Fórum témák
» Több friss téma |
Már szaporodnak azok a cikkek amik szerint zsákutca (meg életszerűtlen is, hogy mész fel vele Pestre 2-300km-ről), ezt már talán a gyártók is látják, csak még remélnek tőle némi hasznot. A jövő majdnem biztos hogy a hibrideké lesz, ha nem is teljesen abban a formában mint a Prius, de valami hasonló. Az elinduláshoz és a gyorsításokhoz kell a nagy energia, és azt a többletet adja a villanymotor. Meg ami a haverom Prius+ -ában még tetszik az az, hogy ha egy udvaron vagy parkolóban kell tolatgatni ide oda néhány métert, akkor ahhoz nem kell elindítani a motort. Elvileg egy hidegindítás 200km-nyi kopásnak felel meg a benzinmotorban.
Idézet: „Jo lenne, ha már ilyen hosszu értekezéseket irsz, arrol irnál ami a valos gond, s nem az, hogy most 11 kWh- bol egy e-auto 30 vagy 70 km-t megy vagy esetleg pár %-t visszanyersz a lejtön vagy a lassitásban.” Arról is írtam, olvashattad. Elnézésedet kérem, hogy emellett a te általad felvetett (aztán általad lényegtelennek minősített) kérdéskört volt merszem reális értékekkel kijavítani! Amúgy meg 30 vagy 70 helyett 100-150 km is megtehető, sőt kifejezetten erre optimalizált autóban 2200 km is: http://gyorplusz.hu/cikk/1_kwh_200_km_go_green.html Ahogy az akkumulátorokban is van még bő 10-szer nagyobb energiasűrűség lehetősége állításoddal ellentétben. Nem a kémia hanem a technológia és a biztonsági követelmények jelentik a korlátot. Ha kívánod, ezt is levezethetem számításokkal.
Meg egy sereg más dologgal.
Nézz körül, most mennyi benzinkut van város szerte arra az oránként 2-3 liternyi fogyasztásra autonként. Ennyit egy pillanatok alatt vételezni tudsz a kuton, és mehetsz arrébb (azaz nem foglalod ott a helyet). Az e-autonak 1 orát kell ott fetrengenie, hogy legyen energiád további 50 km utra. Ma még ez nem gond, mert kis szerencsével találsz üres cölöpöt, de ha sok lesz az e-auto, akkor focipálya méretü tankolo helyek fognak kelleni s legalább annyi, amennyi benzinkut ma üzemel. A nejem cégénél épitettek egy garázst 100 autora 2 töltöállomással (csakis az alkalmazottak számára) mégis néha 3 orát is kell várni, mire sorra kerül. Igy inkább otthon tölt mint bent a cégnél, ahol 8 ora ideje lenne. Még szerencse, hogy a cégen belül még egy tucat e-auto sincs igy néha sorra kerül. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2017
Idézet: Nem mindegy, hogy a korlát milyen korlát? Olyan ez, mint én és a Mount Everest. Vagy nem jutok el oda, vagy egyszerűen nincs annyi erőm, hogy megmásszam. „Nem a kémia hanem a technológia és a biztonsági követelmények jelentik a korlátot.”
És egyébként is, mi a frászkarikának másznád meg? Persze akadnak olyanok akik szerint "azért van ott".
Az ilyen céget ott kell hagyni. Most komolyan otthon kell feltölteni a kocsit? Hallatlan.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2017
A mi kis e-autonkkal ez még megy, de a Teslasok állnak ott mindig sorban, mert a céggarázsban ingyen van (még) a töltés.
Van egy olyan fogalom hogy technológiai fejlődés. Ami ma korlát, holnap megszokott, holnapután elavult. Ha viszont a kémia jelentené a korlátot, az nem változna.
Ez eddig rendben is van de nekem úgy tűnik, hogy a gyártóknak (szokás szerint) sokkal sietősebb eladni a félkész autóikat, mint használhatóra megcsinálni azt. Perpillanat a tisztán elektromos autó messze nem olyan sokoldalú, mint kellene.
Konkrétan nem követem az ilyenirányú fejlesztéseket de nem nagyon kürtöli senki világgá, hogy olyan új akkut fejlesztett ki, hogy mindenki esze megáll. Perpillanat itt állunk, it tvannak a korlátok. Ha megoldódik, már csak a villamos energiát kell megtermelni valahogy a sok elektromos autóhoz.
És ezt látják a világ vezetö autogyárai is - ezért szálltak ki a boltbol (pl a Mercedes meg a Tesla közösen kezdték - többieknek meg van egy két jelentéktelen modelljük - inkább elektromos bevásárlokocsi, mint auto - amivel ök is ott vannak a kedvezményezettek listáján, de semmi más), ezért nem engedték meg a német kormánynak sem, hogy idöpontokat jelöljön meg az átállásra. Egy két féleszü politikus meg a szekértoloik mindenféle hangzatos idöpontokat követelnek, egyes államok bedölnek ( majd modositják a terveiket), de a jelenlegi formában az e-auto egy zsákutca.
Sok mindenre persze nagyon jo, de arra teljesen alkalmatlan, hogy kiváltsa a jelenlegi diesel meg benzin autokat. Egyszerüen nem stimmelnek a számok meg az igények. És a jelenlegi elönyök is inkább a mindenféle kedvezményekböl származnak, mint a technologiai fölényböl.
Mint írtam elektromos autó. A hangsúly az elektromos hajtáson van Az nem azt jelenti hogy csak akkumlátorban lehet tárolni az energiát.
Nem értem miért kell egyből csak akkumlátorra gondolni:
Bővebben: Link A hidrogén könnyen kivonható akár földgázból akár vízből. A tárolását még fejlesztik de nagy nyomáson tartályban már jelenleg gurulnak járművek az utakon.
Egyetértünk, finoman szólva nincs még kiforrva a technológia, és csak mesterségesen tehető elfogadhatóvá az elektromos autó. Hobbi, kísérlet. De előbb-utóbb a töltés és tárolás problémáját megoldhatják. Sokoldalú viszont soha nem lesz sajnos. Csak speciális körülmények közt lehet gazdaságos, bármit is fejlesztenek.
Világmegváltó aksi hírek negyedévente röppennek fel és tűnnek el a süllyesztőben. De egyszer az egyik használható lesz. Idézet: A hatásfok messze nem az igazi, tudtommal. „A hidrogén könnyen kivonható akár földgázból akár vízből.”
Világmegváltók ezt is figyelmen kívül szokták hagyni, mint ahogy azt is, hogy földgázból kb hatod áron lehet hidrogént előállítani. .-(
Plusz ha az ember nagyon akar még otthon is állíthat elő elektrolízissel viszonylag egyszerűen nagy tisztaságú hidrogént.
Nem az a lényeg, hogy elő lehet-e állítani. Ezt senki se vitatta.
Milyen áron?
Ha van napelemed és már nem tudod hova tölteni/poton áron eladni a hálózatnak akár ilyesmire is felhasználható lenne.
Hacsak az a 10 m2 napelem ami már értelmes mennyiségű áramot állít elő nem kamionról esett le, vagy magától nőtt a kertben, akkor milliós befektetésről beszélünk. Mire megtérülne, már tönkrementek a napelemek. És a napelemek előállítása is környezetkárosító, így kérdéses hogy egyáltalán zöldebb-e ez így. Viszont hogy veszélyesebb (hidrogént tárolni) az fix.
A biogáz (metán) már sokkal könnyebben tárolható, és a szükséges "napelem" tényleg a kertben nő. De alkohollal is megy tüzelőanyag cella, épp egy magyar Nobel díjas találta fel. Itt kezdődne a valódi zöld energia ha valaki használható technológiát fejlesztene ki belőle.
http://m.origo.hu/tudomany/technika/20050707beszelgetes.html
Nem tudom miért nem lett belőle még "semmi", és miért nem ebbe tolja a milliárdokat a balf... kormány örökmozgó és foci fejlesztése helyett...
Azért nem, mert az elsősorban az öregnek jelentene bevételt, az meg az államnak nem érdeke, bár ahogy máson, úgy azon is tudnának jókat kaszálni, különféle adókkal. A napelem is csak a gyártóknak biznisz...
Az öreg idén meghalt, de ettől eltekintve is nagyon furcsa elképzelés hogy egy gyártmány nyereségéből az elvi alapokat kidolgozó feltaláló kapná a legtöbbet. A tipikus inkább a semmi. Még ha érvényes szabadalma van rá, akkor is a rá épülő technológiák (újabb szabadalmak) felhasználásához kötelező hozzájárulnia méltányos licenszdíj ellenében. Amúgy meg tuti hogy ingyen is lemondott volna minden anyagi juttatásról ha cserébe megvalósulni láthatja...
Autóipari nagyhatalommá válhatnánk 20 éven belül, már persze ha nem a legkorruptabb, a jó szakembereket elüldöző rendszert építenénk itt... Majd megvalósítják külföldön.
Nem kell ide innováció elég nekünk az összeszerelősor egyébként szerintem már csak hónapok kérdése és Lőrinc ebbe is belevág gondolom most tanulmányozza a megújulókat hogy legyen rálátása erre is.
Egyébként nem olyan húde drágák a napelemek jelenleg kb 8 év a megtérülés még kissebb befektetésnek sem rossz.
8 év, egy olyan világban, ahol 1 évre sem lehet előre tervezni... Arról már nem is beszélve, hogy a többségnek nem ez a legnagyobb gondja, hanem hogy hogyan jön ki a pénzből a hónap végéig. És a napelem sem örök életű, a többi sallangja meg még annyira sem. A jó befektetéstől ez elég messze van...
1x felrakod a tetőre az akkor már ott van fix. Ez nem Qaestor meg hasonló nagyot ígérő befektetések. Áramra szükség lesz a nap sütni fog ha nem nem akkor nekünk már úgy is mindegy.
Egy kérésem-kérdésem lenne :
Valaki látott már olyan táblázatot-diagramot, ami egy jármű (szgk-vonatig bármi) egy útján a felhasznált(szükséges) pillanatnyi teljesítményt jeleníti meg ? Esetleg mellette más mozgási-útvonal információkkal ?
Ez a táblázat totálisan irreleváns volna. Trolit Busszal láttam, km-re vetítve nyilván a troli verhetetlen, de az infrastruktúrája baromi drága, macerás. Innentől nagyon nehéz összehasonlítani.
Ezt a megtérülést hogyan számolták? Beleszámolták a tényleges felhasználáshoz szükséges költségeket (inverter, aksi, karbantartás, felszerelés)? Vagy csak az elméleti leadott energiát beszorozták a hálózati áram árával, és 8 évre kiadta a napelem beszerzési árát? Melyik fajta? Amorf vagy kristályos?
Ilyet soha sem fogsz látni, mert nincs két jármü ami egyforma ábrát adna. Nézd meg csak az autokat valaki ugyanazzal a kocsival el tud menni 5 L üzemanyaggal 100 km-t egy másik söför csak 80 km-t. A modernebb autokban van már egy kijelzö, ami mutatja a pillanatnyi fogyasztást = teljesitményt, az e-autoban meg egy komoly SW van, ami a vezetöt pontosan informálja, hogy még mennyi kapacitás van az akkuban. Azaz még ha akarsz sem tudsz több teljesitményt kihozni a kocsibol mint amennyit a rendszer kiszámol. A kis kocsinkban, ha kritikus a kapacitás a töltöig, akkor automatikusan lekapcsol minden fogyasztot - klima, télen a fütést, söt a sebességet (áramot) is korlátozza, csakhogy eljuss a töltöig. De még igy is gond lehet, ha dugoba kerülsz.
Társasházban nem biztos hogy felrakom, meg oda értelme sincs annyival alacsonyabb a rezsije. És mint írtam, nem lehet előre tervezni, pláne nem 8 évet. Olyan helyen dolgoztam több mint 10 évet, ahol az első embertől a legutolsóig mindenki meg volt róla győződve, hogy onnan megy majd nyugdíjba. Aztán egyik pillanatról a másikra megszűnt, és mehettem az ország másik végébe dolgozni... Ne legyen igazam, de ez a visszatáplálósdi is csak addig fog működni, amíg nem lesznek többen, mert akkor a szolgáltató be fog inteni, mert az neki nem üzlet. Ha meg nem táplálsz vissza, akkor már meg sem érdemes venni a napelemet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |