Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Eberspacher állófűtés javítása
Lapozás: OK   6 / 12
(#) wadember válasza rolend hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
Mielőtt nekiesel a ventilátor testvezetékét (csak azt) vezesd ki külön és kösd testre (fémház) úgy próbáld ki. Rendszerint elreped a panelon a forrasztásuk.
(#) rolend válasza wadember hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Köszi az infót. Kipróbálom. Majd írok mi lett az eredmény.
(#) olika76 válasza rolend hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Kedves rolend!

Valóban javítom őket, és nem csak a pénz miatt. Egyszerűen szeretem csinálni. A szakszervízt azért írtam, mert sajnos már egyszer megégettem magam egy magánszeméllyel. Ugyanis saját maga szerelte, én jó elektronikát adtam neki, de más baj is volt. Mire minden kiderült, az neki került több pénzébe, nekem meg sok bosszúságomba... Csak még egy megjegyzés: nem minden típus (főleg a régiek) javítható(ak). A legújabb hydronic II jól, és "viszonylag" könnyen javítható. A teljes javítási folyamat egyenlőre az én "titkom"...

A szakszervíz minden esetben ki tudja pontosan szűrni, hogy mivel van a baj. Így nem viszik feleslegesen plussz költségekbe a vevőt. Két szervizzel vagyok kapcsolatban (eddig):

Miskolc: http://autoklimamiskolc.hu/

Budapest: http://www.primaklima.hu/

Remélem segítettem.

Üdvözlettel: olika76
(#) rolend válasza olika76 hozzászólására (») Szept 28, 2017 /
 
Szia olika76,

voltam miskolci szervíznél. (Már többször is jártam náluk. A ventillátor hibát is ők olvasták ki az autó hibatárolójából.) Ott hagytam náluk a kályhám elektronikáját. Ha minden igaz akkor már nálad van javításon. Legalább is azt mondták, hogy csütörtök dél körül mész hozzájuk. Ha hozzád került akkor jó munkát. És köszi az infót. Ha szükséges valami hibajelenség vagy tünet a kályhával kapcsolatban akkor írj.

Köszi, üdv: rolend
(#) Szikravadasz hozzászólása Szept 28, 2017 /
 
Sziasztok!

Keresek hibátlan D5 vagy D3 WZ elektronikát.
Elméletileg jó lenne a felújítás is, de én már 4 éve egyszer szétszedtem és megjavítottam. Nem volt teljes restaurálás, csak a szétnyílt smd kondit cseréltem és átforrasztottam a kritikus helyeken. Most úgy tűnik, végleg megadta magát, nekem meg nincs időm újra szét- és összevarázsolni.

Olika76, nekem a solymári Dalos szervizben szokták javítani a kályhámat. Dalos Peti régi motoros a kályházásban, lehet, hogy őt is érdekelné a munkád.

Előre is köszönöm.
Üdv, Zsolt
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2017
(#) olika76 válasza rolend hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
Kedves rolend!

Már meg is csináltam a vezérlőt. Most még "sajnos" várni kell, mert ki kell öntenem egy kétkomponensű szilikonnal (kell kb. 3 nap a teljes kötésig). Kb. szerda vagy csütörtök reggel adom le a szervízben. Ők, gondolom majd szólnak, hogy mikor tudják neked berakni.

Köszönöm a korrekt hozzáállást, köszönöm az üzenetet.

Üdvözlettel: olika76
(#) olika76 válasza Szikravadasz hozzászólására (») Szept 29, 2017 / 1
 
Kedves Zsolt!

Nekem van egy eladó (a sajátom volt az autómban, ezzel kezdődött minden és persze az új vezérlő ára verte ki nálam a biztosítékot). Ez teljesen rendbe van téve, a link rá (alkudni lehet egy kicsit):

https://auto.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Eberspacher_D5WZ_hydro...79.htm

Viszont egyeztetni kell a számokat, mert vannak eltérések a perifériákban, nem biztos, hogy egy vezérlő csereszabatos a másikkal. A Dalos Pétert sajnos nem ismerem, ahhoz meg nem vagyok bátor, hogy saját magamat reklámozzam. Alapvetően nem merek sok munkát bevállalni, mert egyedül csinálom. Próbáltam mást is bevonni, de nem haladt a dolog, aztán meg nekem kellett magyarázkodni, hogy miért nincs készen a cucc időre. Ebben a történetben sokszor elég türelmetlenek az ügyfelek.

Hozzáteszek még egy dolgot: most is van két olyan elektronikám, hogy egyszerűen nem találom a hibát, ezért most csinálom hozzá azt a mérési módszert, hogy kitaláljam hol van a hiba. Ugyanis sokszor "megpiszkálják" ezeket és emiatt a többrétegű (minimum 2 belső és pontosan két külső réteg van) nyákban szakadás keletkezik. Ezt a legnehezebb kijavítani, mert terheléskor jelentkezik a hiba.

Köszönöm a levelet, majd alakul minden a maga útján. Maradok a Vergiliusi "arany középúton"

Üdvözlettel: olika76
(#) rolend válasza olika76 hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
Szia olika76,

ez igazán gyorsan ment. Köszönöm. Ha elviszed hozzájuk akkor biztosan szólnak és beszerelik.
Még egyszer köszönöm a villámgyors javítást.

üdv.: rolend
(#) bizarrboy hozzászólása Szept 30, 2017 /
 
Sziasztok
Árulja már el valaki legyen szíves mi a fene oldja azt a beöntött trutymót!
köszönöm
(#) lgyuszi hozzászólása Okt 2, 2017 /
 
Sziasztok!

Van egy Eberspacher d2 készülékem lakóautóba beszerelve és amikor beindítom és elkezdi adagolni a gázolajat fehér füstöt okád kb 1 percig, felpörög a ventillátor is, de nem gyúl be. Rápróbál mégegyszer, ugyanaz a jelenség és utána leáll, nem történik semmi újra ki és bekapcsolásig. Ritkán elindul és megy egész nap és egész éjjel autómatán, kikapcsol ha meleg van kint és újraindul, ha lehül az idő. Viszont ha kikapcsolom és újra elindítom ugyanaz a probléma. Tisztitás esetleg izzógyertya csere megoldaná a problémát szerintetek?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdvözlettel, lgyuszi
(#) olika76 válasza lgyuszi hozzászólására (») Okt 3, 2017 / 1
 
Kedves Igyuszi!

Szerintem NEM az izzítóval lehet a gond. Ez sokszor becsapós. Nekem szervizesek maguk mondják sokszor, hogy cserélgetik a régit az újjal, hogy biztosan meglegyen a hiba. Én egy kályhaszervizbe vinném, mert lehet, hogy veszel egy új gyertyát és semmi sem fog változni. Sajnos benne van a pakliban az elektronika hibája is.

Induláskor mindig van fehér füst, mivel "hideg" a kályha. Mivel ezt látod, ezek szerint van izzítás. Én inkább az üzemanyag pumpára gyanakodnék. Ha ez nem megy, akkor nem hallasz kattogást.

Javaslatom ezért: szakszerviz, akik ilyennel foglalkoznak.

Üdvözlettel: olika76
(#) Ricsi89 válasza olika76 hozzászólására (») Okt 3, 2017 /
 
Az, hogy van fehér füst azt jelzi, hogy üzemanyag van és az izzítás is működik. Valamennyire. Mert a fehér füst lehet a kevés hő miatt is, ugyanis, ha nem izzik fel eléggé a gyertya, akkor a rákerülő gázolaj nem fog begyulladni, csak füstölni. De egy hibás párologtató is tud ilyet produkálni.
Szét kell szedni, kipucolni, párologtatót megnézni milyen állapotban van. Ha ezek rendben, akkor izzítógyertya, illetve annak a csatlakozóját lehet megnézni, nincs-e oxidáció.
(#) lgyuszi válasza olika76 hozzászólására (») Okt 3, 2017 /
 
Köszi a választ, a pumpa működik, mert van kattogás és ha beindul akkor kifogástalanul műkődik. szűrő hiba nem lehet? Gondolok arra, hogy hidegen, induláskor több üzemanyagra lenne szüksége és nem kap annyit? Mert a második ráprópálkozáskor mikor már abbahagyja az üzemanyag adagolást (megszűnik a kattogás) MINDIG begyúl a kályha, kiégeti a bentlévő üzemanyagot és leáll, nem kezd el tovább adagolni, pedig szerintem műkődne ha tovább adagolná az üzemanyagot.

Üdv, lgyuszi
(#) lgyuszi válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 3, 2017 /
 
Köszi a választ Ricsi89. Én is erre gondoltam, hogy kiszedni, kipucolni csak elég nehéz hozzáférni ezért gondoltam egyszer megkérdezem itt, nincs-e valami egyszerübb megoldás, de hát ha nincs, marad a meló

Üdv, lgyuszi
(#) lgyuszi hozzászólása Okt 3, 2017 /
 
Sziasztok!

Leszereltem a kályhát. Kiderült, hogy D4S-em van, nem D2 ahogyan hittem. Mikor szétszedtem, azt tapasztaltam, hogy az izzó hüvelyén lévő pici lyuk el volt tömődve. Valami piszok volt rajta, mert előre nem is láttam a lyukat, csak mikor kezdtem törölgetni, akkor vettem észre, hogy ottan egy kis lyuk van, valószínű ott kapja a begyújtáshoz szükséges levegőt. Gyanítom ezért volt a tömény fehér füst, mert nem bírt begyulladni oxigén hiány miatt. Még nem szereltem össze, de remélem megoldodik a probléma.

Üdv, lgyuszi
(#) rolend válasza rolend hozzászólására (») Okt 5, 2017 /
 
Szia olika76,
Lehet tudni, hogy mi volt a baja a vezérlő egységnek?
Köszi a választ.
Üdv rolend.
(#) olika76 válasza rolend hozzászólására (») Okt 8, 2017 / 1
 
Kedves rolend!

A Hydronic II-ről a következőt kell tudni: gyatra kivitelezés. Nekem fél évembe került, mire rájöttem, hogy mely alkatrészek lábait kell átforrasztani, hogy minden rendbe jöjjön. A másik fő probléma vele: egy relé indítja az egészet. A korábbi elektronikák tisztán elektronikusak voltak/vannak, a hydronic II a relé miatt elektromechanikus. Ez rossz irány. Nekem egy D5WZ-m van az autómban, szerintem ez a legjobb, és nem azért, mert az enyémben van. Minden hasonló D3WZ vagy D5WZ jobb a hydronic II-nél. Ha valaki kérdezné tőlem, akkor nem ajánlanám neki a Hydronic II-t. Lehet, hogy gyorsan felfűt, de ennek ára van. Jobban terheli a perifériákat, gyorsabb az elhasználódás. Ez olyan, mint az aktív sportolók szíve: a nagy terhelés elég korán szívnagyobbodáshoz vezethet és persze máshoz is. A "lassúság" a hosszú élet titka.

Az átforrasztással hiszem, hogy jobbá tettem az elektronikát, és bírni fogja a terhelést. A többi rész pl. izzító vagy ventilátor már más kérdés.

Remélem válaszoltam a kérdésre. Használd egészséggel, legyen meleg az autó gyorsan.

Üdvözlettel: olika76
(#) Szikravadasz válasza olika76 hozzászólására (») Okt 9, 2017 /
 
Kedves olika76!

Köszi a segítséget!

Üdv, Zsolt
(#) kazi hozzászólása Nov 5, 2017 /
 
Sziasztok!

Mivel lehet kiszedni az elektronikából azt a gyanta szerű anyagot? Van valami jó oldószere?
Köszi,aki válaszol!
(#) dafmax hozzászólása Nov 6, 2017 /
 
Szép napot mindenkinek!
Valaki tudja esetleg sbalazs22 elérhetőségét? Írtam neki privátot de az adatlapja szerint már 10 hónapja nem volt fent. Anno csinált nekem egy kályhát és mivel elégedett vagyok a munkájával így lenne most egy másik is csak nem tudom elérni.
(#) olika76 válasza dafmax hozzászólására (») Nov 11, 2017 /
 
Kedves dafmax!

Legjobb tudomásom szerint abbahagyta. Nem érte meg csinálni.

Üdvözlettel: olika76
(#) olika76 válasza kazi hozzászólására (») Nov 11, 2017 /
 
Kedves kazi!

Én javítom ezeket, ezért szakmai titkot nem árulhatok el ezzel kapcsolatban. Nem akarlak ingerelni, de segítséget is szeretnék adni. A lényeg: folyékony szilikonmentesítő kell hozzá. Így is több nap, mire dolgozni kezd rajta rendesen. Mechanikusan is rá kell segíteni (kiszedni a darabkákat és "mozgatni"), ami elég veszélyes, mivel nem látod mit csinálsz, de máshogy nem megy.

Remélem segítettem.

Üdvözlettel: olika76
(#) VFTS hozzászólása Nov 21, 2017 /
 
Sziasztok,
Egy kis segítségre lenne szükségem/ünk. Egy barátomnak küldtem haza Sharanból bontott D5WZ kályhát.(Angliában élek) Mielőtt elküldtem volna észrevettem, hogy a csatlakozójából "elmúlt" 2 vezeték. Igazából annyira nem probléma mert nem Sharanhoz fogja használni, szóval a csatit levágta és beköti majd másikkal. Persze az izzító is kuka volt benne, ezt kicserélte. Padon próbálja indítani, de azt mondja, hogy csak párat kattan, de nem indul. A befúvót sem forgatja meg. A kérdésem, hogy lehet-e ez a jelenség amiatt, hogy hibára állt és diagnosztikával reset-elni kell? Ha igen, akkor találok-e valahol erre a célra diagnosztikát amivel padon meg tudom csinálni a reset-et? Az autóra kötés elég bonyolult lenne, mivel neki nem Sharanja van.
Válaszokat előre is köszönöm!
(#) bundaskenyer hozzászólása Nov 21, 2017 /
 
Ha jól tudom sharanban d3wz volt. Nem lehet hogy ez nem kieg kályha? Kössön rá víz szivattyút is, és indulni fog szerintem.
(#) Ricsi89 válasza VFTS hozzászólására (») Nov 21, 2017 /
 
5 hibás indulás után tilt és nem indul, amíg nincs törölve a hibakód.
(#) olika76 válasza VFTS hozzászólására (») Nov 22, 2017 /
 
Kedves VFTS!

Kérdés, hogy a "pad" jól van-e megépítve. Ezek az elektronikák csak bizonyos eszközökkel hajlandóak elindulni. Ha nincs autó, akkor nincs tárolt hibakód sem, mert maga a vezérlő ilyet nem csinál. Én már csak tudom, mert nekem vannak tesztelő padjaim...

A másik nagy kérdés, hogy állófűtés vagy csak pótfűtés. A kettő egészen más bekötést igényel.

A harmadik dolog: tapasztalat, hogy amikor egy sokáig jól működő kályhát szétszednek, akkor a szétszedés miatt a vezérlőegység addig "érintkező" dolgai elromlanak. Sajnos ez egy elöregedése az elektronikának.

Javaslom, hogy egy eberspacher szakszervíz rakja be és tesztelje a kiválasztott autóba szánt kályhát, ők ehhez jobban értenek.

Üdvözlettel: olika76
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2017
(#) VFTS válasza olika76 hozzászólására (») Nov 22, 2017 /
 
Először is köszönöm a válaszokat!

@bundaskenyér Holnap kerül rá a vízszivattyú is, hogy boldog legyen a kályha. 2-es Sharanról szedtem le és D5WZ (nekem 1-es Sharan van az valóban D3WZ), az előéletéről semmit nem tudunk sajnos. (bontóban találtam)

@olika76 Szeretünk magunk szenvedni az ilyen dolgokkal, szóval a szakszerviz kizárva. Állófűtés vs. pótfűtés? Ezt nem az autó határozza meg? Ahogy elnézem a rajzokat a D5WZ-ről, azt csak egyféleképpen lehet bekötni, a többi a kocsin múlik, vagy tévedek? Tegnap találtam infót arról, hogy az Eben elég érzékeny a tápfeszre, és mivel motorkerékpár akksiról próbálta tegnap indítani, ajánlottam, hogy inkább autó akksiról adjon tápot, az tuti nem fog meghajolni az izzítástól.
Azt már megtaláltam, h EDiTH nevű progival tudom a OBD-n keresztül a K-line-on kommunikálásra bírni. Azt viszont jó tudni, hogy a saját vezérlője nem tárol hibát.

Mégegyszer köszönök minden infót és jó tanácsot!
(#) bundaskenyer hozzászólása Nov 22, 2017 /
 
Most én akadtam el. Sharan1 d3wz kályha. Izzító halott volt kapott uj beru gyertyát. Elindul szellőztet izzít és nyomja a naftát de semmi. Kevéske füst de nem gyúl be. A gyertya szépen felízzik de mégsem gyúl be. Cseréltem lángőrt is de mégsem. A gyertya csak 5 voltot kap. Elegendő az? Mondjuk ezzel afeszültséggel is szépen felízzik. Egy hónapja meg hibátlanul működött. Itt elakadtam. Köszönöm asegítséget
(#) olika76 válasza bundaskenyer hozzászólására (») Nov 24, 2017 /
 
Kedves bundaskenyer!

Szerintem vezérlőegység hiba lesz, mert ha jól emlékszem, akkor az izzítónak kb. 8V-ot kell kapnia.

Üdvözlettel: olika76
(#) bundaskenyer hozzászólása Nov 24, 2017 /
 
Próbáltam azt hogy kívülre tettem egy másik izzító gyertyát és direkt adtam a benne lévő gyertyának áramot. Akkor sem gyújtott be. Füst is alig volt, pedig a sikertelen indítások miatt okádnia kellett volna afüstöt
Következő: »»   6 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem