Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
http://www.draspo.hu/wp-content/uploads/2014/08/term_katalogus_csonka.pdf
Ebböl tudsz kiindulni. Keép alapján a Tied egy tk 300l. Ezzel a motorral 340 es fordulaton tudod pörgetni a kompresszort. Ezen a fordulaton viszont a kompresszor csak 75 litert termel percenként. Mondom mindeszt a gyári adatokkal szamolva, de a gyakorlat eltérhet mert nagyon nagy hajtásteljesítmények különbsege. 0.74w kontra 6.5kw.
Ezesetben inkabb eladom a villanymotort es veszek masikat. Mit gondoltok ezt a villanymotort mennyiert tudom eladni?
Illetve ha mar veszek akkor van olyan 220voltos motor amit tudnatok ajanlani erre a celra (KW, Fordulat)?
Nem akarlak megsérteni de a kérdéseid alapján nagyon az elején jársz még a tevrezésnek is.
Ami nem baj mindannyian voltunk a helyzetedben és kérdeztünk, olvastunk. Javaslom olvasd el az egész forumot az elejétől.Hasznodra válhat, pénzt sporolhatsz és akár az életedet is megmentheti.(A 220v is veszélyes ha nem értesz hozzá de egy kompresszor egy házat is lerombolhat.) 220v os motort nem fogsz talalni 6.5kw teljesítménnyel.Mindenképpen 3 fázisra lesz szűkséged. Ha ez nem elérhető számodra akkor add el a sűrítőt is. Tervezésnél mindig abból indulj ki hogy mire lesz a levegő.Mennyi kell belőle és milyen nyomáson. Utána lehet matekolni az infrastruktúrádra alapozva. Eladással én nem biztos hogy szarakodnék.Olyan kevés pénz és annyi a nyűg vele. Amúgy pedig jófogáson rákeresel hasonlo eladó motorokra és alájuk kínálsz. Ha sokaig nincs rá mozgolódás akkor leviszed az árát.És ezt ismételgeted addig míg belátod hogy az egész felesleges idopazarlás volt és olvashattad volna helyette a forumot. A fentiek szmélyes tapasztalataim 3 kompresszor megépítése után. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2017
Sziasztok. Tudja valaki, hogy kell bekötni az alabbi kompresszort, hogy induljon?
Csak három vezeték össz vissz? Zöld/sárga földelés. Barna fázis. Kék nulla.
Mást nem nagyon látok, pl nyomáskapcsoló hol van? A nélkül ne üzemeltesd... A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2017
Igen. Azok be vannak kotve egy dugoba, de sajnos nem indul.. Van ötleted miért?
Hűtőgép kompresszor nem is fog elindulni segédfázis és kondi nélkül...
Ez volt a kerdes, hogy hova kell a segedfazis
Ja, hogy ez egy hűtőgép kompresszor? (Na ezt szépen benéztem).
A hőkapcsoló benne van? Ha leszeded az egész kócerájt róla, három csatlakozónak kell lenni rajta. Egyik a nulla, másik a fázis, harmadik a segédfázis. Aztán google barátod kérdezd a bekötésről, én így fejből már nem emlékszem. A lényeg, mindkét fázisra feszkó kell, aztán ha felpörgött a védőkapcsoló leveszi a fázist a segédtekercsről. Meg van benne egy áramvédő is, ha túláram van, akkor leveszi a feszkót mindkét tekercsről...
Végre elkészült..
31m3/óra 7,01 barnál leállítom 1100/min forog motor 3kw 2880/min
A motor külső méreteit mérd már meg légyszi (ventillátor nélkül).
Nekem is van egy 3 fázisú, de adattábla hiányában nem tudok még csak kb teljesítményt sem...
Inkább merd le a motor tengely atmerojet es egy gyartoi katalogusbol nezd ki milyen parameterei vannak egy hasonlo tengelyu motornak.
üÜdv.
sSzivattyú-é volt a motor, a tengelyből levágtam 20_centit A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2017
Moderátor által szerkesztve
Ezt meg se álmodnám, hogy a tengely átmérő és a motorteljesítmény közt lineáris összefüggés van.
Van erről valami tanulmány is?
Na jó, de én az adattáblából nem sok mindent tudok leszűrni...
A jobb felső sarokban levő kódsor a motor azonosítója.Ez a kódsor tartalmazza a motor paramétereit is.Ha mázlid van akkor neten találsz katalógust...
Segítek egy kicsit.Bal oldalon az 50 Hz-es hálózathoz tartozó adatok vannak, jobbra a 60 Hz-hez. Tehát deltában a tekercsenkénti feszültség 200-tól 242 v-ig mehet és 13A max áramerősség mellett .Csillagban a tekercsenkénti feszültség 346-tól 420 v-ig mehet max 7.5 A max áramerősség mellett.A fordulat 2820 és 2890 között változ(hat??)ik.
De ha biztosra akarsz menni akkor a hazai Siemens képviseletet felhívod, a hajtástechnikai részlegen biztos segítenek. Ahonnan kibogarásztam:Bővebben: Link Bővebben: Link2 Bővebben: Link3 A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2017
Kiindulasi alapnak megteszi.A gyartok sem epitenek be tobb anyagot ha a terheles-uzemeltetes nem indokolja.Katalogusban megfigyelheto hogy a teljesitmeny novekedese a tengely atmerojere is hatassal van.Nyilvan nem linearis, gyartoja valogatja hany fele teljesitmenyu motort szerelnek azonos atmeroju tengelyel.Arra jo ez a modszer hogy leszukitsuk a lehetseges teljesitmenyeket.De a legtutibb ha nem veszunk olyan motort amin nincs adattabla.Vagy ha van vigyazunk ra.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2017
Nem a villamos paraméterek érdekeltek, azt én is el tudom olvasni, sőt még értelmezni is.
Gondolom félreértettél. A mellékelt doksikba jó sok méret van, ha átnézem okával, talán találok az enyémhez hasonlót. A méreteire voltam kíváncsi, de ezekből bőven válogathatok majd...
Nem vettem, csak úgy "lett", a lomok közt találtam, az adattáblája viszont megment.
3 fázisú csillag kapcsolásu, de leégett, majd újratekercselem. Fűrészgépen teljesített szolgálatot azelőtt. És mivel nem tartozik a témához, mellőzzük a további offot, amúgy köszi mindenkinek a segítséget... A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2017
Sziasztok
Csináltam egy 2 hengeres Zil kompresszort, Sajna a motor jó alacsony fordulatú, nyomatékához képest, 7 bar-nal is röhögve tud indulni mindenféle lefúvás nélkül, szóval nagyobb áttételt is elbírt volna. Meg lettek fordítgatva a szelepek + új klingerit tömítést csináltam, a hengerek szép állapotba vannak, látszódik hónolás és nitrohigítót se engedik át amit ráfolyattam a próba során, ennek ellenére összerakva a forgattyúsházba nyomás keletkezik, ami arra utal, hogy mégse zárnak azok a gyűrűk (én mér szét nem szedem) nem olyan vészes de most nagyon kell a masina, szóval működik pengén, még rakok képet a festés utáni állapotról. Nem létezik olyan műanyag profil ami bepattintható (beragasztható) a ékszíjtárcsa profiljába, és ezzel kissé megnövelni az áttételt ?(ha még nincs ilyen akkor feltaláltam ) A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2017
Az Én kompresszoromnál a szívó oldal és a forgattyúsház gyárilag egybe van nyitva.Elég sok olajat fogyaszt de legalább kenve vannak a szelepek és a tartály sem rozsdál.Persze időnként le kell eszerteni a tartályból, illetve a kompresszorba pedig friss olajat tölteni.Cserébe nem nyomja ki a szimeringet.
Ékszíjtárcsára hasonló sufni megoldás nem alkalmaznék.Vannak a gyári agy-tárcsa megoldások ahol a tárcsa cserélgethető de annyiért már esztergályos is megcsinálja.Úgy se nagyon cserélgetném. Egyéb iránt szép munka gratulálok. A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2017
Sziasztok lenne egy kompresszorom. nem tudom mikori gyártmány lehet. üzemi nyomás 6bár https://youtu.be/ekwDg5K1NV0
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2017
Ha nem lenne rajta az a szép adatlap, Jedlik Ányosra fogtam volna.
Mi a szándékod vele? Bármelyik technikai múzeum kapkodna érte. Szerintem '45 előtti.
hát eladó faterom használta autó szereléshez. és ö szerinte kútfúró kompresszor lehetett. csak 80 as évekbe kapott pár dolgot nyomáskapcsoló nyomásmérő óra kapcsoló , 380V ról megy
Sziasztok!
Lengyel barátunk kompresszort épít autógáz palackot használva. Szerintem az olajozást picit túlbonyolította Bővebben: Link
Sziasztok újabb fejlemény . ki cseréltem a visszacsapó szelepet és jó lett . lég sűrítőt nem bírtam be fogni így az tökéletes. még a tartályt kell be hegeszteni de most nem ereszt csak nagyon minimálisat . nem tudom menyit érhet
Gyűjtői értékén kívül nem sokat.Már ha gyüjti ezeket egyáltalán valaki (fizetőképes).
igen gondolom nem sók maradhatót fent belőle netten semmit nem találtam róla
|
Bejelentkezés
Hirdetés |