Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Köszi a tippet.
Hi!
Minimum 4 sugaras pc modul szkópot 1000Mhz mini9mum. Ez sem olcsó, de melyik hobbi az? Nagyon gagyit semérdemes, mert az meg alkalmatlan alap dolgokra is. Idézet: Nem értek az autó elektronikához de hol lehet egy autóban 1GHz-es jelet találni ? „1000Mhz mini9mum” A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2018
Sziasztok!
Denso K20TT TwinTip típusú gyertya volt, ami megoldotta a dolgot.
Most Iridiumot rtendeltem, kiváncsi vagyok milyen lesz.
Üdv.
Érdekes hibám van. Ma reggel a bal oldali refim megadta magát. 2-3 villanás után "kiéget" az égő. Kicseréltem de ugyan úgy sötét maradt. Megnéztem a biztosítékot és meg volt szakadva ahogy illik. Azt is cseréltem. Sajnos ezek után sem volt fény a bal refiban. Motortérben ellenőrizve a 2x60A biztositék. (ép) egy pici biztosíték(ép) 3 relé felcserélve. Minden üzemel kivéve a refi. Kocsibn a bal lábnál lévő relé kiszedve visszarakva. Látszólag ép. Egyéb megoldás valakinek? 2003 renault thalia 1.4 8v
Szia!
Nem értek hozzá, de ahhoz, hogy az izzó világítson a +12V mellett szükség van a GND-re is! Az rendben van ?!
Holnap megnézem. Elvileg az. Hogyan tudom kiszűrni azt a hibát? Fém tiszta részre kábel a motoron majd a testkábel csatira nyomva ha működik akkor ott testhiba van? ?
Szia!
Nem akarnék beleszólni, de nem a motoron keresnék biztos testet, hanem az akku negatívról vinném. Ha már egyébként is testet tesztelnél, az a legbiztosabb módja. Ha bonyodalmas az akkuhoz hozzáférni, akkor egy biztosan tiszta testpontot keress. Pl ahonnan a motor, vagy generátor kapja a "földet".
Szia, Az égő csatiján tudsz mérni valami feszt? Mikor az égő kiég, viszonylag nagy áramot vesz fel, ráadásul az izzószál, miközben leolvad, a fele még leérhet a másik pólusra, pld fele ellenállással, innen a villanás, de a nagy amper miatt beéghet a vezeték, vagy a csati a biztosítékházban, vagy toldásnál, akár a csatin belül is mivel csak préselve van, de lehet a testvezetéknél is, ahogyan írták.
Hiba megtalálva. Kijavítva. A javított kábel szigetelése elkopott. Most kapott egy csatit ami összenyomós. Ez egy darabig kitart amíg új lámpa nem lesz véve.
Nemrég volt a testelés cserélve az enyémben (2002-es). Nagyon gáz a gyári megoldás. Az akku negatívról egy kirojtolódott nem túl vastag vezeték megy egy lemezsarus megoldással az akku melletti vékony függőleges vaslemezre. Ráadásul erre fel van sajtolva egy szögletes érintkezési felület, de színre van fújva. Ide megy egy szemes saruval a kábel másik vége. Csak a csavar menetein keresztül jut át az áram. Innen nem közvetlenül, hanem egy pár cm-el arrébbról egy ugyanilyen megoldású pontról megy pl. a bal első lámpához is a test. Alul szintén erről egy ua. pontról egy szövött lapos vezeték a váltóra. Aztán még innen is feljebbről, meg a motor kiemelését segítő hurokról , meg a jobb oldali lámpánál ugyanez egy nehezen hozzáférhető ponton, stb... A motortérig most jó, az akkura a generátor teljes feszültsége rákerül, az utastérbe még nem, ott még vannak ilyen "profi" gyári megoldású pontok.
Ugyan ettől ezek szerint nem lesz jó a lámpád, de ha már benne vagy érdemes megpucolni a festett pontokat, meg plusz testet vinni a fontos pontokra, esetleg öntvény sarura cserélni a lemezt az akkun... A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2018
Meg lett csinálva már a hiba. A saját javításom szigetelése ment tönkre. ami megy az izzóra. Na mármost az a kidörzsölődött szál találkozott a testezéssel. És ez a találkozó szikrázó volt. Csak fura hogy 2 rétek zsugorfólia és 3 tekerés szigetelőszalag kidörgölődött rövid idő alatt. Na sebaj csere érett a lámpa úgy is. Ki fogja bírni a cseréig már.
Persze írtam is neked, hogy nálad nem ez a baj, de mivel sorstársam vagy, jelzem, hogy mielőtt idő előtt megint akkut cserélnél, érdemes ezeket kijavítani és az akku meghálálja majd.
Azt mondjuk nem értem, hogy a lámpánál mi a fene koszol ki ennyire egy vezetéket...az okozóját meg kellene szüntetni.
Az eredeti vezeték csatija elolvadt és nem lett jó a kontakt. Kicseréltem. Sajna kényelem oltárán feláldoztam a tartósságot. Általában 1-1 cm ráhagyással szoktam a kábelt összesodorni és forrasztani. itt csak 0.5cm sodrás volt Forrasztás nélkül. A zsugorcső nem díjazta a dolgot és szépen elolvadt és lepörgött a vezetékről. Már meg is volt a zárlat. De mivelhogy már úgy is csereéret mert kezd mattulni + mozog a belseje így tavasszal cseréltetem a lámpát. Természetesen a gyári csatikat kicseréltetem porcelánosakra. Nekem még egy olvadás nem kell.
A hirdetéseket kérjük az Apróhirdetési rovatba feltölteni!
Vásároltam egy olyan egységet, ami az autóban lévő feszültségből +5 V-ot állít elő két USB csatlakozó számára. Ezt a navigációhoz, és egyéb készülék (pl. telefon) töltéséhez szeretném használni. Azért ezt, mert a navigáció saját vezetéke durván útban van ha a szivargyújtóból táplálom.
A műszerfalon talán el tudom ízlésesen helyezni a csatlakozót és egy kapcsolót hozzá, de gondban vagyok hová tudom bekötni a 12V-os részét, honnan tudom táplálni? Egy közel 10 éves Skoda Fábiáról van szó, és ha lehet nem bontanám atomjaira.
A Skoda Fabia biztosítéktáblája a vezetőoldali ajtó kinyitása után lesz elérhető. A műszerfal bal oldalán, párhuzamosan az ajtóval, van egy lepattintható fedél, amit a slusszkulccsal ki lehet pattintani a helyéről. A kulcs helye ki van könnyítve, kb a beívelődés magasságában. Oda bedugva a kulcsot kb. egy centit és enyhén elfordítva kipattan a fedél, és hozzáférhetők lesznek a biztosítékok. A fedél belsejében van egy rajz is a biztosítékokról. Egy üres biztosíték aljzatra ráköthető megfelelő biztosítékon keresztül. Tisztelettel: Jani.
Sziasztok!
Van egy fejegységem, ami CAN-BUS rendszeren kommunikál. A csatlakozó kiosztása szerint csak állandó feszültség és GND van a táp részéről, nem úgy, mint a hagyományos fejegységeknél, ahol van egy gyújtáskapcsolt szál is. Ebből gondolom, hogy a CAN-BUS rendszern veszi a gyújtás jelet. Tápfeszt rákötve bekapcsol, de azt írja ki, hogy zárolva, adja rá a gyújtást. Hogyan lehetne szimulálni neki a gyújtás jelet?
Sziasztok!
Ford Mondeo Mk3 Tdci Euro4-es 2.0 2006-os autómmal van olyan gond hogy nem zár le az EGR szelep teljesen, így nincs meg a megfelelő turbónyomás és fekete füst van. Hirtelen gyorsításánál, alacsonyabb fordulaton van ez. Az EGR szelep működtetése vákuumos, van elötte egy szolenoid szelep, amit pwmel vezérel az ECU, ez a szelep adja rá vákuumot az EGR szelepre. Ha nincs rajta vákuum egy rugó visszazárja. Az EGR szelepen van egy potméter szerű helyzet érzékelő, ami méri hány mm-re van nyitva. Diagon így néz ki: Bővebben: Link 2db EGR szeleppel próbáltam, próbáltam másik vákuumvezérlő szolenoiddal is, ugyanez. A MAP beeséssel ne foglalkozzunk most, az más miatt van. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2018
Tiszták voltak azok az EGR szelepek? nem a koksz miatt nem tud bezárni?
Esetleg nézd át a vákkum csöveket is, hogy nincs e elkokszosodva vagy eldugulva, elöregedve, stb. Idézet: „A MAP beeséssel ne foglalkozzunk most, az más miatt van.” Szerinted ez mitől lehet?
Tiszták az EGR szelepek, hibát nem dob rá. Ha csövek rossz lennének akkor kinyitni nem tudna?
Mérési hiba a MAP beesés, mert arra se ad hibát és a feszültsége tovább nől, csak a program nem számol feljebb kPA-ban. Elöbb az EGR lezárást akarom megoldani Ha finoman gyorsítok semmi gond. De ha hirtelen akkor fekete füst és amikor lezár az EGR akkor kilő.
De holnap ki fogom próbálni egy vákuumszivattyúval, ha változtatom hogyan zár le.
Idézet: „Ha csövek rossz lennének akkor kinyitni nem tudna?” Ha repedt vagy szakadt lenne akkor igaz, de ha tele van kosszal és a keresztmetszete csökken akkor ez a felvetés nem igaz. Nincs rajta esetleg egy T elágazás? Én leszedném azokat a vakuum csöveket és megfújkálnám, hogy mennyire áramlik át rajta a levegő.
Vákuumpumpából megy a fékrásegítőre a cső, itt van egy elosztó innét megy az EGR szolenoidra, amiről megy az EGR szelepre, meg megy vissza a légszűrőbe egy.
Megnézem féktisztítóval holnap majd. Meg megpróbálom hogy a vákuumra mit csinál, kiszedett állapotban látom hogy megakad-e. Más nagyon nem lehet, mert ha jól nézem kép alapján a vezérlése nem változik, tehát le kéne zárnia és úgy maradni, jól látom? Ami a 27% körül van az a jel van a szolenoidon.
Ha a fekete és piros vonalakat nézem, akkor az EGRnek le kéne zárnia és úgy maradni?
Ezt jól látom?
Szerintem igen.
De én mindenképp a csövekkel kezdenék.
Megnézem őket most majd.
Köszi!!
A csövek átjárhatók mindegyik
|
Bejelentkezés
Hirdetés |