Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
Akkor lehet, hogy abból is veszek újat. Mit jelent a formázás, mert erről még nem hallottam?
Üdv. Van ez a kis TV, mellékletben a rajza. Tápzárlatos volt, illetve sorkimenő tranzisztor volt a hibás, így a táp csak kattogott, le-le kapcsolt. Sorkimenő tranzisztor cserélve. Bekapcsolom a TV-t, előjön a nagyon világos, visszafutásos csíkos kép. ....
Csodálkoztam is hogy mennyire világos, fel lenne tekerve a G2?.. Hát igen. maxra volt tekerve, valaki már buherálta. Ha visszaállítom megfelelő értékre, akkor a csíkok természetesen eltűnnek, de a képernyő marad fekete. Tehát nincs kép. A képcső izzik. Mi a gond, mi produkál ilyen hibát?
Kicsit több infó kell .A tunerről nincs kép , vagy scart ról sincs ?
Abszolút semmi kép, mintha be se lenne kapcsolva. Menü gombot nyomva a tvn, se jön be semmi.
Üdv!
Adott egy daewoo cp-375 sasszival, mellékletben a szervíz manual, ment, kihunyt utána se kép se hang. Első ránézésre c806, r804, r806 alkatrészek füstté váltak valamint az r801 elnevezésű ptc is égettnek tűnik. Ha ezeket kicserélem van esély arra hogy ismét működjön a készülék vagy bentebb is lehet hiba ezek miatt? Köszönöm előre is! ipi A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2017
A nagy kapacitású és/vagy nagy feszültségű elektrolit kondenzátorokat formázni célszerű az első használatbavétel, bekapcsolás előtt.
Ez úgy néz ki, mondjuk a 120µF/400V-os ELKO esetében, hogy kell egy dióda, kb 1A-es és 600V-os legalább, valamint egy 10kOhm/5W-os ellenállás, vagy hasonló. Az ellenállás egyik lábát a kondi negatív lábához kell forrasztani, a kondi másik lábára a diódát úgy, hogy a csíkja a kondi felé álljon, mert ezen keletkezik a pozitív feszültség. A dióda másik lába megy a fázisra, az ellenállás másik lába a nulla vezetőhöz. Célszerű ezt úgy csinálni, hogy egy borotvazsinórt elvágva annak vezetőit használni és így könnyen dugható a konnektorba. A jó formázás végére a kondenzátor kb. 325V-ra töltődik fel(230V hálózatnál), ez eltarthat 20percig, vagy tovább is. Ha ezt méred, akkor, kihúzva a konnektorból(!) az ellenállással kisütöd a kondenzátort. Az ellenállás mindkét lába a kondenzátor kivezetésere nyomva kisüthető az ellenálláson keresztül, de vigyázni, mert ráz! - Ezt néhányszor (töltés-kisütés) el kell végezni. Ezután kisebb ellenállással, például 1kOhm/2W, vagy hasonlóval ismételni a töltést, majd kisütést, többször. Én még 100Ohm/5W-os ellenállással is töltögetem, kisütöm. Egyre gyorsabban töltődik fel, ha jó a kondenzátor. Ha a kondenzátor nem melegszik, akkor az vélhetően már jó lesz a napi használatra. Ha melegedne, akkor azonnal kikapcsolni, kisütni és ellenőrizni, hogy a polaritások rendben vannak-e. Üdv!
Valószínűleg a TDA9351 megadta magát.
A többit azért tettem zárójelek közé, mert kérdéses, hogy megéri-e foglalkozni vele. (Tehát fény volna, de se kép, se hang? Tápfeszültségeket mérni kellene, melegszik-e valami erősebben, mint a normális? A sorkimenő utáni feszültségeket mérni, illetve kondenzátorokat cserélni, ha púposodtak, vagy nagyon elgyötörtnek látszanak.) Azért sok sikert! Üdv!
Köszönöm az infót, de sajna itt helyben nem kapok kondit, így még nem tudom mi lesz a megoldás. A formázáshoz is kellene akkor a leírtak közül minden. Amúgy ha nem formázom, akkor mi lehet a gond?
Esetleg valaki nem tud segíteni egy használt de jó kondival, vagy egy új formázottal?
A formázást felejtsd el, semmi gond nincs a hiányától.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni valakitől, akinek van tapasztalata Blaupunkt LED TV javításban.
Én csak azt mosolyogtam az egészen, hogy napokon át, több oldalon keresztül írogattok arról, amit multiméterrel egyetlen méréssel meg lehetett volna állapítani.
Idézet: Ez nem csak a formázás esetére igaz, hanem ott bent a tévében rá lehetett volna mérni, és ha 300 V alatt van a pufferfeszültség, akkor valószínűleg az a rossz. „A jó formázás végére a kondenzátor kb. 325V-ra töltődik fel(230V hálózatnál),”
Viszont belenéztem a rajzba, ott a 120 µF-on 395 Voltot ír. Érdekes az a dupla táp, el kellene olvasni, melyik mit csinál?
Nem létkérdés ez a formázás, de jót tesz a kondenzátornak.
Gyorsformázás , ha beforrasztva az kondenzátort a helyére, bekapcsolod, majd gyorsan kikapcsolod a készüléket, vársz fél percet, majd ismét bekapcsolod, pár másodperc múlva kikapcsolod. Ha nem lesz meleg, vagy forró a kondenzátor, akkor vélhetően jó és utána már nyugodtan használhatod. Üdv!
Már viszonylag az elején leírtam, hogy 379V körül van amikor működik a TV és készelnéti állapotban 322V van a kondi lábain. Úgyhogy ez megvolt, de attól hogy meg van a fesz még nem biztos, hogy jól is működik, és teszi a dolgát ahogy kell.
Akkor majd ha sikerül egy kondit szerezni, akkor kiderül, és így fogom csinálni. Köszönöm!
Az a 379V-os feszültség nem igazán jó, nem fordult még elő ilyen a praxisomban.
Vagy a mérésnél volt valami gubanc, vagy a kondenzátor tényleg halott és ezért látszólag megemelkedik a feszültség rajta, mert nem szűr, hanem inkább gerjedés-szerűen működik a készülék és nyilván egy idő után leáll. Várjuk a cserét és a beszámolót. Üdv!
Sziasztok!
Idézet: „Az a 379V-os feszültség nem igazán jó,...” Pedig de! Szerintem semmi baja ennek az áramköri résznek! Az aktív PFC-s táp miatt emelkedik meg a feszültség a pufferen. Javaslom máshol keresni a hibát. Valószínűleg egy idő után túlterheli valami a tápot, ami letilt. Mérni, mérni és mérni! Esetleg figyelni mi melegszik túlzott mértékben.
Szia,
A tápon melegedésnek nincs nyoma, legalább is kézzel foghatóan. A kimenő táp 5, 12, és 24V a kikapcsolásig nem változik, felváltva méregettem őket, de semmi. Egy hőkamera jó lenne most, de sajna erre nem akarok több 10000-et kiadni ezért. Nem tudom mennyire olvastad vissza, de két TV van úgy az a tipus, vásárlási idő, és a hiba is, és talán ha 2-3 hét eltéréssel jött elő a hiba. A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2017
Rendeltem kondit, jövő héten meg lesz, és akkor meglátom lesz-e változás. Majd írok!
Visszaolvastam a hozzászólásaidat.
Idézet: „Nem tudom hol választaj le a tápot, hogy a nagy kondin sem marad fesz, holott sztm annak áram alatt kellene lenni amikor be van dugva a 230-ba.” Jól értem, a hiba jelentkezésekor áram alatt hagyva, bekapcsolt állapotban eltűnik a feszültség a C907 kondiról? Ha tényleg ez a helyzet, cseréld ki a TH901 NTC-t. Kontakthibás lehet belül. Ha nincs a fiókodban, beszerzésig a próba idejére helyettesítheted egy 5 - 10 Ω 10 W ellenállással. Nézd át az összes forrasztást az alábbi alkatrészeken: FB905; L901; L902; FB901; FB902, BD901; FB904; L906; D917; FB906. Az FB901 biztosítékot és annak foglalatát is nézd meg alaposan. Kis eséllyel, de itt is lehet huncut kontakthiba.
Sajnos azt én néztem be, este méregettem, és nem tűnt fel, hogy nem jó helyen van a multi! Utána már mértem, és ha kikapcsol vagy én teszem stand by-ra akkor 322V van a kondin.
Akkor az eb máshol van elhantolva!
A tápot a leírtak alapján 90% eséllyel jónak mondanám. (Amennyiben tényleg kicserélted benne az összes elkót.) Szét kellene nézni a többi részegységek körül is. Itt az inverterre, illetve a Service Manual 29. oldalán vázolt tápellátó fokozatok szűrőkondenzátoraira célzok. ESR mérővel ellenőrizni kellene, nincs-e közöttük kiszáradt példány.
Hi!
Hagyd már békén azt a kondit !! A hiba máshol van, az egyéb feszültségeket mérd mikor elindul. Ha itt lenne a hiba nem is indulna, illetve másképp jelentkezne.
Oké, csak azt nem cseréltem még ki, mert nem kaptam. A tápon minden feszültésg ugyan annyi a bekapcsolástól a kikapcsolásig. A fent leírtak szerint 5-12-24V van semmi más. Ezeknél annyi az eltérés, hogy a 24 az 25V. Még a reset IC-t írák a philips TV csoportban, meg is találtam, így majd azt akarom még menet közben megmérni, hogy mekkora rajt a feszültség.
ESR mérőm sajnos nincs! Idézet: „A fent leírtak szerint 5-12-24V van semmi más.” Ne ess tévedésbe! A tápegység csatlakozóinál "nem ér véget" a tápegység! Az, pl. a legtöbbször mainboard-ként emlegetett főpanelen (is) folytatódik. Az általad felsorolt feszültségeken kívül előállít még pl. 3,3V; 1,1V; 16V; 28V.; -5V.-ot, nagyfeszültséget a CCFL háttérvilágításhoz és még sorolhatnám. Mint már írták előttem, ezekkel a tápfeszültségekkel ellátott fokozatok működésében zavar keletkezhet a szűretlenség miatt. Az esetedben nagyon valószínűsíthető egy ilyen hibaok. Például a 3,3V, illetve az 1,1 V kiszáradt kondenzátorai megbolondíthatják a processzor(ok) működését. Szerezz be ESR mérőt, vagy cseréld ki az összes elkót a mainboard-on (is).
Ezt tudom, hogy ott még további feszeket hoz létre az elektronika, csak azt hittem, a tápra gondoltok. Hát ott van gazdagon SMD elko. Az ESR méréshez ki kell venni a kondikat?
Olyan műszert építs, vagy keress, amelyik tud ún. "in circuit" módban, tehát az áramkörbe beépített kondit is mérni.
Itt is érvényes a szabály, csak kisütött állapotban csatlakozz a mérendő kondira. Ui. Itt a HE cikkei között találsz ilyet. Például az LCM3 kis kiegészítéssel megfelelő lehet erre a feladatra, A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2017
Egy ilyen teszteren gondolkodom már egy ideje, mert már nagyon sokszor jó lett volna.
Ez lenne az. Azt tudom, hogy a kondikat ki kell sütni. Multiméterem mér 200uf-ig kondit, de ugye ez csak kapacitást tud mérni. Lehet veszek egy ilyet, már ha jó, és nekiállok végig nézni a kondikat. Két szerelő is azt mondta kuka a Tv, de nekem ez elég hihetetlen! Na de majd kiderül. A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |