Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Renault elektronika
Témaindító: Ifjbockgaben, idő: Dec 12, 2009
Témakörök:
Üdv!
Igaz Clio, de az évjárat megegyezik, talán jó lesz neked is. Elvileg ki kell legyen építve a kábel a tükörig. Annak a bekötését pedig megtalálod a doksiban.
Renault clio 2 szervokormány spirál hol találhato ?Esös idöbe állandoan világit azt 2 hét után kialszik ,a szerelö azt mondta hogy beázik ,
Köszönöm, ez igazán gyors és profi volt!
Úgy látom, hogy a hasonló évjáratú Megane-okkal ellentétben a Thalia/Clio-ban fent a tükör háromszög alakú "talpában" van egy külön csatlakozó, ez még könnyít is a dolgon (nem kell minden kábelt levinni az ajtócsatlakozóba). Holnap le is bontom, remélem, tényleg fel van addig hozva a hőmérő kábel.
Úgy tűnik, mégis beszívtam...
Az én tükröm kézi állítású, így nálam, ahol az elektromosokon egy csatlakozó van, ott a kézi állító szerkezet (kar+bovdenek) vannak. Kérdés tehát továbbra is, hogy ha lehúzom a kábelt az ajtócsatlakozóhoz, akkor ott vajon melyik lukakba kell majd kötnöm (ez sajnos a doksiból nem derül ki) Köszi!
Üdv!
Ki kell venned a központi konzolból a kijelzőt, annak az egyik 15 pontú csatlakozójára (1-es 2-es pin) megy a hőmérő. Innen már ki tudod mérni. Ez is benne van a doksiban az autórádió résznél. Legalábbis remélem ez a része már ugyan olyan. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2017
Igen, köszi, látom. A 10-es pinre ezt írja: "Külső hőmérséklet jel". Ezzel akkor nem kell kezdenem semmit, ugye?
B6, B7 az ajtócsatlakozóban. Ha a műszerfali kötegben benne van..
Ha nincs, akkor a központi kijelző egyik (fekete belső részes ) csatijába. A csati külseje vagy piros és szimpla, vagy szürke és dupla sajn.nem tudom,h.melyik is.. Viszont abból le tudod szűrni,h. abban a csatiban:az 5.fekete, a 6.kék, a 8.sárga, a 9.piros És akár elég lehet csak az egyik lábat bevinni az 1est vagy a kettest(szintén nem emlékszem,h.melyiket) a másikat meg letestelni. (ha nincs két saru.. ) De azt könnyű kipróbálni..
Hú ezt nem láttam. Csak gyors átfutottam, biztos azt is kell használni, de nem tudom mit és hová kellene.
Szia!
Mit ért azon,h. spirál? Csak elektromos, vagy elektrohidraulikus a szervód? Bár biztos elektromos. Csak az nem nagyon tud beázni.. Ha van szélvédő Bár némelyiknél a kormányművön van a helyzetérzékelő..
Szuper vagy! A B6-7 jó lehet, mert megnéztem az ajtócsatlakozó apa részét, és ezek ott be vannak kötve (azaz befelé onnan megy kábel). Ha mégsem ezek lesznek, akkor megpróbálom a többi olyan pin-t, amibe az ajtóból nem megy kábel, de az apa oldalon be van kábelezve (B2,3,4 és A4, 6), ha ezek sem, akkor marad a kijelző direktben.
Nagyon köszönöm a segítséget!
Jó lesz az!
Az A4 egy test, a többi a tükör mozgató és fűtés bemenetei lennének. Szívesen! Jól jön az télen!
Jó lesz az!
Az A4 egy test, a többi a tükör mozgató és fűtés bemenetei lennének. Szívesen! Jól jön az télen! Az A4 test-el karöltve az A6 lenne a tükörfűtés. Egy tükörlap olcsó (ha már úgyis szétszeded) és ha kimegy ott a vezérlés(gondolom), az télen szuper dolog!
Jó ötlet! Amúgy az mire kapcsol be? Hátsó szélvédő fűtéssel együtt? (a Fordomon úgy van)
Igen, a hátsó szélvédőfűtés. Azért próbáld le, de 99%,h. kimegy oda a vezérlés.
Járó motornál!
OK, köszi, megnézem!
Azt esetleg meg tudnád mondani, hogy a hőmérő ajtócsatlakozóba bekötéséhez pontosan milyen típusú / méretű kábelvég ("anya tüske") kell? Már 2 Renault szervizben is voltam, az egyikben a kérdést sem akarték megérteni, majd közölték, hogy ilyet nem tartanak, a másikban meg csak a legnagyobb tüskéjük volt, de nekem ide pont a legkisebb kell (és azt nem is találták az alkatrészlistában). Találtam egy boltot (Ripca), ahol több 100 hasonló típus van és szerintem lesz nekem való, de ott meg nem tudnak autótípusra keresni. Max lemérni és lefényképezni tudom, mert nem akarom emiatt az egyik meglévő bekötést levágni. Előre is köszi.
Üdv!
Én annak idején a Farnell-től rendeltem, máshol nem találtam. Elvileg, ha a legkisebb kell, akkor ez az. Bővebben: Link Legalábbis gondolom, hogy ilyen kell oda is. Esetleg Micro Quadlok vagy MQS néven keress rá. Sajnos ezek a vackok horror árban vannak és még minimum mennyiség is van. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
Na, ezt én se tudom rutinból. Esdivel, ti már többet találtatok, ez jól jöhet nekem is a jövőben.. Köszio!
Bontottból szoktam megoldani, ha épp nincxs kéznél megfelelő. Sajnos a valaha létező gyári alkatrészek/cikkszámok is csak hiányosan érhetők el. A kisebb méretű "mama"Q a tied, ugye? Az eredeti cikkszám 7703497163-4 talán. De ezekre hülyeségek vannak. Nem nehéz kihúzni sértetlenűl(!) egyet,h.milyen, úgy jobban tudnám. De majd megpróbálom megnézni, egy pontosabb tippért.
Én úgy kerestem meg (ECU csatlakozó tüskéit)hogy először beazonosítottam magát a csatlakozó házat, ezek rendszerint valamely neves gyártó autóipari csatlakozói, majd ha ez megvan, akkor ahhoz már meg lehet találni a hozzávaló krimpkontaktokat.Több is passzol hozzá, vezeték keresztmetszettől függően.Általában 1000-5000db-os tekercsekben árulják.
Sikerült 10-es kiszerelésben venni, fajlagosan persze jó drága volt, de kibírható (160 Ft/db), viszont volt egyből raktáron, Zuglóban.
Végül olyat vettem, amit eSDi kolléga linkelt (Zuglóban raktárról, 10-es csomagban), ez nem pont ugyanaz, mint a gyári, de nagyjából jó lesz.
A csatlakozóba bekötöttet nem sikerült hátrafelé kihúznom, csak előre kitolni valamennyire, sublerrel rámérve én 1.5-1.6-osnak mondanám a külső méretét, a linkelt MQS egy picit nagyobb, de szerintem be fog férni. Ráadásul ennek az egyik oldalán is van egy kis kitüremkedő fül, úgyhogy talán még el sem akar majd forogni. Valamelyik este ráveszem magam, hogy nekiálljak a szerelésnek és beszámolok. A megadott cikkszámra tényleg nem sok értelmes találat van, bár van egy orosz gyerek, aki rendesen utánament a témának, de neki az EspaceIII-ba való sarukról van leírása, azok között nem láttam ilyen kicsit.
Thaliát nem tudtam megnézni, de egy masteré(ajtócsati) a kezembe akadt. Az az(újként), ami a képen van.
Illetve,ha a tiednél a vastagabbik oldalon van a rögzítőfül, akkor 7703497347 Ezek a gyárik Amúgy ki lehet szedni, megnézni. Én "hegyezett" biztosítótűvel szoktam. De gombostű is biztos megteszi. Csak gyengén félre kell húzni a rögzítőfület(el ne törjön). Mármint előről, ahhoz ki kell venni azt a sárga vagy szürke fedélkét a csatiból.
Köszi, hogy megnézted! Nekem a 342-re végződő cikkszámút tudtak adni az egyik Renault kereskedésben, de semmilyen más sarujuk nem volt. Az viszont a legnagyobb (kb. 2.5 mm-es), szerintem pl. hasonló évjáratú Megane-ba jó lenne, de nekem 1.5-ös kellett. Az egyik haverom anno megvette a Clio-jához a Haynes szerelési leírást, talán abban benne lehet a pontos cikkszám (de ez nem biztos, emlékei szerint csak a részletes kapcsolási rajzok és csatlakozó lábkiosztások vannak benne). Én ma este megpróbálom a bekötést, most kiderül, hogy az MQS saruk jók-e.
A tűs megoldás nekem is eszembe jutott, de én egy túl vastag hústűvel próbálkoztam, azzal hátrafelé nem jött ki, de végül előre elég jól ki tudtam tolni, hogy lemérjem és lefényképezzem. A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2017
Látod, ennek a zacskján az van,h.1,5x0,8. Ez egy most is élő, rendelhető cikkszám.
A külső mérete 2,5x3,5mm kb. De csak jó lesz a MQS-el! Találtam egy képet, ahogy régen lehetett ezt azonosítani.
Na, most került a kezembe egy 2004es thalia. De olyan alapfelszereltségű,h.nincs benne (szinte semmi) egy kicsi saru se. (csak a központizár)
Az itt a nagy..
Nekem a legkisebb kell, aminek a külső mérete 1.5 mm, szerintem ebbe 0.5 mm-es tüske (apa) megy bele. Úgy láttam, hogy általában csak ezt szokták feltüntetni, meg a befogható vezeték keresztmetszetet, a külső méretet sajnos nem. Az ábra alapján az egyetlen ami ide jó az a 7703 497 163 lesz , egy orosz oldal szerint lehet, hogy ennek már csak utód cikkszámai vannak: 7703 497 341 és 7703 497 722 (https://www.drive2.ru/l/6986853/).
Én tegnap éjjel nekiálltam bekötni a hőmérőt - végeláthatatlan szívás lett belőle. Eleve nem túl jó a kézügyességem, ezért lassan haladtam, de a vezetékelés végül egész jól ment (mondjuk csak fele olyan lassú voltam, mint egy átlagember). Pont abba a részbe buktam bele, amitől addigra a legkevésbé tartottam: az ajtócsatlakozóba bekötésbe. Sajnos az eSDi által linkelt MQS nem jó, mert 1.8 mm a külmérete, és az egyik oldalán végigfut egy mégjobban kiálló él is. Elölről és hátulról is félig be lehet csúsztatni, de a csatlakozó közepén a lukban van egy szűkület és azon nem megy át sehogy sem. Úgyhogy ott álltam szétszedett tükörrel, ajtócsatival a 4 felkrimpelt de be nem köthető kábellel (a tükörfűtéshez is megcsináltam a behúzást, azért 4). Beugrott, hogy az Index Thalia fórumon is sokat írtak erről tizenéve, és akkor jobb híján a PC alaplapokon elterjedt Berg sarukat használtak (a ház ledjeihez, audio csatlakozáshoz stb, kis fekete foglalata van általában), az is pont 1.5 mm külméretű és szögletes. Úgyhogy megkerestem az ezer éve használaton kívüli egyik PC-met és kiszedtem belőle pár ilyet. A szívás tovább folytatódott, mivel ezek ugye már rá vannak krimpelve vékonyka vezetékekre (tippem szerint max 0.1 mm2). Próbáltam lefejteni a kis körmöket, de a nyakán a sajtolást már nem lehet kihajlítani, úgyhogy forrasztani kezdtem, de úgy meg már túl vastag lett a saru+ a vezeték (0.5 mm2-est vettem), nem ment bele a csatiba. Végül csak sikerült egyet így összehozni nagyon sok próbálkozás után, egy másikat meg az eredeti kis vezetékével együtt toltam át a csatin és hozzátoldottam a behúzott vezetékhez. Az a baj, hogy a hőmérőhöz jó ez a vékony vezeték, de a tükörfűtéshez minden bizonnyal kevés lesz. Most nézek még holnap a Ripca-nál egy másik kicsi sarut, de viszek magammal tolómérőt és szigorúan lemérem. A másik tanulság, hogy a 0.5 mm2-es vezeték már nagyon a maximum, amit át lehet szenvedni a csatin, bár az is igaz, hogy én sima villanyász boltban vettem, nem autóvillamossági spec vezeték, lehet, hogy utóbbiból lenne olyan, aminek vékonyabb a szigetelése. Ha a Ripca-nál nem találok jót, akkor melóban majd átsétálok a Renault-ba és megpróbálom a fenti sikkszámok alapján kideríteni, hogy tudnak-e hozni ilyet. Beszámolok, hogy mire jutottam.
Na, csak sikerült mindent bekötni (hőmérő+mindkét oldali tükörfűtés). Végül egy másik saru lett a befutó ez : http://www.ripca.hu/termekek?PID=37848&op=product
Heroinárban volt, de legalább lehetett belőle csak 10-et venni. Ez sem tökéletes, de méretben OK és a stekker belseje, meg annak sárga "kupakja" elég jól megfogja, működik. Még egy tanulság: a sima villanyszerelős 0,5 mm2-es kábel ide nem jó, mert a szigetelése túl vastag, azzal már csak nagyon nehezen vagy inkább egyáltalán nem megy át a lyukon a felkrimpelt saru. Ahol a sarukat vettem ott van kifejezetten autóvillamossági kábel, ez pont annyival vékonyabb (de szintén 0,5 mm2-es), hogy átfér. Amúgy a hőmérőnél azt vettem észre, hogy kb. 2-3 fokkal kevesebbet mutat, mint a valós hőmérséklet. Ez belefér a gyári "pontosságba", vagy a kábelezésnél nem jók a csatlakozásaim és emiatt nagyobb az ellenállás, mint kellene? (ezt még korábban csináltam, mindkét kábelt végül csak PC alaplapi Berg csatlakozóval sikerült bekötnöm, az egyiknél rá kellett forrasztanom a 0,5 mm2-es kábelt a sarura, a másiknál már nem szórakoztam ezzel, hanem Berg saru eredeti vékony vezetékét meghagytam, és ahhoz forrasztottam a 0,5mm2-es kábelt).
Sziasztok! A családban van egy 2004 évjáratú Clio 1.4 autó. Hasonló problémája van mint a korábbi hozzászólásokban. Az indítókulcs elfordítására forgatja az indítómotor a motort de nem indul be. Nem valószínű, hogy FHP jeladó lenne mert többször ki volt takarítva és nincs változás. Eredményt csak az hoz, ha az akkuról levesszük a sarkot és úgy hagyjuk 1 órára. Visszakötés után indul simán. Talán a kulcsban lévő elektronika vagy az immobiliser elektronikája vacakol. Mit lehet vele csinálni házilagosan?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |