Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eberspacher állófűtés javítása
Lángszitát cseréltél? ha a szita melletti kis furat el van dugulva akkor sem tud begyújtani! A gyertyán azért csak 5V-ot mérsz mert nem simán egyenfeszültséggel hajtja PWM szabályzott!
Sziasztok. D5WZ kiegészítő fűtés van az Opelemben.
A probléma, hogy nem mindig indul el a kályha. Amennyiben elindul akkor működik rendesen. Hibakódot olvastam, "ventilátor kevés áram vagy szakadt áramkör"t írt. Valaki valami ötlet? Székesfehérvár környékén lakom, esetleg valaki tud erre fele javítóműhelyt? Előre is kösz. István
Kedves valaki105!
A vezérlőegység baja lesz. Ugyanis belül a forrasztások körberepednek és hol érintkeznek, hol nem. Amikor el tud indulni, akkor a "meleg" tartja a kontaktot. Itt a "meleg" azt jelenti, hogy ekkor a kontakhiba miatt az egész melegszik. Javítóműhelyet az eberspacher oldalán érdemes keresni, hogy kik a szakszervizek. Üdvözlettel: olika76 A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2017
Szia.
Köszönöm az infót. Ha jól olvastam vissza, Te javítasz vezérlőegységet. Nem tudnád vállalni a javítását? Köszönettel: István
Kedves valaki105!
Küldtem privátot segítségképpen. Üdvözlettel: olika76
No sikerült életre kelteni, igaz az 1 lábon nem csinált semmit de 3 lábon a folyamatosan van 12v akkor szellőztet begyújt és 75 fokig felfűt és ott tart.
Akkor az kieg fűtés azok indulnak vagy 1-es vagy 3-as lábon. Az állók csak 1-esen. Nézd meg hogy menet közben amikor már minimum 40 fokos a víz akkor mérsz-e a 4-es lábon 12v ot! Ha igen akkor képes lesz a fűtő ventilátort indítani
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni, van egy D5WS fűtésem a Sprinteremben, beindulás után nemsokára leállt, majd kis idő után megint begyújtott. Rájöttem, hogy a keringető szivattyú a ludas /szénkefe csere/ de mire erre rájöttem, szerintem letiltott az autó, mert most csak a keringető indul be néhány másodpercre, és ennyi. A kérdésem az lenne, hogy a fűtés csatlakozójában lévő vezetékeket hogyan tudnám bekötni, hogy padon ki tudjam próbálni, hogy a kályha működik-e és tényleg a kocsival van-e a gond.
Szia, koszi az infot. Azt is eszrevettem, hogy a regi elektronikakban sokkal kemenyebb anyag van, nem ez a zsele szeru. Remelem, nyarig kibirja az enyem, akkor majd kiszedem es kiprobalok par anyagot rajta.
Kedves Bobek1!
Szerintem sehogy sem megy a próbapad, még a szakszervizeknek sem ennél típusnál. Ugyanis a mercinél ezek a kályhák canbuszosak, azaz csak megfelelő diagnosztikával indítható és CSAK ha be van építve az autóba. Ha egy régi típus, akkor találsz róla bekötést a neten. Üdvözlettel: olika76
Kedves kazi!
Ha kemény anyag van benne, akkor az nem szilikon. Ehhez az alábbi megoldás kell, amit már ebben a topic-ban az egyik hozzászólásomban megadtam. Reparieren Sajnos a cikkben leírt rész általában nem elég. Azaz nem elég csak a drótlábú alkatrészek átforrasztása. Le kell szedni a másik oldalt is, ami nem kis munka. Nekem erre is van forgatókönyvem, ill. arra is, hogy mit kell ezután csinálni. De ez az én szakmai titkom. Nem javaslom nekifogni a másik oldal letakarítását, mert igen könnyű hibázni. Ha olyan rész sérül meg, akkor javíthatatlanná válik. Hidd el, én tudom. . Üdvözlettel: olika76
Kedves olika76!
2003-as a fűtés, találtam a neten rajzot, de sajnos nem igazán tudok kiigazodni rajta, de azt észrevettem, hogy a fűtésből kijövő kettes vezeték /ami elvileg a keringető szivattyúhoz menne/ csak az egyik vezeték megy tovább a csatiból. Az érdekelne, hogy a kötegben lévő vezetékek szín szerint mit vezérelnek /a neten vannak fent videók, ahol a földön egy aksiról beindítják/. Én egy lakóautót építek, és szeretném a kocsi elektronikájáról függetleníteni a kazánt, hogy ne az autó aksiját, hanem a plusz aksit fogyassza.
Kedves Bobek1!
Amit leírok, az elvi kérdés számomra, elnézést emiatt: nem adok semmilyen támogatást annak, aki otthon, nem ellenőrzött körülmények miatt szeretné a kályhát tesztelni. NAGYON VESZÉLYES! Ha gondolod, elküldöm neked privátban annak a pesti szervíznek a címét, amelynek ha elküldöd a komplett kályhát, akkor elvileg tudja külön tesztelni, feltéve hogy nem canbuszos. Ha nem az, akkor menni fog nekik, mivel mindent le tudnak tesztelni élőben a kályhán. Sajnos nagyon sokan azt hiszik, hogy ez olyan mint az 1x1. Hát nem... Remélem nem okoztam ezzel gondot. Üdvözlettel: olika76
Hello kérdezném hogy az mitöl lehet hogy én fütésem is elindul begyujt felpörgeti a ventillátort füstöl majd pár perc mulva megáll uj izzito és uj szita van benne.
Koszi, sajnos azt a vezerlot mar regebben elbarmoltam
A mostani a puha verzio...
Kedves csizizoli7708!
Valószínűleg vezérlőegység hiba, de szakszerviz mondja meg igazán, hogy pontosan mi lehet a baj. Javaslom, egyikhez elmenni. Üdvözlettel: olika76
Köszönöm a választ hibakodnál azt irta nem megy a fütöegység ventillátorja de simán forog és felpörgeti mondjuk a csatlakozója az elég koszos még arra gondoltam valamelyik érintkező nem érintkezik és ezért is tilt le.
Kedves csizizoli7708!
Szinte biztosan vezérlő egység hiba. A belső, 14 pólusú tüskesor megfelelő (ventihez tartozó) tüskéje körül körbe van repedve a forrasztás. Ezt csak totál szétszedéssel lehet orvosolni. Hozzáteszem, hogy ezzel hosszú távon megoldódik a probléma. Rövid távon sokan kivágják a házat a csati mögött, hogy átforrasszák csak a tüskesort. Mostanában szinte csak ilyen, berhelteket javítok. Sok, egyéb hiba van panelon, amelyek hosszú távon újabb hibát csinálnak. Ha gondolod privátban küldök címeket, akiken keresztül eljuthat a panel hozzám. Bár azt javaslom, hogy mindent (egész kályhát) meg kell nézetni a szakszervizzel, mert hiába indul pl. a venti, attól még az egység nem biztos, hogy hajlandó vele dolgozni. Szigorúan ellenőrzi a perifériákat, ha valami nem fér bele a megadott intervallumba pl. nem indul el. Egyáltalán nem biztos, hogy már elején ez kiderül. Van olyan, hogy menet közben "gondolja meg magát". Ahogy azt korábban leírtam, magánszemélynek nem vállalok ilyet. Saját magad se kezd el, mert könnyű ráfázni. Nekem már 2 évem van benne, de még mindig vannak fehér foltok, és olyan hibák, hogy egyenlőre nem tudom a megoldást. Remélem segítettem. Üdvözlettel: olika76 A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2017
Sziasztok.
Az előzőekben írtam, és kértem tanácsot. Sikerült kedvező áron vásárolnom egy ugyanolyan használt kályhát mint amelyiknek rossz a vezérlőegysége. Kipróbálás után tapasztaltam, hogy tényleg ugyanolyan, ennek is a vezérlőegysége a rossz. Mivel csak januárban tudták volna megjavítani az olika76-tól kapott címen, ezért gondoltam az egyiket feláldozom és szétszerelem. Két napig áztattam oldószerben és csavarhúzóval óvatosan tisztogattam, mire kijött a panel. Két kisebb alkatrész elvált a panelról, nem tudom hogy az oldószer miatt-e vagy már előtte és ezért nem működött rendesen a kályha. Ezeket visszaforrasztottam, és a tüskesort is átforrasztottam, majd összeszereltem. Immáron három hete tökéletesen működik a kályha. Azért írom le a tapasztaltakat, hátha valakinek segít. Köszönöm a tanácsokat amit itt olvastam a hozzászólásokban, elsősorban olika76-nak. BÚÉK mindenkinek. István
Kedves valaki105!
Örülök, hogy sikerült megcsinálni. Aki mer, az nyer! Sok meleget kívánok! BÚÉK Mindenkinek! Üdvözlettel: olika76 A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2018
Hali mindenkinek!
Megtudná mondani valaki, hogy D5WZ- hez lángszitát hol tudok beszerezni elfogadható áron? Mert úgy füstötölök néha, mint a gyárkémény. ☹
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni D3W Z kályha ügyében. Előélete ismeretlen, kaptam vmi Sharan maradék. Bekapcsolás után a ventilátor kb: 5mm-t mozdul és utána nem történik semmi. Szétszedtem kontakt hibára gyanakodtam. Forrasztásokat átnéztem ami olyan volt azt javítottam. Összeszerelés után a helyzet semmit nem változott. Szenzorok motor, izzító mért értékei az alábbiak motor: 1,4 ohm izzító: 0,9-1 ohm lángőr: 1066 ohm szenzor1: 13,16 kohm szenzor2: 12,87 kohm Hogyan lehet életre szítani az EDiTH programot? Érdekelne, hogy a diag mit mond, vagy mi történik illetve nem történik.
Kedves innovo!
Edith-tel ez nem megy, mert hiába van benne a száma (251864), túl régi a vezérlő. Elvileg ehhez a vag-com 409.1 program kellene, de nem vagyok benne biztos. Ugyanis ez a progi pont megdöglött a gépemen és nincs időm, hogy megnézzem, miért akadt össze a windows 7-tel. Valószínűleg xp kellene hozzá. A másik dolog, hogy ezek annyira régi vezérlők, hogy sokszor egyéb hibák alakulnak ki a forrasztás miatt. Pl. a 10-es téglatest alakú csatlakozó esetén képes olyanra, hogy a forrasztási oldalon levő forrszem elválik/leszakad a másik oldaltól és nincs kontakt. Ugyanezt meg tudja játszani pl. az oszcillátornál is (három láb, kék színű alkatrész). A szervizesek számára van pár ilyen javítva, de ők sem szeretik. Annyira öreg technika, hogy már az egyéb csatlakozók + perifériák is sokszor nagyon drágák vagy nem javíthatóak. Általában cserélik kompletten az egész kályhát olyanra, amely "újabb" és könnyebben diagnosztizálható. Pl. 252163-ra (D5WZ), amely volkswagen sharan-os vagy 252121-re (D3WZ), amely volkswagen transporter-es. Én azt javaslom, hogy ne töltsd feleslegesen vele az idődet, mert hosszú távon nem éri meg. Remélem segítettem. Üdvözlettel: olika76
Igen, köszönöm a segítséget.
VAG-gal sem áll szóba. Az ELSA szerint a VAS5019 eszközzel lehet diagolni. A diagnosztikai vezeték nincs az autó vezetékkötegébe kiépítve 97 09.hó után. Ebből gondolom, hogy a 97 előttieket lehetett VAG-olni. Még egy kérdés. Az izzítónál kell lennie szitának avagy nem, mert ebben nem volt. Köszönettel: innovo A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2018
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene. vw sharan 2002-es kiegészítő fűtés. Induláskor a kályha füstöl aztán leáll ezt 5 ujraindításig megismétli majd letilt. Hibakódja - lánghiba -. Hiba törlését követően ugyan ez zajlik le. Kérdésem az volna, hogy levegőhiány , izzitógyertyahiba vagy lángszita okozhatja a hibát?
Kedves innovo!
Bocsi, de ilyen kérdésre nem tudom a választ. Eberspacheres szakszervizt ha felhívsz, akkor ők tudnak erre választ adni. Üdvözlettel: olika76
Kedves sosilaci!
Bármi lehet, akár vezérlő hiba is. Érdemes lenne elmenni olyan szervizbe, ahol tudnak cserélgetni benne pl. izzítót vagy lángőrt, hátha kiderül mi a baj. Üdvözlettel: olika76
Szia! Mivel takaritottad igy le a vezerlot?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |