Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Tudja valaki esetleg,hogy mi lehet ez az alkatrész? nodemcu panelon van,láthatón elfüstölt szegény. Vin bemenetre csatlakozik az egyik vége a másik pedig a felette található kis kondihoz ami pedig a földhöz.
1N5819 Schottky dióda (SL a jelölése).
Pedig már csak 20 kép van amit nem ismerek.
Egy pár alkatrész:
A 30-31 kép ugyanaz az alkatrész. A 32 képnél az alkatrész mellett a tokja látható amiben volt. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
A jó múltkor nekikezdtem egy doboz hasonló alkatrész válogatásának én is. A tizedik darab aljatrészteszteres kondiválogatásnál kiborítottam a kukába. Annyira elment már a tűrésük.
Most minden egyes alkatrészt külön-külön megkérdezel ha más érték van ráírva? Kerámia csőkondenzátor volt már sok. mégsem ismered fel mert nem 22 pF van ráírva hanem 33 pF? Komolyan gondolod?
Szerintem te ennek a korábbiakban felsorolt tételnek a tizedét se fogod felhasználni,
feleslegesen dobálózol itt vele. Inkább offold magad, mert ha így folytatod, mi fogunk téged. Már kezd kicsit unalmas lenni a sok kócerájod, nem kíváncsi itt senki rá mit lomoltál össze... Tartsd magad kordában, és CSAK olyanra kérdezz rá, amit valóban HASZNÁLNI / JAVÍTANI is szeretnél... A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
Kb 56x67mm nagyságú, 3,3V/2,2A/1,5ohm-os léptetőmotor mekkora nyomatékú lehet? Saccra kellene valami tapasztalati adat. Típus szerint nyoma sincs (csak 1-2 ember a nagyvilágban el akar ilyet adni); a meghajtó áramkör be lett hozzá állítva, de most rendelni kellene valamilyen motort és fogalmam sincs, milyen típus felé nézelődjek. (az eddigi mérések a "kézzel nem tudom lefogni"-ig jutottak 0.5A/24V-nál)
Köszönöm, rendeltünk is egy 2Nm-eset, aztán majd próba, mire beparaméterezem a drivert...
Köszönöm a segítőkész választ! Kicseréltem és újra működik!
Sziasztok.
Van egy döglött botkormányom amiben 2csótány lakik 815K felirattal. Az én guglim szerint ez egy programozható hall szenzor. Ha tényleg ez van benne,mit jelent ebben az esetben a programozható? Köszi
Szép estét mindenkinek!
Nem vagyok szakmabeli, csak szakmámhoz kapcsolódóan-, és hobby szinten csinálok elektronikázást. De... Mindig bajban vagyok (bár meg szoktam oldani) egyedül vezetéket forrasztva. Nos, itt a lógó, függő és több szálas megoldásokra gondolok. Kinek mi a technikája, hogy oldja meg, van-e erre célszerszám,... A satu nem ér, nem jöhet számításba, és tudom, van az összesodrós variáció is, majd rácinezve. Az nem a kedvencem, sosem alkalmazom. Alábbi képek: Ma hazaérve, meló utáni kis levezető művelet. Már rég esedékes volt, megoldódott.
Ez az eszköz talán a legkomplexebb a hall IC-k között... Van benne mikrokontroller, azt lehet programozni - trükkös módon. A belső ADC felbontását, érzékenységet, stb. be lehet állítani, végül egy LOCK utasítással örökre vasalni.
Végülis - ha működik - olyan a kimenet, mint egy lineáris (proporcionális) hall-szenzornak.
Köszi.
Tehát,ha esetleg tudok szerezni és berakom a helyére akkor vajon mit fog csinálni?
Programozás nélkül lehet, hogy semmit, esetleg számodra teljesen fals értékeket.
Köszi akkor nem próbálom ki mert egy brutál markolót irányít.
Idézet: „tudom, van az összesodrós variáció is, majd rácinezve. Az nem a kedvencem, sosem alkalmazom.” Nagy baj, az amit képet feltettél minden csak nem biztonságos kötés, főleg autóban ahol nagy rázkódásnak van kitéve. Ez a leónozom, majd egymás mellé forrasztom technika nem jó, nem ad stabil kötést, össze kell sodorni, majd leónozni. Egy jól kivitelezett kötésnél az ónnak áramvezető szerep nem jut, azt a réz-réz kötés fogja létrehozni, az ón csak oxidációvédő és mechanikai "szorító" feladatot lát el. Persze enyhén az ón is részt fog venni a vezetésben már csak azért is, mert az összesodrott huzalok közé is bediffundál. Amúgy meg amit mutattál feladatot azt préselhető toldóhüvellyel lehet stabilan és biztonságosan kivitelezni. Van belőle gyantás zsugorítható is és máris vízálló kötést hoztál létre. Nem lesz kontakthibás mint a csavaros kötések (csoki) és nem fog elrepedni mint a forrasztás.
Idézet: „Egy jól kivitelezett kötésnél az ónnak áramvezető szerep nem jut” Tehát egyetlen NYÁK lap sem sem mondható jól kivitelezettnek. (se furatszerelt, se SMD)
Éreztem én hogy ez lesz.
Évek óta alkalmazom ezen technikát (Can-Bus-osokon is), sosem volt probléma (szerencse?). Sajátomon is így ténykedtem, ezek szerint hibásan. De immáron 13,5 éve teszi minden a dolgát. Az összepödrött, forrasztásmentes, szigszalagozott, egymás hegyén-hátán toldozgatott megoldások helyett ahogy kinézett, gondoltam megfelelőbb lesz a forrasztott, zsugorcsövezett megoldás. Ismét tanultam. Köszönöm az infókat!
Ez nálam "Idegen szavak és kifejezések szótára" gyanús. De szerintem Ő se tudja, csak Gugli.
Ahogy az általános villanyszerelésnek (Wago), úgy az autós villamosság szerelésnek is megvannak a sajátos körülményekhez igazodó szerelési technológiái, a hozzá tartozó segédanyagokkal. A kötéseket sajtolásos (hegesztés) technológiával készítjük, az oldhatókat pedig csavaros (szemes) kötéssel, nem a Wago technológiához használt módon. Minden funkcióra, kábelvastagságra van megfelelő, csak mint mindenhol figyelni kell a minőségre.
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
Ha nekiállsz forrasztgatni, hőlégfúvózgatni egy Bugatti Veyron autóban, ne csodálkozz, ha a tulaj úgy kipenderít, hogy a lábad se éri a földet. Meglehet a Te autód nem ez a kategória, de használni kell a direkt erre a célra kitalált (fejlesztett) technológiát. Nem lesz tele az autód cinpacával, összeégetett autókárpittal.
Na most kezdem elveszíteni a fonalat, lehet fáradok.
Tehát akkor ez a "préseléses" megoldás megfelelőnek mondható, amiket a vonóhorog aljzatokhoz is adnak? Erről engem pont egy villamosságis dolgokat is művelő szerelő beszélt le. Ő csak akkor szereti használni, ha visszatérő ügyfelet akar, mert hogy oxidál. Ezeket szintén ki szoktam hagyni személy szerint. (első kép) Nálam nem játszik. Főleg egy gyárihoz hasonlító javításhoz, egy pl. 30-40 szálas kötegben. (második kép)
Már elnézést, de miből feltételezed hogy cinpacákat szoktam hagyni? Pláne egy értékesebb járműben. Még a sajátomba sem, ami a '80-, '90-es évekből származik.
Azt hiszem ha így dolgoznék, már nem dolgoznék.
Ne vedd sértésnek a cinpacás dolgot. Hidd el, 100 eset közül egyszer legalább előfordulhat. Ami előfordulhat, az elő is fog fordulni, aztán vakarhatod a fejed. Ha nincs páka, nincs forrasztó ón, biztos nem fog előfordulni.
A préseléses megoldás tulajdonképpen egy azonos anyagból készült hegesztés. Lehet, hogy a külső felülete oxidálódik, de maga kötés az biztos, hogy nem, így elektromos vezetési probléma nem lép fel. A lágyforrasztásos kötés ebből a szempontból sokkal gyengébb. Az autóban igen szélsőséges klímatikus viszonyok tudnak kialakulni mind a hőmérséklet, mind páratartalom szempontjából. Ilyen szempontból egy réz réz kötés még mindíg jobb, mint egy egyszerű összetekerés (bár azt is lehet folyáshatárig összetekerni) vagy pláne egy réz-forraszanyag-réz átmenet. Az ilyen "áramlopó" megoldást igen hamar száműztük, mert elvágta, megsértette a vezetéket. Létezik iljye célra korrektebb megoldás is. Az ismerős "villamosságis szerelő" nem adott helyes választ. Az egyik rádiótelefonos cég kihangosító beszerelő műhelyét is írányítottam kb 7 évig, napi 10-12 beszereléssel. Ezidő alatt három reklamációnk volt, egyik sem a mi hibánk. Hidd el tudom, mit beszélek. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
Nem NYÁK-ról beszélek, huzalkötésről, toldásról.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |