditóval de nem jövök rá hogy melyik gombot nyomjam és azon belül hova menjek.
Ez amit linkeltél ez egy újabb tipus. Az enyém ez
Tyű, ez még szebb! Ez hollandul van, kicsit hasonlít a németre
![]() 1. Üzemmód 2. Funkciók- mód 3. Monitormód Az Enter billenyttyű lenyomásával lehet a paraméterbe belépni, majd beállítás után, újbóli megnyomással jóváhagyni a beírt értéket. Egyelőre ennyit tudtam kihámozni belőle. ![]()
Köszi,és melyik az a 3. Mód a monitormód?Mit ir ott ki?Szerintem "Auto3" De majd közbe én is nézegetem és kimegyek nyomkodom hátha okosabb leszek.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2017
Szirty kolléga kellene ide,az keni vágja az ilyeneket,csak sajjos nem tudom az elérhetőségét,adatlapját meg valami miatt nem tudom megnézni
![]() Idézet: „Szirty kolléga kellene ide,az keni vágja az ilyeneket,csak sajjos nem tudom az elérhetőségét,adatlapját meg valami miatt nem tudom megnézni” Ez sokszor előfordul. Annak általában oka van, hogy nem lehet valakit elérni. Leginkább kettő: - Vagy Ő nem szeretné (gyakori). - A másik ritkább (annak meg nagyon komoly okának kell lennie). De nem értek hozzá.
Azért nem elérhető, mert "legkedvesebb barátja" mondva csinált ürüggyel úgy kb...szta innen mint macskát...
VF61M-nél az üzem közben kijelzett értéket a MON gomb nyomvatartásával állathító. Addig kell nyomni amíg a MON LED nem világít. Először az FR__ jelenik meg (forgásirány) A le/fel gombokkal lehet ezt átváltani. Pl. ha C___-re állítod akkor a motor áramot fogja kijelezni az inverter névleges teljesítményének százalékában. P___ a kimenő fesz (szintén százalékban). Van még pár, de túl sok lehetőség nincs sajna.
Na szép
![]() Köszönöm szépen az infót,igy boldogulni fogok. Annyit még megnéznél nekem ha szépen megkérlek hogy ez a váltó tudja e a PB és PA kapcsokon a fékellenállást? Állitólag fékellenállásnak egy vizforraló fűtőszál is megfelel. Szerinted? Köszönöm segitségedet ![]()
Bár a leírás ami itt van nem sokat említ a fékellenállásról, de azt igen hogy tudja kezelni.
A teljesítményéről és értékéről mély hallgatás. 100 Ohm alá nem mennék. Ha megfelel a nem vezérelt fékezés is, akkor inkább DC fékezést javaslok. Azt is tudja és akkor nem kell fékellenállás.
Sziasztok!
A V/F karakterisztikán milyen határokon belül lehet állítani? Van egy szállítószalag, amin egy áttételes villanymotor van és már 25Hz-en nem hajlandó elindulni, csak sipol a motor. A Közép frekvencia és Közép feszültség 32V és 25Hz volt beállítva, ez így nem kevés? A Frekvenciaváltó Omron J1000 3fázisú bemenettel rendelkezik, a villanymotor valami ráépített frekvenciaváltós volt, de zárlatos a frekvenciaváltó rajta, alatta viszont ugyanúgy ott a 6db kivezetés ami csillagba lett kötve az elektronika pedig kidobva belőle. Igazából megpróbáltam azt hogy a középfrekvenciához nagyobb feszültséget állítottam be és úgy elindul, de nem tudom meddig lehet állítani, ezért inkább visszraktam alapbeállításra addig amíg nem tudom. Mondtam a tulajnak hogy áttételezni kellene a meghajtást (bordásszíj), hogy 40Hz-en menjen úgy a szállítószalag ahogy kell és akkor lehet állítani le és fel is valamennyire. Jelenleg 20Hz-en kellene működnie hogy tudjanak az emberek válogatni a szalagon. Köszönöm a segítséget!
25 V egyértelműen kevés. Mindenképp följebb kell vinni, de miután egyetlen adatot sem írtál a motorról, nehéz megmondani hogy mennyire...
100 V-ra tippelnék elsőre. Ha egyértelműen túl gyenge, akkor érdemes növelni, ha túlzottan melegszik akkor csökkenteni.
SEW Eurodrive
R17DT80N4/MM07/BW1 Cos: 0,99 0,75kW 50Hz 380-500V 1,90A r/min 1400
Helló!
A motornál van megadva valami amit a frekvenciaváltónál fel lehet használni? Találtam adatlapot is a motorhoz, de ilyesmit nem találtam ami használható lenne. Köszi!
Idézet: „A V/F karakterisztikán milyen határokon belül lehet állítani?” Vannak erre gyári "presetek". Teljesen más kell egy szivattyúnak (ha nem térfogat kiszorításos) és egy ventilátornak. Ventilátornál pl. a sebesség/nyomaték összefüggés négyzetes. Ezt a V/F karakterisztikával állítják be. Lehet kézzel is állítgatni, de ha tól kis sebességnél a motor túl nagy feszt kap akkor túlterhelődik. Ha esetedben a szalag teljesen kiterheli a motort annak névleges teljesítményén, akkor nem fog tartósan 25Hz-en menni, mivel a motor ekkora sebességgel csak fele teljesítményt tud tartósan leadni.
Tehát más áttétel kellene, hogy 50Hz-en menjen a jó sebességgel a szalag?Vagy más fordulatú motor, de ez a drágábbik megoldás
Köszi! A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2017
Megint segitséget szeretnék kérni.
Ugyancsak ennél váltónál hol talállom a 24Vdc kimenetet? Egy 24V os relét szeretnék róla hajtani,de akkor kell a 24V mikor inditom a motort a frekiváltóval. Kibogarásztam hogy CC-P24 es kapcsokon 24V jön relék számára de ezen egyfolytában van fesz. Multival találltam 24V ot a RST-OUT1 között,az OUT1 te programozható kimenetet ir,erte köthetem a relét? Nagyon köszönöm a segitséget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |