Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia! Nem a kórmánykapcsoló a hibás véletlenül?
Pedig van, de nincs jó helyismeretem a motortérben. Talán valamelyik lámpa alatti dobozban?
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2018
Üdv kopygege!
Az ilyen ferdehátú autóknál típushiba, hogy a csomagtér ajtóhoz átvezető kábelkötegben lévő vezetékek a csomagtérajtó zárása-nyitása miatt megsérülnek, megszakadnak, vagy rosszabb esetben kiszálkásodnak a kábelek és rövidzárat okoznak. Első körben felvágnám azt a harmónikacső szerű átvezetőt a kaszni és az 5. ajtó között, mert könnyen lehet, hogy ott lesz a probléma.
Talán nem kellene egyből felvágni...
Nem bizony! Venni kell a fáradtságot és kibontani az ajtó borítást, meg az utastér kárpitot némileg, hogy a törött vezetékek ne a gégecsőben legyenek toldva, hanem a mozgó részen kívül. Tehát két helyen kell csatlakoztatni a betoldott vezetéket. Dupla munka, de megéri. A hajlékony csőben történő javítás élettartama néhány hét, mivel merev lesz a köteg.
Ennyiért itt egy egész autót adnak!
Ahogy pana-papa is jelezte és én is ezt tanácsoltam, először rendbe kell tenni az átvezető köteget. Nem kéne feleslegesen kormánykapcsoló + a harmadik motor is tönkre fog menni.
Elnézést de én csak kérdeztem, hogy olyan e a kormánykapcsoló, nem azt mondtam, hogy olyat kell venni. Ha magától elindul az a motor az a hibás vezérlőjétől fog. Az átvezető gumi harmonikában ha el van törve a vezeték akkor nem fog menni az a motor. Olyat nem láttam még, hogy ott úgy törjön ki a vezeték (kiszőrösödve!), hogy másik szintén törött társával érintkezzen és úgy indítsa el a motort. Test zárlat sem valószínű a gumi harmonika miatt. Ugye a csomagtartó ajtót nem nyitogatja annyit a sofőr DE a kórmány az szinte állandóan mozgatva van. A motor leégése, tönkremenetele az a hibás vezérlőtől lehet, talán a lassú és gyors fokozatok együtt kapnak táplálást. A kérdésem az lett volna, hogy a linkelt elektronikás kórmány kapcsolója van e a kocsinak vagy esetleg hagyományos relés intervallum kapcsolóval megoldva a törlő motor működtetése? Ford kapcsolót már "műtöttem", elég körülményes a megoldáshoz vezető út is, mert a forgó kapcsolótól jövő vezetékszálak szigetelése leporlik és összeér(het)nek a csupasz vezetékek.
Én láttam már olyat, sőt javítottam többet is. A motorhoz kell min. 3 vezeték, a rendszámhoz és az ablakfűtéshez kell néhány és a testet is átviszik, mivel a zsanér nem biztos vezető, 6-7 vezetékkel kell számolni. A folyamat a következő: az öregedés miatt az amúgy is zsúfolt köteg nem tud megfelelő sugarú ívben hajladozni csukáskor, nyitáskor, megreped a szigetelés, aztán a huzal is kitöredezik. Volt olyan, hogy 7 vezetékből 5 volt törött, vagy kirepedt, kiszőrösödött. De ezt a kérdezőnek kéne megnézni. Talán értesülünk róla.
Ránéztem egy-két japán kocsi rajzára, mert, hogy a Corolláról nincs részletes ablaktörlő-mosó rajzom csak Yarisról de ebből az évjáratból valókat néztem. Két változat van róla, egyik a hazai piacra a másik a franciáknak készült. A francia az csak két különálló mosószivattyúval van szerelve. Az a talány, hogy ha ez a hátsó motor (ráadásul nem is két sebességes), hogyan tud leégni? Végül is talán úgy, hogy ha nincs a súrlódást csökkentő víz a lapát és az üveg között (szárazon fut) akkor egy idő után az így túlterhelődött motor a kényszer működés következtében leéghet.
Igen, a szárazon futás nem használ neki, többszörösére nőhet a rajta átfolyó áram.
Az utastérben már kutakodtam, de ott nem találtam semmi említésre méltót.
Nincs valakinek egy használható leírása 2003-as Opel Combo-hoz? Köszönettel, J.
Köszönöm a felvetést (elnézést hogy csak most válaszolok).
Elképzelhető, persze, de ezt hogy lehetne megállapítani? Erre a verzióra kevésbé gyanakszom, mert innen működik az első ablaktörlő, aminek meg semmi baja, no meg hátulra is viszi a jelet, mert pl. az ablakmosó-folyadékot ráengedi az ablakra ha olyan állásba teszem. Valahol máshol olvastam, hogy még egy relé is van a kapcsoló után, lehet hogy az a ludas...? A fő gondom, hogy nem vagyok kifejezetten műszaki ember, és nem ismerek jó autóvilamosságist, ha van ötletetek, hogy kihez fordulhatnék bizalommal, nagyon megköszönném.
Köszönöm szépen a hozzászólást (elnézést a kései válaszért)!
Igen, ma elvittem abba a bizonyos Fertő utcai villanymotor-javítóba, ahol pont ugyanezt mondták, de sajna ők nem foglalkoznak azzal, hogy megnézzék. Sajnos én nem merem szétvágni, meg buherálni, mert félek, még nagyobb galibát okoznék (bár hogy lehetne ennél rosszabb...) ha esetleg tudtok olyan autóvillamosságist akire ilyesmit rá lehetne bízni, egyáltalán elvállalná, azt nagyon megköszönném, bár vizsga előtt megy szervizbe, de félek, ott ilyennel nemigen fognak foglalkozni. Meg a másik hiba (hogy szakaszosan töröl: nem egyenletesen siklik az üvegen a lapát, hanem 3-4 alkalommal megáll mielőtt elindulna vissza) nem tudom, hogy ezzel összefügg-e: okozhat ilyen hibát a zárlatos/összeérő vezeték?
Ha tetszik ha nem, először le kell venni a kárpitot, s megnézni a motort, a vezetékeket kimérni, vagy kilámpázni. Kell lenni e egy állandó + szálnak, egy kapcsolt motor vezetéknek, és egy földnek. A motor-mechanikában van a végállás-kapcsoló, sok esetben az ég be, törik le a füle, s beakad a 2 érintkező közé állandóra kapcsolva a motort. Elméletek gyártásával nem halad előre.....
Egy kérdést szigorúan csak egy helyre szabad feltenni!
Sziasztok,12v-os autóakkuról szeretnék működtetni seregélyriasztót,ami 9-v-os elemmel működik,milyen megoldást javasoltok,hogy ne keljen bele elemet vennem?
LM317, vagy 7809.
Áramkör építés kapcsolási rajzból, vagy kész komplett megvásárlás, megoldásként kettő lehetőség.
Csak ennyi?Ha tudnál 1 egyszerű rajzot,szívesen fogadnám.
Meg kéne nézni azt a riasztót. Lehet nem okoz neki problémát ennyi túlfeszültség.
Sziasztok!
Fiat Stilo 1.9 JTD 2003..,Mūszerfalon abszolult semmi sem mükõdik., kivéve az SRS lámpát és az ülésfoglaltság visszajelzöt.., mūszerfallal nincs kommunikáció., egyébb CAN-es modulokkal sem.., csak ""K" vonalról van .(motor+ABS+SRS) Obd2 ben 6-és 14-ről nincs Can-es kommunikáció.., Nyugalmi Helyzetben :ECU-n CanH 0.2V .., Can L :0.2 V Forgalomnál . Can H :2.6V.., Can L 2.4 V Obd-2 ben . 6-os pin-ben :0.5V....., (kb 0.5V Forgalomnál..) 14-s Pin ben :11.5V....,,(5.3 v forgalomnál..) 6 és 14 közt elleállás nem mérhető Köszöm a segitséget
Szia,amint írtam,9-v-os akkumlátort kellene helyettesíteni.
Sziasztok! Kimondottan hobbi szintre keresnék valami olyan PC szkópot amit elsősorban gépkocsik vizsgálatához tudnék használni. Alapvetően lambda szonda, fordulatszámjeladók, különböző szelepek kivezérléseinek a vizsgálata lenne az elsődleges feladat. Gondolhatjátok hogy megfizethetőt keresnék hobbi célra. Van valakinek tapasztalata mi az ami még megéri és használható? Néztem a kimondottan autós célra fejlesztetteket de azok hobbi célra drágák.
Ebayon van ilyen.
dc dc step down konverter néven fut. |
Bejelentkezés
Hirdetés |