Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Az ilyennek úgy van értelme, ha az általában használt körülmények között van lemérve. Azaz rá kell tenni az akkura, az elejére a jelforrást, a végére egy ládát meg egy szkópot, és megnézni hogy hol kezd klippelni járó és álló motor mellett.
El lehet játszani ezt egy combos 12V-os tápról műterhelésre is, nagyon nagy különbség nem lesz ha egyébként bírja a táp.
Akkumulátorról gondoltam mérni, de nincs hangfal amit beáldoznék egy próba erejéig sem. Így gondoltam valahogy mérhető általam is valahogy(volt vagy amper).Feltételezem a hangszóró kimeneten valami kis áram kijön. A baj ott van, hogy nem tudom, a 3 V a sok vagy a 10 V a kevés. Túl sok a gomb rajta a hozzáértésemhez képest.
Nos.
-50Hz jelgenerátor, -Oszcilloszkóp, a torzítás figyeléséhez, -Műterhelés megfelelő teljesítménnyel -Áram mérő. - Tudás!! Ezek kelleni fognak...
Úgy tűnik erre a felvetésre nem érkezett válasz.
Most viszont nekem is be kéne szereznem 2 darab távirányítót ehhez a "M. N. C. Hurricane V1200" készülékhez... Tudna valaki ennek a beszerzéséhez tippet adni ? A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2017
Sziasztok, van egy jensen mercury 4000 tipusú erősítőm... Véletlenül rövidrezártam a kimenetet két csatorna között, nem a test és a hangszóró kimenet, hanem a két hangszóró kimenetet...
A biztosíték jó, a végranyókat méregettem, viszont azokat jónak minősítettem, a védelmi áramkörben gondoltam, illetve a végfok bemenetén lévő tranzisztorok, vagy a tl494 előtt lévő 4558 ic (aminek szerintem a hibajel erősítésében van szerepe) lehet a ludas. Valaki javított már hasonló erősítőt? Kapcsolási rajzot nem találtam, viszont van egy ami hasonlo hozzá. jensen xa4100 A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2017
Közben meg lett a hiba, a meghajtó tranzisztorok illetve a védelmi körben lévö tranyo ment tönkre.
Sziasztok,
segitseget szeretnek kerni : adott egy RTO sx6002 2x100W hidalva 1x200W erolkodo, ami mostansag azt produkalja ,hogy eleg hamar leprotectel. Tehat mukodik, bekapcsolas utan komoly basszussal rendelkezo zenet hallgatva (fiam tolja neki) 10-15 perc utan melegszik es bekapcsol a vedelem. Egyszer elszallt benne a 25A-s bizti, a csere biztirol meg nyaron lefolyt a muanyag . Szep nagy aram lehetett ,de az aksinal levo 35 Amperesnek semmi baja. Azota nincs bizti gond, csak hamar bekapcsol a vedelem, meg igy huvosebb idoben is. Szetszedve atnezve, van benne kis amper szag (a bizti foglalatot megpucoltam a muanyagtol), de szemre nem latszik semmi. Egy helyen a panel barnabb itt lehetett vmi gond (ha jol tippelek akkor ezek diodak talan zener ?) Rakok fel kepet is ,hatha valaki raismer ,h mar javitott ilyet. Mit erdemes atnezni, atmerni ha ilyen gond van ? Hmm a kepeket nezve azert az elkok "ruhaja" is osszement kicsit Elore is koszonom a segitseget. Kep1_barna_panel Kep2_panel Kep3 Kep4 A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2017
Kozben azert osszeirtam az elkok adatait, meg a zener-et is.
Ezek cseresek lesznek tuti. A zener-eken ezt talatam IN4744A 347 (2-bol osszerakva a kepet, mivel beforrasztva csak a feluk latszik). Ez jo adat a diodarol ? Ha valakinek szukseges itt az elkok adatai : 1000 µF 50V 85C x 2db 470 µF 35V 85C x 2db 22 µF 16V 85C x 2db 100 µF 50V 85C x 1db 10 µF 50V 85C x 4db 470 µF 50V 85C x 3db 100 µF 16V 85C x 2db 1 µF 50V 85C x 2db Az oszcillator meg : KIA494 A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2017
Azok a zenerek 1N4744A-k lehetnek inkább (15V 1W).
Idézet: „Mit erdemes atnezni” Szia! Mekkora a terhelő impedancia? Nekem akkor produkált ilyen jelenséget az autós vég, amikor kisebbet kötöttem rá a megengedettnél.
Sziasztok,
köszönöm a válaszaitokat. Ez van rajta : hangszóró 4 Ohm, 750W, 95 dB Doksi szerint hídban min. 4 Ohm kell. amúgy ez így müködött elötte rendben. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2017
Szia! A forrasztási oldalt átnézted már? Nincsenek kimattult forrszemek? A Zener előtét-ellenállás lábainál például könnyen előfordulhat. Azokat friss ónnal át kéne futtatni.
Nekem is csinálta egy erősítőm, garanciás volt, háromszor kellett elvinnem, mire megcsinálták, azt hitték szórakozom velük. Végül az lett a megoldás, hogy végigforrasztották a forrpontokat, ott volt egy kontakt hibás.
Szia!
Én talán abból indulnék ki, hogy mitől melegszik jobban, mint kéne! Néhány egyszerűbb fogással, egy multiméterrel, akár szkóp nélkül is behatárolható a baj! Először is , a bizti kicsapása jel! Jele a meghibásodásnak, vagy túlterhelésnek! Első lépésben meg kell mérni az üresjárati áramfelvételét az erősítőnek, ez 500mA-1A lehet! Ha ez jó, akkor jön a melegedő alkatrészek kiszűrése, mert mi van, ha a tápegység, ezeken belül a táp kapcsoló Fet-jei melegszenek, p.l. attól, hogy nem kapnak gyönyörűségesen szép négyszögjelet a meghajtástól! Ezt megnézni egyszerű, le kell venni a leszorítót a Fetekről, és el kell emelni a bordától! (jön a tapizás!) Nyugalomban (bekapcsolva, zene nélkül) véletlenül sem szabad még kicsit sem melegedniük! Jobb esetben még hangosabb zenével is csak langyosak lehetnek! Ha ezeken túl vagy, és ezek jók, akkor lehet gyanakodni a végfokra, amin max nyugalmi áram növekedés, ezáltal "A" osztályú üzembe tolódás okozna extrém melegedést, amit nem nagyon hiszek! (volt egy két sony a kezem alatt, amiben állítható volt, és eltekergették!) Mellesleg, ez is látszana a nyugalmi tápáram felvételben! Mérj egy kicsit! Pityu
Sziasztok
Tud valaki segíteni nekem? Egy Caliber ca502b autós erősítőről lenne szó, ami minimális hangerőn tökéletesen szól, de amint fentebb tekerem a hangerőt vagy a frekvencia potit recsegni kezd. Mély hangerőn csinálja mindezt. Kimértem az összes ellenállást, de nem találom a hibát. D718, B688 tranzisztorokat is kicseréltem. Előre is köszönöm.
Nem cserélted ki az összes hibás tranyót!
Mindkét oldal, vagy csak hidalásnál jön elő, a hangszóró tuti jó?
Igen mindkét oldalon csinálja. Más hangszóróval is kipróbáltam, sajnos ugyanez a hiba.
Sziasztok!
Egy autórádió végfok IC-jével kapcsolatban érdeklődnék. Igazából csak annyi érdekelne, hogy a végfok IC-től mennyire függ hogy alacsony hangerőn is legyen rendes mélyhang? Ha mondjuk annyira gagyi a végfok IC attól lehet? Mélyláda nincs a kocsiban, de az előző fejegységgel sokkal jobb mély hangok voltak alacsony hangerőn is. Most viszont hiába állítom maxra a mély frekvenciát és hiába kapcsolom be a Loudness funkciót.
Szia! A mély-átvitelt maga az IC nem befolyásolja. Lehet a forrásjel, vagy az IC-t övező áramkör a gyenge láncszem.
IC-t övező áramkör micsoda lenne? Mert sokminden nincs. Táp puffer kondi 3300µF/25V
Elötte TDA7729 audio processor IC. Valahol esetleg kondenzátor vagy valami ami vágja a frekvenciát? A végfok IC bemenetein van sorban kondenzátor és a hang processzor elött is ha jól láttam. Jelenleg YD7388 IC a végfok, ami nagyon kínai, ezt cserélem TDA7850-re, mert teljesen kompatibilis.
A DSP és a csatolókondik alul-méretezése egyaránt okozhatja a mélyhangok elnyomását/elégtelen kiemelését.
A TDA7729 lenne a DSP, de nem találok róla sokmindent. Ugyanolyan tokban van mint a TDA7719, erről van pdf-em. Bővebben: Link
Csatoló kondi alatt a DSP és a végfok közötti kondenzátorokra gondolsz? A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2017
Talán a DSP emelés vágásban nincs korlát, tudja a ±15 dB-t. Maradnak a kondik DSP előtt és után, valamit maga a forrásjel, rádió, CD is lehet sávszűkített.
Minden forráson rossz. Ez egy Androidos fejegység, a zenelejátszáson, navigáción, rádión is kevés a mély.
Kondenzátorokon mit nézzek meg, vagy milyenre cseréljem? smd kondik vannak ha jól láttam. Az IC kapcsolásában 100nF-ot láttam ha minden igaz. Mire kellene cserélnem? Kimérem majd őket Köszönöm segítségedet!
Szerintem semmit. Az egész biztosan nem azért szol rosszul mert rossz valamelyik kondi.
Vagy a forrás rossz vagy hangszorok.
Mindkét IC adatlapja ekkora csatoló kapacitást ajánl.
Ha van AUX bemenet, meg kéne mérni az átvitelt.
Hangszórókat kizárnám, mert Pioneer fejegységgel 100x jobb a mély hangzása. És az bőven elég is lenne nekem
Van aux, de viszont nekem nincs semmi műszerem
PC hangkártyával mérhető, magam részéről ARTA-t használok.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |