Fórum témák
» Több friss téma |
Van egy VFD kijelzőm, sikerült is meghajtani.
De fogalmam nincsen hogy honnét tudnék ilyet szerezni! -katód fűtést, 3V on adtam ki neki -vezérlő rács nélküli -6 anódja van, ebből 5 a kivezérelt szegmensek, 1 a dizájn, ami az "5.1 SPEAKER SYSTEM" részt, és felül a "PC DVD AUX VCR CD/LD TAPE" szegmenst hajtja meg! Ez direktben kötöttem 24V ra, hogy egyfolytában világítson. A többi részt egy LM324N keresztül, hajtom meg. A bemenete annyira érzéketlen hogy, akasztottam rá közvetlen, egy régi PC hangszóró, végfokát. Tökéletesen működik, de ahhoz hogy többet is tudjak csinálni, ahhoz kéne tudni a VFD típusát, illetve hol szerezhető be. Az sem baj ha nem ugyan olyan, de beszerezhető legyen. Előre is kösszönöm a segítséget. Ha valakinek kellene a kapcsi rajza, estefelé feldobom.
Szevasztok. Nem nagyon találkoztam még ezekkel az alkatrészekkel. Aki ért hozzá az monja meg légyszik ,hogy mik ezek.
Előre is köszönöm. Jp210
Lehetnének job minőségűek is a képek, igy alig látni valamit. leeht a legelső, akár tantál, indukc, kondi stb..
Az első alkatrész
Idézet: egy csőkondenzátor. Nagyonkicsi induktivitása miatt elsősorban (régi) rádiókban lehetett vele találkozni...„(Alkatrész1.jpg)” A második alkatrész Idézet: egy fóliakondenzátor.„(Alkatrész2.jpg)” A harmadik alkatrész Idézet: kicsit homályos... „(Alkatrész3.jpg)” Akár kondi is lehetne, de akár iduktivitás is... Ohm-mérővel ki kellene mérni!
Köszönöm a segítséget. egy elektonikai szak boltban vettem egy zacsi ilyen alkatrészt. ezek voltak AMIKET NEM ISMEREK.
500ft volt. de van benne egymillió tranyó meg ellenállás meg mindenféle jó. még szalagos a java.
500 forintért, én is akasztottam volna egyet
sziasztok! kaptam egy egyenirányitót! de nem tudom hova kell kötni a + - AC-t és hol jön ki a +- DC
képet most nem tudom de balról jobbra haladva ez van, + ~ ~ - lőre is kössz
Az AC-t telljesen mindegy, hogy hogy kötöd be, csak az a lényeg, hogy az AC a hullámvonalas kivezetéshez legyen kötve, a DC + a + jelzésű lábon jön ki, a DC - pedig a - jelzésű lábon jön ki.
Mindjárt visszatérek a vfd-re, mert én most javitottam egy 5x12raszteres 40 karakteres coccot, csk elöbb vissza olvasok.
Ha van még 2-rendel
Kössz a segítséget!
A haverom gépén jöttem fe lHE-ra , illetve a gépében egy két hibát derítettem fel mert akadt elég rendesen. Úgy 22 óra előtt érek haza, és vissza jövök!
Akkor halaszuk holnapra, mert én meg most értem haza és komplett hulla vagyok.... Holnap 18 körül már leszek gépnél, és lerajzolom, és beszkennelek egy megoldást aminek a logikájábol el tudsz indulni.
Kössz a segítséget, de az a helyzet tudom hogyan kell, meghajtani.
Kivezérlés jelzőnek használom jelenleg, és úgy élesztettem magát csak a VFD-t, hogy ráadtam 2V -ot a katód fűtésére. Ezután ráadtam 20 V -ot (anód-katódra=+-), de ez nem volt elég. egészen 25, ig növeltem. Ez tökéletes lett, csak teljes kivezérlésnél, eléggé kontrasztos lettek a színek, és csak a fűtőszálnál, volt erősebb a fény. Ekkor, a fűtés feszültséget 3V ra növeltem és, nagyon szépen, működik.(Max 367,4mA vett fel.) Eztuán csináltam rá egy áramkört, és jelenleg kivezérlésjelzőnek használom, és tökéletesen megy!!! A hangsúly itt azon van, hogy nem tudom, a VFD típusát(nem akarom hogy károsodjon a bevonat az anódon), illetve hogy hol lehetne ezt, vagy hasonlót venni, mert máshol is lenne rá igény. Ez a VFD, közvetlen fűtésű, vezérlőrács nélküli. Kifejezetten erre a célra kitalált VDF tesztelőt használtam hozzá, minden állítható rajta. (anód-katód feszültség(45V max), hozzá való rácsfeszültség, amit lehet negatív-pozitív irányba húzni, illetve a fűtés feszültség (max 10,3V).)
Azt még el is felejtettem írni még, hogy ez az áram felvétel 367,4mA nagy?(én szerintem nem lehet nagy) Ez egy pillanatnyi érték volt, már mint működés közben, kivezérlés jelzőnek alkalmazva, és ezt az értéket gyakran elérte.
Hajtom folyamatosan, reggelig ha addig nem válzotik semmi, mármint nem romlik el, vagy gyengülne a fénye akkor ezeket az értékeket, szeintem teljesen jónak fogom trtani.
Ja bocs ...akkor rosszul értettem. Azt sajnos nem tudom hol lehet beszetezni, ez a kérdés nekem is sok gondot okozott, végül Topi segitett.
A paramáterek jónak tünnek szerintem is, a fütéssel nagyon csinnyán bánjál, nehogy túlfütsd, mert a nyüves fütöszál igen könnyem elszál. /ne engedd izzani, illetve szinte észrevehetetlen határig ahol még jó a fényeröd. Egyébbként jól néz ki.
Kössz az infót! A katód fűtése, szerintem jónak, tűnik mert ha csak azt izzítom, akkor épphogy látom.
A teszt sikeres, tökéletesen megy!!! Esetleg, szét kell bombáznom néhány 2*16 os VFD modult !
A mellékelt képen látható tekercsek közül melyiknek lehet a legközelebb az értéke 220uH -hez?
Ha ez attila féle tápba kell akkor egyik se.
Nem abba hanem egy kissebb (1 ICs max 500mA es tápba kell)(azért annyira nem vagyok hogy ezekből akarjak 10A es tápot csinálni...)
Akkor talán a legutolsó. De nem lehet semmi biztosat mondani. De szerény véleménym szerint az is 100 körül lehet.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a következőben: Van egy elektromos ablakemelőm, ami teljesen elszállt, bekapcsoláskor csak a jelfogó húz meg, de más nem történik, szétszedtem és mintha az egyik smd ic megsült volna, de sajnos nem találtam sehol ilyen ic-t, van ötletetek, hogy honnan szerezhetnék, vagy mivel helyettesíthetném?(google-be már kerestem az adatlapját, de semmi) Köszönettel: Tacsy
A képen nem látszik megsülve az IC.
Ha a jelfogó meghúz, akkor ne az elektronikában kersd a hibát! Vagy a jelfogó kapcsolója nem kap feszültséget, vagy a motor szállt el. (pl.: kefe)
Köszi a választ, a képen nem látszik jól, de a jobb alsó sarkától egy kicsit feljebb egy kb 1*1mmes fekete folt van, körülötte pedig a szigetelő lakk is elszíneződött, de azért kipróbálom külön a motort!
A motort kipróbáltam és megy, néztem külön csak az elektronikát is, de az semmilyen feszültséget nem ad ki a motor számára!
Egy jelfogó van benne, mikor ráadom a tápot, hallom hogy kattan egyet!
Csak gyanítom, hogy az nem jelfogó lesz, hanem a végálláskapcsolója. (Megfelelő ellenerő hatására megszakítja az áramkört.)
A jelfogó semmilyen fizikai kontaktusban nincsen sem magával a mechanikával sem a motorral, így sztem az nem lehet végálláskapcsoló, mert vminek kapcsolnia kéne, vagy tévedek?!?!?!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |