Fórum témák
» Több friss téma |
A hosszúságnál 50mm körül kell lennie új korában.
Helló
szétszedtem a motort, szénkefe kb, 25mm ér ki kivett állapotban, kellően könnyen jár a burkolatában egyéb helyen lehet probléma? A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2017
mikor elindítom a centrifuga programot, akkor rögtön elkezd szivattyúzni, ez hallatszik, a dobban nincs víz, de alul a csőben marad valamennyi víz, de gondolom ott amúgy is marad..
Az még jó,akkor a tachö generátor,csatik,motor-relé lábainak átforrasztása!
A reléket már átforrasztottam, a többit még nem,
a panel szélén lévő forrasztott pontok ahova a csatik mennek, szépek, nincsenek megégve, vagy korrodálva.. a tacho generátornál mit kell tennem? hol keressem?
Motortengely hátulján két piros vezeték,jól megpörgetve 6-8 volt váltóáramot mérhetsz rajta.
amennyire kézzel meg tudtam pörgetni olyan 3V körül tudtam rajta mérni, mindjárt keresek valami zsinórt és azzal megpörgetem még..
Sikerült jól megpörgetni 6 és 7V között volt amit leadott
relét hogyan tudnám tesztelni? esetleg van kimondottan hogy melyik felel a centriért?
kivezetéseit már átforrasztottam, az volt az első mikor szétszedtem.. csatikat megnézem még egyszer..
A csatitól kilehet következtetni,behúzva le-e adja a 230-at a motornak
reléket egyesével megnéztem, kiszedtem 12v rol kapcsol, nincs beégve... beforrasztva nem teszteltem, nem tudom ott mikor melyiknek kellene kapcsolnia.. am a panelon valami omega2 írás van, de gondolom ez nem újdonság.
Azért én kicserélném azt a szénkefét. lehet rövid az a 2-2,5 cm. Vagy a forgórész lesz rossz.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2017
Hétfőn majd keresek bele,
érdekesség, hogy service leírásban talált, teszt módban felpörgeti max sebességre a motort.. ezért úgy gondolom valószínüleg a motor az jó.
Sziasztok.
Van egy Samsung mosógépem wf0500nwx. A bekapcsolás után amikor elindul a mosógép váltakozó időpontokban leáll, a minden lámpa kialszik, majd 1-5 másodperc múlva folytatja a mosást. Amennyiben a központi elektronikai résznél az oldalához hozzá érek azonnal kikapcsol. Soha nem ütődött semmihez, mert kb 15 centi hely van mindenhol. A panelt kiszerelve azt látom, hogy van egy kis alkatrész mellette egy elko. Az alkatrészen FU180-at látok piros betűkkel. A 2 alkatrész egymás felé néző oldala kormos. Na hogy melyik a hibás az nem látszik. Viszont ez a panel ugye be van öntve. Hogyan lehetne ezt megjavítani? Köszönöm a segítséget!
Az a gond,hogy nincs cseremotorod,már én is motorgondra gyanakszom! A kondik nem púposak? Lehet tápfesz gond is,bár nem jellemző erre a hibára. Olyan mintha tápfesz gond lenne,nagy áram igényekor!
Ez egyértelmű kondi hiba a panelen,kondicsere megoldja!
Ok! De mivel öntve van a panel, azt hogy tudom cserélni? Mi az a sárgás átlátszó anyag? Azt hogy tudom leszedni, majd pótolni? Gondolom valami viasz szerű anyag..
Fotó jó lenne róla,de a tápot nem szokták kiönteni,az csak a program panelja lehet.
Csatoltam a két képet.
Az egyiken látszik a "koszos" alkatrész is. Pirossal jelölve.Remélem ez elegendő. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2017
Ez nem is olyan veszélyes,vannak ennél jobban kiöntött panelok is! Azok a fekete hengerek a kondik,ha púpos,vagy kapacitás vesztesek akkor zavart okoz.
A "kosz" lehet grafit por a kefékről. Oda vonzza a statikusság.
Ok!
De ezt hogyan tudom javítani? Ilyent még nem szedtem szét. Amatőrként forrasztgatok, meg készítek nyákot. De ilyennel még nem volt dolgom. Az én szakmámban nem szoktak így kiönteni semmit...
Így első blikkre a panel jó,a motor gyanús nekem.
Teszt üzemben nem figyeli a motor áramfelvételét és szerintem nem is ruhával próbáltad hanem üresen. Vagy? Nézzed meg a fűtést is testzárlatra. Az is megtudja bolondítani a vezérlést. Rakjál a helyére egy 60w os izzót.
Sziasztok!
Segítséget kérek, egy Whirlpool AWT 5125 felültöltős géppel kapcsolatban. A hiba az volt, hogy a gép centrizéskor nagyon rázkódott. Kicseréltem a lengéscsillapítókat, a dobtengelyeket, de sajnos, a hiba csak mérséklődött, de nem szűnt meg. Centrifugáláskor még mindig rázkódik, "dobol"! Viszont szerintem hirtelen, azaz gyorsabban pörgeti fel a motort, mint kellene. Ezt úgy értem, hogy elkezdi fokozatosan emelni a fordulatot, de mégis túl hirtelennek tűnik a felpörgetés. A kérdésem az, hogy a rázkódás, "dobolás" lehet a szíjtárcsa deformálódása miatti ütés következménye, vagy esetleg a dobot kell centírozni? A dobnyílással szemben súlyozott borda van. Érdekesség, hogy a rángatás olyan, mintha kissé oldalra, vagy inkább átlóba kezdené a motor rángatni az üstöt. Amennyiben a felpörgetés túl gyors, ill. hirtelen, azon hogyan tudok változtatni? Esetleg máshol kell keresnem a hiba okát? Előre is köszi a segítséget! A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2017
Hátulról a forrasztás felől dremellel kivágod óvatosan a műanyagot, majd kikaparod a kondi lábánál azt a gumis műgyantát és már hozzá is férsz. Azért ellenőrizzed a betáp relét mert ezeknél sűrűn szokott vacakolni.
Hát ez lehet elektronika gond is. triac relé. De lehet tachogenerátor mágnese lötyög és azért ránt. vagy vissza kell követni a tacho jelét az elektronikán mert ha be ázott alul a motornál a csati az vissza üt az elektronikára a tachokőrben.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |